| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 657
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Dostopnost digitalnih produktov za vse
Matjaž Debevc, 2021

Opis: Dostopnost produktov v okviru informacijske in komunikacijske tehnologije postaja s širjenjem kroga uporabnikov tudi na osebe z različnimi oblikami oviranosti pomemben dejavnik pri analizi, izdelavi in ocenjevanju računalniških aplikacij, spletnih strani in mobilnih aplikacij. Monografija predstavlja pomemben korak v osveščanju, izobraževanju in usposabljanju vseh oseb, ki se srečajo z vprašanjem, zakaj in kako pripraviti ustrezno prilagojene aplikacije in produkte, da bodo dostopni vsem. V delu so zajete osnove, ki so potrebne za to, da lahko vsak analitik, razvojnik in ocenjevalec najde oporne točke za svoje delo, kjer mora upoštevati zahteve in potrebe oseb z različnimi oblikami oviranosti. Poleg značilnosti in zahtev so navedene tudi mogoče rešitve oziroma potrebe, ki jih lahko uporabimo za prilagojene aplikacije in produkte. Zajeta so osnovna pravila in načela dostopnosti ter priporočila, kot so WCAG in standard ETSI EN 301 549. Podani so primeri dobre in slabe prakse, da bralec lažje ugotovi in preveri ustreznost svojega predloga glede na tipe oseb z različnimi oblikami oviranosti. Monografija se zaključi z metodami ocenjevanja in preverjanja dostopnosti digitalnih produktov, skupaj s pripomočki za hiter in enostaven pregled po posameznih kriterijih uspešnosti.
Ključne besede: dostopnost, spletne strani, mobilne aplikacije, analiza, oblikovanje spletnih strani, ocenjevanje, WCAG
Objavljeno: 26.03.2021; Ogledov: 49; Prenosov: 8
URL Povezava na datoteko

2.
OBLIKOVANJE JEDRA IN OHIŠJA MERILNE NAPRAVE
Andrej Cupar, 2008, diplomsko delo

Opis: V diplomi je po konceptu ''geštaltovskega'' oblikovanja od ''znotraj navzven'' razvita merilna naprava višjega cenovnega razreda. Pri tem velja vodilo, da oblika sledi funkciji. Estetsko je instrument oblikovan v smislu minimalizma. Značilne linije merilne naprave nakazujejo širino in višino instrumenta ali ga zakrožijo in omehčajo robove. Uporabljena je inovativna zgradba jedra in ohišja. Jedro je pri tem funkcionalna celota. Predstavljene so faze razvoja, evolucijske stopnje v tehničnem ter oblikovnem smislu. Pri razvoju so upoštevani mnogi tehnični dejavniki, ki so ključnega pomena za merilni instrument, saj tečejo skozenj tokovi do 1000 voltov, ki so lahko življenjsko nevarni.
Ključne besede: dizajn, oblikovanje od znotraj navzven, merilna naprava, jedro, ohišje
Objavljeno: 18.03.2021; Ogledov: 32; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

3.
Izdelava e-učbenika na primeru predmeta Naravoslovje v poklicnih šolah
Sara Cigler, 2016, diplomsko delo

Opis: Osrednji namen te diplomske seminarske naloge je izdelava primera e- učbenika za potrebe predmeta Naravoslovje srednjega poklicnega kemijskega izobraževanja. V uvodnem delu so definirani osrednji pojmi, kot sta e-gradivo in e-učbenik, ter predstavljene različne kategorije e-učbenikov; d-učbenik, r-učbenik in i-učbenik. V nadaljevanju sledi predstavitev osnovnih interaktivnih elementov e-gradiv, ki so bistvenega pomena za vizualizacijo in aktivno vključevanje učencev v sam pouk. Ker je uporaba kakovostnih e-gradiv pri pouku nujna, so v ta namen predstavljeni tudi kriteriji za zagotavljanje kakovosti tovrstnega gradiva, ter pedagoško-didaktične smernice za oblikovanje e-gradiv. V osrednjem delu naloge nadaljujemo z opisom posameznih orodij in postopkov za oblikovanje e-učbenika, na koncu pa so predstavljene nekatere vzorčne strani izdelane e-učne enote i-učbenika.
Ključne besede: IKT, e-učno gradivo, e-učbenik, i-učbenik, interaktivnost, avtorska orodja, oblikovanje i-učbenika, Naravoslovje
Objavljeno: 11.03.2021; Ogledov: 33; Prenosov: 0

4.
Prenova celostne grafične podobe turističnega podjetja
Klemen Sajko, 2020, diplomsko delo

Opis: Močna blagovna znamka je ključnega pomena za razlikovanje podjetja od konkurence. Velik del tega je celostna grafična podoba, ki predstavlja vizualni vidik sloga, za katerega se odloči podjetje, in osebnosti. V teoretičnem delu diplomske naloge smo se najprej osredotočili na definiranje pojma blagovne znamke, raziskovanje njene zgodovine in dejavnike, ki jo naredijo uspešno. Nato smo opredelili celostno grafično podobo, njeno vlogo v podjetju in opisali elemente grafičnega oblikovanja. Prav tako smo analizirali turistično podjetje Sajko turizem, d. o. o., grafične podobe konkurenčnih podjetij in še nekaterih drugih turističnih podjetij po svetu. Na podlagi pridobljenega znanja smo v praktičnem delu izdelali celostno grafično podobo podjetja Sajko turizem, d. o. o. Določili smo barvno paleto, tipografijo, simbol in logotip ter jih nato implementirali v komunikacijska sredstva.
Ključne besede: celostna grafična podoba, grafično oblikovanje, blagovna znamka, marketing, logotip
Objavljeno: 28.01.2021; Ogledov: 149; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (3,69 MB)

5.
Grafično oblikovanje in proces ustvarjanja lastnega portfolija kot metoda samopromocije
Benjamin Borojević, 2020, diplomsko delo

Opis: Grafično oblikovanje se je skozi leta zelo spremenilo in je danes na takšni stopnji, da brez njega ne moremo več živeti. Živimo namreč v informacijski dobi, kar pomeni dnevno izmenjevanje informacij med ljudmi. Te informacije morajo biti posredovane hitro in jasno, kar pa je najučinkoviteje s pomočjo grafičnega oblikovanja in oglaševanja. Oglaševanje je močan medij za izražanje, ustvarjalnost in izmenjavo informacij v vse bolj globalni in med seboj povezani družbi. Vsepovsod okoli sebe lahko vidimo rezultate grafičnih oblikovalcev, ki nam vsak dan posredujejo razne informacije z infografikami, promocijskimi artikli, s časopisi, z revijami, s filmskimi plakati in podobnim. In v tem svetu vizualnih sporočil ima vsak uspešen grafični oblikovalec ali podjetje, ki ga poznamo in je uspešno na globalnem trgu, svojo identiteto, ki je podkrepljena z dosledno oblikovano celostno grafično podobo in promovirana z oglaševanjem ali s samopromocijo. Pri grafičnih oblikovalcih je samopromocija največkrat zastavljena s portfoliji. Glavni cilj diplomskega dela je grafično izoblikovati identiteto in samopromocijo Benjamina Borojevića ter ga promovirati s portfolijem. Ta je bil oblikovan šele po analizi dobrih portfolijev nagrajenih grafičnih oblikovalcev.
Ključne besede: grafično oblikovanje, celostna grafična podoba, portfolio, samopromocija, analiza portfolijev
Objavljeno: 14.01.2021; Ogledov: 151; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (2,83 MB)

6.
Oblikovanje prenosljivega modularnega čebeljega panja
Jana Kučej, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je osredotočeno na oblikovanje prenosljivega modularnega panja. Panja, ki bo ugoden za življenje čebel, ga bo možno prestaviti z ene lokacije na drugo in bo lahko stal sam ali v kombinaciji z več enotami. Metodologija razvoja izdelka najprej zajema teorijo o osnovah čebel, pregledu panjev in proučevanju zahtev. Sledi koncipiranje izdelka z iskanjem rešitev, nato snovanje izdelka s pomočjo 3D-modeliranja. Rešitev je na koncu predstavljena in vizualizirana s pomočjo renderjev. Priložena so tudi navodila za sestavo elementov panja.
Ključne besede: čebele, panj, prenosljivost, modularnost, produktno oblikovanje
Objavljeno: 08.01.2021; Ogledov: 82; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (117,19 MB)

7.
Oblikovanje multisenzorne izkušnje v Posavskem muzeju Brežice
Alen Weber, 2020, diplomsko delo

Opis: Turizem je dinamična, razvijajoča se panoga, ki se nenehno prilagaja svetovnim trendom in praksam. Na začetku 21. stoletja turizem postaja ekonomija doživetij in počasi prehaja iz ponujanja storitev v uprizarjanje kakovostnih izkušenj. Koncept izkustvene ekonomije sta na področje turizma umestila Pine in Gilmore leta 1998. Od takrat so se na področju ustvarjanja kakovostnih izkušenj razvile različne metode oblikovanja izkušnje. Eden izmed vidikov uprizarjanja kakovostne izkušnje je vključevanje človeških čutil v ponudbo oziroma oblikovanje multisenzorne izkušnje. Ta vidik temelji na paradigmi utelešenja, ki med drugim pravi, da ljudje spoznavamo svet preko petih čutil. Tako nekateri pravijo, da je kakovost turistične izkušnje odvisna od uspešnosti stimuliranja čim večjega števila čutil. Posavski muzej Brežice je turistični produkt, ki je lahko s svojo prostorsko veličino in priljubljenostjo idealen za razvoj multisenzorne ponudbe. Stanje senzorne dimenzije v muzeju in kako jo izboljšati smo preverjali z anketno raziskavo, ki je bila izvedena na obiskovalcih muzeja. Analiza je pokazala, da v ponudbi muzeja prevladuje vid, največji potencial za razvoj pa ima sluh. Rezultati raziskave morajo biti postavljeni v kontekst epidemije covida-19, saj je bila stimulacija nekaterih čutil, največ dotika, iz varnostnih razlogov zelo omejena.
Ključne besede: multisenzorni turizem, oblikovanje multisenzorne izkušnje, izkustvena ekonomija, Posavski muzej Brežice, čutila
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 107; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

8.
Oblikovanje spletne prodajalne oblačil
Niko Ploj, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt povzema projekt vzpostavitve spletne prodajalne oblačil. Zaradi prednosti, ki jih ponuja, tovrstna ponudba velja za izjemno priljubljen način kupovanja, kar pa pomeni poslovno priložnost za posameznike, katere takšno poslovanje zanima. V projektu želim prikazati, kako se lotiti vzpostavitve spletne prodajalne, saj oblikovanje le-te ne predstavlja samo njenega lansiranja na splet, ampak od nas pred prvim naročilom zahteva predhodno analiziranje, sprejemanje odločitev in natančno organizacijo. V diplomskem projektu je predstavljena pot, ki nas pripelje do lansiranja spletne prodajalne na trg, vsaka sprejeta odločitev na njej pa je lahko ključna za končen uspeh našega poslovanja. Ko je prodajalna na spletu aktivna, naše delo še ni zaključeno, saj je konkurenca na trgu z oblačili velika in še prehitro se lahko zgodi, da nas potencialni kupci v množici ponudnikov ne bodo opazili, če nismo inovativni in vselej v prednosti pred ostalimi. Zato sem na koncu svojega projekta predstavil tudi, kako pristopiti k oglaševanju, saj bodo iz konkurence najbolj izstopali tisti, ki bodo v posel vlagali več resursov, predvsem pa volje in dela v oglaševanje in predstavljanje prodajalne na trgu.
Ključne besede: spletna prodajalna, oblikovanje, oglaševanje
Objavljeno: 18.11.2020; Ogledov: 110; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (545,03 KB)

9.
Oblikovanje proizvodnih sistemov z uporabo naprednih programskih okolij
Mario Lončar, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljen pristop oblikovanja proizvodnih sistemov z uporabo naprednih programskih okolij. Osnovni problem magistrskega dela je bil izbrati ustrezno lokacijo za postavitev novega proizvodnega sistema, ga ustrezno oblikovati na podlagi podanih vhodnih podatkov proizvodnega sistema ter preveriti njegove zmožnosti. Proizvodni sistem smo oblikovali s pomočjo dveh programskih okolij Autodesk Inventor in Autodesk Factory Design Utilities, pri tem smo vse potrebne podatke za oblikovanje proizvodnega sistema določili računsko in na podlagi podanih priporočil. Izdelan je diskretni simulacijski model proizvodnih procesov za šest različnih tipov izdelkov v programskem okolju Autodesk Process Analysis. Z izvedbo simulacij smo dobili vpogled v zmožnosti proizvodnega sistema glede na parametre pretočnega časa, zasedenosti delovnih strojev in delavcev. Rezultate simulacij smo na koncu ovrednotili in podali predloge za izboljšave proizvodnih procesov v prihodnosti.
Ključne besede: oblikovanje proizvodnih sistemov, razmeščanje delovnih mest, simulacija proizvodnih procesov
Objavljeno: 11.11.2020; Ogledov: 102; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (4,27 MB)

10.
Lastna celostna grafična podoba
Gašper Pristovnik, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil ustvariti učinkovito lastno celostno grafično podobo, ki mi bo pomagala pri nadaljevanju moje poslovne poti. Zato smo delo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili oblikovanje na splošno, grafično oblikovanje, proces oblikovanja vizualnih sporočil, pomen barv ter kaj celostna grafična podoba sploh je. Za konec smo analizirali še celostno grafično podobo spletne trgovine mimovrste. V praktičnem delu smo ustvarili logotip, ki smo ga tudi animirali, spletno stran ter nato celostno grafično podobo aplicirali še na promocijske izdelke. Ob tem smo upoštevali pridobljeno znanje iz teoretičnega dela.
Ključne besede: celostna grafična podoba, vizualna komunikacija, grafično oblikovanje
Objavljeno: 04.11.2020; Ogledov: 153; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (2,87 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici