| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
UPORABA INFORMACIJSKIH TEHNOLOGIJ NA PODROČJU KOMUNIKACIJE V GRADBENIŠTVU
Franc Rezar, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo kratko opisuje vodenje projekta, izdelave projektne dokumentacije in uporabe informacijskih tehnologij na področju komuniciranja. Teoretičnim izhodiščem sledi analiza primerov in predstavitev izboljšanja obstoječega modela s pomočjo integracije razpoložljivih informacijsko komunikacijskih tehnologij. Izboljšave, ki jih prispevajo informacijsko komunikacijske tehnologije, ovrednotimo s finančno analizo investicij tako v obstoječem kot tudi v idealnem modelu vodenja projekta.
Ključne besede: gradbena informatika, projektni management, informacijski sistemi, komunikacija, projekt, model, vodenje projekta, obratovalni stroški
Objavljeno: 10.12.2009; Ogledov: 2496; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

4.
UPRAVLJANJE VEČSTANOVANJSKE STAVBE S POUDARKOM NA POGODBI O MEDSEBOJNIH RAZMERJIH MED ETAŽNIMI LASTNIKI IN DELITVI STROŠKOV OBRATOVANJA
Nina Žnidaršič, 2009, diplomsko delo

Opis: Upravljanje večstanovanjske stavbe je predvsem sprejemanje in izvrševanje odločitev ter nastopanje v pravnem prometu in v postopkih pred pristojnimi organi z namenom obratovanja, vzdrževanja in ohranjanja bistvenih lastnosti večstanovanjske stavbe. Pri upravljanju večstanovanjske stavbe se etažni lastniki srečujejo z delitvijo stroškov upravljanja, med katere spadajo tudi obratovalni stroški. To so predvsem stroški za ogrevanje večstanovanjske stavbe, stroški tople vodo, stroški mrzle vode, zimska služba, odvoz smeti, čiščenje skupnih prostorov, hišniška opravila, deratizacija, … Delitev obratovalnih stroškov lahko etažni lastniki poleg načina upravljanja in rabe večstanovanjske stavbe uredijo v pogodbi o medsebojnih razmerjih. Pogodba predstavlja avtonomno ureditev medsebojnih razmerjih v skupnosti etažnih lastnikov, ki nastane kot neločljiva posledica oblikovanja etažne lastnine. Urejena je v Stvarnopravnem zakoniku in Stanovanjskem zakonu ter podzakonskih aktih. Kadar se etažni lastniki ne morejo dogovoriti o delitvi obratovalnih stroškov s pogodbo o medsebojnih odnosih, se ti delijo tako kot določajo zakoni in podzakonski akti sprejetih na podlagi le-teh. Zakonodaja se je skozi čas, glede na potrebe prakse spreminjala in dopolnjevala. Namen diplomske naloge je predstaviti kako so trenutno zakonsko urejeni odnosi pri upravljanju večstanovanjske stavbe s poudarkom na pogodbi o medsebojnih razmerjih in ureditvi delitve obratovalnih stroškov, ter kako se je zakonodaja do danes izpopolnila.
Ključne besede: upravljanje večstanovanjskih stavb, etažni lastniki, pogodba o medsebojnih razmerjih med etažnimi lastniki, stroški upravljanja, obratovalni stroški, Stanovanjski zakon, Pravilnik o upravljanju večstanovanjskih stavb, Pravilnik o načinu delitve in obračun stroškov za toploto v stanovanjskih in drugih stavbah z več odjemalci
Objavljeno: 15.12.2009; Ogledov: 4684; Prenosov: 744
.pdf Celotno besedilo (419,91 KB)

5.
RETRO-COMMISSIONING POSLOVNEGA OBJEKTA
Bojan Goluh, 2010, diplomsko delo

Opis: Retro-commissioning je proces, ki se izvaja na obstoječih objektih z namenom, da se optimizira »delovanje« objekta. Največkrat se izvaja zaradi odprave napak na sistemih ali opremi, ki so vgrajeni v/na objektih in zmanjševanja obratovalnih stroškov. Proces nam zagotavlja boljše in daljše delovanje obstoječih ali novih sistemov in opreme, pridobimo pa tudi ogromne prihranke porabljene energije pri obratovanju. Poleg tega lahko povrnitev stroškov pričakujemo že v manj kot dveh letih, še pogosteje pa okoli enega leta. Procesa smo se lotili na obstoječem poslovnem objektu v Celju, kjer smo opravili temeljito raziskavo objekta, poiskali napake in izvedli rešitve. Retro-commissioning je nova storitev za slovenski trg. Marketing nam pomaga pri iskanju ciljnega trga in potencialnih uporabnikov storitve.
Ključne besede: Retro-commissioning, objekt, optimizacija, vgrajeni sistemi, obratovalni stroški, marketing, nova storitev
Objavljeno: 07.12.2010; Ogledov: 1401; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

6.
OCENJEVANJE ŠKOD IZ NASLOVA OBRATOVALNEGA ZASTOJA S PRIMEROM
Tjaša Črnko, 2012, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem seminarju obravnavamo obratovalne zastoje ter pogoje, pod katerimi pogoji jih je možno zavarovati. Obratovalni zastoj nastane takrat, ko podjetje ne more več normalno poslovati, torej pride do okvare, poškodbe ali pa celo uničenja strojev, surovin in drugih sredstev, ki so nujno potrebna za nemoteno poslovanje. Do zastoja pa lahko pride iz več razlogov, lahko je povezan z naravnimi katastrofami in pojavi, na katere človek nima vpliva, lahko pa tudi zaradi človeške napake. Zaradi obratovalnega zastoja izpadli dobiček iz poslovanja in zaradi zastoja nepokrite stalne stroške je mogoče nadomestiti z zavarovalnino, če sklenemo zavarovanje, za primer škode, ki bi povzročila obratovalni zastoj. Najpogosteje je v praksi možno zavarovati nadomeščanje škod, ki nastanejo ob obratovalnem zastoju zaradi požara in strojeloma. Predpogoj za sklenitev teh dveh zavarovanj pa je sklenjeno požarno oziroma strojelomno zavarovanje. Ocenjevanje teh škod, ki nastanejo iz naslova obratovalnega zastoja, pa je težko in zahtevno delo, ki od zavarovalniških cenilcev zahteva veliko strokovnega znanja, saj je potrebno upoštevati vse okoliščine pozitivne in negativne, ki vplivajo na obratovanje družbe, ki ima sklenjeno zavarovanje obratovalnega zastoja, tudi v primeru, če do obratovalnega zastoja ne bi prišlo Potrebno pa je upoštevati tudi tržne cene poškodovanih osnovnih sredstev.
Ključne besede: Obratovalni zastoj Obratovalni zastoj iz naslova požara Obratovalni zastoj iz naslova strojeloma Zavarovanje obratovalnega zastoja Zavarovanje obratovalnega zastoja zaradi požara Zavarovanje obratovalnega zastoja zaradi strojeloma Šomaž Franšiza Jamčevalna doba Časovna franšiza Zavarovalna premija Zavarovanje finančnih izgub Dobiček iz poslovanja Neizogibni stroški
Objavljeno: 17.12.2012; Ogledov: 1126; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

7.
Primerjava investicijskih in obratovalnih stroškov med različnimi vrstami toplotnih črpalk (za novejšo nizkoenergijsko hišo in starejšo slabo izolirano hišo)
Mišo Cvišić, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljene prednosti in slabosti posameznega tipa toplotnih črpalk (zrak/voda, voda/voda in zemlja/voda) ter njihove prednosti in slabosti pred konvencionalnimi viri ogrevanja (zemeljski plin, kurilno olje, biomasa). Prikazan je izračun toplotnih izgub za novejšo nizkoenergijsko hišo in starejšo slabo izolirano hišo. Narejena je primerjava investicijskih in obratovalnih stroškov posameznega tipa toplotnih črpalk za oba objekta in ekonomska analiza odplačilne dobe investicije za 15 let. Investicijske in obratovalne stroške ter odplačilno dobo investicije posameznega tipa toplotnih črpalk smo primerjali s stroški za sisteme na konvencionalne vire ogrevanja (zemeljski plin, kurilno olje, biomasa).
Ključne besede: toplotna črpalka, toplotne izgube, investicijski stroški, obratovalni stroški, sistemi ogrevanja, nizkoenergijska hiša, starejša slabo izolirana hiša
Objavljeno: 12.11.2014; Ogledov: 1192; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

8.
POSEBNOSTI RAČUNOVODENJA STROŠKOV ZA POTREBE OPRAVLJANJA DEJAVNOSTI UPRAVLJANJA NEPREMIČNIN NA PRIMERU PODJETJA
Ksenija Lovenjak, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili zakonske in druge pravne okvirje, ki so povezani z opravljanjem dejavnosti upravljanja nepremičnin v Republiki Sloveniji, ki jo opravlja upravnik nepremičnin. Upravnik skrbi za skupne dele in naprave, kakor tudi za celoten objekt, ki ga ima v upravljanju, hkrati pa tekoče spremlja obratovanje objekta in preudarno gospodari z njim. V sklopu svojih rednih tehničnih in organizacijskih opravil opravlja tudi finančno-računovodska opravila. V diplomski nalogi smo raziskali in proučili posebnosti računovodenja stroškov za potrebe opravljanja dejavnosti upravljanja nepremičnin na primeru podjetja ''X'', ki se ukvarja z upravljanjem nepremičnin. Izbrani upravnik tako predstavlja izhodišče raziskovanja in skozi njegovo računovodenje smo podrobneje predstavili računovodenje obratovalnih in investicijskih stroškov, računovodenje sredstev rezervnega sklada ter računovodenje lastnih stroškov podjetja. Ta osnovna področja računovodenja stroškov morajo biti ustrezno organizirana, da lahko upravniku dajejo prave in pravočasne informacije, ki jih posreduje naprej za potrebe nadaljnjega odločanja obstoječih lastnikov, potencialnih kupcev ali investitorjev. Tako smo na praktičnem primeru izbranega upravnika proučili učinkovitost in uspešnost takšnega organiziranja ter izvajanja računovodenja stroškov in ugotovili, da so obstoječi postopki in metode primerni glede na obseg objektov, ki jih ima izbrani upravnik v upravljanju.
Ključne besede: upravnik, upravljanje nepremičnin, računovodenje stroškov, obratovalni stroški, rezervni sklad
Objavljeno: 05.08.2015; Ogledov: 778; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (780,53 KB)

9.
LASTNIŠKO - NAJEMNIŠKO RAZMERJE
Vesna Slaviček, 2016, diplomsko delo

Opis: Prvi del diplomske naloge temelji na lastninski pravici, ki pomeni temelj pravnih sistemov. Lastnina je opredeljena tudi v ustavi Republike Slovenije, ki je najvišji pravni akt v državi. Lastninska pravica je stvarna pravica je absolutna in učinkuje zoper vsakogar. Vezana je na stvar, to je na nepremičnino in premičnino. Lastnik nepremičnine in premičnine je lahko fizična ali pravna oseba. Lastninska pravica omogoča lastniku pravico do posesti, uporabe in uživanja stvari in pravico do razpolaganja s stvarjo. Kot nepremičnino lahko definiramo tudi objekt oziroma njen posamezni del kot samostojen predmet stvarnih pravic, to je etažna lastnina in stavbna pravica. Etažna lastnina je lastnina posameznega dela zgradbe in solastnina skupnih delov. Sem spadajo stanovanja, poslovni prostori in drugi prostori, ki so funkcionalna celota. Stanovanja so namenjena določenemu namenu in so lahko v etažni lastnini le pravno ne pa tudi dejansko samostojen del večstanovanjske stavbe. Etažno lastnino ureja tako Stvarno pravni zakonik kot tudi Stanovanjski zakon. V diplomski nalogi sem obema pravnima viroma namenila največ pozornosti. Po vsebini sem pretežni del svoje diplomske naloge namenila stanovanjskemu najemnemu razmerju. To razmerje ureja sklenitev najemne pogodbe, vrste najema, pravice in obveznosti lastnika ter pravice in obveznosti najemnika stanovanja po najemni pogodbi. Pomemben del diplomske naloge obsega odgovornost lastnika za obratovalne stroške najemnika. Subsidiarna odgovornost lastnika za plačilo obratovalnih stroškov najemnega stanovanja ima pravno naravo subsidiarnega poroštva. Z zakonskimi in podzakonskimi predpisi sem opredelila obratovalne stroške, ki nastanejo najemniku oziroma lastniku v večstanovanjski stavbi. S sklenjenim najemnim razmerjem nastaja zaradi neplačila obratovalnih stroškov najemnika odgovornost etažnega lastnika subsidiarno. Odgovornost lastnika za obratovalne stroške najemnika pri neplačilu nastane ne glede na to, da je po najemni pogodbi te stroške dolžan nositi najemnik stanovanja. Iz tega razloga je delitev obratovalnih stroškov, to je stroškov v zvezi z dobavami in storitvami v večstanovanjski stavbi, pomembna predvsem zaradi odgovornosti najemnika za plačilo stroškov, ki v primeru neplačila preide na odgovornost etažnega lastnika. Med stroški obratovanja ločimo: tiste stroške, ki se nanašajo na stavbo kot celoto, to so skupni obratovalni stroški in stroški za zagotovitev dobav in storitev za bivanje, to so stroški ogrevanja, elektrike, čiščenje skupnih prostorov, hišniška opravila in podobno. Iz prakse sem opredelila obratovalne stroške, ki se nanašajo na daljinsko ogrevanje večstanovanjskih stavb tudi v Mestni Občini Maribor. Ogrevanje večstanovanjskih stavb v Mariboru izvaja kot izbirno gospodarsko javno službo Energetika Maribor d.o.o.. Zadnji del diplomske naloge je namenjen odpovedi najemne pogodbe. Odpoved najemne pogodbe je lahko iz krivdnega odpovednega razloga in iz nekrivdnega odpovednega razloga.
Ključne besede: lastninska pravica, etažna lastnina, najemna pogodba, najemnik, lastnik, stanovanje, obratovalni stroški, subsidiarna odgovornost
Objavljeno: 24.06.2016; Ogledov: 1087; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (874,57 KB)

10.
PRIMERJAVA INVESTICIJE IN STROŠKOV OBRATOVANJA NIZKOENERGIJSKE IN PASIVNE HIŠE
Nuša Fridman, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema teorijo o lesu, leseni gradnji in energijsko učinkoviti gradnji. V praktičnem delu diplomskega dela smo predstavili sestavo nizkoenergijske in pasivne hiše ter z izračuni v programu PHPP dobili podatke o toplotni prehodnosti ovoja posamezne hiše. Naredili smo primerjavo investicije in stroškov obratovanja za obe zgradbi ter izračunali povrnitev investicije v pasivno hišo.
Ključne besede: nizkoenergijska hiša, pasivna hiša, energijsko učinkovita gradnja, primerjava, obratovalni stroški
Objavljeno: 21.09.2016; Ogledov: 476; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici