1. Motivatorji kadrov kot pogoj za varnost neprekinjenega poslovanja v logistiki prehraneAlma Ramčilović Jesih, 2025, doktorska disertacija Opis: Analiza znanstvene literature je pokazala, da ni študije, ki bi se osredotočala na motivacijo kadrov kot pogoj za varnost neprekinjenega poslovanja v logistiki prehrane. V preteklosti v znanstvenem in aplikativnem okolju nismo srečevali potrebe po takem osredotočenju, omejitve gibanja, kot je bila zadnja pandemija, pa so pokazale potrebo po iskanju novih modelov motivatorjev kadrov.
Raziskava obravnava področje kadrov za potrebe managementa v logistiki prehrane. Z ustrezno teoretično podlago in raziskovalnim procesom se je pristopilo k pripravi modela motivatorjev kadrov za potrebe managementa v logistiki prehrane, ki zagotavlja visoko stopnjo varnosti in neprekinjeno poslovanje organizacij.
V raziskavi, ki smo jo izvedli v Sloveniji, Hrvaški, Italiji, Češki in Španiji, smo dobili gradnike logistično-motivacijskega modela v procesu neprekinjene zagotovitve sadja in zelenjave ter jih povezali v organizacijski model. Ugotovili smo, da na sam model pomembno vplivajo digitalizacija, robotizacija in umetna inteligenca.
Z modelom bomo omogočili doslednejše delovanje kadrovskih procesov in kadrovskega managementa ob upoštevanju in razumevanju pravih motivatorjev zaposlovanja. V logistiki prehrane in neprekinjeni varni zagotovitvi hrane bomo tako omejili in omilili fluktuacijo kadra ter motivirali iskalce nove zaposlitve.
Postavljeni logistično-motivacijski model predstavlja izvirni prispevek v znanstveni literaturi, ki se osredotoča na varnost poslovanja v procesu zagotavljanja kakovostne hrane, vključno s sadjem in zelenjavo, za vse deležnike. Hkrati pomembno aplikativno prispeva k razvoju področja neprekinjenega poslovanja. Ključne besede: motivatorji zaposlenih, management, logistika, varnost hrane, oskrbovalna veriga, neprekinjeno poslovanje Objavljeno v DKUM: 05.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (2,73 MB) |
2. Upravljanje tveganj in zagotavljanje neprekinjenega poslovanja pri dobavi inovativnih zdravil : magistrsko deloMatjaž Korošec, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava problematiko upravljanja tveganj in zagotavljanja neprekinjenega poslovanja pri dobavi inovativnih zdravil. Neprekinjena dobava teh zdravil je ključnega pomena, saj neposredno vpliva na življenje in zdravje pacientov. Farmacevtska podjetja se soočajo z različnimi izzivi, kot so globalne pandemije, politični konflikti, makroekonomska nestabilnost in ekstremni vremenski pojavi, kar zahteva robustne sisteme za obvladovanje tveganj. V nalogi je predstavljen proces strateškega upravljanja tveganj v skladu z ISO 31000 in vzpostavitev sistema neprekinjenega poslovanja v skladu z ISO 22301 v enem izmed vodilnih farmacevtskih podjetij. Preučene so ključne razlike in izboljšave, ki so jih prinesli ti sistemi, zlasti v kontekstu pozitivnega vpliva na paciente. Naloga analizira tveganja v oskrbovalni verigi, od dobave osnovnih materialov do končnega uporabnika, ter predstavlja koncept inovativnih zdravil, ki so zaradi svoje narave izpostavljena dodatnim tveganjem. Glavni cilj naloge je pokazati pomen učinkovitega upravljanja tveganj za zagotavljanje neprekinjene dostave zdravil, kar posledično zmanjšuje stroške in etične izzive ter izboljšuje zdravstvene izide pacientov. Ključne besede: tveganje, inovativno zdravilo, neprekinjeno poslovanje, nabavna veriga Objavljeno v DKUM: 14.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Celotno besedilo (1,39 MB) |
3. E-Poslovanje in upravljanje neprekinjenega poslovanja: študijski primer v podjetju xyzNejc Sedej, 2024, magistrsko delo Opis: "Zagotavljanje neprekinjenega delovanja e-storitev, kot je e-bančništvo, zahteva kompleksne aktivnosti, ki jih uporabniki storitev ne zaznamo. V ozadju teh storitev se skriva vzpostavljen sistem neprekinjenega poslovanja, ključen za zagotavljanje zanesljivih in varnih finančnih transakcij. Grožnje, kot so kibernetski napadi ali naravne nesreče, lahko resno ogrozijo delovanje in ugled banke oz. podjetja. Zato je nujno, da podjetja razvijejo in redno testirajo načrte za neprekinjeno poslovanje, ki so ključni za hitro okrevanje v primeru motenj ali kriznih situacij. Pri tem je močna podpora vodstva podjetja ključnega pomena, saj lahko le tako celotna organizacija učinkovito odreagira na morebitne izzive. Skozi oceno tveganj in analizo vpliva na poslovanje, podjetja identificirajo ključne grožnje in ranljivosti ter razvijejo strategije za njihovo obvladovanje. Redno izvajanje vaj in testiranje načrtov neprekinjenega poslovanja pa zagotavlja, da so organizacije pripravljene na soočanje z nepredvidljivimi dogodki in ohranjanje stabilnosti v dinamičnem poslovnem okolju. S povečevanjem digitalizacije in nepredvidljivostjo geopolitičnih razmer je nujno, da podjetja prepoznajo pomen neprekinjenega poslovanja in e-poslovanja ter ustrezno vlagajo v njihov razvoj, kar bo ključno za njihovo preživetje in uspeh v prihodnosti.". Ključne besede: e-poslovanje, e-bančništvo, neprekinjeno poslovanje, načrt. Objavljeno v DKUM: 16.07.2024; Ogledov: 137; Prenosov: 66
Celotno besedilo (1,72 MB) |
4. Vzpostavitev SUNP v organizaciji po standardu ISO 22301:2019 : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa VarstvoslovjeAlexander Sašo Volčjak, 2023, diplomsko delo Opis: Neprekinjeno poslovanje je (ne)zavedni cilj vseh organizacij, ki si prizadevajo za obstoj in uspeh v okolju, v katerem delujejo. Nenačrtovani izpadi električne energije, neprevoznost cest zaradi nesreč ali vremenskih pojavov, pretrgan komunikacijski kabel zaradi gradbenih del v bližini poslovne zgradbe in ostale situacije vplivajo na kakovost delovanja in razpoložljivost (informacijskih) sistemov. Organizacije doma in po svetu se ves čas spopadajo z izzivom, kako preprečiti vpliv katastrof na razpoložljivost njihovih sistemov. Mednarodni standard za neprekinjeno poslovanje ISO 22301:2019 določa strukturo in zahteve za vzpostavitev in vzdrževanje sistema upravljanja neprekinjenega poslovanja v organizaciji, s čimer se lahko vnaprej pripravimo na morebitne katastrofe. Dokumentacija standarda določa zahteve za vzpostavitev, vzdrževanje in izboljševanje sistema vodenja z namenom zaščite, zmanjšanja verjetnosti pojava, pripravljenosti, odziva in čim hitrejšega okrevanja v primeru nastalih motenj.
Z diplomskim delom smo skozi pregled literature, standardov, zakonodaje in s pomočjo intervjujev na primeru podjetja eŠola identificirali ključne dejavnike, ki oblikujejo celovit sistem za zagotavljanje neprekinjenosti poslovanja v organizaciji. Rezultati kažejo, da je zagotavljanje celovitega sistema za zagotavljanje neprekinjenosti poslovanja v organizaciji celosten pristop, ki zahteva ustrezno vodenje in sodelovanje različnih področij v organizaciji ter poznavanje potreb njenih končnih uporabnikov. Ključne besede: SUNP, ISO 22301, neprekinjeno poslovanje, razpoložljivost, načrt okrevanja, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 446; Prenosov: 65
Celotno besedilo (3,37 MB) |
5. Delo na daljavo v času epidemije Covid-19 - informacijskovarnostna vprašanja : magistrsko deloAljaž Sok, 2023, magistrsko delo Opis: Epidemija covida-19 je v Sloveniji in svetu v življenja ljudi prinesla veliko sprememb. Posledice se niso poznale le na zdravstveni ravni, ampak je imela tudi velik vpliv na družbeni ravni, saj so vlade za preprečevanje širjenja virusa sprejele ukrepe, ki so vplivali na delo. Organizacije so se čez noč znašle pred nepričakovanim izzivom, kako se organizirati, da ne bo prišlo do prekinitve poslovanja. Kjer je le bilo mogoče, so zaposlenim kot alternativo ponudili delo na daljavo, kar pa je prineslo potrebne spremembe za zagotavljanje informacijske varnosti. Delo se je razpršilo iz pisarne na več lokacij, kar je pomenilo večjo stopnjo tveganja in nevarnosti. Da bi zagotovili neprekinjeno poslovanje, je bilo potrebno poskrbeti za dobro organizacijo dela, prav tako pa tudi boljšo zaščito. V nalogi smo se osredotočili na delo na daljavo v času covida-19 in na informacijsko-varnostna vprašanja, ki jih je ta epidemija prinesla. V prvem delu smo s sistematičnim pregledom literature raziskovali zgodovino dela na daljavo, s kakšnimi izzivi so se soočali delodajalci in zaposleni in kaj vse je potrebno za zagotovitev neprekinjenega poslovanja. Prav tako smo se dotaknili zakonske podlage, ki nam je dala vpogled v ureditev informacijske varnosti v Sloveniji. Pregledali smo upravljanje informacijske varnosti in sisteme, s katerimi zagotavljamo le-to. S selitvijo dela na splet je prišlo do večjega tveganja, zato smo preverili, kakšne nevarnosti nam lahko pretijo na spletu in izven njega ter kako se pred njimi zaščititi. V drugem delu naloge smo naredili raziskavo. V prvem delu raziskave smo s pomočjo ankete raziskovali vpliv časa, ki ga preživimo na spletu, na poznavanje spletnih nevarnosti. V drugem delu pa smo od strokovnjakov preko intervjujev želeli izvedi, kako je potekalo organiziranje dela v času covida-19, kakšni so predlogi za izboljšanje informacijske varnosti in kako vidijo delo na daljavo tudi v prihodnosti. Ključne besede: delo na daljavo, informacijska varnost, neprekinjeno poslovanje, Covid-19, epidemije, magistrska dela Objavljeno v DKUM: 03.03.2023; Ogledov: 784; Prenosov: 118
Celotno besedilo (2,21 MB) |
6. Celovit pristop zagotavljanja informacijske varnosti podatkovnega DATA centra v veliki poslovni organizaciji : specialistično delo podiplomskega študija informacijske varnostiMatej Hočevar, 2016, specialistično delo Opis: Dokument prestavlja osnovno strukturo podatkovnega centra, ki je specializiran prostor za strojno opremo informacijske tehnologije in pomemben porabnik električne energije. Cilj specialistične naloge je predstaviti osnovne zahteve za postavitev podatkovnega centra in načine optimizacije porabe električne energije podatkovnega centra, ki deluje neprekinjeno in generira pomemben del stroškov organizacije. V dokumentu so prikazani različni modeli postavitve podatkovnega centra, njegovega fizičnega prostora, načinov postavitve strojne opreme informacijske tehnologije, načini izvedbe ožičenja in modeli postavitve relevantnega sistema klimatizacije tega specifičnega prostora. Prikazana je standardizacija področja, ki opredeljuje izgradnjo podatkovnih centrov in njihovo delovanje. Predstavljene so osnove zagotavljanja energetske učinkovitosti podatkovnega centra ter podani predlogi za optimizacijo delovanja. Drugi del naloge predstavlja izvedeno anketo o energetski učinkovitosti podatkovnih centrov večjih poslovnih organizacij v Republiki Sloveniji. Anketirane so kompetentne osebe IT sektorjev organizacij, podatki so pridobljeni in obdelani iz prejetih odgovorov. Rezultati ankete izkazujejo, da so organizacije, ki imajo v lasti podatkovne centre, dobro osveščene o pojmu energetske učinkovitosti, vendar upoštevajo različne pristope k njenemu izpolnjevanju. To pomeni, da se na eni strani z energetsko učinkovitostjo zelo natančno ukvarjajo in merijo njene parametre, ali nasprotno, večjo pozornost namenjajo zanesljivosti delovanja podatkovnega centra kot stroškovni optimizaciji. Vendar se vse organizacije zavedajo, da je energetska učinkovitost pomemben faktor njihovih podatkovnih centrov in operativnih stroškovnih planov ter so si enotne, da so zmožne obstoječe stanje energetske učinkovitosti podatkovnih centrov še izboljšati. Ključne besede: informacijska varnost, podatkovni centri, poslovne organizacije, neprekinjeno poslovanje, specialistične naloge Objavljeno v DKUM: 12.12.2016; Ogledov: 1634; Prenosov: 156
Celotno besedilo (1,38 MB) |
7. PRENOVA REZERVNE LOKACIJE V BANČNEM OKOLJUMiran Mesec, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu je predstavljena prenova rezervnega računskega centra v bančnem okolju. V nalogi so predstavljene vse aktivnosti, ki jih je potrebno izvesti, da je prenova kompleksnega računskega centra uspešna.
V prvem delu diplomskega dela predstavljamo veljavne standarde iz serije ISO/IEC 27000 in ostale, ki vplivajo na organizacijo rezervnih centrov in neprekinjenega poslovanja v bančnem okolju. Nadalje so predstavljeni zakoni in predpisi, ki jim mora banka pri svojem poslovanju zadostiti in posledično vplivajo na vzpostavitev rezervnega centra.
V osrednjem delu opisujemo predpriprave in aktivnosti in, ki so potrebne za uspešno prenovo rezervnega računskega centra. Izveden je popis sedanjega stanja informacijskega sistema na primarni in rezervni lokaciji. Izpostavljene so njegove trenutne slabosti in pomanjkljivosti ter možnost za izboljšave v smislu racionalizacije stroškov in tehničnih izboljšav po standardih in zakonskih predpisih ter regulativah, ki banke na tem področju zavezujejo. Podrobneje so predstavljene aktivnosti, ki smo jih izvedli za selitev rezervnega centra na novo, prenovljeno lokacijo. Aktivnosti obsegajo vse faze od finančne konstrukcije, iskanja ustrezne lokacije, predstavitve tehničnih zahtev banke za rezervno lokacijo, do same selitve centra.
V zaključku naloge navajamo še priporočljive nadaljnje aktivnosti za nadgradnjo sedanjega stanja informacijskega sistema na primarni in rezervni lokaciji. Ključne besede: informacijska varnost, neprekinjeno poslovanje, primarni računski center, rezervni računski center, predpisi, prenova Objavljeno v DKUM: 13.10.2016; Ogledov: 1028; Prenosov: 64
Celotno besedilo (2,06 MB) |
8. PREDLOGA OSNOVNE VARNOSTNE POLITIKE ZA MALA PODJETJAIgor Ropoša, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava predlog rešitve problema pomanjkljive informacijske varnosti v malih podjetjih, kjer se odgovorni ne zavedajo tveganj, ki jih neupoštevanje osnovnih varnostnih ukrepov pri varovanju podatkov prinese s seboj. V okviru diplomskega dela iščemo rešitev, ki bi jo bili zmožni razumeti in implementirati tudi nestrokovnjaki, da bi dvignili zaščito svojih podatkov na vsaj osnovno raven in že s preprostimi ukrepi bistveno zmanjšali tveganja pri ravnanju s podatki. Ključne besede: varnostna politika, informacijska varnost, analiza tveganja, neprekinjeno poslovanje, ISO 17799, ISO 27001 Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 2017; Prenosov: 296
Celotno besedilo (755,31 KB) |
9. ZAGOTAVLJANJE VISOKE RAZPOLOŽLJIVOSTI INFORMACIJSKEGA SISTEMA V BANKISunil Jayasinghe, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Povpraševanje po informacijah nenehno in nezadržno narašča; skladno temu je zagotavljanje visoke razpoložljivosti podatkov bistvenega pomena za ohranjanje konkurenčnosti. Organizacije morajo zagotavljati varnost svojih podatkov in imeti pripravljene scenarije za obnovitev delovanja sistema po okvari informacijske infrastrukture. V Probanki d. d., smo vse to zagotavljali že vrsto let z uporabo Enterprise izdaje Oracle podatkovne zbirke (angl. Oracle Enterprise Edition). Za banko kot finančno institucijo se izbor Enterprise izdaje zaradi bogatega nabora za varnost podatkov pomembnih komponent skorajda samoumevna.
Občutno zmanjšan obseg poslovanja zaradi kontrolirane likvidacije podjetja je privedla do potreb po iskanju novih rešitev za zniževanje stroškov na vseh segmentih računalniške infrastrukture. Ob tem pa smo želeli ohraniti enako funkcionalnost, kot ga je imel prejšnji sistem.
Cilj diplomske naloge je bil ugotoviti, do katere mere je možno zagotoviti visoko razpoložljivost zbirke in vzpostaviti podatkovno zbirko v pripravljenosti z uporabo Standard edicije (angl. Standard Edition), ki je cenovno neprimerljivo ugodnejša, a zato šibkejša različica podatkovne zbirke istega proizvajalca. Omenjeni ediciji programskega paketa manjka nekaj pomembnih komponent, ki smo jih morali nadomestiti z ustreznimi rešitvami, preden smo se odločili za prehod na novo platformo.
Uporabili smo prototipni pristop razvoja rešitve z uporabo Oracle Standard edicije na primarni in rezervni lokaciji. Vse manjkajoče komponente šibkejše edicije smo dograjevali, razvijali in izpopolnjevali po segmentih do končnega izdelka.
Projekt je bil uspešen, saj smo ob prehodu na Standard različico dosegli enako ali vsaj zelo visoko stopnjo varnosti podatkov brez večjih kompromisov. Za uspešno prenovo smo morali zagotovili tudi delujočo zbirko v pripravljenosti na rezervni lokaciji. Prehod na Oracle Standard edicijo nam je zagotovil velike prihranke pri vzdrževanju programske opreme. Ključne besede: Oracle Standard Edition, Podatkovna zbirka v pripravljenosti, Visoka azpoložljivost, Neprekinjeno poslovanje, Rezervna lokacija Objavljeno v DKUM: 22.06.2016; Ogledov: 1292; Prenosov: 120
Celotno besedilo (1,25 MB) |
10. |