| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VPLIV FRANCOSKEGA PERSONALIZMA NA SLOVENSKO KATOLIŠKO PEDAGOGIKO
Ana Cvetko, 2011, magistrsko delo

Opis: V nalogi uvodoma ugotavljamo, da so idejna razhajanja znotraj slovenskega katoliškega tabora med obema vojnama posegla tudi na področje katoliškega šolstva. Raziskali smo, kakšen vpliv je imel na omenjena razhajanja francoski personalizem. Pokazali smo, da so temu idejnemu toku sledili katoličani, ki so izhajali predvsem iz križarskega gibanja, medtem ko mu tradicionalni katoliški tabor ni bil naklonjen. V nalogi, ki temelji na zgodovinski metodi pedagoškega raziskovanja, smo izpostavili Stanka Cajnkarja, Stanka Gogalo in Jakoba Šolarja (vsi so bili pripadniki križarskega gibanja), ki so ideje francoskega personalizma aplicirali na področje svojega pedagoškega udejstvovanja. V raziskavi smo poskušali potrditi hipotezo, da je bil francoski personalizem v medvojnem obdobju eden izmed idejnih tokov, ki so ga Gogala, Šolar ter Cajnkar vključevali v svoj pedagoški koncept, hkrati pa je bil vzrok za odstopanje od uradne pedagoške doktrine Katoliške cerkve. Pokazali smo, da ideje francoskega personalizma, ki so jih izpostavljeni slovenski avtorji aplicirali na področje pedagogike, sovpadajo z idejami francoskega personalista in pedagoga Jacquesa Maritaina. Čeprav je vpliv Maritaina in ostalih francoskih personalistov na slovenske avtorje slabo raziskan, je analiza pedagoških idej obravnavanih slovenskih avtorjev vendarle pokazala, da so Maritaina poznali in upoštevali.
Ključne besede: francoski personalizem, obdobje med obema vojnama (1919-1941), katoliška pedagogika, personalistična pedagogika, Jacques Maritain
Objavljeno: 10.03.2011; Ogledov: 2849; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (957,49 KB)

2.
Osnovne šole v Mariboru v času med obema vojnama s poudarkom na III. in IV. deški šoli Maribor
Saša Zver, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo govori o šolstvu v Mariboru med obema vojnama. Poseben poudarek je na osnovnih šolah, še posebej na III. in IV. deški šoli. Prvi del o kulturi in nastanku osnovne šole temelji na časnikih in literaturi, drugi del pa s pomočjo arhivskega gradiva prikazuje stanje v šolstvu na področju Maribora med obema vojnama s predstavitvijo III. in IV. deške šole. Prikazan je razvoj kulturnega dogajanja v Mariboru, orisani pa so tudi politični dogodki, ki so med drugim vplivali tudi na šolstvo v Mariboru. Cilj magistrskega dela je napisati pregledno zgodovino o dogajanju med obema vojnama, ki vključuje nastanek osnovne šole na Slovenskem ter o šolstvu v Mariboru v določenih obdobjih. S podrobnejšo napisano zgodovino III. in IV. deške šole lahko bralec dobi celotno sliko o šolstvo v Mariboru med obema vojnama. K temu so pripomogli tudi opisi, ki se navezujejo na slovenske učitelje, ustanavljanje novih šol, nemškega vpliva, šolskih zakonov in prevratov.
Ključne besede: kultura, Maribor, obdobje med obema vojnama, šolstvo, prevrat, osnovne šole, III. deška šola, IV. deška šola
Objavljeno: 29.05.2018; Ogledov: 254; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici