1. MANAGEMENT NEPROFITNIH ŠPORTNIH ORGANIZACIJ - RAZISKAVA MODELOV TREH NACIONALNIH JUDO ZVEZAlen Vučina, Vojko Potočan, 2024, magistrsko delo Opis: Povzetek v slovenščini: Magistrska naloga raziskuje različne modele managementa, ki se uporabljajo v treh nacionalnih judo zvezah: Judo zvezi Slovenije, Judo zvezi Finske in Judo zvezi Turčije. Namen raziskave je bil analizirati in primerjati pristope, organizacijske strukture ter ključne dejavnike delovanja in managementa neprofitnih športnih organizacij, pri čemer je fokus na razumevanju učinkovitega managementa in prilagajanja specifičnostim delovanja v lokalnih okoljih.
V prvem delu naloge so predstavljeni teoretični koncepti neprofitnega managementa, vključno z managementom, financiranjem, organizacijsko kulturo in vplivom teh dejavnikov na delovanje športnih organizacij. V nadaljevanju teoretičnega dela, so opisane posebnosti neprofitnih organizacij v športu, kjer je poudarek na razvoju in promociji športa kot javnega dobrega, predvsem s pomočjo prostovoljcev in državnih podpor.
V empiričnem delu smo izvedli analizo organiziranosti in delovanja izbranih judo zvez. Pri Judo zvezi Slovenije je raziskava pokazala močan poudarek na tradicionalnih vrednotah juda, vrhunskih rezultatih na največjih tekmovanjih in razvoju mladih športnikov. Judo zveza Finske se osredotoča na vključevanje širše skupnosti v dolgoročni razvoj športa, pri čemer se pogosto povezuje z drugimi reprezentancami ter z javnimi in zasebnimi partnerji. Judo zveza Turčije pa je v zadnjem desetletju doživela obsežne spremembe v strukturi in strategiji, saj s pomočjo državnega financiranja stremi k povečanju mednarodne konkurenčnosti. Njihov glavni izziv je, kako ponovno osvojiti olimpijsko medaljo.
Na podlagi analize so v nalogi oblikovani ključni zaključki in priporočila, ki poudarjajo pomen prilagodljivega vodenja, učinkovite komunikacije ter zmožnosti povezovanja z lokalno skupnostjo in sponzorji. Raziskava ugotavlja, da je uspešnost neprofitnih športnih organizacij v veliki meri odvisna od sposobnosti vodij, da se prilagajajo specifičnim izzivom in priložnostim, ki izhajajo iz kulturnih, finančnih in institucionalnih razlik v posameznih državah. Ključne besede: ŠPORT, NEPROFITNE ORGANIZACIJE, MANAGEMENT ŠPORTNIH ORGANIZACIJ, JUDO, MODELI MANAGEMENTA JUDO ZVEZ Objavljeno v DKUM: 14.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 32
Celotno besedilo (2,79 MB) |
2. Vloga managementa pri zagotavljanju sredstev neprofitnih športnih organizacijAleks Perger, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na vlogo managementa pri zagotavljanju sredstev za delovanje neprofitnih športnih organizacij. V začetku diplomskega dela smo raziskali, kaj sploh neprofitne organizacije so in kakšne organizacijske strukture poznamo. V nadaljevanju smo opisali, kaj so športna društva in predstavili razlike med profitnimi in neprofitnimi športnimi organizacijami. Opisali smo, kaj je to športni management, katere ključne naloge opravljajo športni managerji in katere so njihove lastnosti. V teoretičnem delu smo raziskali financiranje teh neprofitnih športnih organizacij, katera sredstva poznamo in njihove procese pridobivanja. V raziskovalnem delu diplomskega dela smo obravnavali primer ŠD Mladost. V sklopu tega smo si na začetku diplomskega dela zastavili tri raziskovalna vprašanja, skozi katera smo ugotovili vlogo managementa v delovanju neprofitnih športnih organizacij, učinkovitost sedanjega modela financiranja obravnavanega športnega društva in dodatne možnosti financiranja društva. Najprej smo raziskali zgodovino društva in njegovega delovanja. Nato smo s pomočjo dokumentacije opisali vire financiranja društva ter naredili analizo trenutnega financiranja. V zaključku diplomskega dela smo raziskali dodatne možnosti financiranja obravnavanega društva. Ključne besede: financiranje, športne organizacije, športni management, dodatne možnosti, model financiranja, izboljšanje, analiza društva, neprofitne športne organizacije, sponzorstva, donacije Objavljeno v DKUM: 06.09.2024; Ogledov: 125; Prenosov: 42
Celotno besedilo (778,83 KB) |
3. Primerjava managementskih funkcij v profitnih in neprofitnih organizacijahAna Švarc, 2020, diplomsko delo Opis: Vsako podjetje ne glede na to, ali je profitno ali neprofitno, potrebuje dobrega managerja. Management pri svojem delu opravlja predvsem štiri funkcije. V tem delu bomo predstavili in razložili planiranje, organiziranje, vodenje in kontroling. Podrobneje bomo predstavili profitne in neprofitne organizacije, za kaj katero deluje, v dobrobit koga deluje, kako deluje. Za praktični primer profitne organizacije bomo uporabili podjetje Geberit proizvodnja d. o. o., ki je vodilno podjetje v sanitarni tehniki. Osrednja tema oziroma naloga tega dela je, primerjava opravljanja managementskih funkcij v profitnih in neprofitnih organizacijah. Tukaj se bomo posvetili vsaki funkciji posebej in navedli razlike.
Glavna ugotovitev te naloge je, ugotovitev razlik med managentskimi funkcijami v obeh primerih organizacije. Kje se pojavlja največ in najmanj razlik in podobnosti. Ključne besede: Managementske funkcije, profitne organizacije, neprofitne organizacije, primerjava funkcij. Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 1041; Prenosov: 114
Celotno besedilo (829,10 KB) |
4. Predlog strategije rasti na primeru športnega društvaJure Andolšek, 2021, diplomsko delo Opis: 99 % vseh podjetij v Evropski uniji predstavljajo mikro, mala in srednja podjetja. Skupaj zagotavljajo dve tretjini delovnih mest v zasebnem sektorju in prispevajo k več kot polovici skupne dodane vrednosti, ki jo ustvarijo podjetja v EU (Evropski parlament, 2021). Hitrorastoča in srednjerastoča podjetja sicer niso zelo številna, vendar so pomembna za ustanavljanje novih delovnih mest. Zato je pomembno, da poznamo poslovanje podjetja in tudi načine ter strategije, s katerimi podjetja rastejo.
V diplomskem delu smo preučevali rast podjetja in nato v aplikativnem delu podali predlog strategije rasti za teniško športno društvo Portovald. Tenisu v zadnjih letih raste popularnost, kar posledično vpliva na mlade, ki si ga želijo trenirati. Popularnost tenisa se je povečala tudi med rekreativnimi igralci, saj je postal veliko bolj dostopen kot včasih, ko so ga igrali samo premožnejši meščani.
Cilj raziskave je bil, da pripravimo dober predlog strategije rasti, s katerim bo klub začel poslovati bolj dobičkonosno. Skupaj s teoretičnim znanjem, ki smo ga pridobili ob pisanju diplomskega dela in analizo poslovanja, smo pripravili predlog strategije rasti, ki bi ga društvo po mnenju predsednice in vodje kluba lahko uporabilo že v letu 2022.
Diverzificirana rast je bolj zapletena od drugih strategij rasti, ampak je v večini primerov bolj dobičkonosna, če je izvedena pravilno. Pri tem je pomembno razumeti, v kateri fazi razvoja je v danem trenutku podjetje oziroma v našem primeru društvo in kam ga pelje pot v prihodnosti, če nadaljuje s trenutnim načinom delovanja, oziroma kaj je treba spremeniti, da se preusmeri na drugačno pot, na kateri je možna želena rast. Ključne besede: rast podjetja, podjetništvo, neprofitne organizacije, strategije rast, tenis. Objavljeno v DKUM: 15.10.2021; Ogledov: 1158; Prenosov: 109
Celotno besedilo (1,43 MB) |
5. Management v športnem klubuDavid Ban, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu z naslovom Management v športnem klubu sem raziskal management in izvajanje managementa v Rokometnem klubu Krško (v nadaljevanju RK Krško), ki je neprofitna organizacija. Poudariti sem želel pomen dobrega managementa, saj tako klub oblikuje pozitivno podobo v javnosti in pridobiva pokrovitelje, uporabnike športnih storitev, obiskovalce tekem in povečuje število trenirajočih članov. Za uspešnost športnega kluba je pogosto ključnega pomena s kolikšnimi finančnimi sredstvi razpolagajo.
Najprej sem navedel nekaj teoretičnih osnov managementa, managementa v športu in neprofitnih organizacij. Nato sem opisal športna društva in rokomet. Teorijo sem povezal s praktičnim primerom in predstavil RK Krško ter raziskal zadovoljstvo članov kluba z izvajanjem managementa.
Ugotovil sem, da so člani z izvajanjem managementa v klubu zadovoljni ali zelo zadovoljni, delo vodstva pa ocenjujejo kot solidno, dobro ali zelo dobro. Vendar nekatere pomanjkljivosti vseeno obstajajo.
Na osnovi analize obstoječega managementa, ugotovitev in odgovorov na vprašanja, sem podal ideje in predloge za izboljšave. Ključne besede: Management, Rokometni klub Krško, neprofitne organizacije, športni management, rokomet. Objavljeno v DKUM: 28.10.2019; Ogledov: 1381; Prenosov: 172
Celotno besedilo (621,74 KB) |
6. Management neprofitnih organizacijMaja Knežević, 2019, magistrsko delo Opis: Neprofitne organizacije so organizacije, ki v sodobnem svetu zavzemajo iz leta v leto pomembnejše mesto. Gre za nadvse raznolike organizacije, ki jih je velikokrat težko razlikovati od profitno usmerjenih organizacij. Osnovni smisel njihovega obstoja predstavlja delovanje v splošne družbeno koristne namene in ne ustvarjanje dobička, kot je to cilj pri profitno usmerjenih organizacijah.
Temeljna naloga managementa je enaka tako v neprofitnih kot tudi v profitno usmerjenih organizacijah. Management načrtuje, organizira, usmerja in nadzira delovanje pripadnikov organizacije na način, da organizacija uspešno ter učinkovito dosega cilje, ki so bili določeni s strani lastnikov, ustanoviteljev, oblasti, članov.
Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. To sta teoretični in empirični. V teoretičnem delu so podrobneje predstavljena pojma management neprofitne organizacije ter neprofitna organizacija, v empiričnem delu pa smo predstavili management dveh neprofitnih in hkrati tudi nevladnih organizacij. To sta Zveza prijateljev mladine Slovenije ter Rdeči križ Slovenije. S pomočjo primerjalne analize smo prikazali razlike in podobnosti njunega managementa. Ključne besede: neprofitne organizacije, nevladne organizacije, management, organizacija, društvo, ustanova, zavod, podjetje, prostovoljstvo, financiranje, družbeni interes, dobrodelnost Objavljeno v DKUM: 24.10.2019; Ogledov: 1964; Prenosov: 351
Celotno besedilo (1007,93 KB) |
7. Marketinški načrt širitve dejavnosti Gledališke skupine DobrovaTina Zuljan, 2019, diplomsko delo Opis: Gledališka skupina Dobrova obstaja z namenom uresničevanja svojega poslanstva, preko katerega prispeva k razvoju in dostopnosti ljubiteljske gledališke kulture. Omenjeni skupini zaradi skupnih interesov po gledališkem ustvarjanju in druženju svoj prosti čas posvečajo amaterski gledališčniki. Znotraj okvirov omejenih finančnih sredstev skrbijo za ustvarjanje, uprizarjanje in organiziranje gledaliških predstav ter abonmaja. Polna gledališka dvorana in zadovoljno občinstvo, ki se rado vrača v gledališče, predstavljata za gledališko skupino najvišje merilo uspeha in motivacijo za nadaljnje delovanje.
Zaznan trend zniževanja števila obiskovalcev gledaliških predstav na Dobrovi ogroža dolgoročno delovanje gledališke skupine in predstavlja glavni motiv za ukrepanje. Brez obiskovalcev gledaliških predstav bi bilo delovanje gledališke skupine brez pomena. Enega možnih ukrepov člani gledališke skupine Dobrova vidijo v širitvi dejavnosti gledališke skupine z uvedbo otroškega abonmaja. Otroci, prebivajoči v občini Dobrova - Polhov Gradec, nimajo možnosti obiskovanja otroškega abonmaja v domačem kraju.
Omogočanje zgodnjega stika otrok z gledališčem bi pomenilo nadgradnjo poslanstva gledališke skupine in hkrati pestrejše kulturno dogajanje v občini Dobrova – Polhov Gradec. Raziskava želja, pričakovanj, zanimanja in navad potencialnih obiskovalcev ter izdelava marketinškega načrta za uvedbo nove storitve otroškega abonmaja omogoča ovrednotenje smotrnosti nove storitve in določitev temeljev za njeno lansiranje in kakovostno izvedbo.
Zaradi omejenih finančnih sredstev gledališke skupine, konkurence v smislu drugih oblik preživljanja prostega časa, vedno »zahtevnejših« obiskovalcev gledališča, potrebe po inovativnosti, pomanjkanja znanja, časa, angažiranosti prostovoljcev in številčnih deležnikov je načrtovanje pomembno orodje za obstoj in razvoj gledališke skupine Dobrova ter s tem kulturnih vrednot prebivalcev občine in bližnjih okoliških krajev. Ključne besede: marketing, neprofitne organizacije, ljubiteljska kultura, ljubiteljska gledališka skupina, otroški abonma. Objavljeno v DKUM: 13.06.2019; Ogledov: 1254; Prenosov: 83
Celotno besedilo (895,56 KB) |
8. Tržna naravnanost slovenskih neprofitnih organizacijNataša Plauc, 2017, magistrsko delo Opis: Tržna naravnanost podjetij je dobro raziskan pojem, v zadnjem času pa naraščajo tudi raziskave iz področja tržne naravnanosti neprofitnih organizacij. Naše delo je rezultat prve takšne raziskave v Sloveniji. Raziskovali smo raven tržne naravnanosti pri nas ter povezavo tržne naravnosti z uspešnostjo in učinkovitostjo neprofitnih organizacij.
Neprofitnim organizacijam za razliko od podjetij primarni cilj ni ustvarjanje dobička, temveč stremijo k uresničevanju svojega poslanstva, ki je običajno služenje širšemu družbenemu interesu ter v družbo širijo vrednote, kot so znanje, umetnost, zdravje, šport, dobrodelnost itd. Seveda niso nepridobitne organizacije izključno neprofitno usmerjene. Del njihovega delovanja je lahko profiten in tako so njihove aktivnosti pridobivanja sredstev povsem komercialne narave.
Raziskave poudarjajo, da je za neprofitni sektor pomembno, da prevzame tržno naravnano filozofijo kot organizacijski odziv na trenutne pritiske in okoljske spremembe. V zadnjih dveh desetletjih se je neprofitni sektor soočal z raznimi pritiski kot je povečan nadzor s strani javnega sektorja in donatorjev, tekmovanje za sredstva ter omejitve javnih sredstev. Zaradi naštetih razlogov morajo neprofitne organizacije posvetiti posebno pozornost merilom uspešnosti in doseganju eksternih ciljev, da bodo lahko pridobile nova sredstva.
V prvem delu raziščemo in predstavimo koncept tržne naravnanosti in njene elemente, prikazujemo natančno sliko neprofitnih organizacij v Sloveniji ter proučimo do sedaj opravljene raziskave na tem področju iz tujine.
V našo raziskavo smo zajeli 92 slovenskih društev, zavodov, fundacij in ostalih neprofitnih organizacij. Instrument za merjenje tržne naravnanosti smo povzeli po dr. Modiju. Raziskava podrobneje proučuje povezavo med tržno naravnanostjo in učinkovitostjo ter uspešnostjo, podrobneje pa še zadovoljstvo odjemalcev, pridobivanje sredstev in ugled med sorodnimi organizacijami.
Rezultat jasno kaže, da tržna naravnanost veča zadovoljstvo uporabnikov, veča ugled med sorodnimi organizacijami in pozitivno vpliva na uspešnost ter učinkovitost neprofitnih organizacij. Slovenske organizacije so relativno tržno naravnane, povprečna ocena je 3,64. Že večkrat ovržena hipoteza, da velikost organizacije vpliva na tržno naravnanost, je bila ovržena tudi v našem primeru.
Med tržno naravnanostjo in pridobivanjem sredstev nismo zasledili signifikantne razlike, medtem ko je večina preteklih raziskav potrdila to povezavo. Ključne besede: neprofitne organizacije, nepridobitne organizacije, tržna naravnanost, marketing, tretji sektor, družbena odgovornost Objavljeno v DKUM: 27.10.2017; Ogledov: 1538; Prenosov: 244
Celotno besedilo (1,51 MB) |
9. DAVČNO-PRAVNI VIDIKI DRUŠTEVTadeja Kremzer Jenčič, 2016, magistrsko delo Opis: Društva oz. združenja so v zadnjih letih v civilni družbi v porastu. Večinoma jih v tujini uvrščajo med neprofitne in nevladne organizacije ali celo tretji sektor. Praviloma gre za pravne osebe zasebnega prava, kar v našem pravnem sistemu določa Zakon o društvih iz leta 2006 in tako pridobijo društva v našem pravnem sistemu lastnost pravne osebe z registracijo pri pristojni upravni enoti. Ključne besede: Društva, davki, društva v javnem interesu, nevladne organizacije, neprofitne organizacije, tretji sektor, humanitarne organizacije, pridobitna in nepridobitna dejavnost Objavljeno v DKUM: 15.09.2016; Ogledov: 1531; Prenosov: 247
Celotno besedilo (2,07 MB) |
10. SLOVENSKE ORGANIZACIJE ZA ZAŠČITO ŽIVALI IN UPORABA NOVIH MEDIJEVAndreja Roškar, 2016, diplomsko delo Opis: Slovenske organizacije za zaščito živali so majhne in imajo za svoje delo zelo omejena sredstva, pomoči potrebnih živali pa je vedno veliko. Zato je pomembno, da s čim nižjimi stroški v kratkem času dosežejo veliko število ljudi, ki nato postanejo posvojitelji živali, donatorji, prostovoljci, podporniki ... Najenostavnejši način za to je uporaba spleta in družbenih medijev, predvsem Facebooka. Z uporabo vsebinske analize smo raziskali, kako za komunikacijo uporabljajo spletne strani in Facebook, kako uspešne so pri ustvarjanju lastne spletne znamke ter kako za oglaševanje živali, zbiranje sredstev, informiranje javnosti, pa tudi aktivizem, izkoriščajo vse prednosti, ki jih spletne tehnologije ponujajo. Ključne besede: neprofitne organizacije, zaščita živali, Facebook, spletna znamka Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1518; Prenosov: 128
Celotno besedilo (6,65 MB) |