| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Vizualizacija procesov s pomočjo obogatene resničnosti (AR) : magistrsko delo
Nik Plešivčnik, 2025, magistrsko delo

Opis: Sodobne tehnologije industrije 5.0, kot je obogatena resničnost (AR), postajajo vse pomembnejše pri preobrazbi proizvodnih procesov. Čeprav so še v zgodnji fazi razvoja, se uveljavljajo kot ključni gradniki prihodnjega desetletja. Njihova uporaba zajema širok spekter področij, med drugim vzdrževanje, montažo, izobraževanje ter sodelovanje človeka in robota. Magistrsko delo obravnava vlogo obogatene resničnosti v industriji 5.0 in njene učinke na spremljanje, nadzor in usposabljanje v proizvodnih procesih. V prvem delu je podan pregled obstoječih raziskav in primerov iz industrijske prakse, ki potrjujejo prihranke časa, zmanjšanje napak in večjo učinkovitost. Posebna pozornost je namenjena omejitvam trenutnih tehnologij ter priložnostim za njihov nadaljnji razvoj. V drugem delu je predstavljen proces razvoja prototipa lastne AR aplikacije. Aplikacija omogoča komunikacijo z industrijskimi krmilniki prek protokolov OPC UA in S7.Net ter prikazuje procesne podatke v razširjenem prostoru z uporabo mobilne naprave.
Ključne besede: obogatena resničnost, industrija 5.0, vizualizacija procesov, digitalizacija, interakcija človek–robot, industrijski procesi
Objavljeno v DKUM: 16.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,63 MB)

2.
Analiza spletnih rešitev z obogateno resničnostjo in vrednotenje uporabniške izkušnje na spletnih platformah
Julija Pestiček, 2025, magistrsko delo

Opis: Razvoj tehnologij obogatene resničnosti prinaša nove priložnosti za izboljšanje spletnega nakupovanja, vendar ostaja vprašanje, ali uporabniki tem rešitvam zaupajo in jih zaznavajo kot koristne. Namen raziskave je bil analizirati vpliv obogatene resničnosti na uporabniško izkušnjo, zaupanje in nakupno pripravljenost. Izvedli smo eksperiment z izbranimi rešitvami ter zbrali kvalitativne podatke z metodo razmišljanja na glas in kvantitativne podatke z anketnimi vprašalniki (SUS, UEQ, NASA-TLX). Rezultati kažejo, da obogatena resničnost povečuje zadovoljstvo in pripravljenost za nakup, pri čemer je učinek močno odvisen od kakovosti implementacije tehnologije obogatene resničnosti.
Ključne besede: obogatena resničnost, uporabniška izkušnja, spletno nakupovanje, zaupanje
Objavljeno v DKUM: 30.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

3.
Obogatena resničnost kot orodje za usvajanje in utrjevanje vsebin pri študijskem predmetu vivaristika : magistrsko delo
Katja Stanič, 2024, magistrsko delo

Opis: Obogatena resničnost (AR) je tehnologija, ki združuje realno okolje z virtualnimi prikazi. AR lahko uporabljamo za različne namene in na različnih področjih, vključno z izobraževanjem, kamor spada tudi biologija, kjer je priporočljiva uporaba živih organizmov, a AR lahko predstavlja dodano vrednost obravnavani vsebini. Vključevanje živali in AR v učni proces daje učečim številne prednosti, kot so povečevanje nazornosti, več znanja ter motivacija. Namen magistrskega dela je pripraviti učno gradivo za predmet vivaristika na univerzitetnem študijskem programu Predmetni učitelj Fakultete za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru, kjer bo s tehnologijo AR vključena izbrana anatomija in fiziologija sedmih živali. S pomočjo pregleda literature sem želela ugotoviti, katere biološke vsebine (če sploh) učitelji dopolnjujejo s tehnologijo AR, kakšno je mnenje učiteljev naravoslovnih predmetov o vključevanju AR v učni proces, in ali je, po mnenju učiteljev naravoslovnih predmetov, vključevanje živih živali v učni proces pomembno. Ugotovila sem, da učitelji vključujejo AR v pouk, pri čemer je najpogostejše kombiniranje te tehnologije s poučevanjem anatomije. Učitelji bioloških vsebin vidijo v vključevanju AR in živih živali večinoma koristi. Izpostavljene prednosti AR so konkretiziranje procesov, dvig motivacije, pritegnitev pozornosti ter spodbujanje kreativnosti. Vključevanje živih živali prispeva k izboljšanemu znanju o živalih, sproščeni razredni klimi, motivaciji učečih za delo, in neposredno vpliva na njihov čustveno-socialni razvoj. Učitelji se ob koristih zavedajo tudi ovir oz. pomanjkljivosti uporabe AR in živih živali.
Ključne besede: anatomija živali, fiziologija živali, obogatena resničnost, vivaristika
Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (3,13 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Poučevanje računalniških omrežij s pomočjo obogatene resničnosti : magistrsko delo
Aleš Spital, 2024, magistrsko delo

Opis: Računalniška omrežja imajo ključno vlogo v učnem načrtu srednjega tehniškega izobraževalnega programa tehnik računalništva. Današnje strategije poučevanja računalniških omrežij se pogosto osredotočajo na teoretična predavanja, kar lahko predstavlja izziv za učence pri razumevanju, kako se to znanje uporablja v praksi. Zato smo v zaključnem delu preučili možnosti vključevanja obogatene resničnosti in razvili interaktivno mobilno aplikacijo. Ta omogoča dijakom virtualno raziskovanje in konfiguriranje omrežnih komponent ter spremljanje prometa pošiljanja paketov. Na koncu smo izvedli študijo z dijaki, ki je ocenila vpliv izdelane mobilne aplikacije na razumevanje računalniških omrežij v primerjavi s tradicionalnimi metodami učenja.
Ključne besede: poučevanje, obogatena resničnost, umetna inteligenca, mobilna aplikacija, računalniška omrežja
Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 123; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (4,09 MB)

5.
Razvoj spletne izobraževalne platforme z integracijo 3d objektov - spletna učilnica 3.0 : magistrsko delo
Rok Urbanc, 2023, magistrsko delo

Opis: Ljudje se že od rojstva dalje učijo z opazovanjem in interakcijo. Vendar učni sistemi še vedno uporabljajo tradicionalne metode. Cilj magistrske naloge je raziskati trenutne metode učilnice VR in izdelati spletno učilnico 3.0, ki omogoča prikaz 3D učnih vsebin, izdelavo učnih ur in deljenje le teh. Glavna prednost take platforme je, da omogoča deljenje vsebin med učitelji in učenci. Tako bomo ustvarili bolj dostopen in prilagodljiv pristop k izobraževanju, ki bo učencem, omogočal razumevanje neznanih vsebin v 3D prostoru, hkrati pa jih bo pripravilo na izzive sodobnega časa. Prav tako bo platforma širila dobre prakse med učitelji, učenci in učitelji.
Ključne besede: Virtualna resničnost, obogatena resničnost, učilnica 3.0, spletna aplikacija
Objavljeno v DKUM: 06.02.2024; Ogledov: 292; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

6.
Razvoj obraznega filtra obogatene resničnosti za učenje stisov prsnega koša pri kardiopulmonarnem oživljanju : diplomsko delo
Kiril Krsteski, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se osredotočamo na oblikovanje in razvoj obraznega filtra obogatene resničnosti za socialno omrežje Instagram, ki uporabnika ozavešča in uči izvajanja stisov prsnega koša in dajanja umetnih vpihov pri nenadnem srčnem zastoju. Poleg samega razvoja filtra smo v diplomski nalogi tudi preučili uporabnost in učinkovitost takšnih filtrov v praksi, da bi bolje razumeli njihov vpliv in potencial pri izobraževanju temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe. Rezultati so pokazali, da obstaja splošno zanimanje za uporabo obogatene resničnosti pri izobraževanju o kardiopulmonalnem oživljanju, vendar bi lahko ideja o obraznem filtru za izobraževalne namene koristila nadaljnjim izboljšavam in širšim raziskavam.
Ključne besede: obogatena resničnost, temeljni postopki oživljanja, obrazni filter, Meta Spark, učenje
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 392; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (5,05 MB)

7.
Interaktivno upodabljanje rezin CT v 3D prostoru na očalih za obogateno resničnost : diplomsko delo
Gašper Šircelj, 2023, diplomsko delo

Opis: Z naprednimi tehnologijami obogatene resničnosti (AR, angl. Augmented Reality) in navidezne resničnosti (VR, angl. Virtual Reality), lahko zdravnikom omogočimo prikaz 3D modelov, s katerimi lahko manipulirajo in se tako lažje pripravijo na operacije, v primerjavi z do sedaj uveljavljenimi tehnikami vizualizacij. Cilj diplomske naloge je implementacija aplikacije, ki iz podatkov DICOM (angl. Digital Imaging and Communications in Medicine) prikaže rezine računalniške tomografije (CT, angl. Computed Tomography), s katerimi je možno manipulirati s pomočjo očal za obogateno resničnost. Glavni namen aplikacije je, da bi jo lahko zdravniki v klinični praksi uporabljali v ordinacijah za načrtovanje operacij zaradi lažje prostorske predstave. Pri nalogi smo ugotovili, da je možno narediti aplikacijo, ki bi omogočila boljšo vizualno predstavo kliničnih problemov, vendar je pri tem potrebno upoštevati omejitve uporabljene strojne opreme zaradi prepočasnega upodabljanja rezin CT.
Ključne besede: obogatena resničnost, DICOM, CT, računalniška tomografija, medicina
Objavljeno v DKUM: 27.06.2023; Ogledov: 476; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

8.
Izdelava obraznih filtrov za uporabo v družbenih omrežjih : diplomsko delo
Niko Zelenik, 2022, diplomsko delo

Opis: Obrazni filtri, ki jih srečamo na socialnih medijih, kot je Instagram, bazirajo na interaktivni tehnologiji, poimenovani obogatena resničnost. Ta tehnologija se lahko manifestira v številu različnih oblik z različnimi nameni, vendar se bomo v diplomski nalogi osredotočili na njeno implementacijo pri obraznih filtrih za uporabo v družbenih omrežjih. Namen tega diplomskega dela je v teoretičnem delu predstaviti proces, ki stoji za obraznim filtrom, ter razdelati, kaj sploh so obrazni filtri, kako deluje tehnologija, ki jih poganja in v kakšne namene se lahko uporabljajo. V empiričnem delu smo na podlagi predhodnega znanja ter teorije ustvarili obrazni filter s pomočjo programske opreme »Spark AR Studio«, ki je bil nato objavljen na družbenih omrežjih Instagram in Facebook.
Ključne besede: obrazni filtri, družbena omrežja, obogatena resničnost
Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 691; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (2,84 MB)

9.
Izdelava spletne strani z obogateno resničnostjo
Marcel Kavčič, 2021, diplomsko delo

Opis: Obravnavana diplomska naloga izpostavlja problematiko zastarele spletne strani, ki je za namen uporabe nefunkcionalna in ni prilagojena mobilnim napravam. S tako spletno stranjo si podjetje z dobrim imenom kvari svojo spletno podobo in izgublja zaupanje strank. V uvodu je predstavljena zgodba podjetja in glavna problematika njegove spletne strani. V analizi smo obdelali staro spletno stran in njene pomanjkljivosti. Na podlagi teh pa sledi izboljšava in kreacija nove spletne strani po zadnjih trendih in z nadgradnjo izdelkov, ki si jih lahko ogledamo v obogateni resničnosti. Spletna stran je narejena s pomočjo bootstrapa, ki je dandanes prisoten na vsaki spletni strani. Vsi koraki, ki jih je bilo potrebno storiti za kreacijo nove spletne strani, so obrazloženi in obogateni s slikami.
Ključne besede: Spletna stran, Obogatena resničnost, spletne tehnologije, Bootstrap
Objavljeno v DKUM: 01.12.2021; Ogledov: 1095; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

10.
Uporaba pristopa obogatene resničnosti v okviru mobilnih aplikacij : zaključno delo
Blaž Uran, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo izdelali 3D paketnike in mobilno aplikacijo za prikaz paketnikov na stanovanjskem objektu s pomočjo obogatene resničnosti. Aplikacija bo strankam podjetja Direct4.me omogočila predhoden vpogled svojega izbranega paketnika na svojem stanovanjskem objektu. V nalogi smo predstavili ogrodja in tehnologije, s katerimi smo izdelali paketnike in aplikacijo ter opisali razvoj in implementacijo.
Ključne besede: Obogatena resničnost, Android Studio, Blender, Google SketchUp
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1095; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici