| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 25
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
VPLIV ORGANIZACIJSKE KULTURE NA USPEŠNOST ORGANIZACIJE
Valerija Ščap, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava organizacijsko kulturo in kako le-ta vpliva na uspešnost organizacije ter na uresničevanje strategije. Predstavlja trajen sistem vrednot, prepričanj in predpostavk, ki so skupne vsem pripadnikom v določeni organizaciji. Zaposlene povezuje med seboj tako, da vedo, kako naj se vedejo, hkrati pa omogoča lažje prilagajanje okolju. Gradi se skozi daljše časovno obdobje. Na kulturi se odraža vsaka aktivnost, sprememba ali vedenje. Vsaka sprememba na kulturi pa povzroči spremembe na vseh področjih v organizaciji. Prav zaradi tega, ker je organizacijska kultura občutljiva na spremembe, mora podjetje le-to nenhno nadgrajevati, podpirati in spodbujati dejanja za doseganje ciljev, saj je temeljza dolgoročno konkurenčnost in s tem uspešnost organizacije.
Ključne besede: Organizacijska kultura, značilnosti organizacijske kulture, vrednote, norme, stališča, tipični obraci vedenja, modeli spreminjanja, uspešnost podjetja, močna kultura, strategija.
Objavljeno: 18.08.2010; Ogledov: 2836; Prenosov: 616
.pdf Celotno besedilo (810,67 KB)

6.
TAKTIKE POSLOVNIH POGAJANJ V RAZLIČNIH KULTURAH
Mateja Polajžer, 2010, diplomsko delo

Opis: V nalogi so obravnavana poslovna pogajanja z vidika njihove uspešnosti. Pogajanja so namenjena usklajevanju stališč, ki so vedno posledica različnih interesov. Ker se s pogajanji srečujemo čedalje bolj pogosto, ne le v poslovnem, temveč tudi v zasebnem življenju, je dobro poznati vse dejavnike, ki lahko odločilno vplivajo na njihovo uspešnost. Na trgu se srečujemo z vedno močnejšo konkurenco, zato je uspešnost poslovanja podjetij neposredno odvisna od spretnosti njenih pogajalcev. Uspešnost poslovnih pogajanj lahko dosežemo, če skušamo poleg lastnih potreb zadovoljiti tudi potrebe pogajalcev nasprotne strani. Uspešnost pogajanja temelji torej na poskusu usklajevanja, kaj pomeni za nas dober rezultat, s tistim, kaj pomeni dober rezultat za drugo stran. Če želimo doseči, da bosta obe strani nekaj dosegli, moramo biti dobro pripravljeni, pozorni in prilagodljivi. Medkulturni pogajalci se morajo zavedati kulturnih razlik in se naučiti določenih značilnosti kulture nasprotne strani, saj bodo le tako uspešni v mednarodnih pogajanjih. Največji vpliv na uspešnost poslovnih pogajanj ima prav gotovo priprava na pogajanja. Priprava zajema določitev temeljnih usmeritev, ciljev pogajanj, izbiro strategije, zbiranje informacij in ostale, prav tako pomembne sestavine. Na uspešnost poslovnih pogajanj pa poleg priprave vpliva ves ostali proces pogajanj. Med samim potekom pogajanj je potrebno pravilno upoštevati nasprotno pogajalsko stran in delati čim manj napak. Prav tako pa ne smemo zanemariti izkušenj pogajalca, pripravljenost za učenje in razvoj pogajalske spretnosti. Znanje, zaupanje in zanesljivost so temelji uspešnega pogajanja.
Ključne besede: Kultura, norme, vrednote, pogajanja, značilnosti pogajanj, mednarodna pogajanja, taktike pogajanj, kulturne razlike, pogajalski slogi.
Objavljeno: 05.08.2010; Ogledov: 2036; Prenosov: 368
.pdf Celotno besedilo (535,72 KB)

7.
PROUČITEV KULTURE IZBRANE ORGANIZACIJE
Natalija Vogrinec, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju obravnavamo organizacijsko kulturo, ki močno vpliva na uresničevanje politike in strategije organizacije. Predstavlja trajen sistem vrednot, prepričanj in predpostavk, ki so skupne pripadnikom v organizaciji. Zaposleni vedo, kako naj se vedejo. Od vseh dejavnikov, ki vplivajo na organizacijsko kulturo, je najpomembnejše zadovoljstvo zaposlenih. Uvajanje sprememb v podjetju je težaven in dolgotrajen proces, spreminjanje organizacijske kulture pa je še posebej težka naloga, saj je kultura v podjetju globoko ukoreninjena, zato se spremembe ne morejo zgoditi čez noč. Na kulturi se namreč odraža vsaka aktivnost, sprememba ali vedenje, vsaka sprememba kulture pa povzroči spremembe na vseh področjih v organizaciji. Podjetje Zrnce, d. d., mora organizacijsko kulturo nenehno nadgrajevati, podpirati in spodbujati dejanja za doseganje ciljev, saj je temelj za dolgoročno konkurenčnost podjetja.
Ključne besede: organizacijska kultura, norme, vrednote, običaji, tipologija kulture, spreminjenje kulture, oblikovanje kulture.
Objavljeno: 05.01.2011; Ogledov: 1084; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (309,26 KB)

8.
VPLIV DISKRIMINATORNIH IN NEDISKRIMINATORNIH PRAVNIH NORM NA GOSPODARSKE SUBJEKTE S POUDARKOM NA DAVKU NA DODANO VREDNOST
Frančiška Mestinšek Podbrežnik, 2011, magistrsko delo

Opis: Da bi se v EU dosegel prost pretok blaga, je EU sprejela pravne norme, ki zajemajo: - prepoved uvoznih in izvoznih carin ter dajatev z enakim učinkom med državami članicami, - prepoved količinskih omejitev pri uvozu in izvozu ter ukrepov z enakim učinkom med državami članicami, - prepoved neposredne ali posredne diskriminacije davčne obravnave izdelkov, uvoženih iz drugih držav članic, v primerjavi z istovrstnimi domačimi izdelki in - prepoved uvajanja notranjih davkov na izdelke drugih držav članic, s katerimi bi država članica posredno zaščitila druge izdelke. Ker imajo države članice še vedno dokaj proste roke pri ureditvi davkov, imajo tudi različne davčne stopnje, kar vpliva na gospodarske subjekte, na to kje bodo poslovali in seveda tudi na predmet njihovega poslovanja. EU se zavzema za harmonizacijo davčnih pravnih norm in je doslej še najbolj harmonizirala DDV, kjer se bojuje proti davčnim utajam in poizkuša harmonizirati stopnje davka na dodano vrednost. Vpliv pravih norm, ki nediskriminatorno obravnavajo tako domače kot tuje gospodarske subjekte (gospodarske subjekte iz drugih držav članic) je pozitiven in vpliva resnično na njihovo prosto trgovanje, torej na prost pretok blaga. Na drugi strani pa je vpliv diskriminatornih pravnih norm na gospodarske subjekte bodisi pozitiven bodisi negativen, odvisno za kateri gospodarski subjekt gre. Prav zaradi tega pa se EU zavzema za minimalizacijo diskriminatornih pravil, da bi se tako čimbolj dosegel prost pretok blaga.
Ključne besede: diskiriminatorne pravne norme, nediskriminatorne pravne norme, carine, dajatve z enakim učinkom, količinske omejitve, davki, davek na dodano vrednost
Objavljeno: 11.03.2011; Ogledov: 2362; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (990,35 KB)

9.
POSLOVNA POGAJANJA V MEDKULTURNEM OKOLJU
Romina Vrzel, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Pogajanja so zelo širok pojem, s katerim se srečujemo vsak dan in ga moramo zelo dobro razumeti in se o njem poučiti, če želimo razumeti pojem poslovna pogajanja in tudi pogajanja v medkulturnem okolju. Pogajanja so že sama po sebi zelo težaven proces, saj obe strani želita s pogajanji nekaj doseči, v korist in pa tudi v škodo nasprotnika, če pa temu prištejemo še različno kuturo, norme, navade, prepričanja, vrednote, izobrazbeno raven, življenjski standard, religijo,...pa se stvar še veliko bolj zakomplicira. In tako ne poteka celotna stvar samo tisti čas ko smo za pogajalsko mizo in se pogajamo v pravem pomenu besede, ampak se začne še veliko prej in traja veliko pozneje kot pa sam proces pogajanja. V diplomskem delu sem se v praktičnem delu osredotočila na poslovna pogajanja med različnimi kulturami in vpliv kulturnih razlik na poslovna pogajanja ter jih v teoretičnem delu povezala z priznanim slovenskim podjetjem X, ki ga zaradi varovanja podatkov nisem navajala z celotnim imenom. V teoretičnem delu sem predstavila poslovna pogajanja, opredelila njihove cilje in stopnje v pogajalskem procesu, opisala tudi tehnike, taktike in stile pogajanj, ki jih ima pogajalec na voljo, da doseže zastavljenje cilje v procesu pogajanj. Opisala sem tudi pojem kultura, ki je zelo pomembna pri poslovnih pogajanjih v mednarodnem okolju in pa sestavine kulture. V zadnjem delu teoretičnega dela sem poskušala pojma kultura in pa poslovna pogajanja združit v skupen pojem, kako vplivajo različne kulture na poslovna pogajanja. Predstavila sem tudi značilnosti mednarodnih pogajalcev in pogajalske sloge v mednarodnem okolju, ki se nekoliko razlikujejo od pogajalskih slogov v enaki kulturi. V praktičnem delu pa sem predstavila podjetje X, ki se ukvarja s proizvodnjo smuči in drugih pripomočkov za šport in prosti čas, ter proizvodnjo športnih orodij in proizvodnjo jadrnic in motornih čolnov. To slovensko podjetje je znano širom po svetu in tako prihaja tudi do izmenjave različnih kultur in pogajanj med njimi. Tako je za pogajalca, ki bo prišel v stik s podjetjem druge kulture zelo pomembno, da pozna temeljne značilnosti kulture naroda s katerim se bo pogajal.
Ključne besede: poslovna pogajanja, stopnje v procesu pogajanj, poslovni partner, tujci, pogajalec, kultura, religija, jezik, sporazum, norme in navade.
Objavljeno: 24.11.2011; Ogledov: 2931; Prenosov: 426
.pdf Celotno besedilo (317,36 KB)

10.
ŽENSKI LIKI V ROMANIH AUS GUTER FAMILIE (1895) GABRIELE REUTER IN NJENO ŽIVLJENJE (1914) ZOFKE KVEDER
Barbara Blažič, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi bosta predstavljeni nemška in slovenska avtorica iz konca 19. in začetka 20. stoletja. Gabriele Reuter (1859-1941) in Zofka Kveder (1878-1926) sta bili avtorici, ki sta v takratnem času s svojo literaturo dosegli marsikaj, pri čemer je potrebno omeniti, da je bila Gabriele Reuter za časa svojega življenja zelo brana avtorica, danes pa je skoraj pozabljena, priljubljenost Zofke Kveder pa se je obdržala do danes. V romanih bodo predstavljena družbena stanja, ki so vladala konec 19. in v začetku 20. stoletja. Pri mojem delu pa je v ospredju predvsem podrejanje žensk takratnim družbenim normam in njihova želja po samostojnosti.
Ključne besede: Literarizacija ženskega vprašanja, družbene norme, konec 19. in začetek 20. stoletja, podrejanje, samostojnost, Gabriele Reuter, Zofka Kveder, Aus guter Familie, Njeno življenje, Tilda Ribič, Agathe Heidling
Objavljeno: 11.11.2011; Ogledov: 2302; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (516,48 KB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici