| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Prenova procesa komisioniranja v skladišču nevarnega blaga : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa Gospodarska in tehniška logistika
Domen Fras, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na izvajanje procesa komisioniranja v skladišču nevarnega blaga. Za lažje razumevanje vsebine diplomskega dela smo razložili pomen komisioniranja ter povzeli teoretične osnove s področja skladiščenja nevarnega blaga. Predstavili smo katero zakonodajo ter varnostne ukrepe mora podjetje izpolnjevati, da se lahko ukvarja z dejavnostjo skladiščenja nevarnega blaga. Podrobno smo razčlenili obstoječe stanje v skladišču nevarnega blaga z namenom preučitve operacij, ki se izvajajo znotraj procesa komisioniranja. Problematika, ki se pojavlja v izvajanju procesa komisioniranja, predstavljena v kritični analizi diplomskega dela, se odraža v neracionalni porabi delovnega časa. Z namenom uspešne odprave problema znotraj procesa komisioniranja smo poiskali vzroke za nastanek omenjenega problema. Nadaljevanje diplomskega dela smo namenili predstavitvi potencialnih rešitev s katerimi bi izboljšali proces komisioniranja. Prišli smo do ugotovitev, da je za odpravo problema potrebno realizirati rešitve s področja reorganizacije skladišča, skladiščne in informacijske tehnologije ter s področja manipulativnih delovnih sredstev. V sklepnem poglavju smo povzeli ugotovitve ter predstavili koliko bi podjetje prihranilo v primeru realizacije predlaganih rešitev.
Ključne besede: komisioniranje, nevarno blago, skladiščenje, manipulativna delovna sredstva, skladiščna tehnologija
Objavljeno: 27.08.2009; Ogledov: 2403; Prenosov: 373
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

7.
ANALIZA POSTOPKA OPLEMENITENJA BLAGA Z EKONOMSKIM UČINKOM NA PRIMERU FITOFARMACEVTSKEGA SREDSTVA
Natalija Sovič Jelenko, 2009, diplomsko delo

Opis: Hrana je strateškega pomena za vsako državo ali zvezo držav. V zadnjih letih so države, kljub strateškemu pomenu hrane, vse manj denarja namenjale za raziskave v kmetijstvu. Pridelava je začela stagnirati, ponekod pa celo nazadovati. Samo vlaganje v raziskave in razvoj ter upoštevanje rezultatov tega dela nas lahko reši pred lakoto in zagotovi dovolj kakovostne in varne hrane po dostopni ceni. Velik vpliv na manjšo pridelavo hrane ima globalna sprememba podnebja — vse večje pomanjkanje vode (pojavljajo se izredno dolgotrajne suše), orkanski vetrovi, poplave, toče, nenormalno visoke temperature in s tem povezan pojav novih plevelov ter povečanje števila škodljivih insektov. Delno lahko ublažimo te negativne učinke s fitofarmacevtskimi sredstvi (zatiranje plevelov in insektov) delno pa z biotehnologijo, ki omogoča ustvarjanje gensko spremenjenih rastlin, ki so odporne na stresne situacije (suša, vročina). V času vsesplošne globalizacije in skokovitem razvoju mednarodne trgovine, transporta in elektronskega poslovanja podjetja izbirajo različne načine sodelovanja, da postanejo in ostanejo konkurenčna na trgu. Namen tega dela je predstaviti carinsko zakonodajo in postopke, ki olajšujejo pretok blaga preko meje ter hitrejšo trgovinsko menjavo in gospodarski razvoj. V diplomskem delu predstavljam proces oplemenitenja blaga z ekonomskim učinkom. Blago ima značaj nevarnega blaga (fitofarmacevtsko sredstvo) in je podvrženo posebnemu režimu skladiščenja, transporta, rokovanja in trženja. Pomembna je ustrezna izbira embalaže in pakiranja. V teoretičnem delu je prikazana slovenska carinska zakonodaja, zakonodaja s področja fitofarmacevtskih sredstev, zakonodaja s področja kemikalij in prevoza nevarnih snovi. Podjetja, morajo dobro poznati predpise in zagotoviti disciplino ter odgovornost v odnosu do izvajanja teh predpisov. Pomembno je, da se podjetja v carinskih predpisih in poenostavitvah prepoznajo ter na podlagi tega ugotovijo, kateri postopki jim omogočajo boljše poslovanje in prihranek pri denarju in času. Po sklenjenih komercialnih dogovorih z izvajalcem storitve izven Evropske unije se na posebej predpisanem obrazcu vloži na carinski urad zahtevek za izdajo dovoljenja za postopek z ekonomskim učinkom. Carinski urad izda dovoljenje, na osnovi katerega špediter pripravi carinske deklaracije, carinski organi odvzamejo tudi vzorce blaga. Vzorci služijo za dokazovanje istovetnosti vrnjenega blaga. Pošiljki blaga je priložen varnostni list, račun in izjava o poreklu blaga. Prevoz blaga je izveden kot zbirni kamionski ADR prevoz (nevarno blago). Po končanem prepakiranju se blago z ADR prevozom pripelje v Slovenijo. Ponovno se odvzamejo vzorci in po potrjeni istovetnosti se blago sprosti v prosti promet. Carina se plača samo za dodano vrednost. V tem primeru je to embalaža in opravljeno delo. Najpomembnejše ugotovitve v diplomskem delu lahko strnemo v redno spremljanje zakonodaje na področju fitofarmacevtskih sredstev, zakona o kemikalijah, carinskem zakonu in redno spremljanje tržnih dogajanj in spremljanje okolja, saj samo premišljeno izbrani postopki vodijo v racionalno in učinkovito poslovanje podjetja. Po preučevanju različne zakonodaje lahko zaključim, da se le-ta tesno prepleta med sabo in spremembe ene vplivajo na drugo. Nujno je sodelovanje podjetij z državnimi inštitucijami. Razumeti je potrebno tudi vlogo inšpekcijskih služb, ki nikakor ni le represivna ampak je lahko v veliko pomoč pri razumevanju in izvajanju zakonskih določil.
Ključne besede: carinski postopek, ekonomski učinek, pasivno oplemenitenje, nevarno blago, pakiranje, embalaža
Objavljeno: 25.05.2010; Ogledov: 1379; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (4,99 MB)

8.
ORGANIZACIJA PREVOZOV NEVARNEGA BLAGA NA PRIMERU POSLOVANJA CINKARNE CELJE
Ines Dobnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Nevarnost in z njo povezan strah pred posledicami je dejstvo, ki človeka nenehno navdaja. Vojne, bolezen, nesreče in druge ujme so mu stalno za petami. Tudi prevoz nevarnega blaga predstavlja veliko nevarnost za človeka in okolje, zato je potrebno poskrbeti, da vsi udeleženci pri prevozu zadovoljijo varnostne ukrepe, ki so predpisani po zakonu. Vsak dan se po svetu prevaža več milijonov ton nevarnih snovi. Najbolj nevarne snovi so eksplozivne, vnetljive, jedke, radioaktivne, kužne, oksidirajoče, organski peroksidi, stisnjeni plini, posode pod tlakom, snovi, ki reagirajo z vodo, naftni derivati, strupi in podobni. Pri tem prihaja do nesreč in s tem do onesnaževanja okolja in negativnih vplivov na zdravje in življenja ljudi v vseh fazah prevoza — pakiranju , nakladanju, prevozu in razkladanju. Pri nesrečah največkrat pride do razsutja trdnih snovi, vnetljivosti, izlitja tekočin ali izhajanja plinov, pri čemer je še posebno nevarno, če snov reagira z vodo, zrakom ali je drugače nevarna (radioaktivna, vnetljiva, kužna itd.). Tako pride do onesnaženja tal, zraka, vode in podtalnice, če strupenih snovi hitro ne odstranimo ali nevtraliziramo. Problem, ki ga obravnavamo v vsebini naloge, je, kako vse s predpisi določene zahteve upoštevati in izvesti v praksi — in s tem zagotoviti visoko stopnjo varnosti prevoza nevarnega blaga. Na praktičnem primeru prevoza nevarnega blaga v Cinkarni Celje smo prikazali, kako v praksi poteka celoten proces prevoza organizacije in tehnologija izvedbe,npr. kakšne so dolžnosti posameznikov, ki sodelujejo v procesu in kakšne so zahteve veljavnih predpisov ter kako jih uporabimo in izvedemo v praksi. V nalogi so opisani varnostni ukrepi pri prevozu nevarnega blaga, vrsta embalaže za pakiranje in prevoz nevarnega blaga. Embalaža in pakiranje sta pomembna dejavnika v cestnem prevozu nevarnega blaga, prav tako prevozi nevarnega blaga brez ustreznih in učinkovitih transportnih sredstev nimajo prihodnosti.
Ključne besede: nevarno blago, organiziranje prevoza nevarnega blaga, navodila za prevoz nevarnega blaga.
Objavljeno: 26.08.2010; Ogledov: 2942; Prenosov: 401
.pdf Celotno besedilo (5,64 MB)

9.
ORGANIZIRANJE PREVOZA VNETLJIVIH ADITIVOV NA PRIMERU PODJETJA ETOL D.D.
Primož Mastnak, 2010, diplomsko delo

Opis: Prevoz nevarnih snovi je zelo kompleksen proces, katerega omejuje številni predpisi in zakoni. Da je prevoz varen, se je teh zahtev potrebno strogo držati, saj lahko pride v nasprotnem primeru do hudih posledic. Nevarne snovi so lahko zaradi svojih lastnosti škodljive ljudem, živalim in okolju, predstavljajo pa tudi zelo veliko tveganje za nastanek katastrofalnih nezgod. Zaradi tega morajo biti vsi udeleženci pri prevozu nevarnih snovi ustrezno usposobljeni za delo z nevarnimi snovmi. Ker je prevoz nevarnih snovi zelo obsežna tematika, sem se v diplomski nalogi posvetil prevozu vnetljivih tekočin na primeru podjetja Etol d.d, ki se med drugim ukvarja tudi z proizvodnjo vnetljivih aditivov. V nalogi je opisan celoten proces organizacije prevoza vnetljivih aditivov, dolžnosti vseh sodelujočih ter predpisi in zakoni, ki veljajo pri prevozu nevarnih snovi. Opisana so tudi vozila za prevoz vnetljivih aditivov, njihova oprema ter kako pravilno označiti vozila in embalažo. Za primerjavo je predstavljena tudi organizacija nevarnih snovi v podjetju Cinkarna Celje, na koncu pa so podani še predlogi izboljšav.
Ključne besede: organiziranje prevoza, nevarno blago, razvrščanje, aromatični pripravki
Objavljeno: 10.09.2010; Ogledov: 2019; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (2,63 MB)

10.
Prometne nesreče pri transportu naftnih derivatov v podjetju Petrol d.d.
Nataša Vodopivc, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi bomo predstavili, raziskali in definirali glavne pojme logistike, prometa in transporta ter opisali pravila za transport nevarnih snovi v cestnem prometu, kamor uvrščamo naftne derivate. Predstavili bomo tudi povzročitelje prometnih nesreč in njihove posledice, kar bo osrednja tema diplomske naloge. V drugem delu bomo predstavili Petrolovo transportno pot naftnih derivatov v Sloveniji, prometne nesreče v okviru podjetja in ravnanje v njihovem primeru. Opisali bomo posledice neposredne vpletenosti avtocisterne v nesrečo in posledice, če ta ni vpletena, pri čemer imamo v mislih zastoje zaradi nesreč, ki jih povzročijo tretje osebe. Podali bomo tudi dve rešitvi, ki bi pripomogli k bolj tekočemu in varnejšemu transportu.
Ključne besede: logistika, transport, nevarno blago, prometne nesreče
Objavljeno: 14.02.2013; Ogledov: 1053; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici