| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Algoritmi odstranjevanja osirotelih točk iz oblaka 3d točk
Aljaž Gornik, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega študijo algoritmov, ki odstranjujejo osirotele točke, ter njihovo primerjavo. V nadaljevanju bomo predstavili osnove pojme, ki so potrebni za razumevanje našega diplomskega dela. Po predstavitvi pojmov bomo podrobno spoznali teoretično ozadje, delovanje, vključene algoritme in implementacijo metode kvartilnega razmika, statističnega filtra, filtriranja s polmerom, pogojnega filtra, ter filtriranja z mnogotero razdaljo in aproksimacijo normale. Implementirane metode testiramo nad različnimi oblaki 3D točk, z različnimi parametri in prikažemo rezultate. Analiza rezultatov kaže, da je na splošno najbolj uporaben statistični filter.
Ključne besede: algoritem, točke, osirotele točke, odstranjevanje osirotelih točk, 3D oblak točk
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 75; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (6,04 MB)

2.
Zbiranje in analiza velike količine dnevniških zapisov računalniškega oblaka
Luka Orehar, 2020, magistrsko delo

Opis: Opredeljena je problematika pregledovanja dnevniških zapisov ob izjemno veliki količini podatkov, zbranih v informacijskem oblaku ob povečevanju števila uporabnikov in kosov strojne opreme. Opisan je razvoj modela za centralno zbiranje dnevniških zapisov. Na podlagi izvedene raziskave je bilo ugotovljeno, da je ročno upravljanje dnevniških datotek časovno potratno in zelo naporno. Vpeljava programske opreme za pomoč pri upravljanju z dnevniškimi zapisi je tako nujna. Sistem za centralno beleženje dnevniških zapisov nam bistveno olajša iskanje problemov, saj ponuja uporabniku zelo prijazen spletni vmesnik in učinkovito avtomatizacijo ključnih opravil. Poleg tega nam sistem omogoča vpogled v dogajanje tudi, če nam strojna oprema zaradi nepravilnega delovanja ni dosegljiva.
Ključne besede: Dnevniški zapisi, Računalniški oblak, EFK stack, OpenStack
Objavljeno: 02.04.2021; Ogledov: 220; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (935,21 KB)

3.
Uporaba metod strojnega učenja za izboljšanje spletnega vprašalnika
Duško Rodić, 2020, magistrsko delo

Opis: Zbiranje podatkov preko spletnega vprašalnika je v današnjem času pravzaprav stalnica, saj gre za hiter in učinkovit način za zajemanje podatkov iz širše populacije. Pogosto pa so vprašalniki predolgi in tudi kompleksne, zato ne zajemamo ciljne populacije in ne dobimo prave slike o raziskovanem stanju. Poseben primer je zajemanje podatkov z namenom ocene primernosti uporabe zalo-zmogljivega računalništva v oblaku za mala in srednje velika podjetja. Ta vprašalnik je namenjen zajemu vhodnih podatkov za večkriterijski model, ki omogoča oceno potenciala, ki v praksi ni v celoti zaživel. Izhajamo iz predpostavke, da je tudi kompleksnost vprašalnika vplivala na šibek odziv respondentov. Iz tega smo razvili raziskovalno vprašanje: »Ali je mogoče vprašalnik skrajšati s pomočjo strojnega učenja?«. Cilj magistrske naloge je, da s pomočjo metod strojnega učenja skušamo ugotoviti katera vprašanja največ prispevajo k oceni potenciala ter na ta način skrajšati vprašalnik. Problem smo reševali z uporabo metod strojnega učenja. V ta name smo analizirali večkriterijski model, vprašalnik za zajemanje podatkov, odgovore respondentov ter v programu Orange , ki poleg metod strojnega učenja vsebuje tudi vizualizacijo podatkov, IV analizirali prispevek posameznega vprašanja h končni oceni. Rezultati kažejo, da imajo nekateri kriteriji večji vpliv na končno oceno potenciala uporabe zelo-zmogljivega računalništva v oblaku, vendar se ti kriteriji nanašajo na splošne atribute primerov (npr. država, vrsta organizacije). Ob izločitvi trivialnih kriterijev napoved modela še vedno ni dovolj natančna, zato je edini zaključek, ki ga lahko potegnemo, da na pričujočih podatkih ni bilo možno izbrati takega nabora kriterijev oziroma vprašanj, s katerimi bi lahko natančno ocenili potencial uporabe zelo-zmogljivega računalništva v oblaku.
Ključne besede: - zelo-zmogljivo računalništvo, - oblak, - strojno učenje, - podatkovno rudarjenje, - Orange (program).
Objavljeno: 23.12.2020; Ogledov: 266; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (4,63 MB)

4.
Poslovni učinki uvedbe oblačne erp rešitve na primeru sap s/4 rešitve
Marsel Meško, 2020, diplomsko delo

Opis: Svet tehnologije, v katerem trenutno živimo, na področju poslovanja ponuja najrazličnejše rešitve, ki posameznemu podjetju pomaga pri uresničevanju ciljev in ustvarja prednost pred konkurenco. Najrazličnejša informacijska podjetja skupaj ponujajo celo paleto različnih rešitev, ki pa vse ne zadostujejo vsem različnim zahtevam podjetja. Skozi diplomski projekt se bomo osredotočali na ERP rešitev SAP S/4HANA, ki je nekaj let nazaj revolucionarno vstopila na trg ERP rešitev. Da bi razumeli njeno delovanje in kaj vse sploh ponuja, bomo v uvodnih poglavjih najprej spoznali ERP rešitve, kako so nastale in kašna je sploh njihova funkcionalnost. V navezi s tem bomo nadaljevali s preučevanjem uvajanja ERP rešitev, ki veljajo za enega največjih projektov vsakega podjetja. Pri tem se bomo osredotočili predvsem na različne metode uvajanja celovitih informacijskih rešitev ter našteli in opisali prednosti in slabosti uvedb tovrstnih rešitev. V zaključni fazi pa bomo rešitev SAP S/4HANA še podrobneje predstavili. Pri tem bomo navedli nekaj dejstev o podjetju SAP in prikazali njegovo umestitev na trgu rešitev. Ker je poudarek diplomskega projekta na oblačnih rešitvah, bomo v navezi s tem predstavili lastnosti rešitve SAP S/4HANA v oblaku ter opisali študijo primera podjetja Fujitsu.
Ključne besede: ERP rešitve, SAP, SAP S/4HANA, oblak, uvajanje celovitih informacijskih rešitev
Objavljeno: 08.12.2020; Ogledov: 304; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (2,54 MB)

5.
Prihodnost in inovacije celovitih informacijskih rešitev
Staš Matoh, 2019, magistrsko delo

Opis: Za trajnost in nadaljno rast mora podjetje skrbeti za vse interesne skupine, ki so vključene v poslovne procese; tako za zaposlene kot tudi za lastnike in okolje. V ta namen mora podjetje oblikovati ERP sistem, ki zbira podatke in jih nato naredi dostopne vsem interesnim skupinam hkrati. Ob tem je potrebno poslovne procese tako organizirati, da uporabljajo ti procesi ERP sistem, zasnovan za učinkovito delovanje in izboljševanje splošne učinkovitosti podjetja. V sklopu magistrskega dela bomo predstavili novosti in inovacije, ki se razvijajo na področju ERP sistemov. Najprej bomo ERP sisteme definirali, potem predstavili zgodovino razvoja in trenutnega stanja na trgu ERP sistemov ter tri najbolj poznane ponudnike: SAP, Microsoft in Oracle. Poudarili bomo trenutne trende in v katero smer gre razvoj ter praktičen primer vključevanja priprave in izobraževanja o ERP sistemih že v času študija. Na kratko si bomo pogledali tudi implementacijo ERP sistema pri malih in srednje velikih podjetjih. Glavne inovacije, opisane in opredeljene v magistrskem delu, pa so: povezava ERP sistemov s socialno programsko opremo, ERP sistemi v Oblaku in v obliki programske opreme kot storitve, kaj je to Dvo-Tirni ERP sistem ter kaj je Blockchain in kako se umešča v prihodnost ERP sistemov.
Ključne besede: Celovite informacijske rešitve – ERP, Programska oprema kot storitev – SaaS, Oblak, Družbena programska oprema za podjetja – ESS, Dvo-tirni ERP sistem, Veriga Blokov.
Objavljeno: 14.08.2019; Ogledov: 586; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

6.
Celovite informacijske rešitve v oblaku za mala in srednje velika podjetja
Primož Kohek, 2019, magistrsko delo

Opis: Živimo v času informacij, hitrega tempa življenja, nenehnih sprememb, izboljšav tehnologije ter optimizacije. Optimiziramo poslovne procese, ljudi ter prav tako samo poslovanje. Danes ena najpomembnejših poslovnih rešitev je celovita informacijska rešitev, znana kot ERP (angl. Enterprise Resource Planning). ERP rešitev avtomatizira poslovne procese in nudi podporo proizvodnji, nabavi, financam, računovodstvu itd. Avtomatizira procese, vnos podatkov je enkraten. Na trgu je veliko ponudnikov ERP rešitev. Da bi poslovali s čim manjšimi stroški in bili bolj prilagodljivi, konkurenčni, se poslovanje seli v t. i. računalništvo v oblaku (angl. Cloud Computing). Veliko malih in srednje velikih podjetij se odloča za ta korak, saj če želimo biti uspešni in konkurenčni ter korak pred drugimi, moramo delovati hitro, se hitro prilagoditi trgu, strankam ter slediti trendom, spremembam, biti mobilni. V magistrskem delu smo najprej predstavili, kaj so ERP rešitve, opisali smo zgodovinski razvoj ERP rešitev, njihovo zgradbo, opisali smo svetovni trg ERP rešitev, predstavili trende ERP rešitev, opredelili računalništvo v oblaku, katere so prednosti in slabosti računalništva v oblaku, katere plasti računalništva v oblaku imamo, katere tipe oblakov imamo, kakšne so značilnosti IT rešitev v oblaku. Predstavili smo ERP rešitve v oblaku, kakšne so njihove prednosti in slabosti, kako je glede varnosti v oblaku. Predstavili smo tudi, kako poteka uvedba ERP rešitev v oblaku, kateri so razlogi za uvedbo, kakšen je postopek uvedbe, katere pristope poznamo, kako dolgo traja uvedba in kakšni so stroški te ter kdaj je uvedba uspešna. Predstavili smo tri svetovno znane ponudnike ERP rešitev v oblaku: podjetja SAP, Oracle ter Microsoft. Omejili smo se na njihove rešitve za mala in srednje velika podjetja; te so: SAP BUSINESS ONE, ORACLE E-BUSINESS SUITE ter MICROSOFT DYNAMICS 365 BUSINESS CENTRAL. Primerjali smo jih po arhitekturi, po modulih ter po metodologiji uvajanja. Ugotovili smo, da so si v osnovi izbrane ERP rešitve zelo podobne, imajo podobne module. Vsak ponudnik ERP rešitve ima svojo metodologijo uvajanja.
Ključne besede: ERP rešitve v oblaku, Cloud Computing, uvedba ERP, oblak, SAP BUSINESS ONE, ORACLE E-BUSINESS SUITE, MICROSOFT DYNAMICS 365
Objavljeno: 18.03.2019; Ogledov: 813; Prenosov: 958
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

7.
Avtomatsko spremljanje procesa gradnje s kontinuiranim večlokacijskim 3D zajemanjem dejanskega stanja znotraj in zunaj gradbenega objekta
Zoran Pučko, 2018, doktorska disertacija

Opis: Avtomatsko spremljanje procesa gradnje na gradbišču je zelo pomembno za učinkovito vodenje gradbenih projektov, saj nadomešča sedanjo prakso, kjer se spremljanje izvaja ročno in predstavlja obsežna dela strokovnjakov, ki so časovno zelo zamudna, povezana z visokimi stroški ter so pogosto neučinkovita. Za doseganje učinkovitega vodenja gradbenih projektov je zelo pomembno zagotavljanje pravočasnih in natančnih podatkov o napredovanju gradnje na gradbišču. V gradbeni industriji je dandanes zaznan povečan proces integracije informacijskega modeliranja gradbenih objektov (ang. Building Information Modeling – BIM) v vseh fazah gradbenih projektov. Številne raziskave in publikacije na tem področju nakazujejo eksponentno rast interesa uporabe BIM-pristopa s poudarkom na geometrijski zasnovi, tj. 3D BIM-modeliranju gradbenih objektov, ki je pogosto nadgrajeno z informacijami o časovni dimenziji izvajanja aktivnosti gradnje, tj. 4D BIM, in stroških, tj. 5D BIM-modeliranje. V raziskovanju smo se osredotočili na primerjavo med 4D izvedenim (as-built, AB) in 4D načrtovanim modelom (as-designed, AD), poimenovano tudi Scan-vs-BIM. Avtomatsko ugotavljanje dejanskega stanja na gradbišču in primerjava z načrtovano izvedbo je eden ključnih izzivov za avtomatizacijo spremljanja procesa gradnje. Številne raziskave so se tako usmerile v avtomatizacijo procesa spremljanja gradnje in razvite so različne metode in pristopi. Z modeliranjem AB BIM, tj. dejanskega stanja na gradbišču na osnovi oblaka točk, se pretežno uporabljajo tehnike zajemanja podatkov s fotogrametrijo, videogrametrijo ter laserskim skeniranjem. Obstoječe metode in tehnike avtomatiziranega spremljanja gradnje so eksperimentalnega značaja, izvedene kot posamezni primeri, v gradbeni praksi pa se nobena ni uveljavila. Vzroki so različni in so posledica pomanjkljivosti posameznih obstoječih metod pri uporabi na gradbišču. Razvoj metode v okviru doktorske disertacije predvideva kontinuirano večlokacijsko avtomatsko zajemanje podatkov znotraj gradbenega objekta in zunaj njega s pomočjo skenerjev, integriranih v čeladah delavcev, ki ustvarjajo oblake točk (point clouds, PC) na osnovi globinskih slik (depth images) ter združeno predstavljajo oblak točk celotnega dejansko izvedenega gradbenega objekta (4D AB PC) med celotnim procesom gradnje. 4D AB PC skupaj s 3D BIM-modelom (3D AD BIM) omogoča identifikacijo posameznih izvedenih elementov in generiranje 4D AB BIM-modela. Primerjava 4D AB BIM-modela z načrtovanim 4D AD BIM-modelom daje kot rezultat tiste elemente, ki odstopajo od načrtovane izvedbe v izbranem času. Bistvena novost razvite metode avtomatskega kontinuiranega spremljanja procesa gradnje (ACCPM), v primerjavi z obstoječimi metodami, je v postopku zajemanja podatkov, ki odpravlja pomanjkljivosti obstoječih metod in omogoča celovito ter zanesljivo avtomatsko spremljanje med celotnim procesom gradnje.
Ključne besede: avtomatizacija, spremljanje napredovanja gradnje, kontinuirano večlokacijsko zajemanje podatkov, 4D oblak točk, identifikacija BIM elementov.
Objavljeno: 24.10.2018; Ogledov: 1067; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (11,45 MB)

8.
Metode daljinskega zaznavanja za potrebe kartiranja vodov javne infrastrukture
Jani Ferčič, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je predstaviti pomen daljinskega zaznavanja ter njegovo uporabo za pridobivanje podatkov katastra gospodarske javne infrastrukture. Obravnavali smo konkreten primer avtocestnega razcepa v katastrski občini Slivnica, katerega območje je aktualno v večjih pogledih. V diplomskem delu smo predstavili definicijo daljinskega zaznavanja ter vrste daljinskega zaznavanja. Na kratko so bile opisane geodetske evidence v gradbeništvu z ozirom na kataster gospodarske javne infrastrukture, ki je služil kot izhodiščna točka za praktičen primer. V praktičnem delu smo podrobno predstavili območje razcepa ter delo z računalniškim programom Oblak, kjer smo uporabili podatke katastra gospodarske javne infrastrukture za izbrano območje.
Ključne besede: gradbeništvo, geodezija, daljinsko zaznavanje, lidar, oblak
Objavljeno: 14.09.2018; Ogledov: 741; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (5,70 MB)

9.
CRM rešitve v oblaku
Blaž Zadravec, 2017, diplomsko delo

Opis: Dandanes si poslovnega življenja brez inovacijskih tehnologij, ki omogočajo podjetjem boljše poslovanje, ne predstavljamo več. Podjetja iz teh razlogov, iščejo načine, za doseganje večjih uspehov od konkurence. Obstaja veliko različnih inovacij, s katerimi podjetja izboljšujejo prodajo svojih produktov in pridobivanje novih potencialnih strank. Ena izmed teh rešitev, na katero se bomo tudi osredotočili v diplomski nalogi, so oblačne rešitve oz. oblak. Oblak je zelo napredna tehnologija, ki se iz leta v leto izboljšuje in tudi bolj uporablja. Čeprav obstajajo možne nevarnosti, s katerimi se soočajo oblačne rešitve, postajajo čedalje bolj uporabne in predstavljajo lažji dostop do iskanih informacij. Zavedamo se tudi, da si življenja brez interneta ne predstavljamo več, saj ga uporabljamo dnevno po več ur. To je tudi eden izmed mnogih razlogov, zakaj podjetja prehajajo na oblačne rešitve. Znotraj oblačnih rešitev, pa so se začela ustvarjati različne tehnologije in ena izmed njih je CRM. Kratica CRM, pomeni upravljanje odnosov s strankami (ang. Customer Relationship Management) in je eden izmed ključnih faktorjev vseh podjetij. CRM se ni razvil le z namenom olajšanja dela, temveč tudi z izboljšanjem delovanja in sledenja informacij v podjetju. Temeljni namen diplomske naloge je predstavitev vrste internetnega računalništva in CRM oblačih rešitev. Zaradi lažjega in hitrejšega dostopa do informacij lahko sklepamo, da njegova uporaba olajša delo zaposlenim, kar pa bomo prav tako skušali dokazati. V diplomski nalogi, je delo predstavljeno na teoretični in praktični del. Kot nam že sama beseda »teoretični del« pove, se bomo v tem delu osredotočili predvsem na definicije in njihovo delitev za lažjo predstavo. V zadnjem delu bo praktično prikazano in predstavljeno, primerjava uporabnosti CRM platforme dveh različnih ponudnikov Dynamics 365 in Salesforce.
Ključne besede: Računalništvo v oblaku, upravljanje odnosov s strankami, oblak, oblačne rešitve.
Objavljeno: 01.12.2017; Ogledov: 1493; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

10.
Uvedba oblačne rešitve na primeru rešitve sap success factors
Katarina Čurč, 2017, diplomsko delo

Opis: Živimo v času vsakodnevnih novosti. Vedno več podjetij se odloča za prestop v oblak. Predvsem majhna podjetja, ki lahko s pomočjo oblaka konkurirajo z velikimi igralci na trgu. Zavedati se moramo, da oblak ni le poceni izbira, zato se moramo poučiti tudi o njegovih slabostih in nevarnostih, ki nam jih lahko prinese. S selitvijo podjetja v oblak se soočamo tudi s selitvijo kadrovskega oddelka. Tako se popolnoma spremeni način dela, ki smo ga bili vajeni v kadrovskih oddelkih. S tem pospešimo in poenostavimo pomembne procese, ki smo jim priča v oddelku. Diplomski projekt smo razdelili na dva dela. V prvem, teoretičnem delu smo se posvetili teoretičnim opredelitvam računalništva v oblaku, kako ga uvedemo, njegove prednosti in slabosti. V tem delu smo tudi definirali človeške vire, njihov pomen in vlogo v organizaciji ter katere osnovne procese kadrovanja najdemo v kadrovskem oddelku. Drugi del projekta smo namenili rešitvi SAP SuccessFactors. Opredelili smo definicijo rešitve, zakaj je primerna za naše podjetje ter kako jo uvesti vanj. Za konec smo poiskali slovenska podjetja, ki so že uvedla SuccessFactors, in jih proučili.
Ključne besede: računalništvo v oblaku, oblak, človeški viri, SuccessFactors, implementacija, SAP
Objavljeno: 28.11.2017; Ogledov: 680; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici