1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. PREGLEDNOST NIVOJSKIH KRIŽIŠČ V URBANEM OKOLJUPetar Dimitrov, 2010, diplomsko delo Opis: Predmet diplomskega dela je preglednost nivojskih križišč v urbanem okolju. Nezadostna preglednost v nivojskih križiščih je eden izmed vzrokov za nastanek konfliktov med udeleženci v cestnem prometu, posledično pa predstavlja tudi vzrok za nastanek prometnih nesreč.
V diplomskem delu je podan pregled domače in tuje regulative, ki ureja področje zagotavljanja preglednosti v križiščih. Podrobneje so opisani različni načini določanja preglednosti v različnih tipih nivojskih križišč. Na osnovi prikazanih teoretičnih postopkov določanja preglednosti je na podanem vzorcu križišč v mestu Maribor prikazano določanje preglednosti v križiščih, ugotovljene pomanjkljivosti ter podani predlogi za izboljšanje obstoječega stanja. Ključne besede: prometna varnost, nivojska križišča, preglednost Objavljeno: 14.01.2010; Ogledov: 2173; Prenosov: 526
Celotno besedilo (6,71 MB) |
7. METODOLOGIJA ZA DIMENZIONIRANJE NESEMAFORIZIRANIH NIVOJSKIH KRIŽIŠČPetra Vogrinec, 2010, diplomsko delo Opis: Promet je pomemben dejavnik v razvoju človeštva. Omogoča transport ljudi, tovora in informacij. Ker se cestni promet iz leta v leto povečuje, prihaja do večjih zamud in kolon na cestah in v križiščih. Če so povprečne zamude prevelike, je treba izvesti ukrepe za povečanje prepustnosti ceste oziroma križišča.
V diplomi je predstavljena metodologija za dimenzioniranje nesemaforiziranih nivojskih križišč. Poudarek je na križišču glavne in stranske ceste. Izračun je narejen po »Highway Capacity Manual 2000« in z računalniškim programom »SIDRA intersection«. Prav tako je narejena primerjava teh dveh metodologij na konkretnem primeru. Ključne besede: nivojska križišča, nesemaforizirana križišča, zamuda, nivo uslug Objavljeno: 02.02.2010; Ogledov: 2099; Prenosov: 288
Celotno besedilo (1,23 MB) |
8. PRESOJA MOŽNIH REŠITEV REKONSTRUKCIJE KRIŽIŠČA NA REGIONALNI CESTI R1 - 226/1256 RAVNE - DRAVOGRAD (KRIŽIŠČE RAVNE KINO)Leon Friš, 2012, diplomsko delo Opis: Cestno križišče mora nuditi varno, udobno, hitro in ekonomično križanje, prepletanje, združevanje ali cepljenje prometnih tokov različnih udeležencev v prometu. K rekonstrukciji križišča je potrebno pristopiti po ugotovitvi, ko le-to ne ustreza več zahtevanim kriterijem. In sicer takrat, ko se v križišču pojavijo zastoji, kolone ali se poveča število prometnih nesreč.
Za rešitev nastale situacije je potrebno najprej izdelati strokovno študijo primernosti izvedbe. In sicer je za objektivno presojo potrebno pripraviti vsaj dve možni varianti projektnih rešitev. Pri obeh variantah rešitve projekta se primerja gradbeno-tehnične, prometno-ekonomske ter okoljske parametre ter prostorske in prometno-varnostne pogoje. Pri izdelavi študije primernosti izvedbe križišča je potrebno slediti določenim splošnim strokovnim smernicam, vendar je vsako križišče problem zase in ga je potrebno kot takega tudi samostojno obravnavati.
V diplomski nalogi je predstavljena presoja možnih rešitev ureditve križišča Ravne kino, ki mora zagotavljati potrebno prometno prepustnost, zagotavljati mora ustrezno raven prometne varnosti za vse prisotne udeležence v prometu, mora biti ustrezno umeščena v prostor, stroški izvedbe morajo biti v sorazmerju z zahtevanim standardom. Prikazan je postopek planiranja rekonstrukcije obstoječega nivojskega križišča z opisom obstoječega stanja križišča, analizo prometne varnosti, analizo prepustnosti obstoječega križišča in naprej izbiro možnih rešitev rekonstrukcije v krožno križišče in semaforizirano križišče z preveritvijo globalnih kriterijev za presojo upravičenosti izvedbe. Ključne besede: križišča, nivojska križišča, semaforizirano križišče, krožno križišče, študija primernosti izvedbe, kriteriji za presojo primernosti izvedbe križišča. Objavljeno: 25.05.2012; Ogledov: 1366; Prenosov: 157
Celotno besedilo (5,48 MB) |
9. SISTEM PREGLEDOVANJA VARNOSTI OBSTOJEČIH CEST V OBMOČJU KRIŽIŠČRoman Ilešič, 2012, magistrsko delo Opis: Predmet magistrskega dela je preučitev in uporaba sistema pregledovanja varnosti obstoječih cest v območju nivojskih nesemaforiziranih križišč znotraj naselja. Pregled varnosti obstoječih cest ali križišč, predstavlja redno rutinsko preverjanje lastnosti in napak, ki zahtevajo vzdrževanje zaradi varnosti, kar pomeni, da gre za ugotavljanje morebitnih pomanjkljivosti, ki so nastale v času po predaji ceste ali križišča prometu.
V magistrskemu delu je predstavljena domača regulativa, ki ureja področje pregledovanja varnosti cest in območja križišč. Na podlagi predstavljene regulative je prikazana izvedba pregledovanja varnosti obstoječe ceste v območju križišča v primeru križišča v Sveti Trojici. Za križišče, katero je bilo obravnavano zaradi slabe prometne varnosti, je bila podana idejna zasnove rekonstrukcije. Na podlagi podane idejne zasnove so se variante analizirale in izbrala se je optimalna rekonstrukcija križišča – krožno križišče. Ključne besede: pregledovanje varnosti cest, prometna varnost, prometno varnostna analiza, nivojska križišča Objavljeno: 12.09.2012; Ogledov: 1189; Prenosov: 128
Celotno besedilo (9,48 MB) |
10. ANALIZA VPLIVA GOSTOTE CESTNIH PRIKLJUČKOV NA PROMETNO VARNOSTNataša Turk, 2013, magistrsko delo Opis: Predmet magistrskega dela je analiza vpliva gostote cestnih priključkov na prometno varnost v naseljih. Vsak cestni priključek predstavlja spremembo prometne ureditve ceste in povečanje možnosti pojava prometnih nesreč. Zato je potrebno skrbno in strokovno preučiti vsako pobudo za preureditev obstoječega ali gradnjo novega priključka na javno cesto. Poiskati je potrebno takšno rešitev, da je zagotovljeno varno prometno vključevanje in izključevanje z javne ceste.
V magistrskem delu je predstavljena domača zakonodaja in ostali veljavni predpisi, ki opredeljujejo cestne priključke. Na podlagi predstavljene zakonodaje in predpisov, so prikazani primeri dobro urejenih priključkov in primeri pomanjkljivo urejenih priključkov ter njihov vpliv na varnost prometa. Raziskava je omejena na analizo cestnih priključkov izbranega območja odsekov državnih cest, na območju naselij Ptuj, Hajdina, Dornava, Bukovci, Spuhlja in Podvinci. Vhodni podatki analize: število skupinskih in število individualnih cestnih priključkov, podatki o prometu ter podatki o prometnih nesrečah obravnavanega območja. Na podlagi obdelave vhodnih podatkov so podani rezultati analize oziroma vpliv gostote cestnih priključkov na prometno varnost. Ključne besede: cestni priključki, nivojska križišča, prometna varnost, prometno varnostna analiza … Objavljeno: 26.08.2013; Ogledov: 826; Prenosov: 116
Celotno besedilo (4,57 MB) |