1.
Oblikovanje matematičnih besedilnih nalog učencev 3. razreda na podlagi fotografijSimona Kolman, 2017, magistrsko delo
Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sta predstavljena pojma problemska situacija in matematični problem skupaj z značilnostmi. Opisan je pomen vključevanja matematičnih problemov v pouk. Nato so dodani cilji iz učnega načrta, ki se navezujejo na matematične probleme. Sledita opis vključevanja dejavnosti oblikovanja besedilnih nalog v pouk matematike in predstavitev izhodišč, na podlagi katerih lahko učenci sami oblikujejo besedilne naloge. Poudarjeno je oblikovanje besedilnih nalog na podlagi fotografij. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati testa, ki so ga reševali tretješolci. Njihova naloga je bila, da so si med dvanajstimi ponujenimi fotografijami izbrali dve in na podlagi vsake izbrane fotografije zapisali po eno besedilno nalogo in njeno rešitev. Rezultati raziskave so pokazali, da so učenci v tretjem razredu sposobni samostojno oblikovati matematično besedilno nalogo, vendar niso bile vse zapisane besedilne naloge rešljive. Prav tako niso vsi pravilno rešili svojih nalog. Učenci so v besedilnih nalogah največkrat uporabili računski operaciji seštevanja in odštevanja ter opisali nerealistične življenjske situacije.
Ključne besede: matematika, problemska situacija, matematični problem, besedilne naloge, oblikovanje besedilnih nalog
Objavljeno v DKUM: 27.10.2017; Ogledov: 1152; Prenosov: 164
Celotno besedilo (1,67 MB)