1. Strategije rasti in razvoja na primeru izbranega podjetjaNastja Stegne, 2017, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo smo razdelili na dva dela, teoretičnega in empiričnega. V prvem delu smo povzeli teoretična spoznanja različnih avtorjev o življenjskem ciklu, rasti in razvoju podjetja. Podrobneje smo proučili strateški management, ki je ključni del našega raziskovanja. Na kratko smo opredelili pojem strateški management ter se nato osredotočili na strategije in vrste strategij, ki se v okviru modela MER integralnega managementa delijo na temeljne, poslovne in splošne strategije. Podrobneje smo predstavili tudi nekatere možne metode proučevanja notranjega in zunanjega okolja podjetja ter celovite presoje podjetja in okolja. V drugem delu smo predstavili proučevano podjetje od njegovega nastanka do danes, ključne spremembe v rasti in razvoju podjetja ter njegovo politiko. Metode, ki smo jih pojasnili v prvem delu magistrskega dela, smo uporabili za proučevanje okolja proučevanega podjetja. Z njihovo pomočjo smo opredelili prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti podjetja, nakar smo s pridobljenimi ugotovitvami podali predlog strategij in oblikovali celovit uresničitveni program razvoja podjetja za petletno obdobje. Cilj vsakega podjetja je razvijati se in rasti, za kar se že vsa leta trudijo tudi v proučevanem podjetju, saj želijo biti med vodilnimi v svoji panogi. Zaradi trenutne neugodne gospodarske situacije in velike konkurence morajo biti inovativni in vedno korak pred konkurenco. S proučevanjem teme in podanimi predlogi smo jim želeli predstaviti ugotovitve, ki jim bodo v pomoč pri njihovi nadaljnji uspešnosti in dolgotrajnem obstoju. Ključne besede: življenjski cikel, strategije, splošne strategije, temeljne strategije, poslovne strategije, rast podjetja, razvoj podjetja, zunanje okolje podjetja, notranje okolje podjetja. Objavljeno v DKUM: 13.03.2017; Ogledov: 2154; Prenosov: 456 Celotno besedilo (1,80 MB) |
2. PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJASabina Žugman Šavc, 2015, magistrsko delo Opis: Spremembe so postale že skoraj vsakodnevna stalnica v poslovnem svetu. Nenehno spreminjajoči zunanji in notranji dejavniki poslovnega okolja, silijo podjetja, da se s temi spremembami neprestano spopadajo in se jim prilagajajo. Da bi se podjetje v takšnih razmerah uspešno razvijalo, mora biti vodstvo podjetja sposobno spremembe pravočasno zaznati in tudi ukrepati. Ugotoviti morajo ali dane spremembe podjetju predstavljajo priložnosti ali pa mogoče nevarnosti in na podlagi tega iskati najboljše razvojne možnosti.
Cilje vsakega podjetja, kot so obstoj in razvoj, doseganje poslovne uspešnosti, ohranjanje konkurenčnega položaja in zadovoljstvo vseh udeležencev podjetja, pa lahko podjetje doseže in uresniči le s pravilno usmerjenim in planiranim razvojem.
V magistrskem delu smo proučevali planiranje razvoja podjetja Plastika Skaza d.o.o., ki se ukvarja z brizganjem plastike in predelavo plastičnih mas. Najprej smo podali teoretična izhodišča, mnenja in spoznanja različnih avtorjev, ki smo jih nato uporabili pri samem planiranju proučevanega podjetja. V empiričnem delu smo se osredotočili na planiranje njegovega razvoja na ravni politike podjetja in strateškega managementa.
S pomočjo proučevanj vrednot vseh pomembnih udeležencev podjetja, proučevanj samega podjetja in njegovega okolja, opredelitvijo njegovih prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, smo za omenjeno podjetje predlagali temu primerno vizijo in politiko. Po predlagani viziji ter politiki, je sledila še opredelitev razvojnih strategij. Na podlagi proučevanj programsko-tržnih področij, iskanjem strateških možnosti ter vrednotenjem razvojne uspešnosti podjetja, smo za podjetje predlagali in izbrali optimalne strategije.
Empirični del smo zaključili z izdelavo uresničitvenega programa planiranega razvoja proučevanega podjetja za naslednja štiri leta poslovanja. Pri izdelavi programa smo upoštevali strateške potenciale, ki jih podjetje že ima ali pa jih potrebuje za realizacijo predlaganih razvojnih strategij in planiranega razvoja. Ključne besede: Vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, zunanje in notranje poslovno okolje, planiranje razvoja, uresničitveni program. Objavljeno v DKUM: 30.10.2015; Ogledov: 2062; Prenosov: 516 Celotno besedilo (1,28 MB) |
3. RAZVOJ MODELA SANACIJE PROIZVODNEGA PODJETJAGorazd Križaj, 2015, magistrsko delo Opis: Gospodarska kriza je nedvomno zajela vse pore družbe in podjetja so izpostavljena vse večjemu konkurenčnemu pritisku. Tržni potencial se krči in »pogače« je vse manj za obilico konkurentov, ki so pripravljeni narediti marsikaj za preživetje. Pri tem mnoga podjetja zaidejo v težave in potrebne so sanacije ter prestrukturiranja. Koncept trženja, ki ga opredeljuje Kotler (1996, str. 18), smatra, da bodo uspešnejša tista podjetja, ki znajo opredeliti potrebe in želje ciljnih trgov in so pri izpolnjevanju želenega bolj učinkovita kot ostala podjetja. Na tej predpostavki temelji oblikovanje modela sanacije, ki ga bomo predstavili v tem delu. Z njim poskušamo dokazati, da se podjetje s pomočjo strateškega trženja in projektnega vodenja lahko na pregleden in strukturiran način reši iz težke situacije.
Podjetja se sanacije lotevajo na zelo različne načine. Običajno potreba po sanaciji pride zelo pozno (prepozno) in vodstvo ter lastniki pogosto podležejo paniki po hitrem ukrepanju. Pri tem prihaja do oportunističnih odločitev, katerih uspeh je predvsem odvisen od sreče. Osredotočajo se na tehnične rešitve in na hitro rezanje stroškov. Lastniki od vodstva pričakujejo takojšne rezultate, vodstvo pa pogosto podleže nerealističnim obljubam zaradi bojazni pred izgubo zaposlitve. Da se takemu scenariju izognemo, potrebujemo model ali »recept« reševanja in saniranja podjetja, ki nam pomaga držati smernice in določa aktivnosti, ki jih moramo narediti v določnem vrstnem redu. S tem si povečamo možnost preživetja in uspeha sanacije. Model in predpostavke temeljijo predvsem na izkušnjah s srednje velikimi in manjšim podjetji.
Model sanacije določa, da se največ pozornosti posveča pripravi sanacije. To pomeni, da je potrebno najprej ugotoviti, kako podjetje posluje glede na okolico (konkurente) ter kaj se dogaja v poslovnem okolju podjetja (kupci, konkurenti, gospodarske razmere). S pomočjo analize notranjega okolja določimo prednosti ter slabosti glede na konkurenco. Analiza zunanjega okolja nam pomaga določiti priložnosti in nevarnosti v okolju. Na osnovni le-tega lahko določimo našo vizijo in strateške cilje za prihodnost. Cilj modela ni le kratkoročna sanacija, temveč sanacija, ki bo omogočila dolgoročni obstoj in rast podjetja. Sanacije na kratki rok, ki ne upoštevajo dolgoročnega razvoja, so obsojene na propad, saj zelo hitro izgubimo potencialne prednosti, ki smo jih skozi sanacijo pridobil.
Glede na širšo sliko so za uspeh sanacij pomembni naslednji faktorji: učinkovito upravljanje s kadri in organizacijsko kulturo podjetja, poznavanje notranjega in zunanjega okolja podjetja, poznavanje ključnih prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti za podjetje, jasna vizija in vključenost vseh zaposlenih, jasna hierarhija ciljev, obvladovanje finančnih in časovnih okvirov ter dober sistem obvladovanja sprememb v podjetju in okolju. Model, ki je nastal skozi to delo ne dovoljuje bližnjic, saj preskakovanje korakov in nedosledno izvajanje modela, podre celoten sistem in ko manjka en člen v verigi, je proces neučinkovit. Ključne besede: univerzalni model sanacije, notranje okolje podjetja, zunanje okolje podjetja, SWOT analiza, strateški cilji Objavljeno v DKUM: 27.05.2015; Ogledov: 1702; Prenosov: 70 Celotno besedilo (2,38 MB) |
4. PESTEL ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA NA PRIMERU PODJETJA KRKA D.D.Nada Horvat, 2014, diplomsko delo Opis: Farmacevtska industrija velja za uspešno ter zaradi prisotnosti multinacionalk za vplivno panogo, ki vpliva na državne vlade in izraža svojo moč vpliva na zunanje dejavnike okolja. Kljub velikosti in moči podjetij je farmacevtski trg dojemljiv na spremembe globalnega okolja. Spremembe, ki se odvijajo v zunanjem okolju podjetja, vplivajo na organizacijo in delovanje podjetja. Boljše je poznavanje zunanjih dejavnikov, ki imajo vpliv, hitreje in bolje se lahko podjetje nanje odzove ter ohrani uspešno poslovanje ali izkoristi nove priložnosti na trgu.
V teoretičnem delu diplomskega seminarja so opredeljena teoretična izhodišča poslovnega okolja ter PEST in PESTEL analize, ki so eno od orodij za analiziranje dejavnikov zunanjega okolja. Natančno so opisane vrste okolja in njihovi elementi, ki vplivajo na podjetje. S pomočjo PESTEL analize smo analizirali dejavnike zunanjega poslovnega okolja podjetja Krka, d. d. Analizirani so tisti dejavniki zunanjega okolja, ki imajo pomemben vpliv na poslovanje podjetja.
Z izvedbo PESTEL analize smo ugotovili, da predstavljajo za podjetje naraščajočo nevarnost naslednji dejavniki: stabilnost vlade, kupna moč prebivalstva in brezposelnost. Padajočo nevarnost predstavljajo dejavniki vladne politike za spodbujanje gospodarstva, reforma zdravstva, zahteve delničarjev, gospodarska rast, obseg proizvodnje oz. dodana vrednost, stopnja tveganja revščine, razpoložljivi dohodek gospodinjstev, zakonodaja v Sloveniji kot tudi v EU. Naraščajoče priložnosti v okviru analiziranih socialnih dejavnikov predstavljajo starostna meja in vzorci vedenja potrošnikov ter spremembe zakonodaje kot eden izmed političnih dejavnikov. Absolutno prednost in priložnost podjetja pa predstavljajo okoljski in tehnološki dejavniki: vlaganja v raziskave in razvoj, integriran sistem kakovosti, razvoj izdelkov, intelektualna lastnina, ekološki predpisi, zelene tehnologije in trajnostni razvoj. Farmacevtsko podjetje Krka, d. d., uspešno obvladuje zunanje dejavnike okolja, kar bo konkurenčna prednost tudi v prihodnje. Ključne besede: poslovno okolje podjetja, zunanje okolje, notranje okolje, dejavniki okolja, analiza, PEST, PESTEL Objavljeno v DKUM: 15.07.2014; Ogledov: 8262; Prenosov: 3082 Celotno besedilo (2,12 MB) |
5. ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA NA PRIMERU PODJETJA LJUBLJANSKE MLEKARNE D.D.Monika Sivec, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomskem seminarju je obravnavano podjetje Ljubljanske mlekarne d.d.. Analizirani so tako zunanji, kot notranji dejavniki, ki imajo ključen pomen in vpliv na samo poslovanje podjetja. Vse predhodne podrobne analize so bile potrebne za dobro narejeno celovito analizo, saj je ta analiza ključnega pomena, ker je temelj za strateška izhodišča.
Delo diplomskega seminarja je sestavljeno iz dveh delov. Najprej so opredeljena teoretična izhodišča, v nadaljevanju pa analiza poslovnega okolja izbranega podjetja. Nazadnje smo zapisali strateške cilje, h katerim bi se lahko podjetje usmerilo v bodoče in si tako izboljšalo svoje poslovanje. Ključne besede: analiza poslovnega okolja podjetja, zunanje okolje, notranje okolje, PESTEL analiza, Porterjev model, analiza interesnih skupin, SWOT analiza, Ljubljanske mlekarne d.d.. Objavljeno v DKUM: 16.11.2012; Ogledov: 4016; Prenosov: 874 Celotno besedilo (871,16 KB) |
6. ANALIZA METOD ISKANJA STRATEŠKIH PRILOŽNOSTI IN PREDLOG NAJPRIMERNEJŠIH S PRIKAZOM PRAKTIČNEGA PRIMERATjaša Milošič, 2010, magistrsko delo/naloga Opis: Okolje podjetja je vedno bolj nepredvidljivo in podjetja ga morajo za doseganje uspešnega poslovanja nenehno spremljati in proučevati. Najprej morajo razviti boljše razumevanje sedanjega in prihodnjega okolja v katerem delujejo. V okolju morajo zaznavati dane priložnosti in jih izkoriščati ter hkrati zmanjšati vplive slabosti v podjetju in se zaščititi pred nevarnostmi. Podjetja se morajo zavedati, kako uporabiti zunanje okolje za strateško prednost in s tem opredeliti, kakšne strateške možnosti imajo na voljo. Na podlagi tega si morajo oblikovati strateško fleksibilnost, saj nenehno spreminjanje in prilagajanje vodi do uspešnih podjetij.
Spremljanje okolja podjetja je temeljni del modelov strateškega managementa, ki jih predstavljamo na samem začetku teoretičnega dela analize. Izhajali smo iz dveh modelov in sicer iz ameriškega modela po Hungerju in Wheelenu ter slovenskega modela strateškega managementa po Pučku.
V okviru teh modelov smo se osredotočili na spremljanje zunanjega in notranjega okolja. Tako v teoretičnem delu naloge proučujemo različne metode iskanja strateških priložnosti in za odkrivanje nevarnosti, kar je prvi korak, da lahko podjetje oblikuje strategije.
V aplikativnem delu smo prikazali celoten proces iskanja priložnosti na primeru gradbenega podjetja Zdravko Gradim s. p. Začeli smo s PESTE analizo zunanjega okolja za odkrivanje priložnosti in nevarnosti, ki lahko vplivajo na podjetje. Proučili smo privlačnost panoge na podlagi Porterjevih petih silnic. Prednosti in slabosti notranjega okolja podjetja smo ocenili na podlagi posameznih podstruktur. Ugotovljene strateške dejavnike smo ocenili z EFAS in IFAS matriko, v okviru tega pa, kako se nanje odziva. Le-ti so bili podlaga za oblikovanje alternativnih strategij, ki jih mora podjetje uresničiti za uspešno poslovanje. Proces proučevanju, ki smo ga uporabili je eden izmed mnogih, kar pomeni, da lahko uporabimo različen vrstni red proučevanja okolja. Ključne besede: strateški management, modeli strateškega managementa, spremljanje okolja, zunanje in notranje okolje podjetja, metode iskanja priložnosti, strateški dejavniki, EFAS, IFAS, TOWS, oblikovanje strategij. Objavljeno v DKUM: 10.05.2011; Ogledov: 3309; Prenosov: 592 Celotno besedilo (1,85 MB) |
7. ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA NIEROS METAL D.O.O.Davorin Žuman, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: V delu diplomskega seminarja je obravnavano poslovno okolje podjetja NIEROS Metal, d. o. o. Analizirani so tako zunanji kot notranji dejavniki, ki vplivajo na poslovanje podjetja. Analiza teh dejavnikov je bila potrebna za celovito analizo poslovnega okolja podjetja, ki je bila temelj za strateška izhodišča za naslednjih nekaj let. V prvem delu diplomskega seminarja so bila predstavljena teoretična izhodišča poslovnega okolja podjetja. V nadaljevanju dela pa analiza poslovnega okolja izbranega podjetja. V zaključku dela pa so bili predstavljeni strateški cilji, ki bi morali biti temelj prihodnjega poslovanja. Ključne besede: analiza, poslovno okolje, notranje okolje podjetja, zunanje okolje podjetja, kontekstualno okolje, transakcijsko okolje, PESTEL analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza interesnih skupin, SWOT analiza, NIEROS Metal, d. o. o. Objavljeno v DKUM: 25.01.2011; Ogledov: 4522; Prenosov: 1053 Celotno besedilo (396,39 KB) |
8. ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA SI.MOBILSimon Volarič, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: S tem delom diplomskega seminarja smo skušali ugotoviti ali je bila marketinška povezava družbe Si.mobil v skupino Vodafone uspešna ali ne. V ta namen smo uporabili preizkušene metode za analizo notranjega in zunanjega okolja podjetja. Za uspešno izdelavo dela diplomskega seminarja smo si postavili nekaj izhodiščnih tez.
T1
Širše zunanje okolja podjetja omogoča uspešno poslovanje podjetja Si.mobil v prihodnje.
POTRJENA
T2
Konkurenčni položaj podjetja Si.mobil se je v zadnjih sedmih letih izboljšal.
POTRJENA
T3
Deležniki podjetja Si.mobil imajo relativno veliko
moč in interes za njegovo poslovanje.
POTRJENA
T4
Povezava podjetja Si.mobil d.d. v skupino Vodafone je bila z vidika poslovanja in sinergijskih učinkov uspešna.
POTRJENA Ključne besede: analiza poslovnega okolja podjetja, notranje okolje, zunanje okolje, PESTEL analiza, Porterjev model, SWOT analiza, družba Si.mobil. Objavljeno v DKUM: 21.01.2011; Ogledov: 4596; Prenosov: 909 Celotno besedilo (756,43 KB) |