| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava pogojev za uporabo prisilnih sredstev med policijo, vojsko, varnostniki, carinskimi uslužbenci in občinskimi redarji
Marko Ravbar, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava tematiko prisilnih sredstev različnih represivnih organov, opisuje njihovo delo ter opredeljuje uporabo prisilnih sredstev med njihovim delom. Podrobneje smo opisali delo policije, vojske, varnostne službe, carinskih uslužbencev in občinskih redarjev ter primerjali uporabo prisilnih sredstev pri opravljanju njihovega dela. Represivni organi imajo pri opravljanju svojih delovnih nalog različna pooblastila, med katerimi so tudi prisilna sredstva. Prisilna sredstva določa zakon in med ta sodijo sredstva za vezanje in vklepanje, telesna sila, plinski razpršilec in druga z zakonom določena sredstva za pasivizacijo, palica, službeni pes, električni paralizator, sredstva za prisilno ustavljanje prevoznih sredstev, konjenica, vodni curek in strelno orožje. Prisilna sredstva se vrstijo po vrsti od najmilejšega do najhujšega, saj z njimi lahko povzročimo hujše posledice, lahko tudi smrt. Pooblaščena oseba lahko prisilna sredstva uporabi, da zaščiti svoje življenje, življenje varovane osebe oziroma življenje drugih oseb ter za preprečitev hujših kaznivih dejanj. V diplomskem delu smo proučili zakonodajo in ugotovili, da imajo različni represivni organi načeloma enaka prisilna sredstva, vendar se razlikujejo po pogojih za njihovo uporabo. Pri uporabi prisilnih sredstev morajo upoštevati osnovna načela za uporabo prisilnih sredstev, kot so načela sorazmernosti, zakonitosti, strokovnosti in integritete ter enake obravnave. Če se načela ne upoštevajo, lahko hitro pride do nezakonite uporabe prisilnih sredstev ali celo do njihove zlorabe.
Ključne besede: diplomske naloge, prisilna sredstva, represivni organi, policija, varnostniki, vojska, carinski uslužbenci, občinski redarji
Objavljeno: 31.08.2021; Ogledov: 99; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

2.
Analiza občinskega programa varnosti
Robert Kralj, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi želimo na primeru Občinskega programa varnosti Občine Sežana prikazati pregled vsebine in primerjavo s Smernicami za pripravo občinskega programa varnosti ter tako ugotoviti njegovo uporabno vrednost za učinkovito izvajanje nalog občinskega redarstva. Pred samo primerjavo in oceno vsebine želimo preveriti, ali je bil v zgodovinskem razvoju, na ozemlju nekdanje in sedanje Slovenije, že uveljavljen pravni akt, ki bi tako natančno opredeljeval naloge in cilje lokalnega varnostnega organa. V osrednjem delu diplomske naloge obravnavamo konkretno vsebino Občinskega programa varnosti Občine Sežana ter predstavljamo povzetke vsebine konkretnega naslova ali naloge. V nadaljevanju prikazujemo primerjalno tabelo naslovov vsebine Občinskega programa varnosti Občine Sežana in seznam naslovov, ki jih predlagajo Smernice za pripravo občinskih programov varnosti. Za smernice moramo poudariti, da niso povsem zavezujoč akt in dopuščajo pripravljavcem prilagajanje glede na potrebe posamezne občine. Nazadnje smo v osrednjem delu, na podlagi zahtev vsebine in lastnih izkušenj, analizirali in ocenili ustreznost vsebine Občinskega programa varnosti glede na njen namen in uporabnost. V zadnjem delu diplomske naloge smo predstavili pogled na uporabnost Občinskega programa varnosti, podali mnenje o možnostih za izboljšanje, predstavili potrebo po uskladitvi in spremembi vsebine oz izločitvi nekaterih delov, ki so preveč vezani na hitro se spreminjajoča dejstva. Podali smo tudi mnenje o uporabnosti Občinskega programa varnosti pri sodelovanju občinskih redarjev in policije.
Ključne besede: varnost, občine, občinski program varnosti, smernice, policija, redarji, diplomske naloge
Objavljeno: 09.09.2015; Ogledov: 895; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (489,53 KB)

3.
Ocena medsebojnega zaupanja med policisti in občinskimi redarji
Rok Kozlevčar, 2014, diplomsko delo

Opis: Sodelovanje med občinskimi redarji in policisti je zakonsko opredeljeno oziroma je nujno za delovanje družbe nasploh. Policisti imajo zelo obsežen seznam nalog, ki jih opravljajo in zato lahko občinsko redarstvo gledamo kot podaljšek policije na lokalni ravni. Tako občinski redarji opravljajo veliko nalog policije in ji omogočajo, da se osredotoča na najbolj zapletene naloge. V prvem delu smo se osredotočili na teorijo, ki vključuje naloge, pooblastila in prisilna sredstva tako občinskih redarjev kot policistov. Opisali smo tudi izobraževanje v obeh poklicih ter na splošno kaj za družbo ta dva poklica pomenita. V empiričnem delu naloge pa smo se osredotočili na raziskavo s pomočjo vprašalnika in analizirali odgovore iz katerih smo dobili bolj jasno oceno zaupanja med policisti in občinskimi redarji. Z raziskavo smo dognali, da je sodelovanje najbolj pogosto med občinskim redarstvom in policijsko postajo Center. Ocena medsebojnega zaupanja med policisti in občinskimi redarji je odraz sodelovanja. Sodelovanje je pogosto, zaželeno in za občinske redarje nujno potrebno. Tako pridemo do zaključka, da je zaupanje pogoj za opravljanje dela občinskega redarja za policiste pa prostovoljna izbira.
Ključne besede: policija, policijsko delo, policisti, policijska pooblastila, prisilna sredstva, občinsko redarstvo, občinski redarji, sodelovanje, diplomske naloge
Objavljeno: 23.01.2015; Ogledov: 1145; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (847,02 KB)

4.
5.
6.
7.
Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici