| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga notranjega revizorja pri preprečevanju pranja denarja
Nina Fekonja, 2021, diplomsko delo

Opis: Delo diplomskega projekta obravnava problem pranja denarja in njegove (večkrat) dolgoročne posledice za družbo in gospodarstvo. Denar, ki izvira iz vseh vrst kaznivih dejanj, imenujemo umazan denar. Storilci tovrstnih kaznivih dejanj morajo, da bi lahko ušli organom pregona, prikriti vse sledi za pravim izvorom tega denarja. Ker so tehnike pranja denarja različne in se vedno znova spreminjajo ter pojavljajo nove, morajo podjetja vzpostaviti nek notranji nadzor, ki bo nadzoroval tudi to področje tveganj. Tukaj se pojavi potreba po notranjem nadzoru in zelo znani obliki notranjega nadzora, notranji reviziji. Notranji revizor je tisti, ki revidira področja v podjetju, ki so najbolj izpostavljena tveganjem. Notranji revizor je tudi zaščitnik vrednosti organizacije, saj odkriva pomanjkljivosti in o tem obvešča upravo. Pomembno vlogo pri odkrivanju in zmanjševanju prevar predstavlja prav notranja revizija. Zaradi vloge, ki jo v organizacijah opravlja, je večkrat nezaželena in vzbuja nezaupanje. Organizacije pa se morajo zavedati, da je vzpostavitev notranjega revidiranja pomembna preventiva. Prihrani jim lahko ogromne stroške, ki jih povzročijo prevare v podjetjih; v nekaterih primerih vodijo celo do propada podjetij.
Ključne besede: pranje denarja, notranji revizor, prevare, odkrivanje, preprečevanje
Objavljeno v DKUM: 06.09.2021; Ogledov: 1093; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (865,62 KB)

2.
Notranja revizija v javnih zavodih na primeru Zdravstvenega doma Slovenske Konjice
Sanja Lavrič, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo proučevali javni sektor, javne zavode, osredotočili smo se predvsem na javne zdravstvene zavode in notranjo revizijo. V teoretičnem delu smo predstavili prej našteta področja. Poudarek smo dali na predstavitev notranje revizije. V okviru notranje revizije smo zajeli organiziranost izvajanja notranje revizije ter ugotovili, da se lahko organizirala lastna revizijska služba, najame zunanji izvajalec ali pa ustanovi skupna revizijska služba. Zajeli smo tudi notranje revizijske dejavnosti in v okviru le-teh predstavili posamezne faze notranje revizije. Predstavili smo tudi delo notranjega revizorja in kakšne naj bi bile njegove lastnosti za uspešno delo ter pravila, ki jih pri svojem delu upošteva in uporablja. Praktični del zajema predstavitev dveh izbranih zdravstvenih domov, torej Zdravstvenega doma Slovenske Konjice in Zdravstvenega doma X in primerjavo notranje revizije v teh dveh zdravstvenih domovih za leti 2016 in 2017, ki smo jo prikazali na podlagi revizijskih poročil in podatkov s spleta.
Ključne besede: javni zavod, zdravstveni zavod, notranja revizija, notranji revizor, pravila stroke revidiranja
Objavljeno v DKUM: 26.10.2018; Ogledov: 2291; Prenosov: 264
.pdf Celotno besedilo (475,85 KB)

3.
VPLIV OBLIKE ORGANIZIRANOSTI NOTRANJEREVIZIJSKE DEJAVNOSTI NA ZAGOTAVLJANJE NEODVISNOSTI NOTRANJEGA REVIZORJA V SLOVENSKIH OBČINAH
Špela Kramberger, 2016, magistrsko delo

Opis: Opravljena analiza preteklih domačih in tujih empiričnih raziskav iz različnih držav in časovnih obdobjih je pokazala, da med domačimi in tujimi avtorji (Koletnik, 2007; Ahlawat in Lowe, 2004; Žnidar, 2009; James, 2003; Martin in Lavine, 2000; Sharma in Subramaniam, 2005; Alzeban in Gwilliam, 2010; Gramling in Vadervelde, 2006) s področja neodvisnosti in objektivnosti notranjih revizorjev prevladuje mnenje, da zaposleni notranji revizorji težje zagotavljajo samostojnost, neodvisnost, nepristranskost ter objektivnost kot zunanji izvajalci notranjega revidiranja, saj je zaposlenemu notranjemu revizorju težko zagotavljati resnično neodvisnost (James, 2003). Medtem pa nekateri avtorji (Cameran, Marra in Pettinicchio, 2013; Dickins in O´Reilly, 2009; Selim in Yiannakas, 2000) opozarjajo prav na nasprotno, in sicer, da je neodvisnost in kakovost notranje revizije lahko resno ogrožena tudi z zunanjim izvajanjem notranje revizije. Ugotavljamo, da so raziskave na tem področju omejene na nekaj študij, rezultati pa mešani.
Ključne besede: Notranja revizija, državni notranji revizor, neodvisnost, osebna nepristranskost, objektivnost, samostojnost, vpliv, mednarodni standardi notranjega revidiranja, kodeks strokovnih načel in kodeks poklicno etičnih načel, kakovost, različne oblike organiziranosti notranje revizije, lastna služba, skupna notranjerevizijska služba, zunanji izvajalec, slovenske občine, Skupnost občin Slovenije
Objavljeno v DKUM: 04.08.2016; Ogledov: 1753; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

4.
Sodelovanje notranjih in zunanjih revizorjev v banki
Kristina Gerič, 2016, diplomsko delo

Opis: Današnje stanje lahko označimo kot stanje zmanjšanega zaupanja v finančne informacije gospodarskih družb. Zato so potrebna zagotovila revizorjev, da so podatki in informacije, ki jih zagotavlja upravna in računovodska služba zanesljivi, pravilni in točni. Osnovna naloga notranje revizije je preiskovanje dokazov ali notranje kontrole obvladujejo tveganja. Prav tako pa daje zagotovila in ustrezno svetuje, kako uspešno odpravljati tveganja, ki se pojavljajo pri poslovanju bank. Izboljšuje kakovost vodenja in upravljanja, to vse pa vodi k uspešnemu doseganju ciljev. Zunanja revizija igra izredno pomembno vlogo pri vzdrževanju visoke kvalitete finančnih poročil. Visoka kvaliteta poročil pa poveča zaupanje javnosti. Zunanja revizija je zakonsko obvezna, opravi jo neodvisen pooblaščen revizor, ki poda neodvisno strokovno mnenje o računovodskih izkazih, ki je podprto z dokazi in objektivnim mnenjem. Namen diplomske naloge je prikazati sodelovanje med notranjimi in zunanjimi revizorji v banki. To medsebojno sodelovanje vpliva na občutno zmanjšanje obsega, vrste in časa preizkušanja notranjih kontrol.
Ključne besede: Notranji revizor, zunanji revizor, banka, sodelovanje revizorjev, notranje kontrole.
Objavljeno v DKUM: 08.04.2016; Ogledov: 1340; Prenosov: 214
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

5.
RAZNOLIKOSTI, SKLADNOSTI IN SINERGIJA NOTRANJEREVIZIJSKE DEJAVNOSTI IN DEJAVNOSTI FORENZIČNEGA RAČUNOVODSTVA
Barbara Javornik, 2014, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je preučiti skladnosti, raznolikosti ter sinergijo notranjerevizijske dejavnosti in dejavnosti forenzičnega računovodstva. Notranjerevizijska dejavnost je v Sloveniji že v zreli fazi, medtem ko je dejavnost forenzičnega računovodstva nova dejavnost, torej je v fazi razvoja. Tema, primerjava skladnosti, raznolikosti in sinergija notranjerevizijske dejavnosti ter dejavnosti forenzičnega računovodstva, ki je predmet te naloge, je v dosegljivi literaturi manj obravnavana. V prvem delu naloge preučujemo teoretične izsledke o izbranih dejavnostih ter prispevamo teoretični pogled na gospodarski kriminal. V drugem delu magistrske naloge obravnavamo analizo anketnega vprašalnika, ki je bil namenjen nosilcem notranjerevizijske dejavnosti in dejavnosti forenzičnega računovodstva. V teoretičnem delu smo opredelili notranjerevizijsko dejavnost, dejavnost forenzičnega računovodstva ter bistvene značilnosti gospodarskega kriminala. Poslužili smo se domače in tuje literature, tuje predvsem pri dejavnosti forenzičnega računovodstva, ki v Sloveniji še ni razvita tako, kot drugje. Opredelili smo naloge dejavnosti, odgovornosti, značilnosti, nosilce dejavnosti ter uporabnike njihovih storitev. Nadalje smo pomembne podatke obeh dejavnosti primerjali ter podali analizo in sintezo o skladnosti, raznolikosti in sinergiji med dejavnostjo forenzičnega računovodstva in notranjerevizijsko dejavnostjo. V drugem delu magistrske naloge smo preverili mnenje anketiranih notranjih revizorjev ter forenzičnih računovodij. Sestavili smo kratek anketni vprašalnik ter ga razposlali notranjih revizorjem, njihove elektronske naslove smo pridobili iz spletnih strani Slovenskega inštituta za revizijo. Anketiranci iz področja dejavnosti forenzičnega računovodstva so predvsem zaposlenci na Ministrstvu za notranje zadeve, kjer v okviru Policije deluje oddelek Sektor za gospodarsko kriminaliteto, ki se ukvarja s preiskovanjem težjih oblik gospodarskega kriminala, s korupcijo, s poslovnim in javnim sektorjem ter s finančno kriminaliteto in pranjem denarja. Podatki pridobljeni s pomočjo ankete so nam služili za preverjanje štirih hipotez, ki smo si jih zastavili na začetku magistrske naloge. Postavljene hipoteze smo preverjali s pomočjo podatkov o frekvenčni porazdelitvi odgovorov ter s pomočjo t-testa. Analizi sta bili opravljeni v programu Excel, ki z dodatkom Data Analysis omogoča analiziranje statističnih podatkov ter v SPSS-u. V magistrski nalogi smo si zadali štiri hipoteze. H1: Dejavnost forenzičnega računovodstva in notranjerevizijska dejavnost sta dve različni dejavnosti. Hipotezo H1 smo preverili s frekvenčno porazdelitvijo in t-testom ključnih delovnih ciljev ter s t-testom pogostosti opravljanja preiskav in koristi delovanja dejavnosti. Hipotezo H1 nismo potrdili, saj se v praksi še ne kažejo jasne opredelitve ključnih ciljev in koristi ene in druge dejavnosti. H2: Vzpostavljen in delujoč sistem notranjih kontrol za preprečevanje in odkrivanje prevar je ključni element identifikacije gospodarskega kaznivega dejanja. Hipotezo H2 smo testirali s frekvenčno porazdelitvijo ter jo tudi potrdili. H3: Notranjerevizijska dejavnost in dejavnost forenzičnega računovodstva imata ob medsebojnem sodelovanju pomembne pozitivne sinergijske učinke na uspešnost poslovanja podjetij. Hipotezo H3 smo testirali s t-testom ter jo tudi sprejeli, saj je aritmetična sredina vseh odgovorov anketiranih oseb jasno pokazala pozitivne sinergijske učinke delovanja na uspešnost poslovanja podjetja. H4: Notranjerevizijska dejavnost in dejavnost forenzičnega računovodstva imata ob medsebojnem sodelovanju pomembne pozitivne sinergijske učinke na učinkovito obravnavo gospodarskih kaznivih dejanj. Hipotezo H4 smo testirali s t-testom, dobljene rezultate pa so potrdili tudi izračuni aritmetičnih sredin odgovorov anketiranih oseb. Izbrana tema je sicer odziv na aktualno dogajanje, saj dejavnost forenzičnega računovodstva v Sloveniji dobiva vedno večji pomen. Znanje forenzi
Ključne besede: Forenzično računovodstvo, notranja revizija, prevara, korupcija, gospodarski kriminal, notranji revizor, forenzični računovodja, obvladovanje tveganj, ocena tveganj, sistem notranjih kontrol, tveganje, notranji nadzor, notranje kontrole, preprečevanje prevar, odkrivanje prevar, kaznivo dejanje, etičnost, morala, dejavnost, dejavnost forenzičnega računovodstva, notranjerevizijska dejavnost.
Objavljeno v DKUM: 10.03.2014; Ogledov: 2746; Prenosov: 483
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

6.
UPORABA KODEKSA POKLICNE ETIKE NOTRANJEGA REVIZORJA
Klemen Poznič, 2012, diplomsko delo

Opis: Kodeks poklicne etike notranjim revizorjem služi kot pomoč za uresničevanje kakovostne izvedbe notranje revizije, katera je pomembna za poslovodstvo in druge uporabnike tovrstnih storitev. Od notranjih revizorjev se zato pričakuje dosledna uporaba Kodeksa. Namen diplomskega seminarja je bil, s pomočjo dobljenih odgovorov notranjih revizorjev, zaznati splošno stanje glede uporabe Kodeksa poklicne etike notranjih revizorjev. Ugotovitve kažejo, da je uporaba Kodeksa na zelo visoki ravni. Za to se »krivi« dobro sistemsko vgrajenost poklicne etike v notranje revidiranje, visoke etične vrednote notranjih revizorjev, dobre kontrole delovanja notranjih revizorjev, izmenjevanje izkušenj, opozarjanja na izobraževanjih itd. V okviru analize so tudi proučevani vplivi določenih dejavnikov na uporabo. Raziskave kažejo na zelo velik vpliv vrednot na uporabo Kodeksa. Na uporabo vplivata tudi starost notranjega revizorja in nenehni pritiski s strani nadrejenih. Zaznani trend uporabe Kodeksa je v primerjavi s preteklimi leti pozitiven, zato lahko notranjerevizijska stroka glede tega optimistično zre v prihodnost.
Ključne besede: uporaba Kodeksa poklicne etike notranjega revizorja, notranje revidiranje, notranji revizor, hierarhija pravil notranjega revidiranja, poklicna etika.
Objavljeno v DKUM: 11.12.2012; Ogledov: 2015; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (948,91 KB)

7.
POTREBNE SPREMEMBE KODEKSA POKLICNE ETIKE NOTRANJIH REVIZORJEV
Nina Falež, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Notranji revizorji morajo pri opravljanju svojega dela upoštevati tudi Kodeks poklicne etike notranjega revizorja. Ta jim pomaga, da so njihove poklicne odločitve etično pravilne in nesporne. Kodeks že sedem let ni bil posodobljen, zato so potrebne nekatere dopolnitve. Razmere so se spremenile in Kodeks določenih kršitev, ki se v zadnjem času pojavljajo, sploh ne predvideva. Notranji revizorji so v večini zadovoljni z obstoječim Kodeksom, vendar pa na določenih področjih ta vseeno potrebuje spremembe. Potrebno bi bilo urediti sankcioniranje kršitev in pa zaščititi notranje revizorje pred pritiski, ki so jim izpostavljeni. Kodeks bi moral imeti večjo težo in veljavo. Da so določene spremembe potrebne, se zaveda tudi Slovenski inštitut za revizijo, saj je v načrt dela za leto 2011 vključil tudi prenovo Kodeksa poklicne etike notranjih revizorjev.
Ključne besede: notranje revidiranje, notranji revizor, hierarhija pravil revidiranja, Kodeks poklicne etike notranjega revizorja.
Objavljeno v DKUM: 10.11.2011; Ogledov: 2521; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (570,87 KB)

8.
ZAPOSLOVANJE V POKLICU DRŽAVNI NOTRANJI REVIZOR
Maja Žnidar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavljamo poklic državni notranji revizor. Revizorstvo ima dolgo tradicijo, na slovenskem ozemlju se prvič omenja v 18. stoletju, v času vladavine Marije Terezije. Revidiranje se je tudi v Sloveniji že močno razvilo. Posebej smo se osredotočili na poklic državnega notranjega revizorja kot reguliranega poklica, pri čemer prikazujemo vsebino dela na tem področju, dokaj obsežno normativno ureditev, vključno s pogoji za opravljanje tega poklica, notranjo strukturo delovnih mest in nazivov in pogojih za njihovo zasedbo, plačnim sistemom in podobno. Dodajamo dosegljive podatke o zaposlovanju in ocenjujemo možnosti zaposlovanja v prihodnosti, tudi diplomantov Fakultete za organizacijske vede za delo na tem področju.
Ključne besede: revizor, državni notranji revizor, preizkušeni državni notranji revizor, preizkušeni notranji revizor, proračunski uporabnik, poklic, javnoveljavna izobrazba, zaposlovanje.
Objavljeno v DKUM: 12.01.2011; Ogledov: 3381; Prenosov: 320
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

9.
PREDLOGI SPREMEMB KODEKSA POKLICNE ETIKE NOTRANJEGA REVIZORJA
Nina Tuš, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Danes ima vsak uglednejši poklic svoj kodeks poklicne etike. Tako ima svoj kodeks tudi poklic notranjega revizorja. Ta jim služi kot vodilo pri opravljanju nalog revidiranja v smislu zapovedovanja kaj je prav in kaj narobe. V poslovnem svetu so nastali in še nastajajo razni računovodski škandali, ki jih kodeks kot ga poznamo sedaj, ni predvideval. Kodeks poklicne etike notranjega revizorja potrebuje spremembe in dopolnitve predvsem na področju prilagodljivosti. Načela, ki se nanašajo na strokovnost, neodvisnost in določila, ki se nanašajo na kršitve kodeksa bi potrebovala spremembe in dopolnitve v smislu večje prilagodljivosti na spreminjajoče se razmere v poslovnem svetu. Kodeks pri nas ni spoštovan v tolikšni meri kot bi moral biti. Da bi revizorji vsa načela lažje spoštovali, bi jih bilo potrebno malo spremeniti. Nekatera načela potrebujejo le majhne dopolnitve ali spremembe, nekatera pa so potrebna temeljite prenove.
Ključne besede: Notranji revizor, kodeks poklicne etike, neodvisnost, strokovnost, računovodski škandali.
Objavljeno v DKUM: 03.12.2010; Ogledov: 2407; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (479,55 KB)

10.
PRIMERJAVA METODIKE PREISKOVANJA GOSPODARSKIH PREVAR MED GOSPODARSKIMI REVIZORJI IN POOBLAŠČENIMI PREISKOVALCI
Mojca Kerin, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo proučili metodiko preiskovanja prevar med gospodarskimi revizorji in metodiko preiskovanja prevar med pooblaščenimi preiskovalci in ju med seboj primerjali. Najprej smo opredelili pojem gospodarske prevare, predstavili motive zaposlencev, zaradi katerih storijo prevaro, opredelili načine odkrivanja prevar ter proučili odgovornost poslovodstva, ki jo nosi pri preprečevanju in odkrivanju prevar. V nadaljevanju smo proučili metodike dela notranjih, zunanjih in državnih revizorjev pri preiskovanju prevar. Znotraj tega smo predstavili njihovo odgovornost in strokovna pravila, ki jih morajo pri preiskovanju spoštovati ter na praktičnem primeru prikazali preiskovanje prevare notranjega revizorja in ga analizirali. V naslednjem poglavju smo proučili metodiko dela pooblaščenih preiskovalcev. V sklopu tega poglavja smo predstavili značilnosti forenzične revizije in znanja ter veščine, ki jih mora pooblaščeni preiskovalec pridobiti oziroma imeti za uspešno in učinkovito opravljanje svojega dela. Na koncu tega poglavja pa smo prav tako na praktičnem primeru prikazali preiskovanje prevare pooblaščenega preiskovalca in ga analizirali. Nazadnje pa smo proučevane metodike med seboj primerjali po teoretični in praktični plati ter med njimi poiskali bistvene razlike.
Ključne besede: državni revizor, gospodarska prevara, metodika preiskovanja, notranja kontrola, notranji revizor, pooblaščeni preiskovalec prevar, poslovodstvo, prevarant, tveganje prevar, zunanji revizor, zunanje revidiranje, notranje revidiranje, državno revidiranje
Objavljeno v DKUM: 16.09.2010; Ogledov: 3100; Prenosov: 391
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici