| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
PROBLEMATIKA NEUREJENOSTI LASTNINSKIH RAZMERIJ PRI KATEGORIZACIJI OBČINSKIH JAVNIH CEST, KI POTEKAJO PO ZEMLJIŠČIH V ZASEBNI LASTI
Maja Drnovšek, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavana problematika urejanja pravnega statusa občinskih javnih cest v primerih dejanskih razlastitev. Gre za primere izgradnje, splošne uporabe in kategorizacije občinskih cest na zemljiščih, ki so v zasebni lasti. Na ta način je lastnikom zemljišč dejansko onemogočena uporaba in uživanje nepremičnine in jim preostane le še gola lastninska pravica. Tovrstni posegi v lastninsko pravico niso dopustni in za lastnike zemljišč pomenijo dejansko razlastitev. V takem primeru mora krajevno pristojna občina zaradi odprave nezakonitega stanja na spornih nepremičninah pridobiti lastninsko pravico. Občina lahko lastninsko pravico pridobi s sklenitvijo pravnega posla ali z izvedbo postopka razlastitve, v kolikor so za to izpolnjeni zakonsko predpisani pogoji. V magistrskem delu je predstavljen razvoj reševanja problematike urejanja pravnega statusa občinskih javnih cest. Na podlagi sprejetih pravnih aktov in obsežne sodne prakse so obravnavane različne dileme in pravna vprašanja. Predstavljen je tudi nov institut aktivne legitimacije za razlastitvene zavezance, ki naj bi pripomogel k odpravi nezakonitih stanj.
Ključne besede: javno dobro, javna cesta, kategorizacija javnih cest, občinske ceste, omejitev lastninske pravice, razlastitev, dejanska razlastitev, aktivna legitimacija, sodna praksa
Objavljeno: 15.10.2018; Ogledov: 978; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

2.
Analiza mest zgostitve prometnih nesreč s kolesarji in pešci na občinskih cestah Mestne občine Maribor
Jasmina Leva, 2018, diplomsko delo

Opis: Pešci in kolesarji so najšibkejši udeleženci v cestnem prometu. Z vse večjo stopnjo motorizacije v Sloveniji se stanje poslabšuje, saj je ob visoki hitrosti motornih vozil tudi vse več poškodb nemotoriziranih udeležencev. Ker je stanje zaskrbljujoče, smo si v diplomski nalogi zastavili vprašanje, kako varni so pešci in kolesarji v Mariboru v primerjavi z Ljubljano. Na območju Mestne občine Maribor smo analizirali vse prometne nesreče ter jih rangirali z utežmi; tako smo pridobili območje z največ prometnimi nesrečami med kolesarji in pešci. Določili smo si časovno obdobje analize od leta 2008 do leta 2017. Orientirali smo se le na občinske ceste v Mariboru ter na prometne nesreče s poškodbo ali s smrtnim izidom. Analizirali smo dogajanje na mestu zgostitve prometnih nesreč ter podali predloge za izboljšanje stanja na območju z največjim številom ponderiranih prometnih nesreč s kolesarji in pešci na občinskih cestah v MOM.
Ključne besede: analiza mest zgostitev prometnih nesreč, kolesarji in pešci, občinske ceste, občina Maribor
Objavljeno: 03.10.2018; Ogledov: 601; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (5,16 MB)

3.
IZVAJANJE LOKALNE GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE VZDRŽEVANJA OBČINSKIH CEST V OBČINI POLJČANE
Maja Arzenšek, 1989, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem podrobneje predstavila izvajanje lokalne gospodarske javne službe vzdrževanja občinskih cest v Občini Poljčane. Za boljše razumevanje sem najprej obrazložila pojem javne službe, ter vrste javnih služb in njihovo regulacijo. Kot pravni okvir mi je služil Zakon o gospodarskih javnih službah /ZGJS/ (Uradni list RS, št. 32/1993, 30/1998-ZZLPPO, 127/2006-ZJZP, 38/2010-ZUKN, 57/2011). V nadaljevanju sem predstavila obvezne in izbirne lokalne gospodarske javne službe v Občini Poljčane, ter navedla odloke, ki so pravna podlaga za njihovo izvajanje. Poudarek je bil na izvajanju lokalne gospodarske javne službe vzdrževanja občinskih cest, saj je nedavno prišlo do spremembe. Na tem področju je bila na novo podeljena koncesija za obdobje desetih let. Analizirala sem tudi koncesijsko razmerje, ki ga ima Občina Poljčane kot koncedent, s koncesionarjem, torej izvajalcem te gospodarske javne službe.
Ključne besede: Gospodarske javne službe, občinske ceste, vzdrževanje cest, kategorizacija cest, Občina Poljčane.
Objavljeno: 17.10.2013; Ogledov: 1259; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (94,28 KB)

4.
OBČINSKE JAVNE CESTE
Rok Berden, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je opisana in predstavljena tematika s področja občinskih javnih cest in vprašanj v povezavi z njimi. Občinske javne ceste spadajo med javne ceste, ki so v lasti občine, in predstavljajo javno dobro. Med občinske ceste spadajo lokalne ceste, javne poti in občinske kolesarske poti. Upravljavec le teh je občinska uprava, ki je dolžna zanje skrbeti in jih v ta namen tudi primerno vzdrževati. Za vzdrževanje (kategoriziranih) občinskih cest in poti morajo občine ustanoviti gospodarsko javno službo, katere splošni namen je zagotavljati javne dobrine-ceste-predvsem z namenom, da so le te v dobrem stanju in da služijo svojemu namenu. Vedno večjo vlogo na občinskih cestah imajo tudi inšpekcijske službe in občinski redarji. Za slednje se dozdeva, da s časom samo še pridobivajo na pomenu in imajo vedno več pristojnosti in pooblastil (predvsem zdaj na primer v "vročem in (ekonomsko) občutljivem" času na področju sankcioniranja prehitrih voznic in voznikov v Mestni občini Maribor z novimi stacionarnimi radarji; kakor tudi z vedno večjim obsegom pooblastil, katere jim daje-podeljuje zakon oziroma zakonodajalec na novih področjih).
Ključne besede: javne ceste, občinske ceste, občina, kategorizacija občinskih cest, vzdrževanje cest, občinsko redarstvo.
Objavljeno: 06.02.2013; Ogledov: 2864; Prenosov: 417
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

5.
REŠEVANJE CESTNO PROMETNIH PROBLEMOV NA NIVOJU OBČINE
Helena Belšak, 2010, diplomsko delo

Opis: Skozi zgodovino pa vse do danes se je razvoj cestnega omrežja dokaj spremenil. Diplomska naloga obravnava kako se občina spopada s reševanjem cestno prometnih problemov. V začetku diplomske naloge je predstavljena zgodovina prometa ter današnja okoljska, urbanistična ter prometna zakonodaja. Vsebina temelji na zakonodaji, ki jo občina uporablja pri reševanju prometnih problemov ter na predstavitvi problemov na katere občina naleti pri gradnji oz. obnovi cest. Navedene so tudi rešitve ob vsakem predstavljenem problemu. Za lažjo predstavitev prometnih problemov je v diplomski nalogi predstavljena Občina Cirkulane. Prikazano je kako na cestno prometnem področju gospodari majhna občina z majhnim številom zaposlenih in z nizkim občinskim proračunom. Obravnavani so tudi načini odločanja in planiranja ter organiziranost občinskih služb za reševanje cestno prometnih problemov. Za lažje razumevanje problematike je prikazana primerjava delovanja med manjšo in večjo občino. Primerjava temelji na kadrovski zasedenosti, cestno prometnih občinskih predpisih, deležu proračunskih sredstev namenjenih cestnemu gospodarstvu in prometu glede na skupen občinski proračun, dolžini občinskih cest ter organiziranosti komunalnih občinskih služb za izvrševanje delovnih nalog v občini. Na koncu diplomske naloge je opisan občinski prostorski akt, ki se imenuje Strategija prostorskega razvoja občine. V njem so predstavljene pomembne vsebine s področja prometa ter prometne infrastrukture. Opisana je prometna ter komunalna infrastruktura.
Ključne besede: občinske ceste, prometna infrastruktura in varnost, cestno gospodarstvo, organiziranost občinskih služb, strategija prostorskega razvoja
Objavljeno: 08.03.2010; Ogledov: 3081; Prenosov: 245
.pdf Celotno besedilo (3,39 MB)

6.
7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici