1. Surveying healthcare workers to improve the design, wearer experience and sustainability of PPE isolation gownsSonja Šterman, Katherine Townsend, Eloise Salter, Karen Harrigan, 2022, izvirni znanstveni članek Opis: This protective clothing design project responds to the urgent need for research into the redesign of personal protective equipment (PPE) isolation gowns, to be more fit for purpose and reusable to enhance the experiences of healthcare workers treating patients with COVID-19 and variants. Funded by the Arts and Humanities Research Council (AHRC) the research addresses the engineering question: “What new materials, design and manufacturing approaches should we start to consider in preparation for pandemics e.g. reusable PPE to replace single use?” The article focuses on the online questionnaire/ survey, its main findings and the ‘participatory clothing design’ methodology which prioritises the lived experiences and expressed needs of healthcare workers wearing disposable and reusable PPE in acute care scenarios. Research methods include literature and gown reviews, selected interviews and survey directed at nurses, to acquire first-hand qualitative data about the impact of current gown design and procurement policies on wearers. Selected results and commentary from the ongoing survey are presented and thematically analysed to inform the development of reusable gowns. Semi-structured interviews with clinical leads and caregivers, as well as responses from users, will be important to integrate expertise in fashion, textile and uniform design, clinical practice, and manufacturing. Further design will be based on a complex design brief that balances the needs of wearers and critical care providers while considering regulations, protection, comfort, sustainability, and cost. This research focuses on enhancing an overlooked area of critical care clothing and the people who wear it while reducing its detrimental impact on the planet. Ključne besede: zdravstveni delavci, ankete, izolacijske obleke, oblačila za večkratno uporabo, izkušnje uporabnika, kvalitativno raziskovanje, healthcare workers, surveys, isolation gowns, reusable PPE, wearer experience, qualitative research Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Oglaševanje ženskih oblačil na družbenih omrežjihTjaša Zajc, 2024, diplomsko delo Opis: Oglaševanje ženskih oblačil je doživelo pomembne spremembe, saj so družbena omrežja postala ključni kanal za dosego ciljnih odjemalcev. Prehod iz tradicionalnih oblik oglaševanja, kot so tiskani mediji in televizija, na digitalna orodja je omogočil bolj neposreden stik z uporabniki. V diplomskem delu smo preučili oglaševanje ženskih oblačil na družbenih omrežjih, s poudarkom na primerjavi oglasov na platformah TikTok, Instagram in Facebook. Osredotočili smo se na število všečkov, ki jih prejmejo oglasi ženskih oblačil. Rezultati so pokazali, da oglasi na TikToku prejemajo največ všečkov, kar je posledica večje naklonjenosti uporabnikov kreativnim video vsebinam. Instagram sledi TikToku, saj je bolj usmerjen v vizualno privlačne vsebine, ki so primerne za modne oglase, medtem ko so oglasi na Facebooku, prejeli najmanjše število všečkov. Ugotovitve nakazujejo, da je za uspešno oglaševanje ženskih oblačil ključna izbira platforme, ki poudarja ustvarjalnost in pritegne pozornost odjemalcev. Ključne besede: Družbena omrežja, ženska oblačila, oglaševanje, Instagram, video Objavljeno v DKUM: 20.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 38
Celotno besedilo (1,65 MB) |
3. Vplivni dejavniki nakupa v prodajalni CommaNina Smonkar, 2024, diplomsko delo Opis: Prodajalne z oblačili se danes soočajo z različnimi izzivi in priložnostmi, ki so posledica hitro spreminjajočega se tržnega okolja, tehnološkega napredka in spreminjajočih se potrošniških navad. Diplomska naloga z naslovom Vplivni dejavniki nakupa v prodajalni Comma se osredotoča na preučevanje ključnih dejavnikov, ki vplivajo na nakupne odločitve potrošnikov v prodajalni z oblačili Comma. Glavni cilj raziskave je identificirati in analizirati elemente prodajnega okolja ter podati konkretna priporočila za izboljšanje nakupne izkušnje in povečanje prodaje v prodajani. Teoretični del naloge obravnava osnovne koncepte in teorije s področja potrošniškega vedenja ter specifične dejavnike, ki so pomembni pri nakupu oblačil. Med temi dejavniki so izpostavljeni urejenost blaga, kakovost izdelkov, cena, blagovna znamka, vizualna predstavitev izdelkov, promocije, vpliv prodajnega osebja ter fizično okolje prodajalne. Empirični del raziskave temelji na anketiranju strank prodajalne Comma. Rezultati analize podatkov kažejo, da so najpomembnejši dejavniki, ki vplivajo na nakupne odločitve v tej prodajalni urejenost baga, kakovost oblačil, prijaznost in strokovnost prodajnega osebja ter dobra ponudba artiklov. Prav tako so pomembno vlogo igrali modni trendi. Ključne besede: vedenje porabnikov, vplivni dejavniki, nakupno vedenje, oblačila, prodajalna Comma Objavljeno v DKUM: 02.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 39
Celotno besedilo (1,46 MB) |
4. Nakupno vedenje odjemalcev v prodajalni z oblačiliAna Ledenik, 2024, diplomsko delo Opis: V današnjem globaliziranem svetu, kjer se tržni trendi neprestano spreminjajo, je razumevanje nakupnega vedenja potrošnikov ključno za uspeh vsakega podjetja, še posebej tistih, ki delujejo v industriji oblačil. Nakupovanje oblačil ni zgolj funkcionalen proces, temveč kompleksen in večplasten fenomen, ki ga v veliki meri določajo subjektivni dejavniki, kot so osebne preference, moda in socialni vplivi. Diplomsko delo je posvečeno proučevanju in analizi nakupnega vedenja odjemalcev v prodajalni z oblačili. Razumevanje motivacij, preferenc in vzorcev potrošniškega obnašanja je ključnega pomena za tržno usmerjanje in oblikovanje učinkovitih marketinških strategij, ki bodo izpolnjevale pričakovanja kupcev in hkrati povečevale konkurenčno prednost prodajaln z oblačili na trgu. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, kateri je najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na nakupno odločitev odjemalca, ali na izbiro oblačila vplivajo tudi trendi ali ne, kakšen vpliv imajo spletne prodajalne na fizične prodajalne in po čem anketiranci raje posežejo. Ključne besede: nakupno vedenje, prodajalna, vplivni dejavniki, oblačila, spletna trgovina Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 321; Prenosov: 106
Celotno besedilo (1,05 MB) |
5. Vloga življenjskega sloga pri nakupu oblačilJan Stramec, 2024, magistrsko delo Opis: Na podlagi teorije življenjskega sloga smo obravnavali vpliv življenjskega sloga na odjemalce in na njihove nakupe. Obravnavali smo impulzivne nakupe odjemalcev ter hedonistično in utilitarno motivacijo za nakupovanje. Impulzivni nakupi so nenačrtovani nakupi, ki jih odjemalec opravi brez prehodnega razmišljanja. Nanje poleg življenjskega sloga vpliva tudi motivacija za nakupovanje.
V magistrski nalogi smo merili vpliv življenjskega sloga na odjemalčev nakup oblačil. Nalogo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo proučili pojme, kot so življenjski slog, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje in utilitarna motivacija za nakupovanje.
V empiričnem delu naloge smo izvedli raziskavo, v kateri smo statistično zbirali in obdelovali podatke. Osredotočili smo se na vlogo življenjskega sloga odjemalcev pri nakupu oblačil. Ugotavljali smo, ali obstajajo razlike med impulzivnimi, hedonističnimi in utilitarnimi nakupi glede na življenjski slog odjemalca. Za merjenje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik. Na podlagi pridobljenih podatkov, zastavljenih hipotez in analize anketnega vprašalnika smo prišli do naslednjih spoznanj: Pri impulzivnih nakupih smo glede na življenjski slog odjemalca odkrili, da obstajajo razlike samo pri stremečih odjemalcih. Pri hedonističnih nakupih glede na življenjski slog odjemalca razlik nismo zaznali. Pri utilitarnih nakupih smo zaznali razlike pri izkušenih odjemalcih.
Ugotovili smo le majhne razlike v zvezi z impulzivnim in utilitarnim nakupovanjem. Na podlagi tega smo lahko hipotezi, ki se navezujeta na impulzivno nakupovanje in utilitarno motivacijo za nakupovanje, delno potrdili. Hipotezo, ki se navezuje na hedonistično motivacijo za nakupovanje, pa smo zavrnili, saj nismo zaznali razlik glede na življenjski slog odjemalca. Ključne besede: Življenjski slog, oblačila, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje, utilitarna motivacija za nakupovanje. Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 291; Prenosov: 51
Celotno besedilo (2,06 MB) |
6. Instagram in Tiktok kot orodji marketinškega komuniciranja blagovnih znamk z ženskimi športnimi oblačiliLea Kukovec, 2023, magistrsko delo Opis: Družbeni omrežji Instagram in TIkTok sta v zadnjih nekaj letih, zaradi vse večje digitalizacije sveta, postali nadvse priljubljeni in vse pogosteje uporabljeni spletni platformi. Ker je število dnevnih aktivnih uporabnikov iz dneva v dan naraščalo so podjetja in blagovne znamke pričele opažati izjemen potencial v uporabnosti Instagram-a in TikTok-a tudi za poslovne namene – med drugimi dokaj enostaven in učinkovit način doseganja željene ciljne skupine z minimalnimi finančnimi vložki, možnost aktivnega spremljanja odzivov, potreb ter želja posameznikov in posameznic, prilagajanje vsebin glede na demografske dejavnike ciljnih skupin itd.
V okviru našega magistrskega dela smo se skladno z izbrano tematiko poglobili v svet ženskih športnih oblačil in skozi teoretični in praktični del raziskali uporabnost Instagram-a in TikTok-a kot orodji marketinškega komuniciranja blagovnih znamk z ženskimi športnimi oblačili. V teoretičnem delu smo najprej predstavili temeljna izhodišča in pojme, nato pa smo se v osrednjem delu osredotočili na podrobno predstavitev, opredelitev in analizo posamičnega družbenega omrežja, kjer smo definirali prednosti in slabosti ter navedli in opisali različne načine, ki jih blagovne znamke z ženskimi športnimi oblačili lahko izkoristijo za namene učinkovitega marketinškega komuniciranja z izbrano ciljno skupino. Z namenom pridobitve resničnih in verodostojnih informacij iz prakse smo tekom zaključnega dela oblikovali tudi strukturiran anketi vprašalnik, s pomočjo katerega smo v prvi vrsti podkrepili teoretični del, in nadalje, na podlagi prejetih rezultatov potrdili oz. zavrnili zastavljene hipoteze. Ključne besede: blagovne znamke, ženska športna oblačila, marketinško komuniciranje, Instagram, TikTok, Social Media Marketing. Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 564; Prenosov: 155
Celotno besedilo (3,37 MB) |
7. Vloga vplivnežev pri spletni prodaji ženskih oblačilMaša Pučnik, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu bomo opredelili definicijo marketinga, kaj je njegov namen in temeljni cilj ter kakšno povezavo ima z ženskimi oblačili. Ugotovili bomo tudi, katera družbena omrežja so najbolj primerna za vplivnostni marketing. Dotaknili se bomo tudi spletne prodaje, in sicer njenega samega začetka, našteli in opisali pa bomo tudi njene prednosti in slabosti ter predstavili nekaj pomembnejših spletnih trgovin z ženskimi oblačili. V nadaljevanju bomo opisali tudi vplivnosti marketinga v modni industriji, ki je zelo razširjen. Kot pa nakazuje že naš naslov, bomo veliko pozornost namenili vplivnežem, ki sodelujejo s spletnimi trgovinami, ki prodajajo ženska oblačila. Dejstva bomo povzeli in nekatere ugotovitve preverili s pomočjo intervjujev, na katere bodo odgovorile vplivnice Teja Jugovic, Anja Širovnik in Gaja Hribernik ter lastnici spletnih trgovin, in sicer Lena Zgonec in Fiona Čuček. Skozi intervjuje bomo dobili realno sliko vplivnostnega marketinga pri spletni prodaji ženskih oblačil. Treba se je zavedati, da je vplivnostni marketing še posebej pomemben v modni industriji, kjer modni vplivneži igrajo ključno vlogo pri oglaševanju in promociji ženskih oblačil. Ključne besede: vplivnostni marketing, vplivneži, spletna prodaja, družbena omrežja, ženska oblačila. Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 599; Prenosov: 157
Celotno besedilo (1,68 MB) |
8. Prodaja oblačil preko spleta v času epidemije covidaTjaša Pulko, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu bomo opredelili na splošno, kaj prodaja sploh je, kaj je namen in temeljni cilj vsake prodaje. Našteli bomo tudi, kakšne vrste prodaje poznamo in kako se je prodaja sploh začela. Predvsem se bomo usmerili na spletno prodajo, ki je v času covida-19 zacvetela. Na kratko opisali epidemijo, ki se nas je vse dotaknila. Kot pa že naš naslov nakazuje, bomo veliko pozornost namenili spletni prodaji, predvsem predstavili prednosti in slabosti spleta ter nato namenili več pozornosti tudi nekaterim spletnim trgovinam. Vse skupaj bomo povzeli in nekatere ugotovitve preverili s pomočjo krajše ankete, v kateri bomo anketirance spraševali, če so med epidemijo covida-19 nakupovali oblačila preko spleta in kolikokrat, katere spletne strani so uporabljali za nakup in podobno. V diplomskem projektu bomo predstavili tudi večje spletne trgovine, po našem mnenju About you, Zalando, Asos, BestSecret Farfetch in Emporium. Ključne besede: epidemija covida-19, oblačila, spletne trgovine, družbena omrežja, spletno oglaševanje Objavljeno v DKUM: 30.11.2022; Ogledov: 716; Prenosov: 124
Celotno besedilo (2,51 MB) |
9. Vloga vplivnežev pri modnih znamkah oblačilNeja Dežman, 2022, diplomsko delo Opis: V času, ko je ljudem skoraj vse na dostopu roke in ko družbena omrežja uporablja večina ljudi, je zelo pomembno kakšen vtis pustijo podjetja z svojim oglaševanje pri potrošnikih. Vplivnostni marketing je strategija, ki že od nekdaj zelo priljubljena med podjetji, saj lahko tako, preko vplivnežev ljudem čimbolj približajo svojo znamko. Podjetja se povezujejo s tistimi vplivneži (pevci, igralci, Youtuberji, TikTokerji, modeli…), za katere menijo, da bodo najbolj pritegnili njihovo ciljno občinstvo. Ljudje bodo raje kupili izdelke določene blagovne znamke, ko bodo ti predstavljeni s strani vplivnežev katerim lažje zaupajo in so jim bližje kot sama podjetja. Ravno vplivneži pa so osebe, ki v današnjem času narekujejo modne trende in tako lahko podjetja z njimi dosežejo svoj naslednji hit. Pomembno je, da podjetja v množici vplivnežev izberejo tistega pravega, s katerim bodo lahko preko kreativnih oglasov, pritegnila pozornost čim več potencialnih odjemalcev. Podjetje se bo za večje kampanje in naprimer za televizijske oglase raje odločilo za zvezdnika večje prepoznavnosti, preko katerega bodo imeli enosmerno komunikacijo z svojimi potrošniki. Kadar pa sodelujejo z vplivneži, pa bodo ti svojim sledilcem podali mnenje, ga pokomentirali skupaj z njimi in tako pridemo do dvosmerne komunikacije, katera da potrošniku občutek pripadnosti in se tako lažje povežejo z blagovno znamko. Ključne besede: vplivneži, modne znamke, vplivnostni marketing, potrošniki, oblačila Objavljeno v DKUM: 28.11.2022; Ogledov: 726; Prenosov: 150
Celotno besedilo (3,39 MB) |
10. Vpliv socialnih omrežij na oskrbovalne verigeTjaša Eržen, 2022, magistrsko delo Opis: Socialna omrežja nas vsakodnevno spremljajo tako v privatnem življenju kot tudi na delovnem mestu. Različne platforme ne ponujajo samo združevanja ljudi s podobnimi interesi, ampak tudi prostor za oglaševanje različnim podjetjem. Podjetja tako lahko stopijo v kontakt s potrošniki in dobijo povratne informacije o njihovih izdelkih oziroma storitvah, lahko pa jih uporabljajo tudi za prodajo. Pri tem jim pomagajo tudi influencerji z zanimivim promoviranjem izdelkov in prikazom teh izdelkov v vsakdanjem življenju. Potrošnikom tako na prijazen in nevsiljiv način pokažejo izdelke in jih nagovorijo k nakupu.
Pot do nekega izdelka, da ga lahko influencerji promovirajo, pa ni tako lahka in zajema več členov v oskrbovalni verigi. Zavedati se moramo, da je vsak izdelek narejen iz surovin, ki jih je potrebno predelati in nato transportirati, da lahko pridejo na police trgovin, kjer jih je možno kupiti. Celoten proces je poln raznih zapletov, ki se lahko zgodijo kjer koli. Pri tem je seveda pomembna dobra komunikacija med vsemi deležniki v oskrbovalni verigi, ki se lahko le na ta način poskušajo izogniti težavam oziroma se lahko nanje bolje pripravijo. Ključne besede: Oskrbovalna veriga, socialna omrežja, influencerji, oblačila. Objavljeno v DKUM: 28.11.2022; Ogledov: 593; Prenosov: 159
Celotno besedilo (1,79 MB) |