1. Analiza poslovanja neobank v primerjavi s tradicionalnimi bankamiŠpela Lavrič, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na analizo poslovanja neobank v primerjavi s tradicionalnimi bankami glede na poslovni model, ponudbo storitev in doseganje uspešnosti. Glede na to, da se gospodarstvo nenehno spreminja, morajo tem spremembam slediti tudi udeleženci trga. Z razvojem tehnologije in vstopom novih konkurentov v bančni sektor je prišlo do vzpostavljanja motenj v poslovanju bank in prav neobanke, ki so predstavnice fintech podjetij in svoje poslovanje upravljajo izključno digitalno, so pomenile pritisk obstoječim bankam, ki jih poznamo že vrsto let. Trenutno smo v času, ko smo priča boju na eni strani uveljavljenih tradicionalnih bank, ki so začele uporabljati novodobno tehnologijo in prilagodile produkte komitentom, in na drugi strani neobank, ki zaradi svoje preproste uporabe in nizkocenovnih produktov pridobivajo na vse večji popularnosti. Predvsem evropski trg v zadnjem času beleži razvoj številnih uspešnih neobank. Slovenija kot članica Evropske unije zaenkrat še nima neobanke, po drugi strani pa ima veliko uporabnikov, ki imajo račun pri tuji neobanki. Zvestobo tradicionalnim bankam in neobankam smo preverili tudi z anketnim vprašalnikom, v katerem smo raziskali ključne karakteristike slovenskih uporabnikov za izbiro potencialne banke. Ključne besede: Neobanke, tradicionalne banke, karakteristike uporabnikov, digitalizacija, poslovanje. Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 616; Prenosov: 156
Celotno besedilo (1,34 MB) |
2. Izbira ustrezne banke za posameznike po končanem izobraževanju z večkriterijskimi metodamiBrin Frkač, 2023, diplomsko delo Opis: Odločitev za primerno banko ima dolgoročne posledice za posameznika, zato je ključno uporabiti sistematičen pristop za ocenjevanje različnih alternativ in določanje njihove ustreznosti glede na izbrane kriterije. Finančne odločitve, vključno z izbiro banke, imajo vpliv na naše osebne finance in finančno varnost. S tem namenom želimo prispevati k učinkovitemu procesu odločanja pri izbiri banke za posameznike, ki so zaključili izobraževanje.
V diplomskem delu smo se poglobili v kompleksnost izbire ustrezne banke za posameznike po končanem izobraževanju. Pri tem smo uporabili večkriterijsko odločanje, saj so kriteriji za izbiro pogosto v konfliktu med seboj. Za reševanje tega problema smo se zatekli k uporabi programa Web-HIPRE, ki nam je omogočil sistematičen pristop k ocenjevanju alternativ in določanju njihove ustreznosti glede na izbrane kriterije.
V prvem delu naše raziskave smo analizirali 4 različne alternative poslovnih bank in upoštevali 4 različne kriterije, ki smo jih določili. Z uporabo večkriterijskega odločanja smo prišli do zaključka, da je Nova Ljubljanska banka (NLB) najboljša izbira glede na izbrane kriterije in vrednosti uteži, ki smo jih določili na podlagi odgovorov iz anketnega vprašalnika. Ta ugotovitev nam omogoča, da posameznikom svetujemo, naj se odločijo za NLB kot najbolj primerno poslovno banko glede na njihove potrebe.
V drugem delu raziskave smo se osredotočili na izbiro najboljše neobanke. Analizirali smo 3 različne alternative neobank in upoštevali 3 različne kriterije. Na podlagi večkriterijskega odločanja smo ugotovili, da je Revolut najboljša izbira glede na izbrane kriterije in vrednosti uteži, ki smo jih določili na podlagi odgovorov iz anketnega vprašalnika. Ta zaključek nam omogoča, da posameznikom priporočamo neobanko Revolut kot najprimernejšo neobanko za njihove potrebe po končanem izobraževanju.
S celovito uporabo večkriterijskega odločanja in programa Web-HIPRE smo pridobili objektivne rezultate, ki nam omogočajo informirano in racionalno odločanje pri izbiri najboljše banke in neobanke za posameznike po končanem izobraževanju. Naša raziskava prispeva k bolj učinkovitemu procesu odločanja in lahko služi kot podlaga za nadaljnje raziskave na področju večkriterijskega odločanja v bančništvu. Ključne besede: banke, večkriterijske metode, izbira, bančništvo, poslovne banke, neobanke, kriteriji, alternative Objavljeno v DKUM: 30.08.2023; Ogledov: 322; Prenosov: 47
Celotno besedilo (1,46 MB) |
3. Analiza karakteristik uporabnikov fintech bančnih storitev v SlovenijiAleksandra Amon, 2021, magistrsko delo Opis: Tradicionalne banke so že dolgo ključni igralec na finančnih trgih. Njihov uveljavljen položaj pa vedno bolj moti fintech industrija, ki je ustvarila neobanke, nov bančni model, ki z odsotnostjo mreže fizičnih podružnic implementira nizko cenovno stroškovno strukturo, zaradi katere lahko uporabnikom ponuja hitrejše, ugodnejše in bolj personalizirane bančne storitve. Neobanke kot novi udeleženci na finančnih trgih premikajo do sedaj trdno začrtane meje bančnih storitev in ponujajo specializirane storitve za uporabnike določene rase, spolne usmerjenosti in premoženjskega statusa; obseg storitev pa ne zajema več zgolj bančnih, temveč tudi računovodske storitve in storitve življenjskega sloga. S tem je razvoj fintecha in neobank ustvaril igrišče za popolnoma nove dimenzije konkurenčnosti v bančnem sektorju in iz dneva v dan se bolj poudarja potreba po upoštevanju priložnosti in tveganj. Industrija fintecha je cvetela kljub posledicam pandemije, v kateri živimo in dokazala, da je več kot resna grožnja uveljavljenim konvencionalnim bančnim institucijam. Tradicionalne bančne institucije se na to grožnjo odzivajo različno, od sodelovanja z neobankami in ustanavljanja svojih pa vse do neposrednega tekmovanja z neobankami; kljub temu pa se zdi, da jih neobanke elegantno prehitevajo. V magistrskem delu želimo odkriti, zakaj je temu tako; katere so tiste spremenljivke, ki pri uporabnikih pretehtajo tehtnico v prid neobankam. Zato celovito analiziramo karakteristike uporabnikov neobank v Sloveniji in kot ključne spoznamo transparentnost in zaupanje kot osebno vrednoto, potrpežljivost, dobro finančno pismenost in posedovanje finančnih naložb; istočasno pa ugotovimo, da pomembno vlogo pri odločitvi posameznika za uporabo neobanke igrajo zaznana uporabnost in enostavnost uporabe, varnost, zaupanje znamki in njenim storitvam, odnos posameznika do uporabe in namen uporabe. Ključne besede: Fintech, neobanke, digitalno bančništvo, uporabniki neobank. Objavljeno v DKUM: 20.10.2021; Ogledov: 1494; Prenosov: 345
Celotno besedilo (1,46 MB) |
4. Digitalizacija bančnega poslovanjaSara Kolar, 2021, diplomsko delo Opis: Tema mojega diplomskega dela je digitalizacija bančnega poslovanja, njegove prednosti, slabosti in varnostni vidiki. Banke s pomočjo digitalizacije dosegajo boljše in inovativnejše produkte, večji dobiček, kakovost, napredek ter zveste stranke. Problemi, ki jih obravnavamo so plačilni sistemi, odprto bančništvo, umetna inteligenca, roboti in analiza poslovnih učinkov digitalizacije v banki. Osredotočili smo se na novejše finančne pojme, ki so sodobni bančni trendi, da bi bralce podučili o finančni pismenosti naše prihodnosti. Vsak mora vedeti kako upravljati svoje finance in kaj je za njega najbolj koristno. Opisali smo pojme kot so neobanke, fintech, bot, Blockchain, oblak in digitalni evro. Osredotočili smo se na prihodnost bančništva in samega poslovanja ter ugotovili, da se ogromno bančnih poslovalnic zapira hkrati pa se manjša uporaba gotovine in veča uporaba brezstičnih plačil. Analizirali smo Covid-19 in njegov vpliv na digitalizacijo. Izkazalo se je, da je pandemija močno spremenila samo poslovanje in navade strank. Z analizo Nove Kreditne banke Maribor pa smo spoznali, da je ena najboljše digitaliziranih bank v Sloveniji. Ključne besede: Digitalizacija, banka, trendi, poslovanje, neobanke. Objavljeno v DKUM: 14.10.2021; Ogledov: 1287; Prenosov: 0 |