| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
UPORABA TEHNIČNE ANALIZE NA LJUBLJANSKI BORZI
Borut Peterlin, 2009, diplomsko delo

Opis: Tehnična analiza se ukvarja s predvidevanjem prihodnosti. Četudi prihodnjega gibanja tečajev ne more napovedati nihče, ne gre pri pravilni uporabi tehnične analize in ob upoštevanju načel upravljanja z denarnimi sredstvi za hazardiranje. Trgovanje, pri katerem povečujemo verjetnost, da se bo tečaj obrnil v našo korist, imenujemo premišljena investicija. Začetki tehnične analize segajo daleč v preteklost, a se je njena prava moč pokazala komaj z razvojem zmogljivejših računalnikov, ki lahko procesirajo velike količine podatkov v zanemarljivo kratkem času. Je pripomoček za ocenjevanje psihološkega stanja udeležencev na borznih parketih, katerega rezultate je potrebno jemati z distanco, kadar se tečaji delnic obrnejo v neželeno smer. Empirični del, v katerem smo preizkušali uporabnost tehnične analize na ljubljanski borzi, je pokazal, da je s pravilnim pristopom mogoče doseči donose, ki presegajo donose pasivne strategije kupi in drži. Res pa je, da sama uporabe tehnične analize še nikakor ne zagotavlja uspeha. Vse trgovalne strategije in indikatorje je potrebno predhodno preizkusiti in ugotoviti ali so primerni za določen trg, saj že majhne razlike v njihovih nastavitvah lahko odločajo ali bomo iz trga izstopili kot zmagovalec ali kot poraženec. Ker noben trgovalni sistem ni popoln, je potrebno za dolgoročni uspeh uporabljati zaščitne točke. Te določajo mejo med še sprejemljivim tveganjem in nepotrebno izgubo. Menimo, da je tehnična analiza za trgovanje na slovenskem trgu koristen pripomoček, ki bo z nadaljnjim razvojem borze in njenih udeležencev še pridobival na pomenu.
Ključne besede: Borza, trgovanje, upravljanje z denarjem, delnice, donos, tehnična analiza, trend, indikatorji, trgovalni sistem treh zaslonov, obnašanje množic.
Objavljeno: 30.06.2009; Ogledov: 1516; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

5.
VPLIV RECESIJE NA OBNAŠANJE POTROŠNIKA - TURISTA
Lučka Čebular, 2009, diplomsko delo

Opis: Turizem je v Sloveniji dobil intenzivnejši zagon šele po dokončanju železniške proge Dunaj — Trst (l. 1857). Pri tem velja predvsem omeniti Bled, Rogaško Slatino, Portorož, Radence, Dobrno in druge, ki pa so še sedaj poznane turistične destinacije. Zakonodaja, ki pri nas zajema turistično področje je Zakon o varstvu potrošnikov, ki kot krovni zakon ureja področje potrošnikov tudi na splošno. 57. člen Zakona o varstvu potrošnikov se nanaša na pogodbe o turističnih aranžmajih. Ureja pravice potrošnikov in potrošnic pri ponujanju, prodajanju in drugih oblikah trženja blaga in storitev s strani podjetij in določa dolžnosti državnih organov in drugih subjektov, da te pravice zagotavljajo. Pomemben je tudi Obligacijski zakonik, ki ureja naslednje pogodbe turističnega področja. Te so; Pogodba o organiziranju potovanja, Posredniško pogodbo o zavarovanju, Pogodba o najetju gostinskih zmogljivost (Altomajska pogodba). Zadnja leta je začela recesija vplivati tudi na turistično industrijo in posledično na obnašanje potrošnika - turista. Negativni vplivi recesije so se začeli kazati že v drugi polovici leta 2008. Mednarodni turizem je v letu 2009 upadel za med 4 in 6 %, Evropski pa za med 6 in 8 %. Statistični podatki pa kažejo, da je recesija v tem obdobju zares vplivala na obnašanje potrošnika — turista. Tako je na Hrvaškem je od januarja do maja 2009 počitnikovalo devet odstotkov manj turistov kot v istem obdobju lani. V Sloveniji je v prvih šestih mesecih letošnjega leta v vseh turističnih nastanitvenih objektih zabeleženih za sedem odstotkov manj skupnih prihodov turistov in pet odstotkov manj prenočitev kot v istem obdobju lani. Kljub upadu obiska pa so pri nas v zdraviliških krajih zabeležili porast nočitev gostov. Tako so tudi v Rogaški Slatini, Termah 3000, zabeležili večji odstotek gostov kot leto prej. Število turistov pri nas, ki so šli na turistična potovanja v prvih osmih mesecih je manjše oz. enako v primerjavi z istim obdobjem v letu 2008, število turističnih potovanj ter število zasebnih potovanj pa se je v tej primerjavi povečalo.
Ključne besede: turizem, Zakon o varstvu potrošnikov, Obligacijski zakonik, recesija, obnašanje potrošnika – turista, mednarodni turizem, turistična potovanja, zasebna potovanja
Objavljeno: 14.12.2009; Ogledov: 2767; Prenosov: 331
.pdf Celotno besedilo (520,94 KB)

6.
Obnašanje svinj in pujskov v času laktacije
Andreja Kristan, 2010, diplomsko delo

Opis: Cilj raziskave je bil preučiti, obnašanje svinje med sesanji in kako sta rojstna masa in prirast pujskov povezana s pozicijo na sesku. V raziskavo smo vključili dve svinji (8 in 10 živorojenih pujskov), za preučevanje stabilnosti sesnega reda pa smo opazovali 7 gnezd. Opazovali smo sesni red, obnašanje svinje in pujskov v času laktacije. V raziskavi smo ugotovili, da svinja s spremembo položaja prekine sesanje pujskov v prvem tednu v 36% oz. 46%, ob koncu laktacije pa ta delež naraste na 83% oz. 100%. Na začetku laktacije je čas trajanja sesanja naraščal, nato pa je začel upadati. Obe svinji sta med sesanji večinoma ležali na desni strani, ne glede na to, kje je bilo gnezdo. Največ pujskov je sesalo na srednjem delu vimena (60%), najmanj pa na zadnjem (le 3%). Najbolj pogosto so pujski sesali na začetku laktacije. Težji pujski so pri svinji 1 sesali na srednjem delu mamalnega kompleksa, pri svinji 2 pa na prednjem delu. Stabilnost sesnega reda je bila že 5. dan v povprečju večja od 60% in je do konca laktacije linearno naraščala, ko je dosegla skoraj 90%.
Ključne besede: stabilnost sesnega reda, sesanje, obnašanje, čas sesanja, rast
Objavljeno: 30.11.2010; Ogledov: 2010; Prenosov: 281
.pdf Celotno besedilo (486,75 KB)

7.
ODZIV POTROŠNIKOV NA NOVE METODE MARKETINŠKEGA KOMUNICIRANJA
Dalibor Mihić, 2010, diplomsko delo

Opis: Z diplomskim delom smo želeli ugotoviti, katere so danes uveljavljene metode komuniciranja pri trženju izdelkov. Skozi teoretična izhodišča marketinškega komuniciranja in nakupnega obnašanja potrošnikov smo spoznavali sisteme, ki že obstajajo v praksi današnjih podjetij, ter obnašanje kupcev pred nakupi. Cilj dela je bil raziskati trg potencialnih kupcev za izdelek, ki se trži preko novejše metode marketinškega komuniciranja. Pri tem smo raziskali vse stopnje procesa, ki vodijo v nakup: kaj je tisto, kar pri potrošniku sproži željo po izdelku in kaj je nato tisto, kar ga prepriča oz. odvrača od nakupa. Raziskava je bila narejena na potrošnikih ciljnega trga. V raziskavo smo vključili podjetje Studio Moderna, ki uspešno trži svoje izdelke preko več prodajnih kanalov.
Ključne besede: - marketinško komuniciranje, - nakupno obnašanje potrošnikov, - nakupna odločitev potrošnikov, - infooglas.
Objavljeno: 04.03.2011; Ogledov: 1570; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

8.
PROBLEMATIKA TRANSPORTA ŽIVALI
Vanja Lupšina, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se bomo posvetili problematiki transporta živih živali v Sloveniji ter se dotaknili tudi poteka transporta v Evropski Uniji, katere del smo. Transport živali poteka v vseh prometnih sistemih, mi pa smo se posebej osredotočili na cestnega, saj se največ živali še vedno prepelje po cesti. Na kratko smo pregledali zakonodajo, ki jo je sprejel Svet Evropske Unije in jo morajo upoštevati vse članice EU. V Uredbi je predviden tudi nadzor pošiljk živali, ki ga Slovenija z uvedbo mobilne veterinarske enote dosledno izvaja. Pogledali smo si, kaj vse preverjajo pri nadzoru ter kakšne kazni doletijo kršitelje. Vozila za transport morajo biti primerno opremljena, tista, s katerimi se opravljajo vožnje, daljše od 8 ur, pa morajo imeti še dodatno opremo. Tudi živali se vse ne obnašajo enako, zato smo v diplomski nalogi opisali tudi različne vedenjske lastnosti posameznih vrst. Predlagali smo tudi nekaj rešitev, izmed katerih sta se kot najprimernejši izkazali dve. Prva bi bila uvedba mobilnih klavnic, ki bi lahko zmanjšale potrebe po dolgih prevozih, ki so najbolj mučni za živali. Druga pa bi bila transport mesa namesto živali. Ta bi bistveno pripomogla k boljši kakovosti mesa in mesnih izdelkov na trgu.
Ključne besede: transport živali, nadzor pri prevozu, pravna ureditev, obnašanje živali, trajanje transporta
Objavljeno: 20.10.2011; Ogledov: 2089; Prenosov: 291
.pdf Celotno besedilo (843,46 KB)

9.
RAZISKAVA ETIČNEGA OBNAŠANJA IN VREDNOT RAČUNOVODIJ V BOSNI IN HERCEGOVINI
Merima Bajrektarević, 2012, diplomsko delo

Opis: Etika? Samo filozofska disciplina, ki se ukvarja s človekovim hotenjem in ravnanjem, ali nekaj, vsajeno globoko v nas, brez česa ljudje izgubljajo osebnost, ugled, položaj; kakor v družini, tako tudi v poslovnem svetu? Nekaj zelo pomembnega, brez česa ljudje ne moremo bitji ljudje, ali nekaj sploh nepomembnega, česar se ne zavedamo, niti ne potrebujemo? Etika je vsakdanja tematika človekovega življenja, s katero se nezavestno srečujemo od začetka našega življenja pa skozi vse naše odraščanje in tudi v poslovnem svetu. Je pojem, ki je nujno potreben v naši podzavesti, saj drugače prihaja do velike izgube, do škandalov in dilem, iz katerih se potem človek zelo težko izvleče. Resnica je, da je etika del človekovega in tudi podjetnikovega življenja, vprašanje je samo, kako se odzivamo na njeno uveljavljanje. Posebej v poslovnem svetu. Mogoče se nam zdi, da je etika sploh nekaj nepomembnega poleg vse moči in položajev, ki jih ljudje v tem svetu imajo, ampak resnica je, da poslovni svet sploh ne bi obstajal brez etike. Potem se lahko vprašamo, ali se sploh zavedamo nujnosti etike v poslovnem svetu in tudi v našem življenju? Ali nam je mar, če ljudje zavestno lažemo ali odraščamo v svetu resnice in poštenosti? Ali lahko verjamemo drug drugemu, če etiki ne pripisujemo pomembnosti, katero potrebuje? Pomembno je, da se zavedamo, da živimo v organizaciji, v kateri sam človek zmore malo, v sodelovanju z drugimi pa naredi veliko. Enako velja tudi za poslovni svet, v katerem ena organizacija ali podjetje samo ne more narediti veliko. Da bi lahko sodelovali, potrebujemo zaupanje, poštenost, verodostojnost ali pa, povedano drugače, etiko v zavesti vsakega človeka. Računovodstvo je zelo pomemben del poslovnega sveta, v katerem je etika tako rekoč ključnega pomena za to, da lahko računovodja dolgoročno deluje in pridobi zaupanje tako notranjih udeležencev podjetja kot zunanjih uporabnikov, saj le-ti vsebujejo informacije, ki so ključne za veliko ljudi. Če te niso resnične in poštene, lahko naredijo veliko škode. Vprašanje je, ali se računovodje tega sploh zavedajo v svojem poklicu? Ali se zavedajo pomena osebne etike in profesionalne etike v svojem delovanju, pa tudi same vloge računovodje v podjetju? Na ta vprašanja bomo poskusili odgovoriti v diplomskem seminarju, saj menim, da se vsak človek, še posebej računovodja, mora zavedati in poznati pomen etike v svojem poklicu. Tudi, če deluje drugače, mora biti seznanjen s tem, kaj prinašajo neetične odločitve ter da je dolgoročni uspeh za vsakega človeka, računovodjo, podjetje, da ravna po moralno-etični plati, tudi, če je to daljša pot do zaslužka, tudi, če se znajdemo v situaciji, za katero menimo, da je vanjo nujno potrebno poseči z neetičnimi odločitvami.
Ključne besede: etika, profesionalna etika, morala, moralne vrednote, računovodja, kodeks, etika za računovodske strokovnjake, (ne)etično obnašanje, informacija, resnica
Objavljeno: 23.11.2012; Ogledov: 1363; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (1018,61 KB)

10.
ZAUPANJE NAROČNIKOV NA PRIMERU PODJETJA PRESS CLIPPING D.O.O.
Mateja Rošer, 2012, magistrsko delo

Opis: Osrednja tema magistrskega dela je koncept zaupanja, ki ga avtorji pogosto opredelijo kot najpomembnejšo sestavino marketinških odnosov. Ideja po razvoju in opredelitvi marketinških odnosov se je razvila iz marketinga storitev in se nato razširila na področje medorganizacijskega marketinga. Velik pomen v odnosu se pripisuje zaupanju, ki je temelj vsakega dolgoročnega partnerskega odnosa. V teoretičnem delu magistrske naloge najprej opredelimo marketinške odnose, njihove značilnosti, klasifikacije ter sestavine. V literaturi zasledimo različne izraze za marketinške odnose, kot so trženjski odnosi, trženje na podlagi odnosov, v magistrskem delu pa uporabljamo izraz marketinški odnosi. V nadaljevanju teoretičnega dela predstavimo zaupanje. Poglavje o zaupanju zajema različne definicije zaupanja, ki so jih opredelili avtorji v zadnjih desetletjih, predstavimo vrste zaupanja ter merjenje zaupanja. Na zaupanje vpliva tudi veliko dejavnikov, ki jih v našem delu opredelimo kot predhodnike zaupanja in jih podrobno predstavimo v četrtem poglavju. Osredotočimo se le na tri predhodnike zaupanja, in sicer konflikt, komunikacija ter oportunistično obnašanje, ki smo jih izbrali iz preverjenega modela Morgana in Hunta (1994). Pri definiciji konflikta opredelimo funkcionalni konflikt, ki ga vpleteni strani sprejmeta na prijateljski način in ga znata rešiti s primernim obnašanjem. Na podlagi teoretičnih prispevkov in dosedanjih raziskav postavimo tri hipoteze, ki jih bomo preverjali v empiričnem delu raziskave. Te so: H1: Uspešnost reševanja konfliktov med poslovnima partnerjema utrjuje zaupanje med njima. H2: Oportunistično obnašanje med poslovnima partnerja negativno vpliva na zaupanje med njima. H3: Odprta komunikacija pozitivno vpliva na zaupanje med poslovnima partnerjema. Empirični del raziskave začenjamo s predstavitvijo podjetja Press Clipping. Press Clipping je manjše podjetje iz Maribora, ki se ukvarja s spremljanjem medijev. Njihovo poslovanje temelji na zaupanju naročnikov v njihove storitve, zaradi česar smo se odločili za to temo magistrskega dela. Sledi predstavitev modela Morgana in Hunta (1994), ki je tudi podlaga našemu teoretskemu modelu. Nato definiramo spremenljivke ter hipoteze in predstavimo operacionaliziran model naše raziskave. Primarne podatke v empiričnem delu raziskave smo zbrali na vzorcu petdesetih naročnikov podjetja Press Clipping, ki smo jim poslali anketne vprašalnike po elektronski pošti. Delo končujemo s predstavitvijo rezultatov, ki smo jih obdelali s statističnim programom SPSS in na podlagi dobljenih rezultatov na koncu preverimo še hipoteze. Hipotezo H1 – uspešnost reševanja konfliktov med poslovnima partnerjema utrjuje zaupanje med njima in hipotezo H3 – odprta komunikacija pozitivno vpliva na zaupanje med poslovnima partnerjema, na podlagi dobljenih rezultatov regresijske analize lahko potrdimo. Hipotezo H2 – oportunistično obnašanje med poslovnima partnerja negativno vpliva na zaupanje med njima pa zavrnemo, ker dobljeni rezultati niso statistično značilni. Z magistrskim delom želimo prispevati k dosedanjim raziskavam koncepta zaupanja in marketinških odnosov. Opozoriti želimo na pomembnost marketinških odnosov in pomembnosti grajenja zaupanja med podjetji in poslovnimi partnerji.
Ključne besede: marketinški odnosi, zaupanje, predhodniki zaupanja, konflikt, oportunistično obnašanje, komunikacija
Objavljeno: 06.02.2013; Ogledov: 2416; Prenosov: 213
.pdf Celotno besedilo (657,07 KB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici