1. Obogatena resničnost kot orodje za usvajanje in utrjevanje vsebin pri študijskem predmetu vivaristika : magistrsko deloKatja Stanič, 2024, magistrsko delo Opis: Obogatena resničnost (AR) je tehnologija, ki združuje realno okolje z virtualnimi prikazi. AR lahko uporabljamo za različne namene in na različnih področjih, vključno z izobraževanjem, kamor spada tudi biologija, kjer je priporočljiva uporaba živih organizmov, a AR lahko predstavlja dodano vrednost obravnavani vsebini. Vključevanje živali in AR v učni proces daje učečim številne prednosti, kot so povečevanje nazornosti, več znanja ter motivacija.
Namen magistrskega dela je pripraviti učno gradivo za predmet vivaristika na univerzitetnem študijskem programu Predmetni učitelj Fakultete za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru, kjer bo s tehnologijo AR vključena izbrana anatomija in fiziologija sedmih živali. S pomočjo pregleda literature sem želela ugotoviti, katere biološke vsebine (če sploh) učitelji dopolnjujejo s tehnologijo AR, kakšno je mnenje učiteljev naravoslovnih predmetov o vključevanju AR v učni proces, in ali je, po mnenju učiteljev naravoslovnih predmetov, vključevanje živih živali v učni proces pomembno.
Ugotovila sem, da učitelji vključujejo AR v pouk, pri čemer je najpogostejše kombiniranje te tehnologije s poučevanjem anatomije. Učitelji bioloških vsebin vidijo v vključevanju AR in živih živali večinoma koristi. Izpostavljene prednosti AR so konkretiziranje procesov, dvig motivacije, pritegnitev pozornosti ter spodbujanje kreativnosti. Vključevanje živih živali prispeva k izboljšanemu znanju o živalih, sproščeni razredni klimi, motivaciji učečih za delo, in neposredno vpliva na njihov čustveno-socialni razvoj. Učitelji se ob koristih zavedajo tudi ovir oz. pomanjkljivosti uporabe AR in živih živali. Ključne besede: anatomija živali, fiziologija živali, obogatena resničnost, vivaristika Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 31 Celotno besedilo (3,13 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Poučevanje računalniških omrežij s pomočjo obogatene resničnosti : magistrsko deloAleš Spital, 2024, magistrsko delo Opis: Računalniška omrežja imajo ključno vlogo v učnem načrtu srednjega tehniškega izobraževalnega programa tehnik računalništva. Današnje strategije poučevanja računalniških omrežij se pogosto osredotočajo na teoretična predavanja, kar lahko predstavlja izziv za učence pri razumevanju, kako se to znanje uporablja v praksi. Zato smo v zaključnem delu preučili možnosti vključevanja obogatene resničnosti in razvili interaktivno mobilno aplikacijo. Ta omogoča dijakom virtualno raziskovanje in konfiguriranje omrežnih komponent ter spremljanje prometa pošiljanja paketov. Na koncu smo izvedli študijo z dijaki, ki je ocenila vpliv izdelane mobilne aplikacije na razumevanje računalniških omrežij v primerjavi s tradicionalnimi metodami učenja. Ključne besede: poučevanje, obogatena resničnost, umetna inteligenca, mobilna aplikacija, računalniška omrežja Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 123; Prenosov: 24 Celotno besedilo (4,09 MB) |
3. Razvoj spletne izobraževalne platforme z integracijo 3d objektov - spletna učilnica 3.0 : magistrsko deloRok Urbanc, 2023, magistrsko delo Opis: Ljudje se že od rojstva dalje učijo z opazovanjem in interakcijo. Vendar učni sistemi še vedno uporabljajo tradicionalne metode. Cilj magistrske naloge je raziskati trenutne metode učilnice VR in izdelati spletno učilnico 3.0, ki omogoča prikaz 3D učnih vsebin, izdelavo učnih ur in deljenje le teh. Glavna prednost take platforme je, da omogoča deljenje vsebin med učitelji in učenci. Tako bomo ustvarili bolj dostopen in prilagodljiv pristop k izobraževanju, ki bo učencem, omogočal razumevanje neznanih vsebin v 3D prostoru, hkrati pa jih bo pripravilo na izzive sodobnega časa. Prav tako bo platforma širila dobre prakse med učitelji, učenci in učitelji. Ključne besede: Virtualna resničnost, obogatena resničnost, učilnica 3.0, spletna aplikacija Objavljeno v DKUM: 06.02.2024; Ogledov: 292; Prenosov: 48 Celotno besedilo (1,71 MB) |
4. Razvoj obraznega filtra obogatene resničnosti za učenje stisov prsnega koša pri kardiopulmonarnem oživljanju : diplomsko deloKiril Krsteski, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu se osredotočamo na oblikovanje in razvoj obraznega filtra obogatene resničnosti za socialno omrežje Instagram, ki uporabnika ozavešča in uči izvajanja stisov prsnega koša in dajanja umetnih vpihov pri nenadnem srčnem zastoju. Poleg samega razvoja filtra smo v diplomski nalogi tudi preučili uporabnost in učinkovitost takšnih filtrov v praksi, da bi bolje razumeli njihov vpliv in potencial pri izobraževanju temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe. Rezultati so pokazali, da obstaja splošno zanimanje za uporabo obogatene resničnosti pri izobraževanju o kardiopulmonalnem oživljanju, vendar bi lahko ideja o obraznem filtru za izobraževalne namene koristila nadaljnjim izboljšavam in širšim raziskavam. Ključne besede: obogatena resničnost, temeljni postopki oživljanja, obrazni filter, Meta Spark, učenje Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 392; Prenosov: 25 Celotno besedilo (5,05 MB) |
5. Interaktivno upodabljanje rezin CT v 3D prostoru na očalih za obogateno resničnost : diplomsko deloGašper Šircelj, 2023, diplomsko delo Opis: Z naprednimi tehnologijami obogatene resničnosti (AR, angl. Augmented Reality) in navidezne resničnosti (VR, angl. Virtual Reality), lahko zdravnikom omogočimo prikaz 3D modelov, s katerimi lahko manipulirajo in se tako lažje pripravijo na operacije, v primerjavi z do sedaj uveljavljenimi tehnikami vizualizacij. Cilj diplomske naloge je implementacija aplikacije, ki iz podatkov DICOM (angl. Digital Imaging and Communications in Medicine) prikaže rezine računalniške tomografije (CT, angl. Computed Tomography), s katerimi je možno manipulirati s pomočjo očal za obogateno resničnost. Glavni namen aplikacije je, da bi jo lahko zdravniki v klinični praksi uporabljali v ordinacijah za načrtovanje operacij zaradi lažje prostorske predstave. Pri nalogi smo ugotovili, da je možno narediti aplikacijo, ki bi omogočila boljšo vizualno predstavo kliničnih problemov, vendar je pri tem potrebno upoštevati omejitve uporabljene strojne opreme zaradi prepočasnega upodabljanja rezin CT. Ključne besede: obogatena resničnost, DICOM, CT, računalniška tomografija, medicina Objavljeno v DKUM: 27.06.2023; Ogledov: 476; Prenosov: 63 Celotno besedilo (2,01 MB) |
6. Izdelava obraznih filtrov za uporabo v družbenih omrežjih : diplomsko deloNiko Zelenik, 2022, diplomsko delo Opis: Obrazni filtri, ki jih srečamo na socialnih medijih, kot je Instagram, bazirajo na interaktivni tehnologiji, poimenovani obogatena resničnost. Ta tehnologija se lahko manifestira v številu različnih oblik z različnimi nameni, vendar se bomo v diplomski nalogi osredotočili na njeno implementacijo pri obraznih filtrih za uporabo v družbenih omrežjih.
Namen tega diplomskega dela je v teoretičnem delu predstaviti proces, ki stoji za obraznim filtrom, ter razdelati, kaj sploh so obrazni filtri, kako deluje tehnologija, ki jih poganja in v kakšne namene se lahko uporabljajo. V empiričnem delu smo na podlagi predhodnega znanja ter teorije ustvarili obrazni filter s pomočjo programske opreme »Spark AR Studio«, ki je bil nato objavljen na družbenih omrežjih Instagram in Facebook. Ključne besede: obrazni filtri, družbena omrežja, obogatena resničnost Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 691; Prenosov: 52 Celotno besedilo (2,84 MB) |
7. Izdelava spletne strani z obogateno resničnostjoMarcel Kavčič, 2021, diplomsko delo Opis: Obravnavana diplomska naloga izpostavlja problematiko zastarele spletne strani, ki je za namen uporabe nefunkcionalna in ni prilagojena mobilnim napravam. S tako spletno stranjo si podjetje z dobrim imenom kvari svojo spletno podobo in izgublja zaupanje strank. V uvodu je predstavljena zgodba podjetja in glavna problematika njegove spletne strani. V analizi smo obdelali staro spletno stran in njene pomanjkljivosti. Na podlagi teh pa sledi izboljšava in kreacija nove spletne strani po zadnjih trendih in z nadgradnjo izdelkov, ki si jih lahko ogledamo v obogateni resničnosti. Spletna stran je narejena s pomočjo bootstrapa, ki je dandanes prisoten na vsaki spletni strani. Vsi koraki, ki jih je bilo potrebno storiti za kreacijo nove spletne strani, so obrazloženi in obogateni s slikami. Ključne besede: Spletna stran, Obogatena resničnost, spletne tehnologije, Bootstrap Objavljeno v DKUM: 01.12.2021; Ogledov: 1095; Prenosov: 79 Celotno besedilo (2,05 MB) |
8. |
9. Primerjava programskih rešitev ARCore in ARKit za mobilno obogateno resničnost : diplomsko deloŽiga Vinčec, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo primerjali dve najbolj uporabljeni programski orodji za ustvarjanje mobilnih aplikacij s funkcionalnostmi obogatene resničnosti, Googlov ARCore in Applov ARKit. V igralnem pogonu Unity smo s programsko rešitvijo ARFoundation razvili enotno aplikacijo za obe platformi. Z aplikacijo smo testirali hitrost ustvarjanja navideznih ravnin in postavitve navideznega objekta v prostor, ter beležili različne interakcije glede na število izrisanih sličic na sekundo. Teste smo izvedli na različnih površinah, v različnih svetlobnih pogojih, ter nato primerjali vpliv danih okoljskih dejavnikov na kakovost in zmogljivost obogatene resničnosti. Ključne besede: obogatena resničnost, mobilna obogatena resničnost, ARCore, ARKit, ARFoundation Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 618; Prenosov: 50 Celotno besedilo (803,77 KB) |
10. Ohranjanje kulturne dediščine s pomočjo navidezne in obogatene resničnosti : zaključno deloMarko Plankelj, 2020, diplomsko delo Opis: Kulturna dediščina izginja zaradi različnih dejavnikov in pri njenem ohranjanju si v zadnjih letih vse pogosteje pomagamo s sodobnimi tehnologijami, ki omogočajo njeno digitalizacijo. Kot primer dobre prakse predstavimo uporabo navidezne in obogatene resničnosti. Vedno pogosteje se uporablja tudi mešana resničnost, ki združuje virtualne objekte in resnično okolje. Za praktični del diplomskega dela smo uporabili Microsoft HoloLens in v igralnem pogonu Unity ustvarili aplikacijo, ki omogoča interakcijo s šestimi artefakti iz časov Rimljanov. Skozi uporabo aplikacije lahko uporabnik spozna priložnosti, ki jih ponujata Microsoft HoloLens in mešana resničnost, med drugim tudi pri ohranjanju kulturne dediščine. Ključne besede: Kulturna dediščina, mešana resničnost, obogatena resničnost, navidezna resničnost, Microsoft HoloLens Objavljeno v DKUM: 04.11.2020; Ogledov: 1339; Prenosov: 160 Celotno besedilo (1,66 MB) |