1. Vključevanje različnih plesnih zvrsti v obogatitveno dejavnost v vrtcu : diplomsko deloBarbara Marčič, 2025, diplomsko delo Opis: Tematika diplomskega dela je vključevanje različnih plesnih zvrsti v obogatitveno dejavnost v vrtcu in njihov vpliv na ustvarjalnost predšolskih otrok. Osrednji namen raziskave je bil ugotoviti, kako otroci sprejemajo različne plesne zvrsti in v kolikšni meri te spodbujajo njihovo plesno izražanje, motivacijo in domišljijo. V okviru praktičnega dela so bile izvedene načrtovane plesne dejavnosti, ki so vključevale sodobni ples, balet, ljudski ples in hiphop. Podatki so bili zbrani preko opazovanja in evalvacij izvedenih dejavnosti.
Rezultati kažejo, da so otroci dejavnosti z veseljem sprejeli, da so bile vse plesne zvrsti ustrezno prilagojene njihovi starosti in da so pomembno vplivale na razvoj njihove ustvarjalnosti in plesnega izraza. Otroci so v plesnem ustvarjanju z navdušenjem preizkušali nove gibalne možnosti, spontano prenašali značilnosti posameznih zvrsti v svojo improvizacijo ter z veseljem sodelovali pri skupinskem izražanju.
Ugotovitve potrjujejo, da vključevanje različnih plesnih zvrsti v vzgojno delo pomembno prispeva k celostnemu razvoju predšolskih otrok ter ponuja možnosti za nadgradnjo plesne vzgoje v vrtcu. Ključne besede: plesne zvrsti, predšolski otroci, ustvarjalnost, obogatitvena dejavnost Objavljeno v DKUM: 29.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (3,55 MB) |
2. Vključenost ljudskega izročila v plesno vzgojo predšolskih otrokKristina Janžič, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Vključenost ljudskega izročila v plesno vzgojo predšolskih otrok obsega teoretični in empirični del. Za potrebe empiričnega dela smo v teoretičnem delu raziskali cilje, vsebino in metode plesne vzgoje, ki se prepletajo z otroškim ljudskim izročilom. Opisali smo elemente otroškega ljudskega izročila, ki jih vzgojitelji lahko vključijo v tedenski delovni načrt. V empiričnem delu smo raziskali vplive seznanjanja otrok z ljudskim izročilom in ljudskimi plesi ter posledično pomen otroških folklornih skupin pri razvoju in plesni sposobnosti otroka. Zanimalo nas je, zakaj sta otroško ljudsko izročilo in obogatitvena dejavnost folklora pomemben dejavnik plesne vzgoje. Podatke smo pridobili s pomočjo spletne ankete vzgojiteljev in jih kvantitativno obdelali s pomočjo deskriptivne metode. Ugotovili smo, da je izvajanje obogatitvene dejavnosti folklora eden izmed najlažjih načinov, da otrokom približamo slovensko ljudsko izročilo. Otroci otroško ljudsko izročilo sprejemajo pozitivno, gibalno-plesne aktivnosti pa spodbujajo otrokovo ustvarjalno mišljenje, čustveno doživljanje in ponujajo ogromno možnosti za seznanjanje z ljudskimi pesmimi, ljudskimi plesi, pripovedmi, šegami in navadami. Ohranjanje in poustvarjanje ljudskega izročila je v predšolski vzgoji izjemno pomembno in najlažje ga prenašamo preko plesne vzgoje. Ključne besede: plesna vzgoja, otroško ljudsko izročilo, obogatitvena dejavnost folklora, celostni razvoj otroka Objavljeno v DKUM: 18.07.2019; Ogledov: 1461; Prenosov: 138
Celotno besedilo (751,77 KB) |
3. PLESNA DRAMATIZACIJA KOT OBOGATITVENA DEJAVNOST - ŠTUDIJA PRIMERARebeka Blazinšek, 2010, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Plesna dramatizacija kot obogatitvena dejavnost — študija primera je bilo sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen oziroma cilji teoretičnega diplomskega dela so bili: opredeliti gledališko-plesno umetnost, vlogo plesalca in igralca v gledaliških stvaritvah in pravljico kot književno delo. V empiričnem delu diplomske naloge je bil namen spremljati potek vzgojnega dela s poudarkom na plesni vzgoji v okviru izvedbe plesne dramatizacije zgodbe Žabec je junak, avtorja Maxa Velthuijsa. V raziskavo je bilo vključenih 24 otrok starih od 5 do 6 let iz vrtca Otona Župančiča Maribor, OE Mehurčki. V zastavljenih hipotezah smo predvidevali, da bo sodelovanje med različnimi udeleženci v obogatitveni dejavnosti plesne vzgoje uspešno v smislu doseganja zastavljenih ciljev. S pomočjo študije primera so bili raziskani določeni vidiki obnašanja in izkušnje posameznika ter celotne skupine v okviru priprav na plesno dramatizacijo. Rezultati udeležencev so na osnovi zastavljenih ciljev pokazali pozitivne rezultate, saj so bili le-ti v celoti doseženi. Prav tako je bilo sodelovanje med različnimi udeleženci v obogatitveni dejavnosti plesne vzgoje uspešno v smislu doseganja zastavljenih ciljev. Otroci iz raziskovane skupine so plesno dramatizacijo usvojili do te mere, da so jo lahko prikazali občinstvu izven lastne skupine. Ključne besede: gledališka in plesna umetnost, študija primera, pravljica Žabec je junak, Max Velthuijs, plesna dramatizacija, obogatitvena dejavnost, analiza vzgojnega dela. Objavljeno v DKUM: 17.05.2010; Ogledov: 3889; Prenosov: 619
Celotno besedilo (591,68 KB) |