| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Prometno varnostna analiza s predlogom rekonstrukcije štirikrakega križišča v mestu Karlovac
Domagoj Cipurić, 2019, magistrsko delo

Opis: Predmet obravnave magistrskega dela je analiza križišča v mestu Karlovac na Hrvaškem. Zaradi izgradnje obvoznice staromestnega jedra »Zvijezda« v Karlovcu bo obravnavano križišče dobilo novo vlogo v cestnem omrežju. Iz teh razlogov je bilo za izbor optimalne variante rekonstrukcije potrebno izvesti analizo projektno tehničnih elementov križišča, kapacitetno analizo ter prometno varnostno analizo s ciljem ugotavljanja pomanjkljivosti, zaradi katerih lahko pride do nastanka prometnih nesreč. Pri izvedbi kapacitetne analize so zraven izvedenega štetja prometa upoštevane predpostavke o prometnih obremenitvah iz elaborata, ki opravičuje izvedbo omenjene obvoznice. Na podlagi vseh opravljenih analiz ter upoštevajoč prostorske omejitve sta na koncu predlagani dve varianti rekonstrukcije križišča. Prvo varianto predstavlja nesemaforizirano kanalizirano križišče z ločenimi pasovi za leve zavijalce, drugo varianto pa majhno urbano krožno križišče. Z upoštevanjem preverjenih kriterijev za izbor optimalne geometrije križišča je kot optimalna varianta rekonstrukcije predlagana varianta 1, in sicer nesemaforizirano kanalizirano križišče z ločenimi pasovi za leve zavijalce.
Ključne besede: nivojska križišča, prometna varnost, rekonstrukcija križišča, kanalizirano križišče, krožno križišče
Objavljeno: 02.10.2019; Ogledov: 572; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (9,30 MB)

2.
Prometno-varnostna analiza s predlogom rekonstrukcije križišča v bližini naselja Hrastovsko
Damir Crnčec, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu bo narejena prometno-varnostna analiza s predlogom rekonstrukcije križišča v bližini naselja Hrastovsko. Razloženo bo izvajanje prometno-varnostnega pregleda (RSI), ki služi za določanje vseh morebitnih pomanjkljivosti, zaradi katerih prihaja/lahko pride do nastanka prometnih nesreč. Na podlagi prometno-varnostnega pregleda ali podatkov o prometnih nesrečah se predlagajo ukrepi z namenom izboljšanja prometne varnosti. Najpogostejša mesta (konfliktne točke), na katerih prihaja/lahko pride do prometnih nesreč, so križišča. Konfliktne točke v območju križišča je potrebno urediti s pomočjo ustreznih ukrepov za izboljšanje prometne varnosti. V nekaterih primerih se zaradi nevarnosti ali neprepustnosti obstoječih križišč predlaga sprememba oblike križišča. Izbira optimalne ureditve križišča se določa na podlagi več kriterijev, ki bodo navedeni in razloženi v magistrskem delu. Predstavljena bodo teoretična izhodišča, ki se bodo nanašala na obravnavani primer štirikrakega križišča, ki se nahaja v bližini naselja Hrastovsko. Izvedeni bosta projektno-varnostna in prometnotehnična analiza obstoječega stanja, na podlagi katerih bodo izdelane variante rekonstrukcije obravnavanega križišča.
Ključne besede: prometno-varnostni pregled (RSI), konfliktne točke, nivojska križišča, optimalna ureditev križišč, rekonstrukcija križišča, voziščna konstrukcija
Objavljeno: 15.12.2017; Ogledov: 705; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (14,97 MB)

3.
Postopek dimenzioniranja križišč na primeru križišča Čufarjeva cesta - Ulica Veljka Vlahovića - Malečniški most v Mariboru
Aljaž Štok, 2016, diplomsko delo

Opis: Na prepustnost prometne infrastrukture vplivajo različni dejavniki. Na nekatere nimamo vpliva, na drugega imamo. Vpliv, ki se lahko odraža na prometni infrastrukturi, je vpliv dimenzioniranja, ki je predstavljen v diplomski nalogi. Beseda dimenzioniranje predstavlja širok pojem, v okviru katerega se proučujejo različni vidiki načrtovanja prometne infrastrukture. V diplomski nalogi smo se omejili samo na vidik zagotavljanja zadostne kapacitete. Prvi del diplomske naloge zajema teoretične osnove kapacitetnega dimenzioniranja, kjer so predstavljeni ključni parametri prepustnosti. V drugem delu naloge je predstavljen primer iz realnega okolja – križišče v Mariboru. To križišče je analizirano ter predstavljeno z vidika zadostne prepustnosti. Predstavljeni so prav tako rezultati simulacij različnim možnih variant rekonstrukcije križišča, za katere je bilo uporabljeno programsko orodje Sidra Intersection.
Ključne besede: nivojska križišča, dimenzioniranje, kapaciteta, nivo usluge, primerjava variant
Objavljeno: 29.09.2016; Ogledov: 772; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (19,44 MB)

4.
ANALIZA MOŽNIH UKREPOV ZA UMIRJANJE PROMETA V KRIŽIŠČIH ZNOTRAJ NASELJA - PRIMER KRIŽIŠČA NA PTUJU
Tamara Skok, 2015, magistrsko delo

Opis: Predmet obravnave magistrskega dela je izdelava variantnih rešitev rekonstrukcije križišča in izbor najustreznejše izmed njih, s katero želimo umiriti promet v križišču. V teoretičnemu delu so predstavljene možne naprave in ukrepi za umirjanje, ki jih podaja Tehnična specifikacija za javne ceste. Predstavljenih je tudi nekaj primerov naprav in ukrepov za umirjanje prometa v križiščih iz Slovenije in tujine. Praktični del magistrskega dela predstavlja izbor ukrepa za umirjanje prometa v križišču. Za potrebe izvedbe ukrepa za umirjanje prometa v križišču je bila opravljena analiza obstoječega stanja v križišču, analiza prometne varnosti, analiza horizontalnih in vertikalnih elementov, analiza preglednosti, analiza vozne površine, analiza prometne signalizacije in prometne opreme, opazovanje prometa in skrite meritve hitrosti, analiza prepustnosti obstoječega stanja danes in na koncu planske dobe.
Ključne besede: nesemaforizirana nivojska križišča, ukrepi za umirjanje prometa, krožno križišče
Objavljeno: 17.09.2015; Ogledov: 1019; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (4,64 MB)

5.
ANALIZA VPLIVA GOSTOTE CESTNIH PRIKLJUČKOV NA PROMETNO VARNOST
Nataša Turk, 2013, magistrsko delo

Opis: Predmet magistrskega dela je analiza vpliva gostote cestnih priključkov na prometno varnost v naseljih. Vsak cestni priključek predstavlja spremembo prometne ureditve ceste in povečanje možnosti pojava prometnih nesreč. Zato je potrebno skrbno in strokovno preučiti vsako pobudo za preureditev obstoječega ali gradnjo novega priključka na javno cesto. Poiskati je potrebno takšno rešitev, da je zagotovljeno varno prometno vključevanje in izključevanje z javne ceste. V magistrskem delu je predstavljena domača zakonodaja in ostali veljavni predpisi, ki opredeljujejo cestne priključke. Na podlagi predstavljene zakonodaje in predpisov, so prikazani primeri dobro urejenih priključkov in primeri pomanjkljivo urejenih priključkov ter njihov vpliv na varnost prometa. Raziskava je omejena na analizo cestnih priključkov izbranega območja odsekov državnih cest, na območju naselij Ptuj, Hajdina, Dornava, Bukovci, Spuhlja in Podvinci. Vhodni podatki analize: število skupinskih in število individualnih cestnih priključkov, podatki o prometu ter podatki o prometnih nesrečah obravnavanega območja. Na podlagi obdelave vhodnih podatkov so podani rezultati analize oziroma vpliv gostote cestnih priključkov na prometno varnost.
Ključne besede: cestni priključki, nivojska križišča, prometna varnost, prometno varnostna analiza …
Objavljeno: 26.08.2013; Ogledov: 1624; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (4,57 MB)

6.
SISTEM PREGLEDOVANJA VARNOSTI OBSTOJEČIH CEST V OBMOČJU KRIŽIŠČ
Roman Ilešič, 2012, magistrsko delo

Opis: Predmet magistrskega dela je preučitev in uporaba sistema pregledovanja varnosti obstoječih cest v območju nivojskih nesemaforiziranih križišč znotraj naselja. Pregled varnosti obstoječih cest ali križišč, predstavlja redno rutinsko preverjanje lastnosti in napak, ki zahtevajo vzdrževanje zaradi varnosti, kar pomeni, da gre za ugotavljanje morebitnih pomanjkljivosti, ki so nastale v času po predaji ceste ali križišča prometu. V magistrskemu delu je predstavljena domača regulativa, ki ureja področje pregledovanja varnosti cest in območja križišč. Na podlagi predstavljene regulative je prikazana izvedba pregledovanja varnosti obstoječe ceste v območju križišča v primeru križišča v Sveti Trojici. Za križišče, katero je bilo obravnavano zaradi slabe prometne varnosti, je bila podana idejna zasnove rekonstrukcije. Na podlagi podane idejne zasnove so se variante analizirale in izbrala se je optimalna rekonstrukcija križišča – krožno križišče.
Ključne besede: pregledovanje varnosti cest, prometna varnost, prometno varnostna analiza, nivojska križišča
Objavljeno: 12.09.2012; Ogledov: 1810; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (9,48 MB)

7.
PRESOJA MOŽNIH REŠITEV REKONSTRUKCIJE KRIŽIŠČA NA REGIONALNI CESTI R1 - 226/1256 RAVNE - DRAVOGRAD (KRIŽIŠČE RAVNE KINO)
Leon Friš, 2012, diplomsko delo

Opis: Cestno križišče mora nuditi varno, udobno, hitro in ekonomično križanje, prepletanje, združevanje ali cepljenje prometnih tokov različnih udeležencev v prometu. K rekonstrukciji križišča je potrebno pristopiti po ugotovitvi, ko le-to ne ustreza več zahtevanim kriterijem. In sicer takrat, ko se v križišču pojavijo zastoji, kolone ali se poveča število prometnih nesreč. Za rešitev nastale situacije je potrebno najprej izdelati strokovno študijo primernosti izvedbe. In sicer je za objektivno presojo potrebno pripraviti vsaj dve možni varianti projektnih rešitev. Pri obeh variantah rešitve projekta se primerja gradbeno-tehnične, prometno-ekonomske ter okoljske parametre ter prostorske in prometno-varnostne pogoje. Pri izdelavi študije primernosti izvedbe križišča je potrebno slediti določenim splošnim strokovnim smernicam, vendar je vsako križišče problem zase in ga je potrebno kot takega tudi samostojno obravnavati. V diplomski nalogi je predstavljena presoja možnih rešitev ureditve križišča Ravne kino, ki mora zagotavljati potrebno prometno prepustnost, zagotavljati mora ustrezno raven prometne varnosti za vse prisotne udeležence v prometu, mora biti ustrezno umeščena v prostor, stroški izvedbe morajo biti v sorazmerju z zahtevanim standardom. Prikazan je postopek planiranja rekonstrukcije obstoječega nivojskega križišča z opisom obstoječega stanja križišča, analizo prometne varnosti, analizo prepustnosti obstoječega križišča in naprej izbiro možnih rešitev rekonstrukcije v krožno križišče in semaforizirano križišče z preveritvijo globalnih kriterijev za presojo upravičenosti izvedbe.
Ključne besede: križišča, nivojska križišča, semaforizirano križišče, krožno križišče, študija primernosti izvedbe, kriteriji za presojo primernosti izvedbe križišča.
Objavljeno: 25.05.2012; Ogledov: 1883; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (5,48 MB)

8.
METODOLOGIJA ZA DIMENZIONIRANJE NESEMAFORIZIRANIH NIVOJSKIH KRIŽIŠČ
Petra Vogrinec, 2010, diplomsko delo

Opis: Promet je pomemben dejavnik v razvoju človeštva. Omogoča transport ljudi, tovora in informacij. Ker se cestni promet iz leta v leto povečuje, prihaja do večjih zamud in kolon na cestah in v križiščih. Če so povprečne zamude prevelike, je treba izvesti ukrepe za povečanje prepustnosti ceste oziroma križišča. V diplomi je predstavljena metodologija za dimenzioniranje nesemaforiziranih nivojskih križišč. Poudarek je na križišču glavne in stranske ceste. Izračun je narejen po »Highway Capacity Manual 2000« in z računalniškim programom »SIDRA intersection«. Prav tako je narejena primerjava teh dveh metodologij na konkretnem primeru.
Ključne besede: nivojska križišča, nesemaforizirana križišča, zamuda, nivo uslug
Objavljeno: 02.02.2010; Ogledov: 3020; Prenosov: 341
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

9.
PREGLEDNOST NIVOJSKIH KRIŽIŠČ V URBANEM OKOLJU
Petar Dimitrov, 2010, diplomsko delo

Opis: Predmet diplomskega dela je preglednost nivojskih križišč v urbanem okolju. Nezadostna preglednost v nivojskih križiščih je eden izmed vzrokov za nastanek konfliktov med udeleženci v cestnem prometu, posledično pa predstavlja tudi vzrok za nastanek prometnih nesreč. V diplomskem delu je podan pregled domače in tuje regulative, ki ureja področje zagotavljanja preglednosti v križiščih. Podrobneje so opisani različni načini določanja preglednosti v različnih tipih nivojskih križišč. Na osnovi prikazanih teoretičnih postopkov določanja preglednosti je na podanem vzorcu križišč v mestu Maribor prikazano določanje preglednosti v križiščih, ugotovljene pomanjkljivosti ter podani predlogi za izboljšanje obstoječega stanja.
Ključne besede: prometna varnost, nivojska križišča, preglednost
Objavljeno: 14.01.2010; Ogledov: 2839; Prenosov: 580
.pdf Celotno besedilo (6,71 MB)

10.
PRIMERJAVA RAVNI PROMETNE VARNOSTI NIVOJSKIH KRIŽIŠČ S STALIŠČA KONFLIKTNIH TOČK IN KONFLIKTNIH SITUACIJ
Peter Bezjak, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena primerjava nivojskih križišč s stališča konfliktnih točk in konfliktnih situacij. V primerjavo so zajeta posebej trikraka in posebej štirikraka klasična nesemaforizirana in krožna križišča. V prvem delu so opisane naloge cestnih nivojskih križišč in prometni tokovi v križiščih ter operacije med prometnimi tokovi. V nadaljevanju so opisani konflikti med motoriziranimi udeleženci v prometu in motoriziranimi ter nemotoriziranimi udeleženci v prometu. Opisa
Ključne besede: prometna varnost, nivojska križišča, konflikti, konfliktne točke, konfliktne situacije
Objavljeno: 09.02.2009; Ogledov: 3586; Prenosov: 579
.pdf Celotno besedilo (14,70 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici