| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Tržna naravnanost slovenskih neprofitnih organizacij
Nataša Plauc, 2017, magistrsko delo

Opis: Tržna naravnanost podjetij je dobro raziskan pojem, v zadnjem času pa naraščajo tudi raziskave iz področja tržne naravnanosti neprofitnih organizacij. Naše delo je rezultat prve takšne raziskave v Sloveniji. Raziskovali smo raven tržne naravnanosti pri nas ter povezavo tržne naravnosti z uspešnostjo in učinkovitostjo neprofitnih organizacij. Neprofitnim organizacijam za razliko od podjetij primarni cilj ni ustvarjanje dobička, temveč stremijo k uresničevanju svojega poslanstva, ki je običajno služenje širšemu družbenemu interesu ter v družbo širijo vrednote, kot so znanje, umetnost, zdravje, šport, dobrodelnost itd. Seveda niso nepridobitne organizacije izključno neprofitno usmerjene. Del njihovega delovanja je lahko profiten in tako so njihove aktivnosti pridobivanja sredstev povsem komercialne narave. Raziskave poudarjajo, da je za neprofitni sektor pomembno, da prevzame tržno naravnano filozofijo kot organizacijski odziv na trenutne pritiske in okoljske spremembe. V zadnjih dveh desetletjih se je neprofitni sektor soočal z raznimi pritiski kot je povečan nadzor s strani javnega sektorja in donatorjev, tekmovanje za sredstva ter omejitve javnih sredstev. Zaradi naštetih razlogov morajo neprofitne organizacije posvetiti posebno pozornost merilom uspešnosti in doseganju eksternih ciljev, da bodo lahko pridobile nova sredstva. V prvem delu raziščemo in predstavimo koncept tržne naravnanosti in njene elemente, prikazujemo natančno sliko neprofitnih organizacij v Sloveniji ter proučimo do sedaj opravljene raziskave na tem področju iz tujine. V našo raziskavo smo zajeli 92 slovenskih društev, zavodov, fundacij in ostalih neprofitnih organizacij. Instrument za merjenje tržne naravnanosti smo povzeli po dr. Modiju. Raziskava podrobneje proučuje povezavo med tržno naravnanostjo in učinkovitostjo ter uspešnostjo, podrobneje pa še zadovoljstvo odjemalcev, pridobivanje sredstev in ugled med sorodnimi organizacijami. Rezultat jasno kaže, da tržna naravnanost veča zadovoljstvo uporabnikov, veča ugled med sorodnimi organizacijami in pozitivno vpliva na uspešnost ter učinkovitost neprofitnih organizacij. Slovenske organizacije so relativno tržno naravnane, povprečna ocena je 3,64. Že večkrat ovržena hipoteza, da velikost organizacije vpliva na tržno naravnanost, je bila ovržena tudi v našem primeru. Med tržno naravnanostjo in pridobivanjem sredstev nismo zasledili signifikantne razlike, medtem ko je večina preteklih raziskav potrdila to povezavo.
Ključne besede: neprofitne organizacije, nepridobitne organizacije, tržna naravnanost, marketing, tretji sektor, družbena odgovornost
Objavljeno: 27.10.2017; Ogledov: 844; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

2.
UČINKOVITOST IN USPEŠNOST JAVNIH UNIVERZ V SLOVENIJI IN IZBRANIH DRŽAVAH
Marina Kuhar, 2015, magistrsko delo

Opis: Javne univerze, kot javne nepridobitne organizacije, pridobivajo sredstva od države. Omejenost proračunskih sredstev in nezadostnost virov sta težavi, s katerima se srečujejo vse države. Učinkovitost in uspešnost poslovanja javnih univerz je težko izmeriti, če jih opazujemo samostojno, zato jih primerjamo z drugimi tovrstnimi inštitucijami. Osredotočili smo se na primerjavo štirinajstih javnih univerz iz sedmih držav. V teoretičnem delu naloge smo proučili in predstavili institucionalne okvire delovanja univerz v Sloveniji, Kanadi, Veliki Britaniji, Avstraliji, ZDA, Singapurju in na Danskem. Proučili smo pojme učinkovitosti in uspešnosti izvajanja dejavnosti na javnih univerzah, da bi ugotovili, katere so bistvene razlike med kazalniki. Opredelili smo kazalnike za merjenje notranje in zunanje učinkovitosti in uspešnosti izobraževanja. Raziskali smo vsa javno dostopna poročila o kakovosti, letna in finančna poročila za vsako univerzo posebej. V nadaljevanju smo proučili in primerjali finančne in nefinančne podatke izbranih univerz. Izračunali smo finančne in nefinančne kazalnike za vsako univerzo posebej in ugotovili, kakšne so razlike med proučevanimi univerzami na podlagi teh kazalnikov. Na podlagi zbranih kazalcev in kazalnikov ter izračunanih kazalnikov smo na koncu presodili, katera izmed proučevanih univerz je najboljša.
Ključne besede: javne univerze, nepridobitne organizacije, učinkovitost, uspešnost, institucionalni okviri, izobraževanje, finančni kazalniki, nefinančni kazalniki.
Objavljeno: 23.12.2015; Ogledov: 1355; Prenosov: 217
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

3.
PLANIRANJE V NEPRIDOBITNIH ORGANIZACIJAH - PRIMER DRUŠTVA ZA ŠPORT IN REKREACIJO
Tjaša Havnik, 2015, magistrsko delo

Opis: Funkcija planiranja je osrednja funkcija v menedžmentu, s pomočjo katere organizacija skrbi za svoje delovanje in rast. To velja tako za pridobitne kot nepridobitne organizacije, katerih glavni namen ni ustvarjanje dobička, temveč koriščenje širši družbi. Magistrsko delo obravnava pomen funkcije planiranja v nepridobitnih organizacijah. Osredotoča se na vprašanje, ali je funkcija planiranja res potrebna tudi v majhnih nepridobitnih organizacijah, kot so športna in rekreativna društva, ter ali lahko planiranje v takšnih organizacijah prinese povečanje uspešnosti in učinkovitosti poslovanja. Cilj magistrske naloge je celostno preučiti funkcijo planiranja v nepridobitnih organizacijah, natančneje v športnih in rekreacijskih društvih, ter nadalje na podlagi ugotovitev prenesti znanja v praktični del magistrske naloge in izvesti planiranje v preučevanem Društvu za šport in rekreacijo – Razgibaj se. Osrednji del magistrske naloge je namenjen planiranju v Društvu za šport in rekreacijo – Razgibaj se, v sklopu katerega je izdelan poslovni načrt. Sledi primerjalna analiza poslovanja društva pred in po uvedbi sprememb, ki jih je prineslo planiranje, in spremljanje ugotovitev. Med pisanjem magistrskega dela je bilo ugotovljeno, da je planiranje izrednega pomena tudi v majhnih športnih in rekreativnih društvih. Še posebej zato, ker si morajo ta društva vire delovanja v večini zagotoviti sama in so zelo omejena s pridobivanjem dodatnih virov financiranja preko javnih razpisov ter sponzorskih in donatorskih sredstev. Zato je še toliko bolj pomembno podrobno planiranje upravljanja z viri, ki jih ima društvo na voljo, in izrabljanje priložnosti, ki jih prinese zunanje okolje. Preučevanje društva pred in po uvedbi sprememb v poslovanje je pokazalo, da je planiranje društvu prineslo številne pozitivne posledice, ki so se navezovale na zadovoljstvo uporabnikov storitev, na povečanje učinkovitosti in uspešnosti poslovanja ter nenazadnje na rast in razvoj samega društva. Ugotovili smo, da ima planiranje tudi v nepridobitnih organizacijah veliko moč – tako v večjih javnih ustanovah kot v majhnih športnih in rekreacijskih društvih.
Ključne besede: menedžment, funkcija planiranja, nepridobitne organizacije, društva, športna in rekreacijska društva
Objavljeno: 26.05.2015; Ogledov: 1650; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

4.
DEJAVNIKI OBLIKOVANJA ORGANIZACIJSKE KLIME PRI PROSTOVOLJSTVU
Tadej Štibilj, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Prostovoljstvo je v današnjih časih, ko na trgu dela vladajo zelo slabe razmere in ljudje z iskanjem zaposlitve bijejo pravi boj z mlini na veter, ena od idealnih rešitev za tiste, ki želijo koristno in kvalitetno preživljati svoj prosti čas. Največje potrebe po prostovoljnem udejstvovanju lahko najdemo v raznoraznih nepridobitnih organizacijah. V njih so prostovoljci tisti, ki ustvarjajo organizacijo, in vsak posameznik, ki se bo v njej počutil dobro, bo pri opravljanju svojih nalog lahko uspešen ter tako pripomogel na poti k zastavljenim ciljem organizacije. V diplomskem delu smo se zato osredotočili na prepoznavanje dejavnikov, ki najpomembneje vplivajo na oblikovanje organizacijske klime pri prostovoljstvu. V diplomski nalogi uvod zajema predstavitev problema, namen in cilje diplomskega dela, predpostavke in omejitve pri pisanju ter metode dela pri raziskovanju. V teoretičnem delu smo predstavili organizacijsko klimo, njeno zgodovino in dimenzije ter načine merjenja klime. Obrazložili smo tudi pojem organizacijske kulture in pojasnili glavne razlike med organizacijsko klimo in kulturo. Nadaljnje smo povzeli definicije o nepridobitnih organizacijah ter predstavili management, kulturo in dejavnosti le-teh. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo o dejavnikih oblikovanja organizacijske klime med prostovoljci in zaposlenimi v Zavodu O, zavodu škofjeloške mladine, ki že več kot 15 let deluje kot nepridobitna organizacija na področju kulturnega, glasbenega in umetniškega delovanja. Zanimalo nas je, če imajo starejši prostovoljci boljše mnenje o medsebojnih odnosih v organizaciji kot mlajši prostovoljci ter če število let sodelovanja vpliva na temeljno poznavanje poslanstva, vizije in ciljev organizacije. Želeli smo ugotoviti tudi, če je v povprečju nezaposleni del prostovoljcev bolj motiviran in zavzet za delo kot zaposleni del ter če je mnenje moškega dela anketirancev glede notranjega komuniciranja in informiranja boljše od ženskega dela anketirancev. Anketni vprašalnik so sodelujoči dobili neposredno v roke, izpolnili pa so ga skoraj vsi, ki so tako ali drugače udeleženi v prostovoljnih aktivnostih Zavoda O ter seveda tudi vsi zaposleni v njem. Podatke smo nato analizirali s programom Microsoft Excel in jih obdelali s pomočjo statističnega programa SPSS 20.
Ključne besede: organizacijska klima, organizacijska kultura, prostovoljstvo, nepridobitne organizacije.
Objavljeno: 26.01.2015; Ogledov: 716; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

5.
VPLIV STILOV VODENJA NA MOTIVACIJO ZAPOSLENIH
Andrej Varžič, 2014, magistrsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Izhodišče v teoretičnem delu je bila strokovna literatura priznanih domačih in tujih avtorjev. Uporabili smo deskriptivno metodo podajanja snovi. V teoretičnem delu smo opisali osnove managementa, njegove opredelitve, ravni in funkcije managementa. Dotaknili smo se tudi pridobitnih in nepridobitnih organizacij ter definirali razlike med njima. Nadalje smo predstavili proces vodenja, kjer smo opredelili vodenje, njegove sestavine in temeljne sposobnosti, ki so potrebne za uspešno in učinkovito vodenje. Opisali smo tudi stile vodenja in ker je osnova naloge povezna s motivacijo zaposlenih, smo tudi razložili motivacijo, motivacijske teorije, faktorje in dejavnike, ki vplivajo na motivacijo. Namen in cilji: Osnovni namen je ugotoviti povezavo med stilom vodenja in motivacijo ter ugotoviti, kakšen učinek ima stil vodenja na motiviranost zaposlenih v nepridobitnih organizacijah. Prav tako smo želeli ugotoviti, kateri stil vodenja trenutno prevladuje v zavodu in kakšnega vodjo si želijo zaposleni v prihodnje, da bi bili pri svojem delu uspešno motivirani za opravljanje nalog. Raziskovalna metodologija: Raziskava je temeljila na deskriptivni in analitično statističnih metodah. Rezultati so bili pridobljeni s pomočjo ankete, katere inštrument je bil anonimni anketni vprašalnik zaprtega tipa. Vzorec je predstavljalo 100 zaposlenih v zdravstveni negi na Kliniki za kirurgijo v Univerzitetnem kliničnem centru Maribor. V anketi smo izpostavili transformacijski stil vodenja, transakcijski stil vodenja in motivacijske dejavnike, tako materialne kot tudi nematerialne. Rezultati: S pomočjo raziskave pridobljeni rezultati nam povedo, da gre za statistično značilno razliko v korist transformacijskega stila vodenja, medtem, ko se pri vplivanju na motivacijo s transformacijskim stilom vodenja z enakim učinkom kot vplivanje z materialnimi in nematerialnimi motivacijskimi dejavniki, ne pokaže statistično značilna razlika. Sklep: Na podlagi raziskave lahko zaključimo, da na Kliniki za kirurgijo v Univerzitetnem kliničnem centru Maribor prevladuje transformacijski stil vodenja pred transakcijskim. Ugotovili smo tudi, da ima transformacijski stil vodenja pomembno vlogo pri motivaciji zaposlenih saj si le ti v prihodnje želijo vodjo, pri katerem bo prevladoval ta stil vodenja, čeprav njegovi učinki vplivanja na motivacijo zaposlenih, ne delujejo z enakim učinkom kot vplivanje z materialnimi in nematerialnimi motivacijskimi dejavniki.
Ključne besede: management, nepridobitne organizacije, vodja, vodenje, stili vodenja, motivacija, motivacijske teorije, motivacijski dejavniki, moč in vpliv vodje, transakcijski stil vodenja, transformacijski stil vodenja.
Objavljeno: 06.01.2015; Ogledov: 2241; Prenosov: 517
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

6.
FINANČNO POSLOVANJE ŠPORTNIH DRUŠTEV
Luka Ribič, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomski seminar je osredotočen na finančno poslovanje športnih društev. Finančno poslovanje pomeni zagotavljanje in upravljanje s finančnimi sredstvi in njihovimi viri ter razporejanje virov finančnih sredstev, z namenom zagotavljanja pogojev za opravljanje njihovih dejavnosti. V diplomskem seminarju je največ pozornosti namenjeno predvsem problemu, kako zagotoviti vire sredstev za poslovanje športnih društev. Ugotavljal pa bom tudi, kako velike so razlike med Nogometnim klubom Maribor (v nadaljevanju NK Maribor) in Realom Madrid. Najprej bom društva na splošno opredelil, saj so športna društva njihov del. Nato se bom na kratko zadržal pri zakonskih določilih o poslovanju in delovanju društva, saj so ti zakoni zelo pomembni pri poslovanju nepridobitnih društev, med katera spadajo športna društva. Predstavil bom tudi računovodski vidik, podrobneje pa bilanco stanja in izkaz poslovnega izida po Slovenskem računovodskem standardu 33, ki velja za društva. Opredelil in predstavil bom tudi strukturo prihodkov v športnih društvih. Nato se bom osredotočil na finančno poslovanje NK Maribor in predstavil njegov finančni vidik ter poslovno poročilo. V poslovnem poročilu bom podrobneje predstavil bilanco stanja in izkaz poslovnega izida med leti 2011 in 2013. Na koncu diplomskega seminarja pa bom finančno poslovanje NK Maribor primerjal še s poslovanjem nogometnega velikana Reala Madrid. Ugotavljam, da si športna društva večino prihodkov zagotavljajo z donacijami in sponzorstvom in da bi morala graditi predvsem na ugledu in tako privabljati nove sponzorje. Potrebno je tudi nenehno iskanje potencialnih financerjev, saj je od tega odvisen razvoj in obstoj društev.
Ključne besede: NK Maribor, finančno poslovanje, društva, športna društva, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida, nepridobitne organizacije, primerjava
Objavljeno: 04.12.2014; Ogledov: 2008; Prenosov: 385
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

7.
PREPOZNAVNOST OGLAŠEVALSKIH KAMPANJ NEPRIDOBITNIH HUMANITARNIH ORGANIZACIJ
Kim Pintarič, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno oglaševanje nepridobitnih humanitarnih organizacij, ki ima svoje specifike, obenem pa gre za oglaševanje kot vsako drugo. Zato smo v teoretičnem delu umestili oglaševanje v splet marketinškega komuniciranja ter predstavili razvoj strategije oglaševanja; od izbora teme oglaševanja, oblikovanja sporočila, rabe oglaševalskih apelov in slavnih indosantov do izbora medijev. Definirali smo pojem nepridobitne humanitarne organizacije in oglaševanje le-teh natančneje umestili v področje socialnega marketinga. V empiričnem delu smo analizirali izbrane oglase nepridobitnih humanitarnih organizacij po določenih kriterijih, da bi ugotovili kakšne oglaševalske strategije so značilne za njih. Odziv družbe na oglaševalske kampanje nepridobitnih humanitarnih organizacij pa smo merili s pomočjo analize anketnega vprašalnika, s katero smo tudi potrdili oz. zavrnili zastavljene raziskovalne hipoteze. V sklepnem delu smo predstavili svoje ugotovitve.
Ključne besede: oglaševalska kampanja, indosiranje s slavnimi osebami, socialni marketing, virusni marketing, nepridobitne humanitarne organizacije
Objavljeno: 18.03.2013; Ogledov: 4822; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

8.
PRIDOBIVANJE SREDSTEV V NEPROFITNIH NEVLADNIH ORGANIZACIJAHPRIMER INŠTITUTA IRDO
Lina Ademovič, 2012, diplomsko delo

Opis: Pridobivanje sredstev v neprofitnih nevladnih organizacijah je velik problem, s katerim se srečujejo tovrstne organizacije. Srečujemo jih praktično na vseh področjih delovanja, in sicer v zdravstvu, v šolstvu, kulturi, športu, na področju okoljevarstva, družbene odgovornosti ipd. Tovrstne organizacije ne delujejo po tržnih principih, ni jih ustanovila država, zato tudi njihov cilj ni ustvarjanje dobička, temveč doseganje zastavljenih ciljev z namenom, da povežejo tudi širšo javnost. V teoretičnem delu smo predstavili neprofitne nevladne organizacije, njihov zgodovinski razvoj, značilnosti in vrste. Opisani so tudi najpomembnejši viri financiranja in problemi, s katerimi se pri pridobivanju sredstev soočajo nepridobitne organizacije. Empirični del naloge predstavlja študija primera na zasebnem Inštitutu IRDO (Inštitut za razvoj družbene odgovornosti), v kateri smo podrobnejše analizirali vire financiranja. Tako kot je za nepridobitne organizacije značilno, velja tudi za Inštitut IRDO, da mu kronično primanjkuje kakovostnih virov financiranja in da mora z malo sredstvi narediti veliko. To mu uspeva s kakovostnim kadrom, med katerimi so številni prostovoljci, ki predstavljajo pomemben vir financiranja.
Ključne besede: nepridobitne organizacije, financiranje nepridobitnih organizacij, družbena odgovornost, prostovoljstvo
Objavljeno: 21.02.2013; Ogledov: 5231; Prenosov: 232
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

9.
10.
ORGANIZIRANOST NABAVNE FUNKCIJE V JAVNEM ZAVODU
Milena Sobočan, 2011, diplomsko delo

Opis: V prvem delu diplomskega dela smo opredelili pojem nabave kot ga predstavljajo različni avtorji. V nadaljevanju teoretičnega dela smo predstavili razvoj nabave, cilje in naloge nabavne funkcije ter oblike organiziranosti nabavne funkcije, kar je tudi predmet obravnave v praktičnem delu diplomske naloge. V praktičnem delu smo predstavili značilnosti nepridobitnih organizacij, organiziranost nabave in nabavni proces v javnem zavodu. Analizirali smo nabavne stroške, saj so ti pomembni za poslovanje zavoda. Podali smo možne predloge za spremembe, saj informacijska tehnologija lahko v veliki meri pripomore k prihrankom na področju nabave.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, organiziranost, nepridobitne organizacije
Objavljeno: 02.02.2012; Ogledov: 1706; Prenosov: 93
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici