1. Vpliv energetske učinkovitosti na stroške obratovanja in vzdrževanja večstanovanjske stavbe : magistrsko deloMatjaž Hozjan, 2023, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava energetsko učinkovitost večstanovanjskih stavb z analizo investicijskih stroškov in obratovalnih ter vzdrževalnih stroškov. Teoretični del zajema koncept energetske učinkovitosti, trende gradnje nizkoenergijskih in skoraj ničenergijskih hiš, relevantno zakonodajo, ter razlago pojmov obratovanja in vzdrževanje stavb. Praktični del vključuje primerjavo investicijskih stroškov in stroškov v času obratovanja stavbe za dva energetska nivoja na konkretnem primeru stavbe, s poudarkom na vplivu toplotnoizolacijskega materiala in stavbnega pohištva. Rezultati kažejo, da povečanje učinkovitosti izboljšuje ekonomičnost obratovanja in vzdrževanja stavbe, kljub višjim investicijskim stroškom. Z analizo ugotavljamo, da debelina in tehnične lastnosti materialov vplivajo na zmanjšanje stroškov ogrevanja ter predstavljajo ključne energetske rešitve za zmanjšanje stroškov ogrevanja večstanovanjskih stavb. Analiza, ki smo jo izvedli v aplikativnem delu je pokazala, da dodatno zniževanje toplotnih izgub v stavbi, ki že izpolnjuje pasivni standard, ni smiselno in skozi kazalce ekonomske upravičenosti investicije, niti upravičeno. Izkazala se je potreba po natančnem načrtovanju in gradnji energetsko učinkovitih stavb kot ključna prioriteta k trajnostnemu razvoju Ključne besede: energetsko varčna gradnja, energetska učinkovitost, obratovalni stroški, stroški vzdrževanja, analiza občutljivosti. Objavljeno v DKUM: 21.12.2023; Ogledov: 357; Prenosov: 0
Celotno besedilo (7,68 MB) |
2. |
3. LASTNIŠKO - NAJEMNIŠKO RAZMERJEVesna Slaviček, 2016, diplomsko delo Opis: Prvi del diplomske naloge temelji na lastninski pravici, ki pomeni temelj pravnih sistemov. Lastnina je opredeljena tudi v ustavi Republike Slovenije, ki je najvišji pravni akt v državi. Lastninska pravica je stvarna pravica je absolutna in učinkuje zoper vsakogar. Vezana je na stvar, to je na nepremičnino in premičnino. Lastnik nepremičnine in premičnine je lahko fizična ali pravna oseba. Lastninska pravica omogoča lastniku pravico do posesti, uporabe in uživanja stvari in pravico do razpolaganja s stvarjo. Kot nepremičnino lahko definiramo tudi objekt oziroma njen posamezni del kot samostojen predmet stvarnih pravic, to je etažna lastnina in stavbna pravica. Etažna lastnina je lastnina posameznega dela zgradbe in solastnina skupnih delov. Sem spadajo stanovanja, poslovni prostori in drugi prostori, ki so funkcionalna celota. Stanovanja so namenjena določenemu namenu in so lahko v etažni lastnini le pravno ne pa tudi dejansko samostojen del večstanovanjske stavbe. Etažno lastnino ureja tako Stvarno pravni zakonik kot tudi Stanovanjski zakon. V diplomski nalogi sem obema pravnima viroma namenila največ pozornosti.
Po vsebini sem pretežni del svoje diplomske naloge namenila stanovanjskemu najemnemu razmerju. To razmerje ureja sklenitev najemne pogodbe, vrste najema, pravice in obveznosti lastnika ter pravice in obveznosti najemnika stanovanja po najemni pogodbi.
Pomemben del diplomske naloge obsega odgovornost lastnika za obratovalne stroške najemnika. Subsidiarna odgovornost lastnika za plačilo obratovalnih stroškov najemnega stanovanja ima pravno naravo subsidiarnega poroštva. Z zakonskimi in podzakonskimi predpisi sem opredelila obratovalne stroške, ki nastanejo najemniku oziroma lastniku v večstanovanjski stavbi. S sklenjenim najemnim razmerjem nastaja zaradi neplačila obratovalnih stroškov najemnika odgovornost etažnega lastnika subsidiarno. Odgovornost lastnika za obratovalne stroške najemnika pri neplačilu nastane ne glede na to, da je po najemni pogodbi te stroške dolžan nositi najemnik stanovanja. Iz tega razloga je delitev obratovalnih stroškov, to je stroškov v zvezi z dobavami in storitvami v večstanovanjski stavbi, pomembna predvsem zaradi odgovornosti najemnika za plačilo stroškov, ki v primeru neplačila preide na odgovornost etažnega lastnika. Med stroški obratovanja ločimo: tiste stroške, ki se nanašajo na stavbo kot celoto, to so skupni obratovalni stroški in stroški za zagotovitev dobav in storitev za bivanje, to so stroški ogrevanja, elektrike, čiščenje skupnih prostorov, hišniška opravila in podobno. Iz prakse sem opredelila obratovalne stroške, ki se nanašajo na daljinsko ogrevanje večstanovanjskih stavb tudi v Mestni Občini Maribor. Ogrevanje večstanovanjskih stavb v Mariboru izvaja kot izbirno gospodarsko javno službo Energetika Maribor d.o.o..
Zadnji del diplomske naloge je namenjen odpovedi najemne pogodbe. Odpoved najemne pogodbe je lahko iz krivdnega odpovednega razloga in iz nekrivdnega odpovednega razloga. Ključne besede: lastninska pravica, etažna lastnina, najemna pogodba, najemnik, lastnik, stanovanje, obratovalni stroški, subsidiarna odgovornost Objavljeno v DKUM: 24.06.2016; Ogledov: 2973; Prenosov: 506
Celotno besedilo (874,57 KB) |
4. POSEBNOSTI RAČUNOVODENJA STROŠKOV ZA POTREBE OPRAVLJANJA DEJAVNOSTI UPRAVLJANJA NEPREMIČNIN NA PRIMERU PODJETJAKsenija Lovenjak, 2015, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo predstavili zakonske in druge pravne okvirje, ki so povezani z opravljanjem dejavnosti upravljanja nepremičnin v Republiki Sloveniji, ki jo opravlja upravnik nepremičnin. Upravnik skrbi za skupne dele in naprave, kakor tudi za celoten objekt, ki ga ima v upravljanju, hkrati pa tekoče spremlja obratovanje objekta in preudarno gospodari z njim. V sklopu svojih rednih tehničnih in organizacijskih opravil opravlja tudi finančno-računovodska opravila. V diplomski nalogi smo raziskali in proučili posebnosti računovodenja stroškov za potrebe opravljanja dejavnosti upravljanja nepremičnin na primeru podjetja ''X'', ki se ukvarja z upravljanjem nepremičnin. Izbrani upravnik tako predstavlja izhodišče raziskovanja in skozi njegovo računovodenje smo podrobneje predstavili računovodenje obratovalnih in investicijskih stroškov, računovodenje sredstev rezervnega sklada ter računovodenje lastnih stroškov podjetja. Ta osnovna področja računovodenja stroškov morajo biti ustrezno organizirana, da lahko upravniku dajejo prave in pravočasne informacije, ki jih posreduje naprej za potrebe nadaljnjega odločanja obstoječih lastnikov, potencialnih kupcev ali investitorjev. Tako smo na praktičnem primeru izbranega upravnika proučili učinkovitost in uspešnost takšnega organiziranja ter izvajanja računovodenja stroškov in ugotovili, da so obstoječi postopki in metode primerni glede na obseg objektov, ki jih ima izbrani upravnik v upravljanju. Ključne besede: upravnik, upravljanje nepremičnin, računovodenje stroškov, obratovalni stroški, rezervni sklad Objavljeno v DKUM: 05.08.2015; Ogledov: 1692; Prenosov: 264
Celotno besedilo (780,53 KB) |
5. Primerjava investicijskih in obratovalnih stroškov med različnimi vrstami toplotnih črpalk (za novejšo nizkoenergijsko hišo in starejšo slabo izolirano hišo)Mišo Cvišić, 2014, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi so predstavljene prednosti in slabosti posameznega tipa toplotnih črpalk (zrak/voda, voda/voda in zemlja/voda) ter njihove prednosti in slabosti pred konvencionalnimi viri ogrevanja (zemeljski plin, kurilno olje, biomasa). Prikazan je izračun toplotnih izgub za novejšo nizkoenergijsko hišo in starejšo slabo izolirano hišo. Narejena je primerjava investicijskih in obratovalnih stroškov posameznega tipa toplotnih črpalk za oba objekta in ekonomska analiza odplačilne dobe investicije za 15 let. Investicijske in obratovalne stroške ter odplačilno dobo investicije posameznega tipa toplotnih črpalk smo primerjali s stroški za sisteme na konvencionalne vire ogrevanja (zemeljski plin, kurilno olje, biomasa). Ključne besede: toplotna črpalka, toplotne izgube, investicijski stroški, obratovalni stroški, sistemi ogrevanja, nizkoenergijska hiša, starejša slabo izolirana hiša Objavljeno v DKUM: 12.11.2014; Ogledov: 2229; Prenosov: 272
Celotno besedilo (1,72 MB) |
6. OCENJEVANJE ŠKOD IZ NASLOVA OBRATOVALNEGA ZASTOJA S PRIMEROMTjaša Črnko, 2012, diplomsko delo Opis: V tem diplomskem seminarju obravnavamo obratovalne zastoje ter pogoje, pod katerimi pogoji jih je možno zavarovati. Obratovalni zastoj nastane takrat, ko podjetje ne more več normalno poslovati, torej pride do okvare, poškodbe ali pa celo uničenja strojev, surovin in drugih sredstev, ki so nujno potrebna za nemoteno poslovanje. Do zastoja pa lahko pride iz več razlogov, lahko je povezan z naravnimi katastrofami in pojavi, na katere človek nima vpliva, lahko pa tudi zaradi človeške napake. Zaradi obratovalnega zastoja izpadli dobiček iz poslovanja in zaradi zastoja nepokrite stalne stroške je mogoče nadomestiti z zavarovalnino, če sklenemo zavarovanje, za primer škode, ki bi povzročila obratovalni zastoj. Najpogosteje je v praksi možno zavarovati nadomeščanje škod, ki nastanejo ob obratovalnem zastoju zaradi požara in strojeloma. Predpogoj za sklenitev teh dveh zavarovanj pa je sklenjeno požarno oziroma strojelomno zavarovanje. Ocenjevanje teh škod, ki nastanejo iz naslova obratovalnega zastoja, pa je težko in zahtevno delo, ki od zavarovalniških cenilcev zahteva veliko strokovnega znanja, saj je potrebno upoštevati vse okoliščine pozitivne in negativne, ki vplivajo na obratovanje družbe, ki ima sklenjeno zavarovanje obratovalnega zastoja, tudi v primeru, če do obratovalnega zastoja ne bi prišlo Potrebno pa je upoštevati tudi tržne cene poškodovanih osnovnih sredstev. Ključne besede: Obratovalni zastoj
Obratovalni zastoj iz naslova požara
Obratovalni zastoj iz naslova strojeloma
Zavarovanje obratovalnega zastoja
Zavarovanje obratovalnega zastoja zaradi požara
Zavarovanje obratovalnega zastoja zaradi strojeloma
Šomaž
Franšiza
Jamčevalna doba
Časovna franšiza
Zavarovalna premija
Zavarovanje finančnih izgub
Dobiček iz poslovanja
Neizogibni stroški Objavljeno v DKUM: 17.12.2012; Ogledov: 2177; Prenosov: 207
Celotno besedilo (1,43 MB) |
7. RETRO-COMMISSIONING POSLOVNEGA OBJEKTABojan Goluh, 2010, diplomsko delo Opis: Retro-commissioning je proces, ki se izvaja na obstoječih objektih z namenom, da se optimizira »delovanje« objekta. Največkrat se izvaja zaradi odprave napak na sistemih ali opremi, ki so vgrajeni v/na objektih in zmanjševanja obratovalnih stroškov. Proces nam zagotavlja boljše in daljše delovanje obstoječih ali novih sistemov in opreme, pridobimo pa tudi ogromne prihranke porabljene energije pri obratovanju. Poleg tega lahko povrnitev stroškov pričakujemo že v manj kot dveh letih, še pogosteje pa okoli enega leta. Procesa smo se lotili na obstoječem poslovnem objektu v Celju, kjer smo opravili temeljito raziskavo objekta, poiskali napake in izvedli rešitve. Retro-commissioning je nova storitev za slovenski trg. Marketing nam pomaga pri iskanju ciljnega trga in potencialnih uporabnikov storitve. Ključne besede: Retro-commissioning, objekt, optimizacija, vgrajeni sistemi, obratovalni stroški, marketing, nova storitev Objavljeno v DKUM: 07.12.2010; Ogledov: 2049; Prenosov: 159
Celotno besedilo (1,07 MB) |
8. UPRAVLJANJE VEČSTANOVANJSKE STAVBE S POUDARKOM NA POGODBI O MEDSEBOJNIH RAZMERJIH MED ETAŽNIMI LASTNIKI IN DELITVI STROŠKOV OBRATOVANJANina Žnidaršič, 2009, diplomsko delo Opis: Upravljanje večstanovanjske stavbe je predvsem sprejemanje in izvrševanje odločitev ter nastopanje v pravnem prometu in v postopkih pred pristojnimi organi z namenom obratovanja, vzdrževanja in ohranjanja bistvenih lastnosti večstanovanjske stavbe. Pri upravljanju večstanovanjske stavbe se etažni lastniki srečujejo z delitvijo stroškov upravljanja, med katere spadajo tudi obratovalni stroški. To so predvsem stroški za ogrevanje večstanovanjske stavbe, stroški tople vodo, stroški mrzle vode, zimska služba, odvoz smeti, čiščenje skupnih prostorov, hišniška opravila, deratizacija, …
Delitev obratovalnih stroškov lahko etažni lastniki poleg načina upravljanja in rabe večstanovanjske stavbe uredijo v pogodbi o medsebojnih razmerjih. Pogodba predstavlja avtonomno ureditev medsebojnih razmerjih v skupnosti etažnih lastnikov, ki nastane kot neločljiva posledica oblikovanja etažne lastnine. Urejena je v Stvarnopravnem zakoniku in Stanovanjskem zakonu ter podzakonskih aktih.
Kadar se etažni lastniki ne morejo dogovoriti o delitvi obratovalnih stroškov s pogodbo o medsebojnih odnosih, se ti delijo tako kot določajo zakoni in podzakonski akti sprejetih na podlagi le-teh. Zakonodaja se je skozi čas, glede na potrebe prakse spreminjala in dopolnjevala.
Namen diplomske naloge je predstaviti kako so trenutno zakonsko urejeni odnosi pri upravljanju večstanovanjske stavbe s poudarkom na pogodbi o medsebojnih razmerjih in ureditvi delitve obratovalnih stroškov, ter kako se je zakonodaja do danes izpopolnila. Ključne besede: upravljanje večstanovanjskih stavb, etažni lastniki, pogodba o medsebojnih razmerjih med etažnimi lastniki, stroški upravljanja, obratovalni stroški, Stanovanjski zakon, Pravilnik o upravljanju večstanovanjskih stavb, Pravilnik o načinu delitve in obračun stroškov za toploto v stanovanjskih in drugih stavbah z več odjemalci Objavljeno v DKUM: 15.12.2009; Ogledov: 6362; Prenosov: 923
Celotno besedilo (419,91 KB) |
9. UPORABA INFORMACIJSKIH TEHNOLOGIJ NA PODROČJU KOMUNIKACIJE V GRADBENIŠTVUFranc Rezar, 2009, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo kratko opisuje vodenje projekta, izdelave projektne dokumentacije in uporabe informacijskih tehnologij na področju komuniciranja. Teoretičnim izhodiščem sledi analiza primerov in predstavitev izboljšanja obstoječega modela s pomočjo integracije razpoložljivih informacijsko komunikacijskih tehnologij. Izboljšave, ki jih prispevajo informacijsko komunikacijske tehnologije, ovrednotimo s finančno analizo investicij tako v obstoječem kot tudi v idealnem modelu vodenja projekta. Ključne besede: gradbena informatika, projektni management, informacijski sistemi, komunikacija, projekt, model, vodenje projekta, obratovalni stroški Objavljeno v DKUM: 10.12.2009; Ogledov: 3425; Prenosov: 268
Celotno besedilo (1,86 MB) |
10. Primerjalna analiza uporabe naplavnih in peščenih filtrov v javnih kopališčih : diplomska naloga univezitetnega študijskega programaBojan Rizman, 2002, diplomsko delo Ključne besede: organizacija proizvodnje, plavalni bazeni, vodni filtri, peščeni filtri, naplavni filtri, stroškovna analiza, primerjalna analiza, investicijski stroški, obratovalni stroški Objavljeno v DKUM: 26.07.2007; Ogledov: 3168; Prenosov: 0 |