| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Imisije : magistrsko delo
Gabriela Firšt, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se v uvodu, s kratkim opisom, »dotakne« samega pojma lastninske pravice, saj gre za eno ključnih človekovih pravic, ki je deležna pravnega varstva na najvišji ravni. Kot pomemben institut, s katerim se želi zagotoviti mirno sosedsko življenje, je v nadaljevanju zaključnega dela podan oris različnih omejitev lastninske pravice, katerim je podvržen imetnik pravice. Stvarnopravna določila pa ne zavezujejo samo lastnikov, temveč tudi neposrednega posestnika, zato je v magistrski nalogi smiselno podana tudi krajša opredelitev posesti. Za boljši vpogled, in pravilno razumevanje imisij, se magistrska naloga nadalje opredeli do samega sosedskega prava, katerega glavna naloga je sosedom omogočiti prijetno sobivanje na prostorsko povezanih nepremičninah in v okviru katerega se obravnavajo imisije kot najbolj tipičen institut sosedskega prava. Z izrazom sosedstvo lahko opredelimo družbeno razmerje sosedov, torej tistih ljudi, ki so prostorsko povezani. Temu sledi pregled različnih vrst tožbenih zahtevkov, ki so na voljo posameznikom v okviru pravnega varstva pred prepovedanimi imisijami, ter razmejitev med stvarnopravnim in obligacijskopravnim varstvom. V jedru zaključnega dela so predstavljene imisije, kot eden najbolj tipičnih sosedskopravnih institutov, ter njihova klasifikacija glede na različne vrste. Imisije so raznovrstni vplivi, ki izhajajo iz ene nepremičnine in jih je mogoče zaznati na drugi nepremičnini. Niso pa vsi moteči vplivi tudi prepovedani, saj mora med lastniki prostorsko povezanih nepremičnin obstajati določena mera tolerance, na podlagi katere je vsakdo, do določene mere, dolžan trpeti vplive, ki prihajajo in se širijo iz okolice. Ali gre za prepovedano imisijo, pa je odvisno od krajevnih razmer ali škode, ki je bila prizadejana nepremičnini. Kot zanimivost, se magistrsko delo opredeli tudi do idealnih imisij, ki predstavljajo eno od vrst imisij za katero v slovenski teoriji in sodni praksi še ni jasnih stališč ali jim je priznana pravna veljava ali ne.
Ključne besede: Lastninska pravica, omejitev lastninske pravice, posest, sosedsko pravo, nepremičnina, imisije, stvarno pravno varstvo, obligacijsko pravno varstvo.
Objavljeno v DKUM: 20.12.2019; Ogledov: 1572; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (821,33 KB)

2.
Uporaba Občega državljanskega zakonika (ODZ/ABGB) v razmerjih z mednarodnim elementom
Martina Repas, 2011, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek obravnava uporabo Občega državljanskega zakonika kot pozitivnega prava Republike Avstrije v razmerjih z mednarodnim elementom, ki zahtevajo uporabo kolizijskih pravil. Določbe ODZ kot pozitivnega prava Republike Avstrije slovenska sodišča morajo uporabiti v primeru, da navezna okoliščina v dejanskem stanju primera odkaže na uporabo avstrijskega prava. Še posebej v zvezi s tem prispevek obravnava tiste situacije, ko se avstrijsko pravo in s tem OZD uporabi na podlagi dogovora strank o njegovi uporabi. Prispevek se osredotoča predvsem na pogodbena, nepogodbena, stvarnopravna in dednopravna razmerja z mednarodnim elementom in sklepoma prikaže, v katerih okoliščinah se pred slovenskimi sodišči uporabi ODZ kot pozitivno pravo Republike Avstrije. Pri tem so prikazane različne rešitve v zvezi z uporabo ODZ glede na to, kateri pravni akt, ki vsebuje kolizijska pravila, se v posameznem primeru uporabi.
Ključne besede: mednarodno zasebno pravo, kolizijske norme, navezne okoliščine, avtonomija volje, ODZ, dednopravno razmerje, nepogodbeno obligacijsko razmerje, stvarnopravno razmerje
Objavljeno v DKUM: 05.06.2012; Ogledov: 4037; Prenosov: 291
URL Povezava na celotno besedilo

3.
Poslovodstvo brez naročila (negotiorum gestio)
Renato Vrenčur, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku je obravnavan institut poslovodstva brez naročila, ki ga pravni redi izjemoma dopuščajo, saj pomeni odstop od splošnega pravila o nevmešavanju v tuje posle. Zanj je značilno, da se pravilno razmerje med strankama vzpostavi na podlagi zakona ob predpostavki, da obstajajo utemeljeni razlogi, ki osebo, ki opravlja tuj posel, opravičujejo k nekemu ravnanju (bodisi pravnemu bodisi dejanskemu). Utemeljenost ravnanja običajno temelji na solidarnosti, v določenih primerih pa lahko temelji na zakonski dolžnosti. V Obligacijskem zakoniku je določeno, kdaj se je dopustno lotiti tujega posla ter kakšne pravice in obveznosti pripadajo osebi, ki je tuj posel opravila (dopustna gestija). Prav tako pa zakon določa sankcije za osebo, ki je opravila posel, kljub prepovedi osebe, katere posel je opravila (nedopustna gestija). Če pa je posel, ki je bil opravljen za drugega, naknadno odobren, pride do konverzije poslovodstva brez naročila v mandatno ali drugo pravno razmerje, pri čemer nastopijo pravni učinki tega razmerja za nazaj ter se šteje, da je pravnoposlovno razmerje obstajalo ves čas.
Ključne besede: obligacijsko pravo, poslovodstvo brez naročila, gestor, poslovni gospodar, dopustna gestija, nedopustna gestija, nepristno poslovodstvo, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 05.06.2012; Ogledov: 4553; Prenosov: 626
URL Povezava na celotno besedilo

4.
5.
PRAVNI VIDIKI MANDATORNE MULTILATERALNE KOMPENZACIJE
Gregor Danko, 2011, magistrsko delo

Opis: Sveženj zakonodajnih ukrepov, za preprečevanje zamud pri plačilih, je obogatil slovenski pravni red z institutom obveznega večstranskega pobotanja (mandatorna multilateralna kompenzacija), kakršnega sicer ni zaslediti v širšem evropskem prostoru. Omenjeni institut temelji na ideji obligacijskopravnega instituta pobotanja, torej sočasnega prenehanja vzajemnih denarnih obveznosti pogodbenih strank, ki je zaradi svojih prednosti nepogrešljivega pomena med drugim tudi v okviru insolvenčnih postopkov, v novejšem času pa tudi na področju ureditve preprečevanja zamud pri plačilih. Glede na materialnopravni temelj, ki je izhodišče pravnega okvirja oz. normiranja obveznega večstranskega pobotanja, avtor izhaja iz temeljnih splošnih načel obligacijskega prava, na podlagi katerih obravnava institut pobotanja. Znotraj nadaljnje poglobljene obravnave veljavne ureditve instituta obveznega večstranskega pobotanja so obravnavane tudi posebne oblike instituta pobotanja, kakor so urejene v okviru drugih pravnih področij, prav tako tesno povezanimi s cilji politike preprečevanja zamud pri plačilih. Posebna pozornost je namenjena vprašanjem pogojev za pobotanje in izjemam od pogoja vzajemnosti po Obligacijskem zakoniku v razmerju do ureditve po Zakonu o preprečevanju zamud pri plačilih, kakor tudi vprašanjem posredne vzajemnosti kot lex specialis pogoja po Zakonu o preprečevanju zamud pri plačilih in njenim pravnim posledicam, problematiki odškodninske odgovornosti in neupravičene obogatitve, teku obresti, pravnim možnostim izpodbijanja večstranskega pobota v stečajnem postopku, problematiki cesije v zavarovanje in pobotanju nedolga. Avtor zaključuje obravnavo posameznih vprašanj ureditve instituta obveznega večstranskega pobotanja s kritičnim vrednotenjem posameznih pravnih učinkov, ki so posledica neusklajene pravne ureditve instituta obveznega večstranskega pobota s pravnim sistemom kot celote, svoje ugotovitve pa povezuje v zaokroženo celoto.
Ključne besede: Zakon o preprečevanju zamud pri plačilih, obvezno večstransko pobotanje, obligacijsko pravo
Objavljeno v DKUM: 19.04.2012; Ogledov: 2854; Prenosov: 318
.pdf Celotno besedilo (2,79 MB)

6.
PRAVNI VIDIK MARKETINGA
Nejc Cilenšek, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomski nalogi, ki je razdeljena na teoretični in praktični del, so najprej predstavljeni temeljni instituti prava, ki posegajo na področje marketinga. Osredotočili smo se na institute obligacijskega prava, ki so temelji vseh pogodb in določajo pravice in obveznosti strank, ki v takšno razmerje vstopijo. V nadaljevanju pa smo se bolj osredotočil na zakone in predpise, ki so relevantni na področju marketinga. Menimo, da se v marketingu s temi instituti najpogosteje srečujemo, zato je pomembno, da jih poznajo vsi, ki se z marketingom ukvarjajo. Marketinški proces zajema širok spekter med seboj povezanih dejavnosti, zato moramo najprej izpostaviti vse te pomembne dejavnosti. To so: izdelek, cene, kupoprodajni pogoji, oglaševanje, komuniciranje, tržne poti in podobno, skupaj pa sestavljajo marketinški miks. Na vseh teh področjih pa se pojavlja obširen splet zakonov in pravnih pravil, ki smo jih v diplomski nalogi na kratko predstavili. V praktičnem delu diplomske naloge smo izvedeli anketo, s katero smo preverili, kako se predstavljena teorija uresničuje v praksi. Zanimalo nas je predvsem, kaj predpisi pomenijo za tiste, ki delujejo na področju marketinga. Namen in cilj naše naloge je bil zato ugotoviti, ali je zakonodaja na tem področju težko razumljiva in zapletena, ali predstavlja ovire pri delu zaradi njene nejasnosti in kompleksnosti, ali so za razumevanje in uporabo predpisov potrebna posebna izobraževanja zaposlenih, ali podjetja pri svojem delovanju dosledno upoštevajo pravne predpise in ali ti vplivajo na njihovo začrtano strategijo v podjetju ter jih pri njihovem delovanju omejujejo.
Ključne besede: marketing, obligacijsko pravo, industrijska lastnina, oglaševanje, nelojalna konkurenca
Objavljeno v DKUM: 13.07.2011; Ogledov: 3024; Prenosov: 217
.pdf Celotno besedilo (529,91 KB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici