| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 56
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv situacijskih dejavnikov na obseg prodaje v trgovini Židana marela Kranjska Gora
Ines Zajc, 2024, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je ugotoviti, kakšen in kolikšen vpliv imajo situacijski dejavniki na obseg prodaje v trgovini Židana marela v Kranjski Gori. Predmet raziskovanja so bile nakupne navade potrošnikov trgovine Židana marela v Kranjski Gori v času nepričakovane epidemije covida-19, kjer smo skušali ugotoviti, ali so se nakupne navade potrošnikov spremenile in v kolikšni in kakšni meri so vplivale na poslovanje. Za pridobitev kar največ podatkov o nakupnih navadah in vplivu na poslovanje smo v okviru diplomskega dela analizirali podatke dveh anketnih vprašalnikov v različnih situacijskih obdobjih, intervjuja z lastnico trgovine ter izkazov poslovnega izida. Za odgovore na naša raziskovalna vprašanja smo pridobljene podatke preverili z opisno statistiko in Hi kvadrat preizkusom enake verjetnosti. Raziskava je pokazala, da epidemija covida-19 ni neposredno spremenila poslovnega modela trgovine Židana marela v popolno spletno prodajo. Kljub temu so se pojavile prilagoditve glede na razmere, kot je delna uvedba spletnega nakupovanja. Diplomsko delo nam je dalo vpogled v to, da ohranitev in izboljšanje poslovanja nista bila dosežena izključno s prehodom na spletno prodajo, ampak bolj z nenehnim prilagajanjem in pristopom, ki je vključeval tako klasično trgovinsko kot spletno prisotnost.
Ključne besede: situacijski dejavniki, vpliv na obseg prodaje, neposredna prodaja, spletna prodaja, spremenjene nakupne navade
Objavljeno v DKUM: 16.04.2024; Ogledov: 329; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (3,13 MB)

2.
Analiza potrebnega obsega prireje čebel za ustvarjanje ene polnovredne delovne moči
Valerija Habot, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo zajema analizo potrebnega obsega reje čebel za doseganje delovnega mesta. Simulacijska modelna kalkulacija je razvita za pridelavo medu; pridelavo medu z dodatno pridelavo cvetnega prahu, pridelavo medu z dodatno pridelavo cvetnega prahu in matičnega mlečka, pridelavo medu z dodatno pridelavo cvetnega prahu, matičnega mlečka in propolisa. Metode, ki so bile uporabljene, so: simulacijsko modeliranje, kalkulacija skupnih stroškov in kalkulacija pokritja. Modelna kalkulacija služi kot orodje za prikaz doseganja primerljive plače v Republiki Sloveniji. Rezultati so pokazali, da je najboljša pridelava medu, cvetnega prahu, matičnega mlečka in propolisa pri pridelku 50 kg na panj, saj takrat dosežemo dohodek 22.976,47 EUR na leto pri 23 čebeljih družinah. Najmanj primerna pridelava pa je pri pridelku 20 kg na panj in prodaji veletrgovcu, saj pri tej pridelavi dosežemo dohodek 22.686,98 EUR na leto pri 470 čebeljih družinah.
Ključne besede: čebelarstv, delovno mesto, neposredna prodaja, grosistična prodaja, primerljiva plača
Objavljeno v DKUM: 03.01.2019; Ogledov: 1052; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

3.
Pravna problematika zavarovanja terjatev bank s pogodbeno hipoteko
Nataša Počkaj, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Zavarovanje s hipoteko je oblika stvarnopravnega zavarovanja. Nudi relativno trdno zavarovanje, saj je tržna vrednost nepremičnin znana in dokaj stabilna. Banke kot hipotekarni upniki težijo k temu, da bi svoje terjatve zavarovale z neposredno izvršljivimi notarskimi zapisi. Pri postopku zavarovanja imajo pomembno vlogo notarji, ki sestavljajo neposredno izvršljive notarske zapise. Pogodbena hipoteka nastane na podlagi sporazuma o ustanovitvi hipoteke, ki vsebuje zemljiškoknjižno dovolilo, in na katerem je podpis zastavitelja overjen. Takšna hipoteka ni neposredno izvršljiva. Če banka razpolaga z neposredno izvršljivim notarskim zapisom, lahko zahteva realizacijo hipoteke neposredno v izvršilnem postopku. Izpolnjene morajo biti predpostavke neposredne izvršljivosti. Bančna terjatev mora nastati na podlagi pogodbe, sklenjene v obliki notarskega zapisa. Dolžnik izjavi soglasje z neposredno izvršljivostjo svoje obveznosti v obliki notarskega zapisa. Predmet obveznosti mora biti določen, obveznost pa dospela. Tedaj je notarski zapis primeren izvršilni naslov. Posebnosti veljajo pri maksimalni hipoteki, katera ni neposredno izvršljiva, lahko po so neposredno izvršljive posamezne konkretne terjatve, ki nastanejo znotraj maksimalne hipoteke. Maksimalna hipoteka varuje upniško dolžniško razmerje, iz katerega bodo določene terjatve nastajale. Po sklenitvi neposredno izvršljivega notarskega zapisa, notar predlaga poleg vpisa hipoteke v zemljiško knjigo, tudi zaznambo neposredne izvršljivosti, ki se zaznamuje pri tej hipoteki. Vpis hipoteke učinkuje erga omnes in varuje poplačilni vrstni red. Vrstnega reda ni mogoče spreminjati, saj ima prej pridobljena stvarna pravica prednost pred kasneje pridobljeno stvarno pravico. Sprememba vrstnega reda je mogoča s prireditvijo ali podreditvijo poplačilnega vrstnega reda, kar se zaznamuje pri hipoteki kot pravno dejstvo. Določeni vpisi varujejo vrstni red hipoteke. To so predznamba pridobitve, prenosa ali prenehanja hipoteke in zaznamba vrstnega reda. V zvezi z zaznambo ločimo zaznambo vrstnega reda za pridobitev, prenos ali prenehanje hipoteke, vpis v zaznamvanem vrstnem redu in izbris. Gre za pogojne vpise, ki se morajo opravičiti v določenem roku. Zaznamba vrstnega reda se prenaša na podlagi izjave predlagatelja zaznambe vrstnega reda, ki jo sprejme na zapisnik notar, ki hrani predlagateljevo pravico razpolaganja z vrstnim redom, pri čemer se smiselno uporabljajo pravila o notarski hrambi. V bančni praksi se lahko spremeni tudi zavarovana terjatev. Banka želi kljub spremembi zavarovane terjatve ohraniti obstoječ vrstni red hipoteke. Hipotekarno jamstvo se zaradi načela zaupanja v zemljiško knjigo ne sme povečati. Z zaznambo spremembe pri hipoteki je mogoče zaznamovati znižanje obrestne mere ter podaljšati ali skrajšati zapadlost terjatve, saj te spremembe ne pomenijo povečanega hipotekarnega jamstva. Povišanje obrestne mere pomeni tudi povečanje hipotekarnega jamstva, zato je mogoče razliko med novo in staro obrestno mero vpisati le kot novo hipoteko. Hipoteka kot akcesorna pravica ni samostojno prenosljiva. Prenos hipoteke je mogoč samo skupaj s prenosom zavarovane terjatve. Če se zavarovana terjatev ne prenese skupaj s hipoteko, potem hipoteka zaradi svoje akcesorne narave preneha. Pri delnem prenosu terjatve lahko pride do skupnega imetništva hipoteke. Pri prenosu terjatev, zavarovanih v okviru maksimalne hipoteke, je prenos maksimalne hipoteke izključen. Mogoče je prenesti le celotno temeljno razmerje. Tudi pri maksimalni hipoteki ni izključeno skupno imetništvo hipoteke. Hipoteka preneha, če ne obstaja več zavarovana terjatev (izjema velja za maksimalno hipoteko), če se ji hipotekarni upnik odpove ali pa preneha zaradi konsolidacije. Hipoteka preneha tudi s prisilno prodajo, četudi hipotekarni upnik ni bil v celoti poplačan. Ko hipoteka preneha v materialnem smislu, je potrebno predlagati še njen izbris iz zemljiške knjige. Tako preneha še v formalnem pomenu.
Ključne besede: hipoteka, maksimalna hipoteka, hipotekarno zavarovanje, neposredno izvršljiv notarski zapis, sporazum o zavarovanju, neposredna izvršljivost, zaznamba neposredne izvršljivosti, načelo akcesornosti, sprememba zavarovane terjatve, zaupanje v zemljiško knjigo, prednostni vrstni red, sprememba poplačilnega vrstnega reda, varovalne pravice, prenos hipoteke, prenos zavarovane terjatve, skupno imetništvo hipoteke, načelo nedeljivosti hipotekarnega jamstva, prenehanje hipoteke, prodaja nepremičnine v izvršilnem postopku
Objavljeno v DKUM: 10.12.2016; Ogledov: 3078; Prenosov: 693
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

4.
Načrt marketinškega komuniciranja za hotel Mitra
Andreja Alič, 2016, specialistično delo

Opis: Turizem je dinamična dejavnost, ki ima pomembno vlogo v nacionalnem in globalnem gospodarskem svetu. Ob ekonomskih ima tudi številne neekonomske prednosti, ki omogočajo spoznavanje in povezovanje ljudi ter prispevajo k razumevanju razlik, kultur in zgodb preteklosti, ki vplivajo tudi na sedanje življenje. Iskanje in pripovedovanje zanimivih zgodb skozi oblikovanje turistične ponudbe je eden izmed trendov sodobnega turizma, predstavlja pa tudi izziv njihove uporabe v marketinškem komuniciranju. Hotel Mitra, ki se nahaja v osrčju starega mestnega jedra Ptuja, je izkoristil to priložnost in v oblikovanje svoje ponudbe vpletel mnogo zanimivih zgodb okolja iz katerega izhaja. Ideja o hotelu z zgodbo oziroma vizija oblikovanja hotelske verige pod znamko »Story Hotels«, se je rodila v okviru svetovalnega podjetja za turizem Hosting d.o.o. in bila realizirana leta 2007. Specialistično delo je namenjeno pripravi načrta marketinškega komuniciranja za hotel Mitra in predstavlja izhodišče za nadaljnje razvojno marketinške aktivnosti hotela. Vsebina predlaganih rešitev je podana na podlagi proučenih teoretičnih značilnosti uporabe posameznega marketinškega orodja v luči doseganja zastavljenih ciljev ter na podlagi analize stanja in možnosti, s katerimi hotel trenutno razpolaga. Po preučitvi teoretičnih osnov je sledilo načrtovanje komunikacijskih aktivnosti v okviru posameznega komunikacijskega orodja in oblikovanje skupnega načrta uporabe, v duhu integriranega marketinškega komuniciranja, s ciljem doseganja optimalnih rezultatov ob vloženih sredstvih in pričakovanih marketinško komunikacijskih učinkih. Glede na razpoložljivost sredstev namenjenih marketinškemu komuniciranju in zastavljenih ciljih, ostaja ključno orodje komunikacije osebna prodaja, s podporo neposredne prodaje in pospeševanja prodaje. Za doseganje in utrjevanje pozitivne podobe, ki prav tako vpliva na obisk in koriščenje storitev pa bodo še naprej pomembni okrepljeni odnosi z javnostmi in v manjši meri tudi oglaševanje, ki je zaradi cenovne zahtevnosti, uporabljeno v najmanjšem obsegu aktivnosti, vendar pa pomeni pomembno podporo ostalim komunikacijskim orodjem. Aktivnosti v okviru posameznega komunikacijskega orodja so bile izbrane v luči doseganja zastavljenih ciljev posameznega orodja oziroma razvojnih in marketinških ciljev podjetja. Sledilo je načrtovanje njihove izvedbe z določitvijo finančnega obsega, terminskega plana ter določitve odgovornih oseb izvedbe posamezne načrtovane aktivnosti po posameznem orodju. Za lažje spremljanje in kontrolo izvedbe aktivnosti so bili podani tudi indikatorji spremljanja pričakovanih rezultatov. Tako smo s predstavljeno vsebino dela iskali odgovore na ključna vprašanja priprave marketinškega načrta po metodi SOSTAC, kot tudi identificirali ključne aktivnosti izvedbe po modelu MMMMM. Specialistično delo podaja enega izmed možnih predlogov kombinacij aktivnosti in uporabe marketinških orodij z namenom doseganja zastavljenih marketinško komunikacijskih ciljev. Uporaba predlaganega načrta bo pokazala pravo uporabno vrednost podanih rešitev oziroma predstavljala izhodišče za prihodnje načrtovanje in izboljšave marketinških aktivnosti hotela Mitra.
Ključne besede: marketing, komuniciranje, marketinško komuniciranje, načrt marketinškega komuniciranja, komunikacijska orodja, oglaševanje, pospeševanje prodaje, osebna prodaja, neposredna in elektronska prodaja, odnosi z javnostmi, interno komuniciranje, turizem, hotel Mitra
Objavljeno v DKUM: 29.03.2016; Ogledov: 2117; Prenosov: 246
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

5.
Zaznamba izvršbe in nastanek prisilne hipoteke s pregledom sodne prakse
Patricija Podgoršek, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Zaznamba izvršbe in nastanek prisilne hipoteke s pregledom sodne prakse je nastalo zaradi povečanega števila izvršb te vrste v praksi. Glede na to, da se čedalje več ljudi srečuje s tem problemom in samega postopka izvršbe na nepremičnine ne pozna, sem se odločila, da dotično temo podrobneje raziščem in predstavim v diplomskem delu. Prvo poglavje vsebuje obrazložitev splošnih pojmov zaznambe izvršbe in prisilne hipoteke, ki sta primarna za nadaljnje razumevanje. Postopek izvršbe na nepremičnine je urejen z Zakonom o izvršbi in zavarovanju. Praviloma prisilna zastavna pravica nastane na dva načina, in sicer z izvršbo na nepremičnino zaradi poplačila denarne terjatve ali pa z zastavno pravico na nepremičnini v postopku zavarovanja. V diplomski nalogi sem se usmerila na področje prisilne zastavne pravice, ki nastane z izvršbo na nepremičnini, natančneje na postopek prodaje nepremičnine zaradi izterjave denarne terjatve v izvršilnem postopku. V drugem poglavju sem predstavila splošne značilnosti izvršbe in izvršilnega postopka ter predstavila tudi temeljna načela izvršbe ter nato v tretjem, četrtem in petem poglavju nadaljevala s postopkom izvršbe na obremenjeno nepremičnino ter predmeti izvršbe, zaključila pa s sredstvi izvršbe, ki so na razpolago upniku. V osrednjem delu diplomske naloge, natančneje v šestem poglavju, je predstavljen celoten potek prodaje nepremičnine v izvršbi. Ta del naloge zajema tudi postopek izdaje odredbe o prodaji in javno dražbo ter prodajo nepremičnine z neposredno pogodbo. Predstavitev postopka prodaje nepremičnine v šestem poglavju je zaključen s poglavjem, ki opisuje položitev kupnine in postopek izročitve prodane nepremičnine kupcu ter način pridobitve lastninske pravice na nepremičnini, ki je obremenjena s hipoteko. Sedmo poglavje vsebuje postopek poplačila upnikov iz izkupička od prodaje, ki se opravi po opravljeni prodaji nepremičnine na razdelitvenem naroku. V osmem poglavju sem se osredotočila predvsem na posledice, ki nastanejo s prodajo nepremičnine v izvršbi, in le-to v devetem poglavju povezala z načini prenehanja prisilne hipoteke. Teoretični del diplomskega dela sem podkrepila s primeri sodne prakse iz vsakdanjega življenja.
Ključne besede: zaznamba izvršbe, prisilna hipoteka, izvršilni postopek, prodaja nepremičnine v izvršbi, javna dražba, neposredna pogodba, pridobitev lastninske pravice, posledice prodaje nepremičnine v izvršbi, prenehanje prisilne hipoteke.
Objavljeno v DKUM: 04.09.2015; Ogledov: 1961; Prenosov: 497
.pdf Celotno besedilo (644,13 KB)

6.
Direktna pošta kot orodje neposrednega marketinga
Damijan Mumel, Igor Unger, 2000, izvirni znanstveni članek

Opis: V neposrednem marketingu so pri vzpostavitvi in ohranjanju neposrednega odnosa med prodajalcem in kupcem odločilnega pomena komunikacijske poti. V prispevku je predstavljena direktna pošta kot ena najstarejših komunikacijskih poti neposrednega marketinga, ki kljub pojavom sodobnih medijev ohranja učinkovitost in uspešnost. V prispevku je odnos do uporabe direktne pošte analiziran z vidika organizacij. Prikazane so prednosti, ki jih vidijo organizacije, ki uporabljajo direktno pošto, in razlogi, ki organizacije odvračajo od njene uporabe. Med prednostmi se najpogosteje pojavlja možnost predstavitve izdelkov, medtem ko je neskladnost med naravo izdelka organizacije in direktno pošto glavna ovira.
Ključne besede: neposredna prodaja, strategija, strategija trženja, trg, marketing, Slovenija, storitve, trženje, pošta, direktno trženje
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1306; Prenosov: 67
URL Povezava na celotno besedilo

7.
8.
RAZVOJ MARKETINGA MEDICINSKO TERAPEVTSKIH PRIPOMOČKOV V PODJETJU ŠPANOVINA D.O.O.
Matic Ovsenek, 2013, diplomsko delo

Opis: Dandanes je za podjetja prvotnega pomena prisotnost na trgu, na katerem z različnimi idejami in aktivnostmi poizkušajo pridobiti čim večji marketinški delež. Podjetja morajo najprej preučiti trg, spoznati navade potrošnikov in posledično določiti ciljno skupino, kateri bodo ponujali izdelek. Izbrati morajo tudi načine marketinškega komuniciranja, preko katerih bodo seznanjala potrošnike o izdelkih, obveščala o akcijskih cenah in prodajala izdelke. Ves opisani proces spada pod pojem marketing, katerega glavni cilj ni prodaja izdelkov temveč izdelek že pred prodajo narediti zanimiv in se bo prodajal »sam«. Rdeča nit diplomske naloge je opis marketinga, podrobno bomo spoznali marketinško komuniciranje in neposredno prodajo. Vso teorijo bomo v zaključnem delu preverili v praksi in si pogledali primer marketinga medicinsko-terapevtskih pripomočkov podjetja Španovina d.o.o. Na temo neposredne prodaje v državi Sloveniji bomo opravili raziskavo in podrobno analizirali dobljene rezultate.
Ključne besede: marketing, marketinško komuniciranje, neposredna prodaja
Objavljeno v DKUM: 22.10.2013; Ogledov: 2266; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (950,14 KB)

9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici