| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 83
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Topološka optimizacija rotorske lamele sinhronskega motorja s potopljenimi trajnimi magneti : magistrsko delo
Daniel Horvat, 2024, magistrsko delo

Opis: Razvoj sodobnih pogonskih elektromotorjev na področju transporta predstavlja nove izzive. Potreba po doseganju visokih vrtljajev, navora in moči ob zagotovljenem dolgotrajnem obratovanju je prinesla k uporabi sinhronskih motorjev s potopljenimi trajnimi magneti. Magistrsko delo opisuje postopek topološke optimizacije rotorske lamele za omenjeni tip elektromotorjev, ki je potekal v programu CAESS ProTOp. Najbolj obremenjena območja rotorske lamele so mostički, ki morajo zadržati magnete pri vrtenju in zagotoviti mehansko stabilnost rotorja. Hkrati morajo biti dovolj tanki, da motor dosega potrebne elektromagnetne karakteristike. S topološko optimizacijo je bila pridobljena optimalna oblika mostičkov in manjša masa rotorske lamele. Rezultati topološke optimizacije so bili s pomočjo numeričnih simulacij v programu ANSYS primerjani z začetno, ročno optimizirano obliko rotorske lamele. Ugotovitve kažejo, da se s tanjšimi mostički optimalne oblike zmanjšajo napetosti in ekvivalentne plastične deformacije v kritičnih območjih. Uvedba sodobnih postopkov optimizacije v fazi razvoja lahko v prihodnosti zamenja proces ročnega iskanja optimalnih oblik in omogoči nov napredek na področju pogonskih elektromotorjev.
Ključne besede: topološka optimizacija, metoda končnih elementov, numerična simulacija, sinhronski motor s potopljenimi trajnimi magneti, CAESS ProTOp
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 71; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (9,17 MB)

2.
Modeliranje toka krvi skozi žilno opornico z uporabo večfaznega modela zvezne tekočine
Jaka Bezjak, 2023, magistrsko delo

Opis: V tem delu je predstavljen pristop modeliranja toka krvi kot enofazni in večfazni sistem, skozi žilno opornico na poenostavljeni geometriji. Predstavljene so bile dosedanje ugotovitve na področju računske dinamike tekočin krvi, vodilne enačbe v posameznem pristopu ter trije pristopi večfaznega sistema. Za večfazni pristop je bil izbran pristop Euler-Euler. V enofaznem sistemu je kri obravnavana kot Newtonska ter nenewtonska tekočina, medtem ko je v večfaznem sistemu obravnavana kot štiri fazna zmes. Izvedene so bile tri simulacije ustaljenih razmer ter ena časovno odvisna simulacija na enofaznem nenewtonskem modelu. Za izvedbo simulacij je bil uporabljen programski paket ANSYS Fluent 2023 r1. Rezultati so bili analizirani v programu CFD Post, kjer smo opazovali vpliv žilne opornice na strižno napetost. Opazili smo področja manjše strižne napetosti med opornicami ter razlike med notranjo in zunanjo stranjo žile. Dobljene rezultate smo primerjali z referenčnim člankom. Enofazni modeli so bili skladni s člankom, pri čemer je bil nenewtonski model malenkost boljši, medtem ko so rezultati večfaznega modela bistveno odstopali. Iz tega smo sklepali, da je za potrebe analiziranje žilne opornice pristop enofazne tekočine primernejši, medtem ko je prednost večfaznega modela v možnosti vpogleda porazdelitev posameznih faz oziroma krvnih delcev. Na koncu smo tudi našteli omejitve večfaznega pristopa in raziskali možnosti za izboljšavo.
Ključne besede: Tok krvi, opornica, nenewtonska tekočina, večfazni sistem, numerična simulacija, strižna napetost.
Objavljeno v DKUM: 04.01.2024; Ogledov: 231; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (4,61 MB)

3.
Prenosni pojavi v zračni reži elektromotorja : magistrsko delo
Aljaž Beras, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi sta obravnavana modeliranje in numerična analiza zračne reže elektromotorja. Za numerično modeliranje dvofaznega toka zrak-olje je uporabljena računalniška dinamika tekočin na poenostavljenem geometrijskem modelu zračne reže. Razlog za analizo sta simulacija kompleksnega tokovnega polja v zračni reži in pojav Taylorjevih vrtincev v dvofaznem toku. Na tokovno polje v zračni reži imajo močan vpliv robni pogoji okolice, ki s tlačno razliko v zračni reži pomembno vplivajo na povprečno gostoto in izgube v zračni reži. Na 30-stopinjskem izseku celotnega geometrijskega modela smo uspešno modelirali Taylorjeve vrtince in dobili ustrezne strižne napetosti.
Ključne besede: Zračna reža elektromotorja, večfazni tok, turbulentni tok, mehanika tekočin, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 30.11.2023; Ogledov: 327; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (3,59 MB)

4.
Vpliv uporabe e-goriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Amin Marinšek Hussain, 2023, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv e-goriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Alternativna goriva imajo drugačne lastnosti od konvencionalnega dizelskega goriva. Posledično lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. V magistrski nalogi so primerjana tri goriva. To so e-FT gorivo, My Renewable Diesel in konvencionalno dizelsko gorivo. Analiza toka goriva je bila izvedena s pomočjo programske opreme AVL FIRE, kjer so bile izvedene tri simulacije, za vsako gorivo posebej. Simulacija je bila omejena na enako geometrijo vbrizgalne šobe, enak potek dviga igle, enak obratovalni režim motorja, enak tlak vbrizgavanja in enak tlak znotraj zgorevalne komore. Po končanih simulacijah smo spoznali, da lastnosti goriva vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Viskoznost in gostota sta tesno povezana z razvojem parne faze ter s pojavom kavitacije. Višja kot sta viskoznost in gostota goriva, manjša je možnost pojava kavitacije ter manj je parne faze. To pomeni, da manj viskozna goriva bolj kavitirajo v primerjavi bolj viskoznimi.
Ključne besede: e-goriva, dizelski motor, alternativna goriva, numerična simulacija, programski paket AVL FIRE
Objavljeno v DKUM: 29.11.2023; Ogledov: 196; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

5.
Simulacija zgorevanja dizelskega goriva in DME v zgorevalni komori dizelskega motorja : diplomsko delo
Tomi Gjergjek, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bila primerjava zgorevanja dizla in dimetil etra v zgorevalni komori dizelskega motorja. Simulacije so bile izvedene v programskem paketu FIRE in omejene na izsek ene zgorevalne komore. V dizelskih motorjih poteka zgorevanje s samovžigom goriva, zato so različne lastnosti obeh goriv vplivale na potek zgorevanja in posledično na temperaturo, tlak ter na produkte zgorevanja oziroma emisije. Na zgorevanje vpliva tudi kot ročične gredi, pri katerem se vbrizga gorivo, zato so se simulacije izvedle pri treh različnih kotih vbrizga. Škodljive emisije dizelskih goriv, kot so dušikovi oksidi, ogljikovodiki, delci, ogljikov monoksid in dioksid, nelagodno vplivajo na zdravje ljudi in naravo, zato se standardi za emisije, ki določajo dovoljeno količino emisij pri zgorevanju, bližajo vse nižjim vrednosti. Dimetil eter bi naj bil ustrezen nadomestek za dizelsko gorivo, tako imenovano alternativno gorivo. Rezultati simulacije so pokazali različne vrednosti tlaka, temperature in emisij, kot tudi prednosti in slabosti dimetil etra v primerjavi z dizlom.
Ključne besede: numerična simulacija, zgorevanje, dizelski motor, goriva, dizel, dimetil eter, programski paket FIRE, emisije
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 191; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (4,03 MB)

6.
Konstruiranje delovnega odra na hidroelektrarni : diplomsko delo
Matej Višič, 2023, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo konstruirali delovni oder za podjetje Dravske elektrarne Maribor. Konstrukcija je nameščena v notranjosti spiralnega ohišja Hidroelektrarne Mariborski otok in služi popravilom in vizualnim pregledom vodilnih in predvodilnih lopatic. Postavitev odra je možna med podaljšanimi revizijami. Delovni oder je v celoti konstruiran po standardu SIST EN 12811, ki predpisuje opremo za začasne gradnje. Za konstrukcijo smo izdelali zahtevnik in tehnično dokumentacijo. Glavni element odra smo numerično preračunali s programom SolidWorks, za preračun smo uporabili metodo končnih elementov. Po analizi največjih napetosti in pomikov smo ugotovili, da konstruiran delovni oder ustreza pogojem zahtevnika in standarda ter ga je možno izdelati.
Ključne besede: delovni oder, hidroelektrarna, konstruiranje, numerična simulacija, SolidWorks
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 206; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (3,75 MB)

7.
Preračun transportne linije za indonezijski premog v premogovniku Velenje : magistrsko delo
Klemen Plahuta, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo prikazali in preračunali verižni ter tračni transporter navpične in vodoravne izvedbe, ki sestavljajo novo transportno linijo za transport indonezijskega premoga. V izhodiščnem delu magistrskega dela je opisan posamezen transporter nove transportne linije. Preračuni odporov pri gibanju transporterjev in potrebne pogonske moči so izdelani analitično s pomočjo izrazov za preračun verižnega in tračnega transporterja. Določili smo potrebne moči posameznih transporterjev. Pri izračunu smo upoštevali podano zmogljivost, hitrost, nasipno gostoto premoga ter dolžino transporterja. Pri izdelavi numerične simulacije smo uporabili programski paket ANSYS Rocky in simulirali presipno mesto. Prikazali smo numerične rezultate masnega pretoka, obnašanje materiala, sile in napetosti nastale na tračnem transporterju.
Ključne besede: transport premoga, verižni transporter, tračni transporter, odpori pri gibanju in preračun pogonske moči, numerična simulacija DEM
Objavljeno v DKUM: 27.09.2023; Ogledov: 227; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (5,68 MB)

8.
Trdnostna analiza toplotnega izmenjevalca : magistrsko delo
Blaž Hanželič, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljen postopek trdnostne analize ploščnega tipa toplotnega izmenjevalca. Da lahko izvedemo numerični preračun po metodi končnih elementov (MKE), je potrebno pridobiti 3D model toplotnega izmenjevalca. Model ploščnega tipa toplotnega izmenjevalca je bil pridobljen s pomočjo skeniranja oz. 3D računalniške tomografije. Na podlagi pridobljene geometrije s skeniranjem je bilo potrebno le-to ustrezno popraviti, da smo jo lahko nato uporabili za numerični preračun (numerični 3D model). Geometrija je bila parameterizirana, kar nam je omogočilo izvedbo parametričnih simulacij (spremljanje različnih odzivov glede na vhodno geometrijo). V numeričnem preračunu smo se ukvarjali z obremenitvenimi primeri prelotanih in neprelotanih mest v toplotnem izmenjevalcu ter posledično z različnimi napetostno deformacijskimi stanji in njihovim vplivom na pričakovano življenjsko dobo toplotnega izmenjevalca. Numerični preračuni (MKE) so bili izvedeni v programskem paketu Ansys Workbench, pri čemer smo pridobljene rezultate analizirali ter ustrezno karakterizirali odzive glede na predhodno določene obremenitvene primere.
Ključne besede: toplotni izmenjevalec, modeliranje, trdnostna analiza, numerična simulacija, MKE
Objavljeno v DKUM: 24.08.2023; Ogledov: 413; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (5,21 MB)

9.
Mešanje vode v kalilnem bazenu : diplomsko delo
Žan Gorenšek, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen problem nehomogenega kaljenja v kalilnih bazenih. Problem je obravnavan na kalilnem bazenu v podjetju proizvodnje jeklenih materialov. Postopek kaljenja, obratovanje in geometrija kalilnega bazena so natančno opisani. Sledijo analitični preračuni prenosa toplote, ki zajemajo postopek ohlajanja obdelovanca v bazenu, ter prestop toplote iz vode v kalilnem bazenu na zunanji zrak, glede na gladino bazena in njegovo zunanjo steno. Izdelana je numerična simulacija procesa kaljenja, katere rezultati se primerjajo z analitično določenimi rezultati dinamike ohlajanja obdelovanca. S pomočjo numerične simulacije se izvede postopek iskanja konstrukcijskih izboljšav kalilnega bazena. Pri teh ugotovimo, da se postopek kaljenja izboljšuje s povečanjem kota med šobami, ki dovajajo vodo v kalilni bazen ter s spreminjanjem njihove dolžine.
Ključne besede: kaljenje, prestop toplote, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 06.07.2023; Ogledov: 239; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (2,47 MB)

10.
Vpliv lastnosti goriv na karakteristike curka dizelskega motorja : diplomsko delo
Aljaž Hanžel, 2022, diplomsko delo

Opis: Ob vse večji energetski krizi ter neizogibnem dejstvu, da bo človeštvo slej ko prej porabilo zalogo nafte, se pojavlja vprašanje, kaj bo nadomestilo fosilna goriva. Biogoriva so eden izmed trenutno najpogostejših odgovorov na zastavljeno vprašanje. Namen tega dela je bilo pridobiti podatke o vplivu lastnosti biodizelskega goriva na tok v visokotlačni šobi ter na curek, ki se razvije ob vbrizgavanju v zgorevalni prostor motorja. Te podatke smo pridobili na podlagi numerične analize, ki smo jo izvedli v programskem okolju AVL FIRE. Te podatke smo primerjali s podatki enake analize, ki smo jo izvedli za klasično dizelsko gorivo. Opazili smo, da se višja dinamična viskoznost, gostota ter površinska napetost biogoriva odražajo na večji dolžini ter ožji širini curka goriva. Iz rezultatov je razvidno tudi, da uporaba biodizla privede do manjših kapljic goriva ter počasnejšega razvoja kavitacije v toku skozi izvrtino šobe.
Ključne besede: dizel, biogorivo, vpliv lastnosti goriva, lastnosti curka, lastnosti toka, numerična simulacija, programski paket AVL FIRE
Objavljeno v DKUM: 05.10.2022; Ogledov: 458; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici