| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 52
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Rekonstrukcija stranskih vodilnih koles na stroju za pripravo aluminijastih kolobarjev : diplomsko delo
Timotej Rebernak Pliberšek, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo s pomočjo računalniških simulacij analizirali os vodilnih koles cepilno pripravljalnega stroja alumijastih kolobarjev, kjer so se pojavljale razpoke na oseh. S pomočjo rezultatov numerične analize obstoječe osi smo ugotovili vzrok za nastajanje razpok, ter predlagali boljšo konstrukcijsko rešitev osi na podlagi rezultatov. Numerične simulacije smo izvajali s pomočjo programskega paketa PrePoMax, ki temelji na metodi končnih elementov.
Ključne besede: rekonstrukcija, podjetje Impol d.o.o, numerične simulacije, metoda končnih elementov, SolidWorks, PrePoMax
Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 195; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (3,82 MB)

2.
Obvladovanje sprememb izdelka med procesom načrtovanja in izdelave orodja za hladno preoblikovanje pločevine : diplomsko delo
Luka Stepišnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Tudi v industriji, kjer izdelujejo orodja za hladno preoblikovanje pločevine, se pogosto soočajo s spremembami končnega izdelka. V tej diplomski nalogi smo opisali, kako poteka proces izdelave orodja v podjetju ter kako se soočajo s spremembami tega orodja. Z uporabo programa Catia smo primerjali star in nov (spremenjen) izdelek. Nato smo v programskem paketu AutoForm R10 izdelali računalniško simulacijo spremembe izdelka, ki je temeljila na metodi končnih elementov. Rezultate smo ocenili in ugotovili, da je sprememba izvedljiva. Prav tako smo ugotovili, da je soočanje s spremembami bistvenega pomena za obstoj in dolgotrajno delovanje podjetja.
Ključne besede: orodje, hladno preoblikovanje, sprememba izdelka, simulacije, numerične metode
Objavljeno v DKUM: 28.02.2024; Ogledov: 139; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (3,77 MB)

3.
Računski model za analizo trdnosti smrekovega lesa : magistrsko delo
Jure Fakin, 2023, magistrsko delo

Opis: Čeprav je les v uporabi že od pradavnine, je splošno razumevanje njegovega mehanskega obnašanja zelo skromno. V magistrskem delu je na osnovi rezultatov izvedenih statičnih in dinamičnih tri-točkovnih upogibnih preizkusov, bil določen materialni model smrekovega lesa. Vrednosti statičnih materialnih parametrov so bile določene s postopkom inverzne določitve, ki temelji na zaporednem izvajanju numeričnih simulacij. Na osnovi rezultatov dinamičnih upogibnih preizkusov je bila določena enačba S-N krivulje, na osnovi katere je bila potrjena S-N krivulja, pridobljena z numeričnimi simulacijami. Končen rezultat je bil razvit in potrjen materialni model, s katerim je mogoče predvideti odziv komponent iz smrekovega lesa izpostavljenih statični obremenitvi in napovedati njihovo življenjsko dobo pri cikličnem utripnem obremenjevanju v tangencialni orientaciji lesnih vlaken.
Ključne besede: smrekov les, eksperimentalno testiranje, numerične simulacije, inverzna določitev materialnih parametrov, S-N krivulja.
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 213; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (3,80 MB)

4.
Analiza utrujanja kiralnih avksetičnih struktur iz aluminijeve zlitine aa 5083-h111 : magistrsko delo
Patrik Lampret, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena analiza utrujanja kiralnih avksetičnih struktur iz aluminijeve zlitine AA 5083-H111. Na začetku so obravnavane teoretične osnove celičnih struktur, kjer so predstavljene lastnosti celičnih materialov in izhodišča geometrijskih veličin, s katerimi so bile strukture narejene. Sledijo teoretične osnove utrujanja materialov, kjer so opisane in predstavljene metode dimenzioniranja na življenjsko dobo skupaj z mehanizmi utrujanja. V nadaljevanju so obravnavane numerične simulacije, ki so obsegale konvergenčno analizo, določevanje ustreznega števila osnovnih celic ter ugotavljanje poteka utrujanja posameznih kiralnih avksetičnih struktur. Za namene konvergenčne analize je bil definiran numerični model, ki je obsegal predpis materialnega modela, vpetja, obremenitev ter mreže končnih elementov. Na podlagi deformacij, ki so bile posledica obremenitev v obliki pomikov, je bila narejena konvergenčna analiza, s katero je bila določena globalna velikost končnih elementov. Za določanje ustreznega števila osnovnih celic je bil analiziran odziv kiralnih avksetičnih struktur pri različnih razporeditvah osnovnih celic. Raziskan je bil vpliv Poissonovega količnika na potek obremenjevanja, kjer je bilo ugotovljeno, pri katerih strukturah se pojavi avksetični učinek in kako intenziven je. Na koncu je bila s pomočjo deformacijske metode ugotovljena življenjska doba kiralnih avksetičnih struktur. Določanje življenjske dobe je bilo grafično ovrednoteno s pomočjo amplitudnih deformacij, amplitudnih sil in povprečne deformacijske energije na cikel. Numerični rezultati so bili opisani in predstavljeni v skladu z vnaprej določenimi načini, od koder je bilo ugotovljeno, katera kiralna struktura pri predpisani obremenitvi zdrži največ obremenitvenih ciklov in katera struktura pokaže najbolj ugodno kombinacijo mehanskih in fizikalnih lastnosti.
Ključne besede: malociklično utrujanje, numerične simulacije, kiralne avksetične strukture, aluminijeve zlitine
Objavljeno v DKUM: 06.10.2023; Ogledov: 303; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (4,28 MB)

5.
Razvoj hitre simulacijske metode za ocenitev utrujenosti motorne gredi : magistrsko delo
Rok Tumpej, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljen razvoj nove simulacijske metode, ki je namenjena za programski paket AVL ExciteTM Power Unit. Delo je nastalo v sodelovanju s podjetjem AVL-AST, d. o. o. Metoda je namenjena za ocenitev utrujenosti materiala motorne gredi. Razvoj je potekal v programskem jeziku Python, za izračun simulacij pa je bilo uporabljeno računsko jedro programa Abaqus. Pravilnost končnih rezultatov je potrjena s primerjavo rezultatov iz programskega orodja FEMFAT. V primerjavi z ustaljeno metodo ta prinaša precej hitrejše računske čase in poenostavljeno predpripravo simulacije s prijaznim uporabniškim vmesnikom.
Ključne besede: numerične simulacije, dinamične simulacije, utrujanje materiala, ročična gred, motor z notranjim izgorevanjem, razvoj programske opreme
Objavljeno v DKUM: 28.02.2023; Ogledov: 673; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (4,04 MB)

6.
Eksperimentalna, numerična in analitična določitev izkoristka horizontalne vetrne turbine
Andraž Roger, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu podrobneje pogledamo primerjavo med preračunom z BEM metodo, rezultati pridobljenimi s pomočjo numeričnih simulacij v programu Ansys CFX ter med rezultati meritev karakteristike koeficienta moči v odvisnosti od vrtilne hitrosti trolopatične horizontalne vetrne turbine modelske velikosti s premerom rotorja 640 mm in vetrnim profilom NREL S826, izmerjenih s pomočjo senzorja navora na posebej konstruiranem in izdelanem merilnem mestu. Osredotočili smo se na numerični del, torej na izdelavo modela za numerični preračun, kreiranje numerične mreže ter same simulacije. Kasneje pa še na pripravo in potek eksperimentalnih meritev ter vrednotenje rezultatov meritev. Rezultate bomo prikazali grafično in tabelarično ter jih primerno ovrednotili.
Ključne besede: Meritve, numerične simulacije, CFX, Ansys, ICEM, LDA, BEM
Objavljeno v DKUM: 03.12.2021; Ogledov: 1078; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (8,47 MB)

7.
Razvoj nosilca sprednjih traktorskih uteži : magistrsko delo
Silvo Lovrenčič, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je opisan razvoj nosilca sprednjih traktorski uteži. Uteži moramo uporabljati z namenom dosega optimalne porazdelitve teže med zadnjo in sprednjo osjo traktorja, kar je nujno za dobro delovanje le-tega. Narejen je bil analitičen preračun za določitev minimalne potrebne teže na sprednji strani traktorja, glede na obremenitev na zadnji strani. Iz tega podatka so bile nato izbrane uteži, za katere se je nato zasnoval nosilec. Iz geometrijskega modela se je nato v programu Abaqus pripravil numerični model za optimizacijo. Izvedel sem optimizacijo topologije s programom ProTOp, kjer je bil cilj, da dosežem maksimalno togost ob zahtevanem zmanjšanju volumna nosilca. Optimiziran nosilec sem nato uporabil za kreiranje geometrijskega modela dejanskega nosilca, katerega sem nato še preveril s preračunom v programu Abaqus po metodi končnih elementov (MKE).
Ključne besede: Analitični preračun, konstruiranje, 3D modeliranje, SolidWorks, numerične simulacije, MKE, Abaqus, optimizacija topologije, ProTOp.
Objavljeno v DKUM: 02.04.2021; Ogledov: 951; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (6,46 MB)

8.
Konstruiranje nadgradnje avtovleke : diplomsko delo
Aleš Lukman, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko naloga zajema postopke konstruiranja in analiziranja nadgradnje avtovleke. Podjetje Arko d. o. o. je do sedaj izdelovalo avtovleke iz jekla, kar pomeni, da je masa nadgradnje dokaj velika. Odločili smo se, da bomo v diplomski nalogi izdelali modela aluminijaste in jeklene avtovleke ter ju primerjali. Za vse metode od konstruiranja do končnih računalniških simulacij smo uporabili programsko opremo Solidworks. Ugotovili smo, da je avtovleka iz aluminija za 73 kg (65 %) lažja in trdnostno še vedno ustrezna.
Ključne besede: nadgradnja avtovleke, konstruiranje, numerične simulacije, trdnostna analiza
Objavljeno v DKUM: 01.10.2020; Ogledov: 943; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (2,79 MB)

9.
Analiza vpliva vbrizga vode na zmogljivost in nox izpuste pri delni in polni obremenitvi 1.6 l tcrdi motorja : diplomsko delo
Anže Šisernik, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi vedno strožjih ekoloških predpisov se pri motorjih z notranjim zgorevanjem iščejo rešitve za zmanjšanje izpustov. Pri dizelskih motorjih največji problem predstavljajo izpusti Dušikovih oksidov, ki jih je v primerjavi z bencinskimi motorji veliko več. V diplomskem delu je opisan sistem zmanjševanja dušikovih oksidov z vbrizgom vode. Glavni cilj diplomske naloge je ugotoviti ali vbrizg vode zmanjša izpuste, ter pri tem pozitivno vpliva na zmogljivost motorja. V diplomski nalogi so predstavljene primerjave rezultatov različnih razmerji vode in dizelskega goriva z referenčnim modelom 1.6l dizelskega motorja brez vbrizga vode. Rezultati so pridobljeni z numeričnimi simulacijami 1D termodinamskega modela motorja z notranjim zgorevanjem, ki ga je za ta namen posredovalo podjetje AVL. Za simulacije je uporabljen komercialni program AVL BOOSTTM.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, dušikovi oksidi, vbrizg vode, zmanjševanje emisij, numerične simulacije, programski paket AVL BOOST.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2020; Ogledov: 789; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

10.
Optimizacija togosti sprednjega krila formule student : diplomsko delo
Jernej Fakin, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava numerično simulacijo kompozitnega krila z namenom izboljšanja njegove togosti. Zajema pregled kompozitov kot materiala ter osnovno teorijo iz tega področja. Izboljšanja togosti se loteva z več variantami in tako podaja primerjavo, kaj je za podan obremenitveni primer najbolj optimalno. Služila bo kot priročnik vsem članom ekipe Formula Student, ki se ukvarjajo s kompozitnimi strukturami, še posebej iz področja aerodinamike.
Ključne besede: kompoziti, numerične simulacije, ogljikova vlakna, Formula Student
Objavljeno v DKUM: 08.09.2020; Ogledov: 989; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

Iskanje izvedeno v 0.99 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici