| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Ohranjanje kulturne dediščine s pomočjo navidezne in obogatene resničnosti
Marko Plankelj, 2020, diplomsko delo

Opis: Kulturna dediščina izginja zaradi različnih dejavnikov in pri njenem ohranjanju si v zadnjih letih vse pogosteje pomagamo s sodobnimi tehnologijami, ki omogočajo njeno digitalizacijo. Kot primer dobre prakse predstavimo uporabo navidezne in obogatene resničnosti. Vedno pogosteje se uporablja tudi mešana resničnost, ki združuje virtualne objekte in resnično okolje. Za praktični del diplomskega dela smo uporabili Microsoft HoloLens in v igralnem pogonu Unity ustvarili aplikacijo, ki omogoča interakcijo s šestimi artefakti iz časov Rimljanov. Skozi uporabo aplikacije lahko uporabnik spozna priložnosti, ki jih ponujata Microsoft HoloLens in mešana resničnost, med drugim tudi pri ohranjanju kulturne dediščine.
Ključne besede: Kulturna dediščina, mešana resničnost, obogatena resničnost, navidezna resničnost, Microsoft HoloLens
Objavljeno: 04.11.2020; Ogledov: 133; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

2.
Interaktivna podpora pri opravljanju dela v industrijskem okolju s pomočjo obogatene resničnosti
Anej Šteharnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se ukvarjali s problemom usposabljanja in podpore pri opravljanju ter nadzoru opravljanja dela s pomočjo sodobne tehnologije. Delodajalcem želimo olajšati ta proces s pomočjo virtualnih vodičev, hkrati pa omogočiti enostaven pregled nad opravljenim delom. Predstavili smo razvoj spletne in mobilne aplikacije za vodenje in podporo pri opravljanju dela. Delo smo razdelili na zaledje, spletno in mobilno aplikacijo. Pri zaledju smo ustvarili podatkovno bazo, aplikacijski programski vmesnik in predstavili delo z orodjem GraphicsMagick. Spletna aplikacija je razvita z ogrodjem React in uporablja JavaScript knjižnico Konva. Za izdelavo mobilne aplikacije smo uporabili igralni pogon Unity. Našo rešitev smo preizkusili v programerskem in farmacevtskem delovnem okolju. Na podlagi pozitivnih odzivov uporabnikov sklepamo, da bi naš sistem lahko prihranil čas in denar delodajalcem ter izboljšal proces opravljanja dela.
Ključne besede: obogatena resničnost, React, Unity, GraphicsMagick, Konva
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 88; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (3,01 MB)

3.
Vizualno komuniciranje z obogateno resničnostjo na družbenih omrežjih
Teja Kovačič, 2020, diplomsko delo

Opis: Glavni cilj diplomske naloge je bil izdelati filter AR (angl. Augmented Reality – obogatena resničnost) v programu Spark AR Studio za namen vizualnega komuniciranja z obogateno resničnostjo na družbenih omrežjih. Z uporabo deskriptivne metode smo raziskali področja vizualne komunikacije, obogatene resničnosti in družbenih omrežij. S pomočjo primerjalne analize smo primerjali podatke, pridobljene iz različnih virov. Na osnovi teoretičnega dela smo oblikovali lasten filter AR, ki smo ga objavili na družbenem omrežju Instagram. Z uporabo standardiziranega UEQ vprašalnika smo s pomočjo anketirancev določili oceno uspešnosti našega produkta. Ugotovili smo, da se filtri AR uspešno uporabljajo na družbenih omrežjih, kakršen je Instagram.
Ključne besede: vizualna komunikacija, obogatena resničnost, družbena omrežja, Instagram, filter AR
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 100; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (972,02 KB)

4.
Z obogateno resničnostjo podprt turistični vodnik
Aleš Spital, 2020, diplomsko delo

Opis: Ob naraščajočem širjenju obogatene in navidezne resničnosti na trgu se je dobro vprašati, kako lahko to tehnologijo izkoristimo. Cilj te diplomske naloge je raziskati in razviti mobilno aplikacijo, ki uporablja tehnologijo obogatene resničnosti predvsem na področju turizma. Uporabnikom te aplikacije želimo ponuditi dodaten vir informacij kot način vpogleda v preteklost s prikazovanjem 3D modelov na lokaciji, kjer se nahajajo objekti kulturne dediščine ali znamenitosti. Diplomska naloga obsega pregled podobnih aplikacij, postavitev strežnika, iz katerega mobilna aplikacija črpa podatke, ustvarjanje 3D modela ter postopek izdelave mobilne aplikacije v programu Unity.
Ključne besede: obogatena resničnost, turizem, kulturna dediščina, mobilna aplikacija
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 92; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

5.
Uporaba sodobnih metod zajema in obdelave podatkov za umeščanje virtualnih objektov v prostor
Kristina Tomiek, 2020, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je izdelati 3D digitalni model in ga predstaviti kot obogateno resničnost. V prvem, teoretičnem delu smo prikazali opremo in nekaj sodobnih metod zajema podatkov na terenu kot sta skeniranje ter fotogrametrija. Pojasnili smo izraz resničnost, predstavili nekaj različnih vrst resničnosti in postopek kako dobimo model obogatene resničnosti navideznega objekta. Opisali smo osnovna pravila upravljanja z dronom, katera dovoljenja in izjave potrebujemo za upravljanje z brezpilotnim letalom, koliko dni moramo hraniti te izjave in kako ocenimo tveganje glede na teren letenja. V praktičnem delu smo s programom Archicad izdelali digitalni model terena in objekta in ju s pomočjo programa SketchUp predstavili kot obogateno resničnost v prostoru.
Ključne besede: brezpilotna letala, 3D-modeliranje, obogatena resničnost
Objavljeno: 16.07.2020; Ogledov: 317; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (4,61 MB)

6.
Pilotna uporaba pametnih očal za komisioniranje
Evelin Kuzma, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: Dandanes pametna tehnologija dosega vse večje razsežnosti. Ta kaže prednosti tudi v proizvodno naravnanih podjetjih. V ta namen bomo raziskali obstoječe zapise o uporabi pametnih očal, poiskali primere pametnih očal na trgu in primere testiranja oziroma uporabe očal v praksi. Sledi analiza eksperimenta testiranja pametnih očal in ročnega terminala. Ugotavljali smo možne težave, ki imajo vpliv na čas skeniranja kod s pametnimi očali. Ob tem nas je zanimala možnost fizične obremenjenosti uporabnikov ob delu z očali. Temu sledi analiza anketnega vprašalnika, ki obsega tri sklope vprašanj, o uporabi pametnih očal, o uporabi ročnega terminala ter primerjavo uporabe obeh tehnologij.
Ključne besede: obogatena resničnost, pametna očala, ročni terminal, komisioniranje, produktivnost, fizična obremenjenost
Objavljeno: 13.01.2020; Ogledov: 398; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

7.
Projekt razvoja aplikacije za obogateno resničnost
Filip Bombek, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen potek razvoja produkta z obogateno resničnostjo v industrijske namene. Dokument zajema opis sistematičnega pristopa k razvoju produkta, s katerim se je soočila skupina tekom projektnega dela. V sklopu tega so zajete raziskave obstoječega trga, uporabljene metode za odkrivanje novih rešitev ter razvoj končnega prototipa.
Ključne besede: projekt razvoja izdelka, obogatena resničnost, odkrivanje idej, prototip
Objavljeno: 27.09.2019; Ogledov: 345; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

8.
Obogatena resničnost v mobilnih aplikacijah
Simon Rajter, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bila raziskava obogatene resničnosti ter njene uporabnosti v mobilnih aplikacijah. Ker se dandanes veliko govori o virtualni resničnosti in ne toliko o obogateni resničnosti, smo se odločili implementirati mobilno aplikacijo. Mobilno aplikacijo smo implementirali s pomočjo ogrodja React Native in ViroReact, ki olajša uporabo obogatene resničnosti. Za strežnik smo uporabili platformo Node.js za upravljanje s podatkovno bazo pa MySQL. Cilj nam je bil, da ustvarimo aplikacijo, ki lahko iz baze prebere podatke in s pomočjo teh nato prikaže objekt v obogateni resničnosti.
Ključne besede: obogatena resničnost, mobilna aplikacija, objekt, navidezna resničnost.
Objavljeno: 24.10.2018; Ogledov: 670; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

9.
Logistične prednosti uporabe obogatene resničnosti v skladiščnem poslovanju
Kristjan Gomboc, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Stroški skladiščenja večine podjetij danes predstavljajo približno 20-odstotni delež vseh logističnih stroškov, v skladiščih pa med 55 in 65 odstotki stroškov povzroča že samo nabiranje artiklov. Tehnologija obogatene resničnosti na tem področju prinaša velik potencial, saj lahko bistveno pripomore k izboljševanju logističnega sistema. V diplomskem delu analiziramo trenutno stanje tehnologije obogatene resničnosti ter procese in rezultate različnih poskusov njene vpeljave v skladiščno poslovanje. Osrednja kriterija, na katera se opiramo pri primerjavi, sta porabljeni čas in število napak v logističnem postopku komisioniranja. S tem želimo ugotoviti, ali je tehnologija obogatene resničnosti pripravljena za splošno adaptacijo v procesu komisioniranja, kakšne so njene prednosti in slabosti ter podati napotke za nadaljnje korake.
Ključne besede: obogatena resničnost, komisioniranje, skladiščno poslovanje
Objavljeno: 25.01.2017; Ogledov: 1066; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

10.
PROGRAMSKA PODPORA OBOGATENI RESNIČNOSTI NA MOBILNIH NAPRAVAH Z OPERACIJSKIM SISTEMOM ANDROID
Tadej Ganza, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu opisujemo izvedbo aplikacije, ki omogoča prikazovanje obogatene resničnosti na mobilnem telefonu z operacijskim sistemom Android. Realistično prikazovanje navidezne scene v video posnetkih z mobilne kamere omogočamo s pomočjo vizualnih značk ter s pomočjo žiroskopa naprave. V prvem delu magistrskega dela opišemo izvedbo zaznave značk ter delovanje aplikacije. Nato predstavimo rezultate testiranja delovanja aplikacije na mobilnih telefonih Xiaomi Redmi Note 2 in Samsung Galaxy S6. Rezultati testiranja z različnimi scenami dokazujejo dobro odzivnost razvite aplikacije in zanimivo uporabniško izkušnjo.
Ključne besede: obogatena resničnost, mobilne naprave, OpenCV, Unity, Android
Objavljeno: 22.12.2016; Ogledov: 1010; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (2,55 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici