| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi
Ivan Dominik Horvat, 2021, magistrsko delo

Opis: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Ključne besede: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Objavljeno: 09.03.2021; Ogledov: 293; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (4,32 MB)

3.
Izboljšava delovanja drsnih vrat smetarnika
Uroš Vozlič, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava izboljšavo delovanja vodila drsnih vrat smetarnika, ki ga proizvajajo v podjetju Dukin d.o.o. Cilj diplomske naloge je bil pripraviti 3D CAD model celotnih vrat, določiti vzroke zatikanja vrat na podlagi geometrijskih in terenskih napak izdelave in montaže konstrukcije smetarnika. S pomočjo numeričnih metod smo računalniški model obremenili in ga simulirali pod različnimi obremenitvenimi pogoji. Simulacije smo izvedli z uporabo metode končnih elementov. Dobljene rezultate vsake izvedene analize smo sproti beležili in jih na koncu primerjali med seboj. Na podlagi dobljenih rezultatov smo podali predloge za izboljšavo delovanja vodenja vrat smetarnika.
Ključne besede: smetarnik, drsna vrata, numerična analiza, metoda končnih elementov
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 269; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (3,48 MB)

4.
Analiza kritičnih točk in izboljšanje zaustavljalca
Jure Kvas, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko nalogo sem opravljal za podjetje Ledinek Engineering d.o.o., ki se ukvarja s proizvodnjo strojev in linij za industrijsko obdelavo lesa. Diplomska naloga zajema analizo in izboljšanje obstoječega zaustavljalca za les, katerega naloga je zaustavljanje gibajočih lesenih desk. Problem obstoječega zaustavljalca je krajša življenjska doba predvsem pri skrajnih obremenitvah, saj so se v praksi pokazale določene pomanjkljivosti. Cilj diplomskega dela je odprava pomanjkljivosti, z namenom boljšega delovanja pri skrajnih obremenitvah, znižanje oziroma ohranitev stroškov materiala in dela, lažja proizvodnja ter montaža. V nalogi so zajeti postopki določitev robnih pogojev delovanja, temu sledi analiza obstoječe variante, konstruiranje in analiza novih variant ter primerjava med obstoječo in novimi variantami.
Ključne besede: metoda končnih elementov, izboljšanje, zaustavljalec, odbojnik, ogrodje, numerična analiza
Objavljeno: 10.09.2019; Ogledov: 493; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (3,01 MB)

5.
Vpliv širine magnetov na karakteristike sinhronskega stroja s trajnimi magneti in aksialnim magnetnim pretokom
David Ledinek, 2018, magistrsko delo

Opis: Vpliv širine trajnih magnetov na karakteristike sinhronskega stroja s trajnimi magneti in aksialnim magnetnim pretokom, predstavljene v magistrskem delu, je izveden z uporabo numerične analize izračuna magnetnega polja v programskem paketu ANSYS Maxwell. Vpliv širine trajnih magnetov na karakteristike stroja je izračunan z uporabo numerične metode končnih elementov (MKE), ki je primerjana z analitičnim izračunom karakteristik stroja. Predstavljena je tudi grafična metoda izračuna faktorja navitja.
Ključne besede: sinhronski stroj, trajni magneti, širina magnetov, numerični modeli, aksialni magnetni pretok, metoda končnih elementov, numerična analiza, analitični izračun
Objavljeno: 22.10.2018; Ogledov: 718; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (3,50 MB)

6.
Eksperimentalna in numerična analiza leseno-steklenih nosilcev
Gregor Trlep, 2017, magistrsko delo

Opis: Moderna arhitektura dandanes zahteva vedno večjo transparentnost notranjih prostorov in s tem transparentnost konstrukcijskih elementov. Prosojni konstrukcijski elementi iz stekla pa postavljajo arhitekte in konstrukterje pred velik izziv. Steklo ima namreč veliko nižjo natezno trdnost od tlačne trdnosti, zaradi velike tlačne trdnosti pa ga je mogoče uporabiti za prenos vertikalnih in tudi horizontalnih obtežb. Zaradi krhkosti pa je treba razporejanju obtežb nameniti posebno pozornost. Les uporabimo v kompozitni sestavi s steklom, ker imata oba materiala podobno temperaturno obnašanje, s čimer se lahko v veliki meri izognemo vsiljenim napetostim. Les je kot duktilen material tudi sposoben kompenzirati relativno nizko natezno trdnost stekla in podpirati njegovo visoko tlačno trdnost. V magistrskem delu smo se osredotočili na kompozit lesa in stekla na primeru nosilcev. Izvedli smo eksperimentalne preiskave na leseno-steklenih I nosilcih, dobljene rezultate pa smo primerjali z izračuni numerične analize in z izračunom po analitičnem postopku z uporabo γ-koeficienta.
Ključne besede: lesene konstrukcije, leseno-stekleni nosilci, lamelirano steklo, konstrukcijski kompozitni les (SCL), slojnat furnirni les (LVL), epoksidni adheziv, numerična analiza, metoda končnih elementov, γ-metoda
Objavljeno: 01.06.2017; Ogledov: 1103; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (5,62 MB)

7.
Konstrukcija gredi pri bobnu RC žage
Blaž Rataj, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je zajet analitični preračun gredi ter računalniške analize gredi po metodi končnih elementov. Gred je izvzeta iz lastnega projekta, kjer izdelujem avtomatsko žago, gred pa je nosilec podajalnega bobna. Glavni cilj diplomske naloge je sprememba oziroma izboljšanje oblike, ki bi pripomogla k večji nosilnosti, ter večji togosti same gredi, z ozirom na samo izdelavo gredi. Sledi primerjava med izbrano začetno obliko in izboljšano obliko ter predlogi o sami izdelavi.
Ključne besede: gred, metoda končnih elementov, numerična analiza po MKE, analitični preračun
Objavljeno: 20.10.2015; Ogledov: 752; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

8.
NUMERIČNI IZRAČUN PARAMETROV DINAMIČNEGA MODELA ELEKTROMAGNETNE ZAVORE
Iztok Brinovar, 2013, magistrsko delo

Opis: V okviru magistrske naloge so na obstoječi elektromagnetni zavori določeni podatki navitja in izmerjena celotna geometrija kotve ter jarma. Omenjeni podatki so vključeni v numerični model elektromagnetne zavore. Cilj numeričnega izračuna z metodo končnih elementov v programskem paketu Ansys je določitev karakteristik magnetnih sklepov ter elektromagnetnih sil v odvisnosti od velikosti električnega toka ter zračne reže. Pridobljene karakteristike predstavljajo magnetno nelinearne parametre dinamičnega modela elektromagnetne zavore. Dinamični model elektromagnetne zavore je zapisan s sistemom enačb električnega in mehanskega podsistema elektromagnetne zavore v programskem paketu Matlab/Simulink. Na osnovi rezultatov simulacij je mogoče določiti vklopne čase in izklopne čase elektromagnetne zavore. Zaradi vse večjih zahtevanih stopenj zanesljivosti ter varnosti pri delovanju elektromagnetnih zavor predvidevamo, da bodo pridobljeni rezultati simulacij uporabni pri nadaljni analizi ter izdelavi elektromagnetnih zavor, torej tudi v gospodarstvu pri proizvajalcih.
Ključne besede: Ansys Workbench, dinamični model, elektromagnetna zavora, metoda končnih elementov, numerična analiza, magnetno polje, magnetni sklep.
Objavljeno: 04.12.2013; Ogledov: 2143; Prenosov: 266
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

9.
Numerična analiza modela poroznega materiala
Martin Novak, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomaska delo je del širše raziskave poroznih materialov s ciljem določanja homgeniziranih lastnosti poroznega materiala. Navedene so splošne informacije poroznega materiala »Lotus« in predstavitev programa s pomočjo katerega se generira CAD model. Naloga obsega niz numeričnih modelov, ki so analizirani s pomočjo programskega orodja Abaqus po metodi končnih elementov. Računalniški modeli se med seboj razlikujejo po stopnji poroznosti, velikosti in razporeditvi por. V okviru vsake analize katerih je enajst je bila potrebna določitev robnih pogojev in izdelava ustrezne mreže končnih elementov. Rezultati numeričnih analiz so primerljivi z znanimi statističnimi in eksperimentalnimi rezultati.
Ključne besede: metoda končnih elementov, porozna gradiva, numerična analiza
Objavljeno: 15.11.2012; Ogledov: 1343; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

10.
KARAKTERIZACIJA MEHANSKIH LASTNOSTI POROZNEGA GRADIVA Z VZDOLŽNIMI PORAMI S PARAMETRIČNIMI RAČUNALNIŠKIMI SIMULACIJAMI
Aljaž Kovačič, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so podane splošne informacije o poroznih materialih z vzdolžnimi porami. Opisana sta postopka izdelave in verifikacije numeričnega modela, v kateri so preverjeni globalna velikost končnega elementa, globina modela in število sestavnih osnovnih celic modela. Z računalniškimi simulacijami po metodi končnih elementov sta določena inženirski modul elastičnosti in inženirska meja tečenja poroznega litega železa z vzdolžnimi porami. Parametri, ki so v parametrični numerični analizi upoštevani so poroznost materiala, topologija por in smer obremenjevanja materiala. Numerični rezultati so primerjani z eksperimentalnimi. Nakazane so možnosti za nadaljnje raziskave na področju numerične analize poroznih gradiv z vzdolžnimi porami.
Ključne besede: porozna gradiva z vzdolžnimi porami, karakterizacija mehanskih lastnosti, parametrična numerična analiza, metoda končnih elementov
Objavljeno: 13.10.2011; Ogledov: 2681; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (8,22 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici