| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 70
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Numerična simulacija aerodinamike formule s med zaviranjem
Petra Polanec, 2022, diplomsko delo

Opis: V okviru diplomskega dela je opisana časovno odvisna simulacija zaviranja dirkalnika Formule S. Na začetku je opisan projekt Formule S ter osnovni principi aerodinamičnih elementov. Opisani so načini izvajanja simulacije: urejanje geometrije, uvoz geometrije in izdelava računske mreže, določanje robnih pogojev in nastavitve časovno odvisne simulacije. Ugotovljeno je, da zaviranje vpliva na razmerje sil med sprednjimi in zadnjimi kolesi, kar sile pomakne proti slednjim, ter da se zaradi zaviranja tlačni koeficient na aerodinamičnih elementih zmanjšuje. Na začetku, razmerje sil med sprednjem in zadnjem delu avta znaša 58:42, po zaviranju pa 39:61, kar pomeni, da so v času zaviranja aerodinamični elementi učinkovitejši, saj v enem trenutku zaviranja dosežemo željeno razmerje sil.
Ključne besede: numerična simulacija, RDT, časovno odvisna simulacija, Formula S, zaviranje, aerodinamika
Objavljeno v DKUM: 25.04.2022; Ogledov: 92; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (4,12 MB)

2.
Računski model za analizo dinamične upogibne trdnosti sintranih zobnikov : magistrsko delo
Aljaž Ignatijev, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo vsebuje opis izdelave računskega modela za analizo sintranih zobnikov z uporabo numerične simulacije. V začetku je podanih nekaj teoretičnih osnov utrujanja materialov in tehnologije sintranja. Praktični primer sintranega zobnika je razdeljen na tri dele. Vsak del vsebuje določitev materialnih podatkov, robnih pogojev in predstavitev rezultatov numerične analize. Prvi del zajema trdnostno analizo. Drugi del vsebuje izračun življenjske dobe do iniciacije razpoke v korenu zoba zobnika. V tretjem delu prikazuje model z začetno razpoko in izračun življenjske dobe med širjenjem razpoke. V zadnjem delu je izračunana skupna življenjska doba. Na koncu je izdelana še primerjava dobljenih rezultatov z eksperimentalnimi.
Ključne besede: sintrani zobniki, utrujanje, deformacijska metoda, mehanika loma, življenjska doba, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 140; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)

3.
Numerična analiza nosilnosti centrifugalnega rotorja
Luka Hojnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema analizo in izboljšavo osnovnega centrifugalnega rotorja in rotorja z ojačitvenima obročema, ki je že v uporabi. Naloga centrifugalnega rotorja je kroženje zraka v peči pri tehnološkem postopku žarjenja aluminijevih zlitin. Problem obstoječega rotorja je krajša življenjska doba zaradi temperature žarjenja in s tem povezane mejne vrednosti napetosti, ki povzročijo porušitev materiala. Cilj naloge je doseči čim nižje napetosti pri obratovanju rotorja, sprva pri osnovnem rotorju, nato pa pri rotorju z ojačitvenima obročema. V diplomskem delu so zajeti postopki konstruiranja in simuliranja rotorjev, čemur sledi analiza in primerjava med osnovnim modelom in modeli z izboljšavami.
Ključne besede: numerična simulacija, rotor, ojačitev, napetost, pomik
Objavljeno v DKUM: 08.03.2022; Ogledov: 174; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (5,46 MB)

4.
Konstruiranje transportnega obešala dvigala : diplomsko delo
Blaž Frešer, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen razvoj obešala za transportiranje palet. Opisan je problem, ki ga ima naročnik in kakšna je njegova potreba. Nato sledi sam proces konstruiranja in njegove bistvene faze. Zajeta je tudi numerična analiza obešala po metodi končnih elementov z ustrezno obremenitvijo. Nato so opisani še vsi bistveni postopki izdelave. Rezultat diplomskega dela je obešalo, ki se uporablja v praksi in povsem zadostuje potrebam naročnika.
Ključne besede: obešalo, konstruiranje, razvoj izdelka, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 13.10.2021; Ogledov: 257; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

5.
Vpliv biogoriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : magistrsko delo
Petra Drvenkar, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv dodatka biodizla in bioetanola k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Z omenjenim programom smo morali izdelali tri mreže različnih gostot (redka, srednja in gosta) in izbrati pravo mrežo. Za nadaljnjo analizo smo izbrali srednjo mrežo, zaradi krajšega časa izračuna simulacije. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu biogoriva dodanega k dizelskemu gorivu. Simulacije so bile izvedene na enem obratovalnem režimu motorja (en tlak vbrizgavanja), dveh različnih tlakih v zgorevalni komori motorja in pri enakem poteku dviga igle za vsa testirana goriva. Iz rezultatov simulacije, ki so najbolje prikazali razvoj parne faze na izvrtini in izstopu iz izvrtine, je mogoče odčitati, da so razlike opazne, vendar minimalne, na podlogi česar lahko sklepamo, da so obravnavana biogoriva primerna za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Ključne besede: goriva, biodizel, bioetanol, dizelski motor, programski paket AVL FIRE, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 29.09.2021; Ogledov: 246; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

6.
Vpliv piroliznih olj na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Jure Omahen, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka piroliznih olj k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Ker imajo pirolizna olja drugačne lastnosti kot konvencionalna goriva, lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. Za analizo problema so bile uporabljene numerične simulacije toka goriva v vbrizgalni šobi dizelskega motorja s programom AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale po deležu dodanega piroliznega olja k dizelskemu gorivu. Pri simulacijah smo se omejili na eno geometrijo, enak potek dviga igle, enak tlak vbrizgavanja, enake obratovalne pogoje ter enak tlak v zgorevalni komori. Po izvedenih simulacijah smo opazili, da lastnosti mešanic goriv vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Razlika v viskoznosti mešanic je vplivala na dolžino območja parne faze. Mešanice z nižjo viskoznostjo so bolj kavitirale, bolj viskozne pa manj.
Ključne besede: goriva, pirolizna olja, dizelski motor, numerična simulacija, programski paket FIRE, dizel
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 189; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

7.
Numerična simulacija toka zraka skozi porozni medij filtrirne naprave za zrak : diplomsko delo
Nik Krajnc, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena numerična simulacija toka zraka skozi porozni filter filtrirne naprave za zrak. Model naprave je bil zasnovan s programom SolidWorks, numerična simulacija pa je bila izvedena v programu Ansys CFX. Najprej smo izvedli 5 simulacij pri različnih gostotah mrež, da smo dobili referenčno simulacijo pri najprimernejši gostoti mreže, na podlagi katere smo s teoretičnim padcem tlaka potrdili, da je bila izvedena uspešno. Kasneje smo izvedli še 4 simulacije pri spremenjenih parametrih, saj nas je zanimal vpliv velikosti kroglic aktivnega oglja in predpisanega toka zraka na izstopu iz naprave.
Ključne besede: Filtrirna naprava za zrak, porozni filter, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 15.09.2021; Ogledov: 217; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

8.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi : magistrsko delo
Ivan Dominik Horvat, 2021, magistrsko delo

Opis: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Ključne besede: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Objavljeno v DKUM: 09.03.2021; Ogledov: 426; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (4,32 MB)

9.
Eksperimentalna in numerična analiza nosilcev iz karbona : diplomsko delo
Metod Meolic, 2020, diplomsko delo

Opis: V okviru diplomskega dela smo izdelali preizkušance iz ogljikovih vlaken in PMI pene, izvedli eksperimentalne preizkuse in jih numerično analizirali. Med posameznimi rezultati je bila izvedena primerjalna analiza z namenom ugotovitve odstopanj med eksperimentalnim delom in zastavljenim numeričnim preračunom. V začetku naloge je opisan material, iz katerega so bili preizkušanci izdelani. Sledi opis postopka priprave in izdelave vseh tipov preizkušancev s pripadajočimi tehnologijami. Preizkušanci so se med seboj razlikovali v orientiranosti plasti karbonskih vlaken. Zunanje dimenzije so bile v vseh primerih konstantne. Preizkušance smo upogibno preizkusili v laboratoriju na trgalnem stroju. Po izvedbi preizkusov smo zastavili numerični model preizkušancev. Po obdelavi podatkov dobljenih iz eksperimentalnega in numeričnega dela smo ugotovili, da se preizkušanci v elastičnem področju ujemajo z odstopanjem v velikostnem razredu 20 odstotkov. V sklepnem delu so predstavljene možnosti za nadaljnje raziskovanje in razvoj numeričnih materialnih modelov.
Ključne besede: ogljikova vlakna, kompozit, izdelava, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 04.02.2021; Ogledov: 421; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

10.
Dinamična termografija in odziv kože na nenadno termično spremembo : diplomsko delo
Martin Petrič, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja izvedbo dinamične termografije za kožo oz. eksperimentalno merjenje segrevanja kože po hlajenju, z namenom pridobitve termičnega odziva s pomočjo termo kamere. Hlajenje je potekalo s tremi po debelini različnimi ploščicami in različnimi časi hlajenja, kjer je bil za bolj izrazit odziv kože bolj primeren prav daljši čas hlajenja, kot pa sama debelina ploščice. Na podlagi dinamike segrevanja smo preko meritev in rezultatov, ki smo jih pridobili z numeričnim modelom, skušali določiti vrednosti parametrov za perfuzisjki pretok krvi in termoregulacijski koeficient, ki odločilno vplivata na potek samega segrevanja oz. sta zelo pomembna iz stališča diagnostike kožnih bolezni. Ob primerjavi rezultatov smo ugotovili, da lahko prek samih eksperimentalnih meritev določimo oba parametra, in sicer za naš primer smo določili, da perfuzijski pretok za kožo znaša 0,0015 s^(-1), termoregulacijski koeficient pa 1,5.
Ključne besede: dinamična termografija, eksperiment, hlajenje, koža, numerična simulacija, Pennesov model, perfuzijski pretok krvi, termo kamera, termoregulacijski koeficient
Objavljeno v DKUM: 04.02.2021; Ogledov: 336; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici