1. Primerjalna analiza oblačnih CRM rešitev Salesforce, HubSpot in MS Dynamics 365 Customer EngagementMatic Kocbek, 2022, magistrsko delo Opis: Vse več podjetij seli svoje aplikacije in storitve v oblak. Prehod na računalništvo v oblaku je bil eden najpomembnejših tehnoloških trendov zadnjih nekaj let. Dandanes za podjetja ni več ključno vprašanje izbrati oblak ali ne, ampak kako čim hitreje tja. Podjetja v različnih panogah posodabljajo svoje podatkovne platforme, da bi hkrati izkoristila novodobne aplikacije in napredno analitiko, medtem ko svoje podatke selijo v oblak. Pandemija COVID-19 je tudi eden izmed faktorjev, ki je povečala uporabo oblaka. COVID in nestabilno gospodarstvo sta veliko pripomogla pri pospeševanju k bolj digitalnemu poslovanju, ki bi podjetjem omogočilo, da se lažje odzovejo na spreminjajoče se okoliščine. Storitve v oblaku podjetjem pomagajo, da so sposobna preživeti, ter ostanejo povezana s svojimi strankami in partnerji. Storitve v oblaku so postala za podjetja ''nova normalnost'' in rast se bo nadaljevala saj se tudi vedno več vlaga v digitalno preobrazbo.
CRM rešitve, ki omogočajo celovit pogled nad strankami in upravljanje odnosov z njimi, so ključnega pomena za podjetja, da vzdržujejo kakovostne odnose s strankami. V magistrskem delu smo v poglavju Upravljanje odnosov s strankami predstavili zgodovino CRM rešitev, značilnosti, prednosti, njihovo arhitekturo, trende, glavne predstavnike rešitev ter zakaj se vedno več podjetij odloča za CRM rešitve v oblaku. V poglavju Računalništvo v oblaku smo med drugim podrobneje opisali kakšne so prednosti in slabosti ter zakaj uporaba oblaka za podjetja predstavlja manjše stroške kot lokalne rešitve.
V naslednjih treh poglavjih smo predstavili izbrane tri rešitve, njihove aplikacije, prednosti in funkcionalnosti, ki jih ponujajo. V zadnjem praktičnem poglavju Primerjalna analiza oblačnih CRM rešitev, smo naredili primerjalno analizo vseh treh rešitev glede na razlike v samih uporabniških vmesnikih, delovanje na mobilnih napravah, razlike v cenah in funkcionalnostih, ki jih ponujajo posamezni paketi ter ocenah uporabnikov. Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, oblačne CRM rešitve, računalništvo v oblaku, Salesforce, Hubspot, Microsoft Dynamics 365 CE Objavljeno v DKUM: 02.06.2022; Ogledov: 857; Prenosov: 110 Celotno besedilo (2,10 MB) |
2. Oblačne storitve na področju POS-sistemovIztok Tili, 2021, magistrsko delo Opis: Maloprodaja v zadnjem obdobju doživlja korenite spremembe. Maloprodajna podjetja so se tako primorana spopadati s popolnoma novimi razmerami na tržišču in se jim prilagoditi. Pomembno je, da informacijske rešitve za podporo poslovnih procesov v maloprodaji zadovoljujejo vse potrebe in se hitro odzivajo na zahtevane spremenjene potrebe v obliki nadgradenj in novih funkcionalnosti.
Shranjevanje in varnost podatkov v oblaku je ena izmed pomembnejših novosti, ki so se pojavile na področju informacijske tehnologije. Iz tega razloga smo v magistrskem delu povzeli že znane raziskave in ugotovitve na področju davčnih blagajn, oblačnega poslovanja in pomembnosti oblačnega poslovanja za maloprodajna podjetja, predvsem v blagajniškem procesu. Podlaga in izhodišče za pisanje je diplomsko delo Iztok Tili, 2019. S tem področjem se srečujem tudi v svojem poklicnem udejstvovanju, zato bom trenutno situacijo na trgu podkrepil z napisano nalogo in ugotovitvami iz raziskav.
V prvem delu smo povzeli ugotovitve s področja POS-sistemov in davčnih blagajn. Predstavimo opredelitve in pomembne sestavne dele ter izvedemo kratek pregled razvoja blagajn in POS-sistemov, od izuma prve blagajne pa vse do danes. Predstavimo ugotovitve s področja modelov na lokaciji in oblačnega modela ter predstavimo bistvene razlike med enim in drugim modelom ter ju primerjamo po najpomembnejših kriterijih.
V empiričnem delu naloge smo opravili globinske intervjuje z zaposlenimi v različnih slovenskih maloprodajnih podjetjih kot tudi s strokovnjaki iz slovenskega informacijsko-tehnološkega podjetja in se osredotočili na preverjanje hipoteze, katera trdi, da so maloprodajna podjetja naklonjena oblačnim rešitvam na področju POS-sistemov. V empiričnem delu naloge smo tako analizirali odgovore jih med seboj primerjali ter iskali skupne točke, ki bi lahko potrdile ali ovrgle zastavljeno hipotezo. Ključne besede: oblak, POS, blagajna, oblačno poslovanje, davčna blagajna, oblačne rešitve Objavljeno v DKUM: 20.12.2021; Ogledov: 939; Prenosov: 54 Celotno besedilo (1,16 MB) |
3. Primerjalna analiza CRM rešitev med Zoho crm in HubSpot CRMŽiga Majerič, 2021, diplomsko delo Opis: CRM rešitve so v današnjem času in tudi v prihodnosti ključnega pomena za številna podjetja, da vzpostavijo kakovostne odnose s svojimi strankami, ki so osnova za obojestransko koristno in dolgoročno poslovno sodelovanje. Ker je ponudnikov CRM rešitev več in ker se rešitve med seboj razlikujejo, je pomembno, da podjetje izbere primerno CRM rešitev.
V diplomskem projektu smo predstavili in primerjali dve oblačni rešitvi za upravljanje odnosov s strankami, to sta Zoho CRM in HubSpot CRM, ki v Sloveniji še nista tako uveljavljeni. Najprej smo predstavili, kaj CRM rešitve sploh so, njihov razvoj in vrste, potem smo predstavili njihove značilnosti in funkcionalnosti, nato pa pojasnili razlike med brezplačnimi in plačljivimi CRM rešitvam; predstavili smo še trenutne trende, ki jim morajo CRM rešitve slediti in našteli trenutne vodilne ponudnike CRM rešitev na svetu.
V drugem delu diplomskega projekta smo predstavili dve rešitvi CRM, to sta Zoho CRM in HubSpot CRM. Za vsako izmed rešitev smo na kratko opisali posamezno podjetje oziroma ponudnika CRM rešitve, predstavili postopek uvedbe, opisali izgled začetne strani, našteli funkcionalnosti posamezne različice, predstavili možnosti podpore uporabnikom in možnosti integracije z drugimi programi.
Na koncu smo omenjeni rešitvi primerjali po različnih kriterijih, in sicer po ceni, uvedbi, možnostih integracij, prilagodljivosti, funkcionalnostih, sledenju trendom in podpori uporabnikom. Na spletnih platformah, kjer ocenjujejo rešitve, smo poiskali tudi ocene dejanskih uporabnikov obeh rešitev in jih primerjali. Ključne besede: CRM, oblačne rešitve, HubSpot CRM, Zoho CRM Objavljeno v DKUM: 10.06.2021; Ogledov: 1580; Prenosov: 144 Celotno besedilo (963,98 KB) |
4. Primerjalna analiza treh največjih oblačnih CRM rešitev v SlovenijiGregor Bukovac, 2019, diplomsko delo Opis: CRM-rešitve so bile ustvarjene za pomoč podjetjem, da učinkovito upravljajo z obstoječimi strankami in spremljajo potencialne stranke. S tem se razbremenijo zaposleni, da se lahko osredotočijo na druge poslovne procese. Ker pa je ponudnikov veliko, se je težko odločiti, katero rešitev izbrati, zato smo v diplomskem projektu primerjali tri največje oblačne CRM-rešitve v Sloveniji.
V diplomskem projektu smo najprej predstavili računalništvo v oblaku, povedali smo, kaj to je, kateri modeli obstajajo, katere vrste poznamo, ter navedli prednosti in slabosti. Nadaljevali smo z opisom CRM, ugotovili, katere vrste poznamo, kateri so ponudniki in kakšni so trendi. Nato smo predstavili vsako CRM-rešitev posebej, na kratko smo predstavili podjetje, ki ponuja rešitev, in opisali rešitev CRM. Na koncu smo naredili primerjalno analizo vseh treh rešitev glede na pakete, ki jih ponujajo, na prilagodljivost rešitev, povezljivost z obstoječimi programi v podjetju, razlike v funkcionalnosti, sledenje trendom ter ugotovili, ali se oblačne CRM-rešitve med seboj bistveno razlikujejo ali ne.
V diplomskem projektu smo najprej predstavili računalništvo v oblaku, povedali smo kaj to je, kateri modeli obstajajo, katere vrste poznamo ter prednosti in slabosti. Nadaljevali smo z opisom CRM-ja, katere vrste poznamo, kateri so ponudniki in kakšni so trendi. Nato smo predstavili vsako CRM rešitev posebej, na kratko smo predstavili podjetje, ki ponuja rešitev in opisali rešitev CRM. Na koncu smo naredili primerjalno analizo vseh treh rešitev glede na pakete, ki jih ponujajo, na prilagodljivost rešitev, povezljivost z obstoječimi programi v podjetju, razlike v funkcionalnosti, sledenje trendom ter ugotovili ali se oblačne CRM rešitve med seboj bistveno razlikujejo ali ne.
V diplomskem projektu smo najprej predstavili računalništvo v oblaku, povedali smo kaj to je, kateri modeli obstajajo, katere vrste poznamo ter prednosti in slabosti. Nadaljevali smo z opisom CRM-ja, katere vrste poznamo, kateri so ponudniki in kakšni so trendi. Nato smo predstavili vsako CRM rešitev posebej, na kratko smo predstavili podjetje, ki ponuja rešitev in opisali rešitev CRM. Na koncu smo naredili primerjalno analizo vseh treh rešitev glede na pakete, ki jih ponujajo, na prilagodljivost rešitev, povezljivost z obstoječimi programi v podjetju, razlike v funkcionalnosti, sledenje trendom ter ugotovili ali se oblačne CRM rešitve med seboj bistveno razlikujejo ali ne. Ključne besede: CRM, stranke, management odnosov s strankami, oblačne rešitve Objavljeno v DKUM: 09.12.2019; Ogledov: 1335; Prenosov: 168 Celotno besedilo (580,65 KB) |
5. Kritični dejavniki uvajanja rešitev crm po naročniškem modeluSara Vidovič, 2018, diplomsko delo Opis: Na svetu ni rešitve, ki bi ustrezala vsakemu podjetju. Na svetu ni rešitve, ki bi bila popolna. Podjetje si mora samo poiskati tisti največji približek svoji popolnosti.
V tem diplomskem projektu govorimo o rešitvi, ki je danes za delovanje podjetja skoraj že nujna. Gre za rešitev, ki bo podjetju omogočila 360° pogled na stranke in s tem zagotovila hitrejšo vzpostavitev odnosa ter zadovoljstvo svojih (bodočih) kupcev. To je rešitev za upravljanje odnosov s strankami, ki se v našem primeru nanaša zgolj na oblak. Obravnavamo torej oblačno rešitev, s katero lahko podjetje še bolj pospeši svoje delo in omogoči svoje delovanje kjerkoli in kadarkoli.
Namen diplomskega projekta je skozi teorijo spoznati pomembnost takšne rešitve ter opraviti analizo rešitve s pomočjo dveh študij primerov. Spoznali smo, da mora vsako podjetje ob takšnem projektu dobro pretehtati vse možnosti, saj gre vendar za stranke podjetja. Podjetje se zgolj iz tega razloga odloči za uvedbo takšne rešitve.
Skozi diplomski projekt je postalo jasno, da je za takšno uvedbo potrebno upoštevati kar nekaj dejavnikov, faz uvajanja ter morebitnih napak, ki jih podjetje ne sme spregledati. Kaj kmalu ugotovimo, da so stranke le najpomembnejši vir podjetja … pa so res? Ključne besede: oblačne rešitve, naročniški model, 360° pogled na stranke, zadovoljstvo kupcev, zaposleni Objavljeno v DKUM: 26.10.2018; Ogledov: 1190; Prenosov: 150 Celotno besedilo (1,42 MB) |
6. CRM rešitve v oblakuBlaž Zadravec, 2017, diplomsko delo Opis: Dandanes si poslovnega življenja brez inovacijskih tehnologij, ki omogočajo podjetjem boljše poslovanje, ne predstavljamo več. Podjetja iz teh razlogov, iščejo načine, za doseganje večjih uspehov od konkurence. Obstaja veliko različnih inovacij, s katerimi podjetja izboljšujejo prodajo svojih produktov in pridobivanje novih potencialnih strank. Ena izmed teh rešitev, na katero se bomo tudi osredotočili v diplomski nalogi, so oblačne rešitve oz. oblak. Oblak je zelo napredna tehnologija, ki se iz leta v leto izboljšuje in tudi bolj uporablja. Čeprav obstajajo možne nevarnosti, s katerimi se soočajo oblačne rešitve, postajajo čedalje bolj uporabne in predstavljajo lažji dostop do iskanih informacij. Zavedamo se tudi, da si življenja brez interneta ne predstavljamo več, saj ga uporabljamo dnevno po več ur. To je tudi eden izmed mnogih razlogov, zakaj podjetja prehajajo na oblačne rešitve.
Znotraj oblačnih rešitev, pa so se začela ustvarjati različne tehnologije in ena izmed njih je CRM. Kratica CRM, pomeni upravljanje odnosov s strankami (ang. Customer Relationship Management) in je eden izmed ključnih faktorjev vseh podjetij. CRM se ni razvil le z namenom olajšanja dela, temveč tudi z izboljšanjem delovanja in sledenja informacij v podjetju.
Temeljni namen diplomske naloge je predstavitev vrste internetnega računalništva in CRM oblačih rešitev. Zaradi lažjega in hitrejšega dostopa do informacij lahko sklepamo, da njegova uporaba olajša delo zaposlenim, kar pa bomo prav tako skušali dokazati.
V diplomski nalogi, je delo predstavljeno na teoretični in praktični del. Kot nam že sama beseda »teoretični del« pove, se bomo v tem delu osredotočili predvsem na definicije in njihovo delitev za lažjo predstavo. V zadnjem delu bo praktično prikazano in predstavljeno, primerjava uporabnosti CRM platforme dveh različnih ponudnikov Dynamics 365 in Salesforce. Ključne besede: Računalništvo v oblaku, upravljanje odnosov s strankami, oblak, oblačne rešitve. Objavljeno v DKUM: 01.12.2017; Ogledov: 3240; Prenosov: 249 Celotno besedilo (2,75 MB) |
7. Uvedba rešitve CRM na primeru startup podjetja Idejum d.o.o.Gregor Mohorko, 2017, magistrsko delo Opis: Živimo v dobi konstantnih inovacij, hitrih sprememb in načina življenja. K tej situaciji sta v največji meri prispevala tehnološki napredek in informacijska tehnologija. Razvoj interneta je prišel do takšne ravni, da je prisoten na vseh področjih. Njegova razširjenost je doprinesla korenite spremembe tudi v podjetništvu. Ne samo da omogoča olajšano poslovanje in mobilnost, temveč je njegov razvoj odprl nova tržišča in s tem posledično nove metode ustanavljanja in razvoja podjetij. Govorimo o start-up podjetjih, za katere sta značilna prodor na trg z inovativnim produktom in hitra rast. Internet je tudi posegel v način razmišljanja kupcev in tako pretresel tradicionalne pristope podjetniške naravnanosti. Danes so kupci zahtevnejši kot kadarkoli prej, zato so podjetja prisiljena uporabljati metode raziskovanja in zbiranja informacij o odjemalcih. Tako se je razvil management odnosov s strankami, strategija poslovanja usmerjena k stranki, ki je podprta s CRM rešitvijo ali aplikacijo. Dandanes je uporaba rešitev CRM že zelo razširjena, saj podjetju nudi konkurenčnost na trgu, učinkovitejše poslovanje in nadzor nad strankami.
Poslovne potenciale uporabe rešitve CRM smo prikazali na primeru start-up podjetja Idejum d.o.o. Mlado podjetje se je zaradi rasti začelo soočati s številnimi težavami, povezanimi z upravljanjem podatkov o strankah in vodenju nepremičnin ter z nudenjem kakovostnih storitev. Večino težav je odpravila uvedba oblačne storitve Intrix CRM. Rešitev zaposlenim omogoča učinkovitejše poslovanje s funkcijami, kot so pregled nad podatkovno bazo, vodenje opravil in projektov ter hiter in mobilen dostop do informacij. Prav tako je učinkovitejši in kvalitetnejši pristop do strank, ki so deležne hitrejših in kakovostnejših storitev. Po mesecu dni uporabe se je investicija v uvedbo rešitve izkazala za pravo, saj je podjetju prinesla številne prednosti v organiziranosti, poslovni učinkovitosti in mobilnosti. Ključne besede: Start-up podjetništvo, uvajanje rešitve CRM, oblačne rešitve CRM, Intrix CRM, Salesforce, Microsoft Dynamics CRM Objavljeno v DKUM: 10.03.2017; Ogledov: 1822; Prenosov: 225 Celotno besedilo (2,50 MB) |
8. ANALIZA PRIMERNOSTI OBLAČNE ERP REŠITVE ZA MAJHNA IN MIKRO PODJETJA: PRIMERJAVA VEČ PODJETIJJaka Hrženjak, 2016, diplomsko delo Opis: Tema diplomskega projekta so oblačne ERP rešitve. Glavno raziskovalno vprašanje je, ali so oblačne ERP rešitve primerne za mala in mikropodjetja v Sloveniji. Predmet obdelave so v glavnem potrebe malih in mikropodjetij oziroma natančneje, kaj mala in mikropodjetja potrebujejo in pričakujejo od oblačnih ERP rešitev. Glavni cilj tega diplomskega projekta je izvedeti, kakšne so zahteve malih in mikropodjetij in kaj lahko ponudijo oblačne ERP rešitve. Analizo zahtev malih podjetij smo nadgradili z analizo primera ponudbe ponudnika ERP rešitev in primerjali primerjavo zahteve s ponudbo. Ključne besede: Oblačne ERP rešitve, mala in mikropodjetja Objavljeno v DKUM: 02.12.2016; Ogledov: 1128; Prenosov: 127 Celotno besedilo (1,10 MB) |