| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 718
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Fakulteta za strojništvo : Raziskovalni vodnik
2024

Opis: Publikacija predstavlja pregled raziskovalne dejavnosti in raziskovalnih dosežkov na Fakulteti za strojništvo. Predstavljena so raziskovalna področja: Energetsko, procesno in okoljsko inženirstvo, konstruiranje in oblikovanje, tehnologija materialov, mehanika, Proizvodno strojništvo, tekstilni materiali in oblikovanje ter Temeljno in splošno področje. Posamezni laboratoriji in centri Fakultete za strojništvo predstavljajo svojo raziskovalno opremo, ponudbo storitev za gospodarstvo, sodelovanja s podjetji in drugimi ustanovami, najodmevnejšime publikacije, patente, nacionalne in mednarodne projekte in najpomembnejše raziskovalne dosežke.
Ključne besede: energetsko, procesno in okoljsko inženirstvo, konstruiranje in oblikovanje, tehnologija materialov, mehanika, proizvodno strojništvo, tekstilni materiali in oblikovanje
Objavljeno v DKUM: 22.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (18,38 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Razvoj dostopne spletne rešitve za uporabnike z ovirami
Beti Trstenjak, 2024, diplomsko delo

Opis: Svetovna zdravstvena organizacija ocenjuje, da je na svetu približno 1,3 milijarde ljudi z ovirami. Ker velik del naših življenj poteka na spletu, je pomembno zagotoviti dostopnost spletnih storitev, saj s tem oviranim uporabnikom omogočimo normalno integracijo v družbo. Namen diplomskega dela je bil raziskati področje digitalne dostopnosti v povezavi z uporabniško izkušnjo. Teoretični del diplomskega dela zajema opis regulacije spletne dostopnosti, potreb invalidnih uporabnikov in postopek oblikovanja dostopnih spletnih rešitev. Empirični del diplomskega dela se osredotoča na izdelavo prototipa aplikacije v okolju Figma z upoštevanjem smernic za dostopnost WCAG 2.2 in testiranjem prototipa s testnim vzorcem uporabnikov z različnimi ovirami.
Ključne besede: dostopnost, uporabniška izkušnja, spletno oblikovanje, testiranje uporabnosti
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (3,49 MB)

3.
Primerjava orodij za oblikovanje uporabniških vmesnikov
Veronika Poštrak, 2024, diplomsko delo

Opis: Glavno temo diplomske naloge predstavlja primerjalna analiza orodij za oblikovanje uporabniških vmesnikov: zaprtokodnega orodja Figma in odprtokodnega orodja Penpot. Namen dela je bil oceniti njune prednosti, slabosti in izzive pri uporabi ter raziskati vpliv razlik v funkcionalnostih na učinkovitost dela in kakovost digitalnih produktov. V praktičnem delu smo v obeh orodjih oblikovali spletno aplikacijo in ocenili, kako razlike v funkcionalnostih vplivajo na končni izdelek. Ugotovili smo, da Figma izstopa po širokem naboru knjižnic, pripomočkov in vtičnikov, medtem ko Penpot, z odprtokodno naravo in brezplačnimi funkcionalnostmi, omogoča prilagodljivosti in večji nadzor nad kodo. Rezultati so poudarili pomembnost prave izbire orodja pri oblikovanju digitalnih produktov.
Ključne besede: orodja, oblikovanje, uporabniški vmesnik, Figma, Penpot
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (4,02 MB)

4.
Prenova celostne grafične podobe - "Ahat"
Tilen Šarfer Veselič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na preoblikovanje celostne grafične podobe trgovine Ahat, ki se ukvarja s prodajo kristalov in nakita. Teoretični del govori o grafičnem oblikovanju, elementih in funkcijah celostne grafične podobe ter analizi tako stare vizualne identitete, kot tudi konkurenčnih vizualnih identitet. V empiričnem delu smo z digitalnimi orodji le-to prenovili z namenom usklajevanja podobe in boljše vizualne prepoznavnosti. Med kreativnim procesom smo navdih in napotke črpali iz naučenega pri teoretičnem delu.
Ključne besede: celostna grafična podoba, oblikovanje, vizualna identiteta
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

5.
Oblikovanje kolekcije slaviq
Ana Maria Varga, 2024, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je bil podrobno preučiti in predstaviti celoten postopek oblikovanja tekstilij in oblačil za blagovno znamko Slavic ter implementacijo celostne grafične podobe za novo blagovno znamko oblačil. To vključuje razvoj logotipa, izbiro ustrezne pisave, pripravo dizajnov za tiskanje in digitalne medije ter praktične korake za prenos teh dizajnov na različne tekstilne materiale. Poleg tega delo cilja na raziskavo in optimizacijo postopkov prototipiranja oblačil, izbiro visokokakovostnih materialov, oblikovanje in izdelavo etiket ter vzpostavitve učinkovite spletne prisotnosti preko spletne strani in družbenih omrežij. Ključen cilj je tudi primerjava različnih proizvajalcev, da se zagotovi najvišja možna kakovost končnih izdelkov in uspešna promocija blagovne znamke.
Ključne besede: Slaviq, oblikovanje kolekcije, oblikovanje motivov, tisk na tekstilije, oblikovanje grafične podobe
Objavljeno v DKUM: 17.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (3,30 MB)

6.
Kako namen in sporočilo vplivata na oblikovanje etiket
Štef Klojčnik, 2024, diplomsko delo

Opis: V tej diplomski nalogi smo se osredotočili na proces oblikovanja etiket, pri čemer smo združevali teoretična načela z lastnim praktičnim delom. Preučili smo vlogo in pomen etiket v vizualnih komunikacijah ter analiziral primere uspešnih etiket, ki so nas navdihnile pri oblikovanju lastnih. V praktičnem delu smo ustvarjali etikete za različne izdelke. Naloga izpostavlja, kako premišljeno oblikovanje etiket pomaga kupcem vzpostaviti povezavo z blagovno znamko ter razumeti koncept, ki stoji za vizualno podobo izdelka, s čimer se poglablja njihovo dojemanje in identifikacija z znamko.
Ključne besede: Oblikovanje etiket, grafično oblikovanje, vizualne komunikacije, sporočilo
Objavljeno v DKUM: 07.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (4,52 MB)

7.
Načrtovanje uporabniške izkušnje ter uporabniškega vmesnika na področju nepremičnin
Hana Pačnik, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na proces načrtovanja uporabniške izkušnje in vmesnika ter preučevali spletne strani za nepremičnine, tako domače kot tuje. Na podlagi tega smo zasnovali prototip mobilne aplikacije za nepremičninski trg. Glavna prednost osnove mobilne aplikacije je ta, da omogoča ogled stanovanja preko video klica ter vso komunikacijo neposredno v aplikaciji. Osredotočili smo se na ključne dele aplikacije, saj je proces načrtovanja kompleksen. Naši rezultati bodo služili kot smernice za izdelavo in nadgrajevanje spletnih strani za nepremičnine.
Ključne besede: Uporabniška izkušnja, uporabniški vmesnik, mobilna aplikacija, nepremičnine, oblikovanje
Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

8.
Raziskovanje oblikovanja zinov: združitev ustvarjalnosti, komunikacije in kulture
Katarina Žist, 2024, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil raziskati načela in elemente oblikovanja in grafičnega oblikovanja. Podrobneje smo obravnavali pojme kompozicija, barva in tipografija, ki so pri vsakem dizajnu ključnega pomena. Kadar so združeni v celoto, pripovedujejo zgodbo, ki lahko v gledalcu vzbudijo določena čustva. Prav tako smo se poglobili v zgodovino zina in kakšne so njegove karakteristike. Zin je zanimiva oblika publikacije, saj je mešanica umetnosti, pripovedi in osebnega izražanja. Posamezniku omogoči, da izrazi svoje misli, s čimer se krepijo nišne kulture. V praktičnem delu smo se najprej lotili analize primerov dobre prakse, v nadaljevanju pa smo z doslej pridobljenim znanjem predstavili proces ustvarjanja zina na temo, ki smo si jo sami izbrali.
Ključne besede: zin, vizualna komunikacija, grafično oblikovanje, barva, tipografija
Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (4,89 MB)

9.
Uporaba umetne inteligence v konstruiranju : diplomsko delo
Vid Stanovnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je raziskati uporabo umetne inteligence pri procesu konstruiranja. Delo se osredotoča na uvajanje različnih orodij umetne inteligence in tehnik za izboljšanje učinkovitosti, natančnosti in inovativnosti v procesu načrtovanja in modeliranja. Predstavljene so teoretične osnove umetne inteligence, vključno s strojnim učenjem, nevronskimi mrežami in globokim učenjem. Analizirane so prednosti in slabosti uporabe umetne inteligence, kot so zmanjšanje človeških napak, izboljšana produktivnost, vendar visoki stroški in kompleksnost uvajanja. Poleg tega so predstavljeni praktični primeri uporabe umetne inteligence pri konstruiranju, vključno z orodji, kot so ChatGPT za generiranje zahtevnikov, Autodesk Fusion 360 za generativno oblikovanje in Solidworks za avtomatizacijo oblikovalskih procesov.
Ključne besede: umetna inteligenca, konstruiranje, generativno oblikovanje, globoki generativni modeli, strojno učenje, globoko učenje.
Objavljeno v DKUM: 30.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,91 MB)

10.
Ustvarjanje digitalne prisotnosti podjetja Zeliščart: Analiza, načrtovanje in implementacija sodobne spletne strani
Nuša Ehman, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava pomembnost spletnih strani za podjetja in uporabo sistemov za upravljanje z vsebinami za izgradnjo spletne strani. Glavni cilj naloge je bila izdelava spletne strani za podjetje Zeliščart z uporabo CMS sistema WordPress. V teoretičnem delu opisujemo različne vrste spletnih strani, njihove elemente, sisteme za upravljanje vsebin in uporabniško izkušnjo ter pregledamo napredne trende oblikovanja v zadnjih letih. V praktičnem delu pridobljeno znanje uporabimo za načrtovanje in oblikovanje spletnega mesta. Zadovoljstvo uporabnikov smo testirali z anketo o uporabniški izkušnji, katere rezultati kažejo, da so uporabniki zadovoljni predvsem z njeno enostavno uporabo, preglednostjo in vizualnim izgledom. Želeli bi si več podatkov o izdelkih in boljšo varovanje osebnih podatkov. V prihodnje načrtujemo nadgradnjo in izboljšanje spletne strani.
Ključne besede: WordPress, spletna stran, CMS, uporabniška izkušnja, oblikovanje spletnih strani
Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (3,36 MB)

Iskanje izvedeno v 0.34 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici