| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Pomen stare trte za kulturni turizem v Mestni občini Maribor
Maja Veselko, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Sodobni trendi in spremembe kažejo, da v današnjem času turisti oziroma obiskovalci od turistične destinacije pričakujejo nekaj drugačnega in svojevrstnega. Tako v središču zanimanja in pozornosti prevladuje predvsem kultura, ki se razlikuje od destinacije do destinacije in s tem predstavlja identiteto določenega kraja, regije, države. Ker kultura postaja vedno pomembnejši dejavnik razvoja turizma, nas je v našem diplomskem delu zanimalo, kakšen pomen ima Stara trta – svetovna znamenitost na kulturni turizem mesta Maribor ter na njegovo prepoznavnost tako v Sloveniji kot tudi v tujini. Raziskava je pokazala, da je Stara trta izjemnega pomena tako za turizem v Mariboru kot tudi za njegovo širšo prepoznavnost. Ugotovili smo, da je v samo turistično ponudbo mesta že zelo vpeta, vseeno pa obstaja še veliko predlogov, ukrepov in načrtov za razvoj, s katerimi bi lahko dosegli še večjo obiskanost mesta ter njegovo prepoznavnost. Veliko je še možnosti sprememb in dopolnitve na že ponujenih produktih, treba pa bi se bilo posvetiti tudi ustrezni promociji in povezovanju, še posebej v povezavi s Festivalom Stare trte, ki se prireja Stari trti v poklon.
Ključne besede: kulturni turizem, kulturni turist, festivalski turizem, Občina Maribor, Stara trta, Festival Stare trte
Objavljeno: 25.10.2018; Ogledov: 641; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

2.
Analiza mest zgostitve prometnih nesreč s kolesarji in pešci na občinskih cestah Mestne občine Maribor
Jasmina Leva, 2018, diplomsko delo

Opis: Pešci in kolesarji so najšibkejši udeleženci v cestnem prometu. Z vse večjo stopnjo motorizacije v Sloveniji se stanje poslabšuje, saj je ob visoki hitrosti motornih vozil tudi vse več poškodb nemotoriziranih udeležencev. Ker je stanje zaskrbljujoče, smo si v diplomski nalogi zastavili vprašanje, kako varni so pešci in kolesarji v Mariboru v primerjavi z Ljubljano. Na območju Mestne občine Maribor smo analizirali vse prometne nesreče ter jih rangirali z utežmi; tako smo pridobili območje z največ prometnimi nesrečami med kolesarji in pešci. Določili smo si časovno obdobje analize od leta 2008 do leta 2017. Orientirali smo se le na občinske ceste v Mariboru ter na prometne nesreče s poškodbo ali s smrtnim izidom. Analizirali smo dogajanje na mestu zgostitve prometnih nesreč ter podali predloge za izboljšanje stanja na območju z največjim številom ponderiranih prometnih nesreč s kolesarji in pešci na občinskih cestah v MOM.
Ključne besede: analiza mest zgostitev prometnih nesreč, kolesarji in pešci, občinske ceste, občina Maribor
Objavljeno: 03.10.2018; Ogledov: 501; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (5,16 MB)

3.
Ekološki odtis Mestne občine Maribor
Patricija Tjukajev, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Varovanje okolja in ohranjanje narave sta danes nepogrešljivi temi, ko je govora o prihodnosti človeka na Zemlji. Sodobna družba se reševanja tega problema loteva z najrazličnejšimi raziskavami in ukrepi, s katerimi želi izboljšati ali vsaj ohraniti stanje okolja. Reševanja stanja okolja se lahko lotevamo na različnih nivojih, na podlagi različnih raziskav, od katerih je bolj popularna metoda ekološkega odtisa. Ta nam pokaže, koliko okoljskih virov imamo, v primerjavi s tem, koliko jih dejansko porabimo. V članku je predstavljen izračun ekološkega odtisa na primeru Mestne občine Maribor, ki do sedaj še ni bil narejen. V rezultatih so podani konkretni ukrepi, s katerimi bi v občini lahko zmanjšali pritiske na okolje, hkrati pa pri tem ne bi zapostavljali ekonomskih in socialnih interesov občine. Zaradi skromne metodologije zbiranja podatkov v Mestni občini Maribor so predstavljeni tudi vsi pomanjkljivi podatki, ki so nujni za izračun ekološkega odtisa, in bi utegnili občini koristiti v prihodnje, če bi se posluževali te metode.
Ključne besede: biokapaciteta, ekološki odtis, ekološki primanjkljaj, trajnostni razvoj, Mestna občina Maribor
Objavljeno: 17.04.2018; Ogledov: 588; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (310,17 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Cenitev in dejavniki vrednosti nepremičnin ter dejavniki lastnih pričakovanj potencialnih kupcev stanovanjskih nepremičnin v mestni občini maribor
Bratko Zavrnik, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava značilnosti stanovanjskih nepremičnin v primerjavi z drugimi produkti na prostem trgu, načine njihovega vrednotenja in dejavnike, ki so za kupce pomembni pri odločitvah o njihovem nakupu. V teoretičnem delu so predstavljeni definicija, pojem lastništva, značilnosti, lastnosti in vrste nepremičnin. Predstavljene so tudi značilnosti in zakonitosti trga nepremičnin ter postopki vrednotenja. V empiričnem delu je na vzorcu opravljena raziskava treh sklopov lastnih pričakovanj potencialnih kupcev nepremičnin v Mestni občini Maribor: fizičnih dejavnikov, dejavnikov bivalnega okolja in socioekonomskih dejavnikov. Rezultati raziskave kažejo, da so za kupce najpomembnejši lokacija, dobre prometne povezave in občutek varnosti.
Ključne besede: nepremičnine, stanovanjske nepremičnine, trg nepremičnin, cenitev nepremičnin, Mestna občina Maribor, dejavniki lastnih pričakovanj potencialnih kupcev nepremičnin
Objavljeno: 08.03.2018; Ogledov: 719; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

5.
MODELIRANJE POTOVALNEGA ČASA V MESTNEM JAVNEM POTNIŠKEM PROMETU
Jan Perša, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo opisuje in prikazuje izvedbo določanja in modeliranja potovalnega časa mestnega javnega avtobusnega prometa določene cone znotraj Mestne četrti Magdalena in cone iz Mestne četrti Tabor v vse ostale cone Mestne občine Maribor. Na podlagi časovne matrike je izdelan vizualni model ponudbe javnega avtobusnega potniškega prometa in vplivna območja avtobusnih postajališč.
Ključne besede: potovalni čas, javni potniški promet, Mestna občina Maribor, avtobusi, avtobusna postajališča
Objavljeno: 24.08.2016; Ogledov: 782; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (6,29 MB)

6.
Analiza izposoje mestnih koles v Mariboru
Primož Burjan, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Začetki sistemov izposoje koles so stari več kot pol stoletja, v zadnjem desetletju pa uspešno dopolnjujejo javni prevoz v vseh večjih evropskih in svetovnih mestih. Posamezniki se ga poslužujejo z namenom kratke vožnje in hitrejše mobilnosti od ene do druge točke, pomembna prednost pa je predvsem prihranek časa in denarja. V uvodu diplomskega dela bomo opisali problem in predstavili okolje, določili cilje, namen in poti reševanja problema. Podali bomo predpostavke in omejitve ter predstavili metode dela, s katerimi bomo prišli do želenih informacij in zaključkov. V nadaljevanju bomo predstavili vrste kolesarjenja, različne sisteme izposoje koles in njihovo zgodovino. Osredotočili se bomo tudi na sisteme izposoje koles v tujih državah ter primera dobre prakse v Ljubljani in Velenju. Podrobneje bomo predstavili obstoječe stanje sistemov izposoje koles v Mariboru. S SWOT analizo bomo izpostavili njihove prednosti, slabosti, priložnosti in pomanjkljivosti ter podali lastne predloge za rešitev problema. V zaključku bomo ocenili in vrednotili uspešnost rešitve problema, navedli pogoje za uvedbo rešitve in možnosti nadaljnjega razvoja.
Ključne besede: sistem izposoje koles, kolesarjenje, kolesarska infrastruktura, Mestna občina Maribor, trajnostna mobilnost
Objavljeno: 09.08.2016; Ogledov: 703; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

7.
Judje v srednjeveških mestih Maribor in Erfurt
Samantha Roškar, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava položaj Judov v mestih Maribor in Erfurt v srednjem veku. Poleg smiselnega uvoda o razvoju in nastanku obeh srednjveških mest je del naloge posvečen primerjalni analizi judovskega položaja v obeh mestih. Izpostavljene so ključne tematike, kjer se kažejo podobnosti in razlike med obema obravnavanima judovskima skupnostima. Specifično se magistrsko delo ukvarja še z raziskavo vzorca judovske naselitve v mestih Maribor in Erfurt. Nadalje so analizirane različne perspektive judovskega položaja v obeh mestih. Eden izmed ključnih ciljev, ki predstavlja sklepni del naloge, je ugotoviti podobnosti in razlike med mariborskimi in erfurtskimi Judi. Judje so kot etnična skupnost sooblikovali zgodovino na slovenskem ozemlju kot tudi drugod, kar jasno pokaže primer Erfurta, ki je premogel številčnejšo judovsko skupnost v primerjavi z Mariborom. Ponovni pojav Judov v 9. in 10. stoletju se povezuje predvsem z dobro prepredeno trgovsko mrežo, ki je botrovala nastanku številnih judovskih krajev in oblikovanju močnih judovskih skupnosti z lastno politično in pravno samoupravo. Le-te so bile pomemben faktor gospodarskega razvoja vse do množičnih izgonov v 15. stoletju. Nedvomno sta judovski skupnosti v Mariboru in Erfurtu odličen pokazatelj hitrega gospodarskega razvoja, številnih privilegijev (predvsem v korist vladarjev), značilne strukture judovskih občin in najstarejših navad ter običajev Judov na evropskih tleh.
Ključne besede: Maribor, Erfurt, Judje, judovska občina, zgodovina, srednji vek, srednjeveška mesta, nastanek mesta, gospodarstvo, pravni položaj, vsakdanjik
Objavljeno: 26.02.2016; Ogledov: 1220; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

8.
Proučitev možnosti za uvedbo Park&Ride na Ptuju s povezavo do Maribora
Lucija Obran, 2014, magistrsko delo/naloga

Opis: Pričujoče magistrsko delo opisuje oziroma proučuje same možnosti za uvedbo sistema Park&Ride v Mestni občini Ptuj, od koder bi bila direktna povezava do mesta Maribor z javnim potniškim prometom. Sistem »Park&Ride« je eden izmed ukrepov prometne politike za zmanjševanje gneče v velikih mestih oziroma na širšem območju mest, kjer dan za dnem nastajajo prometni zamaški. Glavni namen je zmanjšati število prevoznih sredstev v mestu, saj so mestna središča danes popolnoma zasičena in je zelo težko najti prosto parkirno mesto. Sistem se nanaša na parkirišča na daljavi, ki so preko javnega prevoza povezana z mestnim središčem. V Evropi je bil program Park&Ride prvič uporabljen v zgodnjih 70-ih letih 20. stoletja kot način zmanjševanja prometnih zastojev. Bil je cenejša alternativa, ki je spodbujala ljudi k uporabi avtobusov. S tem se je spodbujalo tudi k večji okoljski osveščenosti. Sprva so bili ti prevozi drugačna vrsta javnega prometa. Prevozi so se opravljali hitreje, bili so bolj frekvenčni in tudi cenovno ugodni. Najstarejše parkirišče Park&Ride je bilo postavljeno v Oxfordu leta 1973 in deluje še danes. Skoraj vsa velika mesta po Evropi so že uvedla ta sistem in sicer: Amsterdam, Salzburg, Dunaj, Praga, München, Firence, Rim, Stockholm, Ženeva, Luksemburg, Berlin, Oslo, Budimpešta, Helsinki in Hamburg. Edino mesto pri nas v Sloveniji, ki ima že delno vzpostavljen sistem teh parkirišč, je Ljubljana. Preučili smo možnosti za uvedbo takšnega sistema v Mestni občini Ptuj. Pregledali smo, ali bi takšna umestitev sistema bila smiselna za samo razbremenitev mesta. Pri preučevanju smo pregledali tudi direktno povezavo mesta Ptuj z mestom Maribor z javnim potniškim prometom, torej celotno linijo Ptuj‒Maribor in pa tudi nekatere linije, ki so relevantne za mesto Ptuj, vozne rede ter tudi števna mesta na linijah. Začetna investicija uvedbe sistema je namreč dokaj velika, kar pomeni velik zalogaj za mesto Ptuj. Na podlagi anketnega vprašalnika smo tudi preučili možnosti ali se investicija splača in ali bi posledično z uvedbo tega sistema pripomogli tudi k izboljšanju oziroma povečanju uporabnikov javnega potniškega prometa. V MO Ptuj so se že odločili in naredili investicijski projekt za uvedbo Park&Ride parkirišča na Ptuju na Zadružnem trgu. Vendar v naši magistrski nalogi delamo na tem, da bi uvedli Park&Ride parkirišče na Ptuj z direktno povezavo do Maribora preko JPP in sicer po najboljših možnostih in sicer z minimalnimi stroški na začetku in tudi ob nadaljnji uporabi.
Ključne besede: Mestna občina Ptuj, Park&Ride, povezava Ptuj‒Maribor, Arriva Štajerska d.d., javni potniški promet
Objavljeno: 17.11.2014; Ogledov: 1217; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (5,16 MB)

9.
ENERGETSKA OSKRBA MARIBORA – PREDLOG UPORABE OBNOVLJIVIH VIROV ENERGIJE
Alen Hojnik, 2013, diplomsko delo

Opis: Zaradi škodljivih vplivov uporabe fosilnih goriv pri energetski oskrbi, ki se raztezajo od podnebnih sprememb do gospodarske nestabilnosti, so obnovljivi viri energije (OVE) deležni vedno več pozornosti. Mestna občina Maribor (MOM) ima kot eno od največjih urbanih območij v Sloveniji ključno vlogo, da na lokalni ravni ponudi rešitve okoljskim in gospodarskim problemom ter jih integrira v nacionalne programe Slovenije. V MOM je potencial vodne energije zapolnjen, obstaja pa še veliko potenciala za izrabo sončne energije, lesne biomase in plitve geotermalne energije, a na poti do njihove izrabe stojijo številne ovire politične, ekonomske in družbene narave. Vendar pa bi zaradi trenutnega stanja okolja, nestabilnih cen energentov, vse večje brezposelnosti in vsesplošne gospodarske krize bilo nujno te težave rešiti in začeti množično izkoriščati lokalno dostopne vire energije. V diplomskem delu smo najprej spoznali osnovne značilnosti MOM ter na osnovi teh obravnavali različne oblike OVE in tehnologije za njihovo izrabo. Na osnovi teh smo analizirali možnosti izrabe vsakega OVE posebej glede na dane potenciale in ovire, ki bi utegnile to preprečiti. Pri tem smo si pomagali tudi z obstoječimi načrti, projekti in drugimi dokumenti, ki pokrivajo področje rabe OVE v Evropski uniji, Sloveniji in MOM, ter na osnovi ugotovljenega sklepali o prihodnosti energetske oskrbe MOM.
Ključne besede: Obnovljivi viri energije, Mestna občina Maribor, izraba OVE, onesnaževanje, gospodarstvo, razvojni programi
Objavljeno: 24.10.2013; Ogledov: 1322; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

10.
NAČINI OGREVANJA ZA DOSEGANJE ZMANJŠANJA DELCEV PM 10 NA PRIMERU MESTNE OBČINE MARIBOR
Maša Šket, 2013, magistrsko delo

Opis: Kurilne naprave na lesno biomaso predstavljajo glavni vir emisij prahu in v središčih mest povzročajo povišano onesnaženost ozračja. Onesnaževanje z delci PM10 nastaja poleg prometa tudi kot posledica kurišč malih kurilnih naprav, ki se uporabljajo v gospodinjstvih za ogrevanje prostorov in sanitarne vode. V magistrskem delu smo iskali rešitve za zmanjšanje emisij PM10 iz kurišč malih kurilnih naprav. Ena izmed rešitev obravnavane problematike je zamenjava energenta z uporabo zemeljskega plina ali priključitev na omrežje vročevoda. V ta namen smo proučili obstoječe stanje energetske oskrbe v MOM, zakonske osnove, občinske okoljevarstvene, razvojne in energetske plane. Za določitev trenutnega stanja načinov ogrevanja, ki se pojavljajo v MOM, smo proučili tudi dimnikarsko bazo podatkov, bazo Plinarne Maribor in bazo Energetike Maribor. S primerjavo le-teh smo pridobili natančnejše in podrobnejše podatke o načinih ogrevanja v MOM. Analizirali smo stroške zamenjave energenta, oblikovali ustrezne projekte zamenjave energentov in kurilnih naprav, nove priključke na plinovod in vročevod.
Ključne besede: kakovost zunanjega zraka, delci PM10, Mestna občina Maribor, male kurilne naprave, alternativni viri energije
Objavljeno: 11.09.2013; Ogledov: 1808; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (6,55 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici