| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 47
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA FINANČNE KRIZE NA IRSKEM
Rok Čač, 2015, magistrsko delo

Opis: Irska je vse od sredine osemdesetih let dvajsetega stoletja beležila gospodarsko rast, ki je bila posledica večanja tujih investicij. Leta 2001 je zaradi poka dot.com balona in vojne v Iraku prišlo do zastoja gospodarske rasti. Cene nepremičnin so prav tako že daljše obdobje rasle in v letu 2001 je vlada, na pobudo lobistov in gradbincev, sprejela širok nabor davčnih spodbud in olajšav pri novogradnjah in adaptacijah. Ta ukrep je ponovno zagnal irsko gospodarstvo, vendar s to razliko, da je sedaj prišlo do nastanka nepremičninskega balona, ki so ga v veliki meri napihovale tudi banke s svojo kreditno politiko. Banke so vire za povečano kreditiranje pridobile na medbančnem trgu in ko je prišlo po padcu Lehman Brothersa do zamrznitve slednjega, so ostale brez likvidnih sredstev. Velike izgube bank in vodenje proračunskega primanjkljaja sta Irsko privedla do točke, ko je s strani Evropske centralne banke bila prisiljena zaprositi trojko za mednarodno finančno pomoč.
Ključne besede: finančna kriza, nepremičninski balon, medbančni trg, javno-finančni primanjkljaj, javni dolg.
Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

2.
Izdelava spletne aplikacije za analiziranje nepremičninskih oglasov
Jan Dolenc, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisan razvoj osnovne različice spletne aplikacije za analiziranje oglasov, ki so objavljeni na največjem nepremičninskem portalu v Sloveniji. Aplikacija uporabniku omogoča vpogled v zgodovino oglasa in analiziranje dogajanja na nepremičninskem trgu. Z uporabo sodobnih tehnologij želimo opolnomočiti povprečnega uporabnika, pri sprejemanju pomembnih življenjskih odločitev. V teoretičnem delu so najprej predstavljena uporabljena orodja, nato je v teoriji pojasnjeno delovanje aplikacije. V poglavju razvoj aplikacije je natančno opisan postopek izdelave vsake izmed komponent aplikacije: spletni pajek, skript za vnos podatkov, podatkovna baza, programski vmesnik in grafični uporabniški vmesnik. Po uspešnem razvoju je aplikacija bila preizkušena in povabljenih je bilo nekaj končnih uporabnikov, ki so jo ocenili.
Ključne besede: nepremičninski oglasi, spletna aplikacija, spletni pajek, Python, Angular
Objavljeno v DKUM: 30.05.2024; Ogledov: 175; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (6,28 MB)

3.
Modeliranje cen nepremičnin - primer stanovanjskih hiš : na študijskem programu 2. stopnje Matematika
Aljaž Herman, 2023, magistrsko delo

Opis: V nalogi bo obravnavan model napovedi oz. ocene cene nepremičnin za primer stanovanjskih hiš, ki temelji na principu multiple regresije. Analiza, ocena parametrov in testiranje ustreznosti modela bo izvedeno na osnovi realnih podatkov, pridobljenih iz Evidence trga nepremičnin. Vzorec zajema podatke za obdobje od 2007 do 2022. V prvem delu naloge so predstavljena teoretična izhodišča funkcij in metod, ki so uporabljene pri izgradnji modela. Sledi poglavje o postopkih vrednotenja, kjer so opisane spremenljivke, funkcijske oblike modelov in mere primernosti ter ustreznosti. Zadnji sklop zajema opis postopka izgradnje modela in samo analizo rezultatov.
Ključne besede: nepremičninski trg, stanovanjske hiše, modeliranje, regresija, cenilka najmanjših kvadratov
Objavljeno v DKUM: 07.09.2023; Ogledov: 394; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (480,04 KB)

4.
Izdelava speletne strani za nepremičninske oglase
Žan Fogec, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj spletne strani za nepremičninske oglase. Spletna stran je namenjena posamezniku ali podjetju, ki svojih oglasov ne želi objavljati na nepremičninskih portalih, ampak želi imeti lastno spletno stran. Predstavili smo uporabo sodobnih tehnologij in orodij, ki se danes uporabljajo pri razvoju spletnih aplikacij, kot so HTML, CSS, JavaScript, Tailwind CSS, React JS, Gatsby in Strapi. Opisali smo tudi pomembnost optimizacije spletne strani in prikazali postopke za optimizacijo v Gatsbyju. Poleg tehnologij in orodij pa smo predstavili tudi, kako smo se lotili načrtovanja spletne strani. Pri načrtovanju smo zastavili jasne cilje, povezane z delovanjem in končnim videzom spletne strani. Na koncu smo spletno stran tudi analizirali in predstavili njene prednosti ter možne izboljšave.
Ključne besede: spletna stran, nepremičninski oglasi, Strapi, Gatsby, React JS, SEO
Objavljeno v DKUM: 20.09.2022; Ogledov: 557; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (2,83 MB)

5.
Problematika stresa in izgorelosti pri nepremičninskih posrednikih
Vanessa Kacjan, 2022, magistrsko delo

Opis: Pri definiranju stresa so pomembne različne opredelitve, teorije in modeli stresa. Prva opredelitev, ki sta jo podala Holmes in Rahe, se osredotoča na zunanje vire stresa in predlaga, da do stresne reakcije pride zaradi zunanjih dražljajev. Večji kot je pritisk na posameznika, večja je možnost, da mu bo ta podlegel. Selye se je osredotočal na stres kot reakcijo, oziroma kot fiziološki odziv na škodljivi dražljaj, ki poteka v treh fazah: v prvi se telo na stres odzove z opozorilno reakcijo. V drugi stopnji – stopnji upora, se telo pripravi na spopad s stresom. Ko pa stres prične presegati posameznikove zmogljivosti, pride do končne faze – izčrpanosti. Zadnja faza doživljanja stresa je stanje izgorelosti oziroma burnout. Takrat telo pregori in tako podleže pritisku. Pojem izgorelost se običajno pojavi v kontekstu delovnega okolja. Delovna izgorelost obsega tri dimenzije: izčrpanost (izgorelost na čustveni ravni), cinizem (depersonalizacija) in izguba strokovne oziroma poklicne učinkovitosti. Poučevanje stresa in izgorelosti pri nepremičninskih posrednikih je smiselno zaradi velikega pritiska, ki je vsakodnevno prisoten na delovnem mestu, še posebej v situacijah, kjer zaposleni opravlja delo z ljudmi. Delu s strankami pripisujemo visoko raven stresa prav zaradi človeškega stika, ki s seboj prinese čustva in čustvene reakcije. Pri obvladovanju in preprečevanju stresa bi se tako morali pogovarjati že o preventivi.
Ključne besede: Stres, stres na delovnem mestu, stresorji, izgorelost, burnout, nepremičninski posrednik
Objavljeno v DKUM: 27.06.2022; Ogledov: 777; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

6.
Primerjava učinkov finančne krize med Slovenijo in Nemčijo ter odzivnost ekonomske politike in gospodarstva
Agnesa Bajraktaraj, 2019, diplomsko delo

Opis: Finančna kriza 2007-2008 opredeljuje svetovno bančno in finančno krizo, znano tudi kot kriza nepremičnin ali subprime kriza, ki jo je poleti 2007 sprožil špekulativni nepremičninski balon v ZDA. Razpokan nepremičninski balon in kreditni razcvet, sprožen zaradi nizke obrestne mere, sta postavila temelje za izbruh krize. Bančni model “originate and distribute” je nadomestil tradicionalni bančni model, ki je privedel do tega, da so banke posodile denar dolžnikom s slabimi bonitetnimi ocenami. Ker so se dolgoročna posojila financirala s kratkoročnimi sredstvi, je prišlo do likvidnostnega primanjkljaja, ki je prispeval k krizi. Na finančnih trgih je prišlo do panične prodaje po vsem svetu, saj so tradicionalne ameriške finančne institucije naletele na resne finančne težave. Posledično je medbančni trg prenehal delovati, saj veliko bank ni bilo več pripravljenih posojati drugim bankam zaradi strahu, da bodo postale nesolventne. Globalna finančna in evrska kriza sta bili najpomembnejši gospodarski in političnoekonomski temi, ki so ju ekonomisti analizirali in o njima veliko razpravljali. Diplomsko delo predstavlja primerjavo učinkov finančne in evrske krize med Slovenijo in Nemčijo ter odzivnost ekonomske politike in gospodarstva za boj proti krizi. V času krize je prišlo do padca bruto domačega proizvoda, do spremembe cen, zaposlenosti, proračuna in zasebne porabe. V obeh državah ni bilo mogoče veliko vlagati, saj se je zanimanje tujih investitorjev zmanjšalo. Slovenija in Nemčija sta poskušala pomagati najpomembnejšim podjetjem, da ne bi propadla in da ne bi prišlo do več težav.
Ključne besede: evrska kriza, finančna kriza, ekonomska politika, nepremičninski balon, brezposelnost, kriza državnega dolga.
Objavljeno v DKUM: 17.03.2020; Ogledov: 1496; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

7.
Vloga managerja pri trgovanju z nepremičninami
Dejan Lajh, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili managerja, njegovo vlogo in funkcije v podjetju. Hkrati smo podrobneje spoznali tudi kaj je management, kaj predstavlja in kakšne so naloge managementa v podjetju. V nadaljevanju smo predstavili vrste nepremičnin, njihove osnovne lastnosti ter posledično trg nepremičnin oziroma osnovne funkcije in značilnosti tega trga. Vse skupaj smo povezali v celoto, da raziščemo najboljše načine za izboljšanje vloge managerja pri trgovanju z nepremičninami. Ugotovili smo, da so rešitve oziroma načini dostopni vsem managerjem. Aktivnosti in odločitve managerja, povezane s trgovanjem z nepremičninami lahko izboljšamo s prijemi, ki smo jih v nalogi tudi natančno opredelili. Ti vključujejo zaposlitev osebe, management nepremičnin ali property management, ki v Sloveniji še ni tako znan koncept, sodelovanje z nepremičninsko agencijo ali pa aktivnejši način za managerja, kot je pridobitev znanja in izobraževanja s področja nepremičnin oziroma pridobitev licence za opravljanje dejavnosti nepremičninskega posredovanja, ki je potrebna pri prodaji novogradenj oziroma pri investiranju v gradnjo. Skozi diplomsko nalogo smo ugotovili, da so načini in rešitve v nalogi lahko v veliko pomoč managerjem, ki želijo svojo aktivnost na področju nepremičnin povečati, saj podrobnejših raziskav in analiz na to temo v literaturi še ni zaslediti.
Ključne besede: management, manager, nepremičnine, trg nepremičnin, management nepremičnin, nepremičninski posrednik
Objavljeno v DKUM: 05.12.2019; Ogledov: 1251; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (764,84 KB)

8.
Primerjava in analiza razcveta dveh obdobij na nepremičninskem trgu
Tim Pičulin, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Nepremičninski trg v Sloveniji se nekaj zadnjih let, ko je dosegel samo dno leta 2015, počasi, ampak vztrajno pobira. Cene nepremičnin se pomikajo navzgor in kažejo podobne znake rasti kot pred dobrim desetletjem, ko so dosegle rekordno visoke številke. Danes se, kot pravijo nekateri strokovnjaki in analitiki, nepremičninski trg spreminja v napihljiv balon, ki bo z veliko gotovostjo, če se bodo cene še naprej dvigale tako kot v zadnjem obdobju, zagotovo počil. Eden od scenarijev, bi tako lahko bil, da bodo cene strmo padle, kot v času gospodarske krize leta 2008 in v času recesije leta 2012, drugi pa, da bi v neki točki obstale in se ne bi veliko znižale. Vendar pa je za te scenarije še prezgodaj govoriti, ker nihče ne ve točno, kdaj se bo zgodilo. V teoretičnem delu so razloženi nekateri osnovni pojmi, s katerimi se danes srečujejo prodajalci in kupci, ko se povežejo z nepremičninsko agencijo in vstopijo v krog nepremičninskega posredovanja. Dotaknili smo se tudi nekaj splošnih orodij, ki so vključeni v procesu nepremičninskega posredovanja. Predstavili pa smo še zgodovino samega posredovanja, njegove začetke in razvoj. V praktičnem delu smo, kot je že nekako napeljano v uvodnem odstavku, v nalogi obravnavali problematiko, ki veže dve različni obdobji na nepremičninskem trgu glede na visoko oziroma skokovito rast cen nepremičnin. Analizirali smo cene nepremičnin na nepremičninskem trgu v obdobju v letih 2006, 2007 in 2008 ter v obdobju od leta 2015 do konca leta 2017. Pri tem so prikazani in razloženi vzroki za nastalo situacijo – visoke cene nepremičnin (tako oglaševane kot posledično tudi prodajne cene). Glede na to, da smo v nalogi omenili nekatere vzroke za dvig cen nepremičnin, smo poiskali nekaj možnih rešitev, da do tega ne bi več prišlo. Ena od teh rešitev so novogradnje. Novogradnje (hiše ali stanovanja) so narejene po najnovejših standardih (gradbeni postopki, načrti in oblike). Povpraševanje po njih s strani kupcev je veliko, kar je za prodajalce zelo dobro, saj to pomeni, da se bodo hitro prodale. Pri novogradnjah so periodična nihanja, kar pomeni, da jih je v nekem obdobju na trgu veliko, v naslednjem obdobju pa jih primanjkuje.
Ključne besede: • nepremičninsko posredništvo • nepremičninska družba • nepremičninski posrednik • cene nepremičnin • nepremičninski trg
Objavljeno v DKUM: 13.09.2018; Ogledov: 1303; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

9.
RAVNANJE S STVARNIM PREMOŽENJEM DRŽAVE IN SAMOUPRAVNIH LOKALNIH SKUPNOSTI
Ana Marinac, 2013, diplomsko delo

Opis: Stvarno premoženje v lasti Republike Slovenije in samoupravnih lokalnih skupnosti je zelo kompleksno področje. Država in občine morajo ravnati s svojim premoženjem čim bolj racionalno, transparentno in v skladu z načelom gospodarnosti, pri tem pa morajo slediti javnemu interesu. Na področju ravnanja s stvarnim premoženjem države je pričela zoreti ideja po celoviti ureditvi tega področja. Zakon o javnih financah je bil okvir, ki je predstavljal temelje za nadgradnjo zakonodaje, po drugi strani pa jo je v začetku nekako omejeval. Zaradi tega se je pokazala potreba po večkratni spremembi zakonodaje. Cilj je bil zagotovitev identificiranja in vzpostavitev evidence stvarnega premoženja, boljše in bolj transparentne priprave pravnih poslov, upravljanje in reševanje prostorskih potreb upravljavcev in uporabnikov stvarnega premoženja za njihovo delo. Največji korak je bil narejen s sprejemom Zakona o stvarnem premoženju države, pokrajin in občin in Uredbe o stvarnem premoženju države, pokrajin in občin. Upravljanje je bilo izrazito decentralizirano, kar je pomenilo veliko upravljavcev. Zaradi želje po večji efektivnosti, je v nekem trenutku kazalo, da bi bilo gospodarjenje s stvarnim premoženjem učinkovitejše, če bi ustanovili pravno osebo javnega prava – javni sklad, ki bi delovala izključno za namene upravljanja s stvarnim premoženjem. Ideja je botrovala spremembi Zakona, Uredbe in sprejemu Zakona o javnem nepremičninskem skladu. Glavni razlogi za ustanovitev javnega sklada so bili nujnost načrtnega in enotnega gospodarjenja z nepremičninami države, ki naj bi bile prenesene ali v last ali v upravljanje javnega sklada, s čim manjšimi stroški in na podlagi metod, ki bodo omogočale najugodnejše rezultate za njegovo poslovanje. Potreba po hitrejšem in učinkovitejšem reševanju zadev, vzpostavitev evidence nepremičnin ter njihove pravne in dejanske urejenosti, razbremenitev vlade in drugih organov so bili nekateri cilji, ki bi jih realno najlaže dosegli.. Hkrati s sprejemom Zakona o javnem nepremičninskem skladu, sta se okoliščinam prilagodila tudi Zakon in Uredba o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti v letu 2010. Poleg manjših popravkov, ki jih je zahtevala praksa, sta morala upoštevati in zagotoviti izvedbo večjih sprememb ob ustanovitvi javnega nepremičninskega sklada. Vse to pa se očitno ni izkazalo za najbolj uspešen »manever«, zaradi česar je prišlo do nove spremembe še pred dokončno vzpostavitvijo javnega nepremičninskega sklada in začetka njegovega delovanja. Novela je skladna s konceptom vlade, da se centralizacija v okviru javnega sklada ne izvede, iz česar izhaja, da Novela razveljavlja Zakon o javnem nepremičninskem skladu ter določbi Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti, ki urejata prenos nepremičnega premoženja in posameznih nalog upravljanja na javni sklad.
Ključne besede: Stvarno premoženje, država, občina, načelo gospodarnosti, upravljanje, javni nepremičninski sklad.
Objavljeno v DKUM: 23.08.2017; Ogledov: 1906; Prenosov: 281
.pdf Celotno besedilo (526,39 KB)

10.
Pomen marketinga v prodaji nepremičnin
Tamara Ćuk, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Dandanes je potreba po marketingu v nepremičninskem podjetju močno narastla. Prepoznati potrebe, želje in pričakovanja potencialnih kupcev so bistvenega pomena za uspešnost podjetja. Ta nam omogoča, da se osredotočimo ravno na te dejavnike in lastnosti ter posežemo na čustveno ravnem posameznika. Tako jih lahko prepričamo, da je ravno naše nepremičninsko podjetje tisto, katero jim bo omogočilo, da se vselijo v svoj sanjski dom, poslovne prostore itd. Marketing je zelo razširjen pojem in danes predstavlja velik del uspeha posameznim podjetjem, organizacijam in prav tako tudi posameznikom. Z marketingom lahko dosežemo višjo uspešnost na področju prodaje in prepoznavnosti. V diplomski nalogi smo predstavili pojme nepremičnina, marketing in marketing v nepremičninskem podjetju. Ugotovili smo, kateri marketinški prijemi so bistveni v nepremičninskem svetu in kako lahko s tem pripomoremo k izboljšavi na področju marketinga. Z anketo smo ugotavljali, kaj je po mnenju potencialnih kupcev najbolj pomembno pri prodaji in nakupu nepremičnine. Z izvedbo intervjuja zaposlene v podjetju PAK Invest d.o.o. pa smo pridobili konkreten vpogled v njihovo stališče glede marketinga v njihovem podjetju.
Ključne besede: nepremičnine, nepremičninski trg, ponudba, povpraševanje, potencialni kupci, marketing
Objavljeno v DKUM: 09.06.2017; Ogledov: 1773; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (936,37 KB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici