| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza prometa na slovenskih cestah
Igor Mendek, 2022, magistrsko delo

Opis: V prvem delu magistrske naloge podamo teoretično podlago za obravnavo prometa. Opravimo pregled strokovne literature, definiramo fizikalne količine za opis faznih stanj prometa in predstavimo matematične modele prometa, ki so odločilno vplivali na zgodovinski razvoj matematičnega modeliranja prometa. Ločimo med makroskopskimi, mezoskopskimi in mikroskopskimi modeli, pri čemer izpostavimo tiste, ki jih nadalje uporabimo za analizo izmerjenih podatkov na slovenskih cestah. Podatke za posamezne odseke slovenskih avtocest in hitrih cest pridobimo od Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo. Posamezne odseke klasificiramo na podlagi analize izmerjenih podatkov pretoka, zasedenosti, gostote in hitrosti prometa. Z analizo meritev ugotovimo, na katerih odsekih in v katerih časovnih obdobjih prihaja do zastojev. Namen tega je poiskati modelne rešitve za odpravo teh zastojev. Za odpravo zastojev na odseku 461 avtoceste A1 od uvoza Domžale do razcepa Zadobrava izdelamo različne modelne rešitve. Simuliramo dodatni prometni pas, začasno uvedbo prometnega pasu za vozila z več potniki na odstavnem pasu in prepoved prometa za tovorna vozila in avtobuse ob delavnikih med 6. in 9. uro. Rezultati simulacij kažejo, da so različne rešitve različno učinkovite, pri čemer pa se pretok prometa v vseh ponujenih rešitvah poveča. Na podlagi rezultatov simulacij zaključimo, da je kot kratkoročna rešitev ustrezna prepoved prometa za tovorna vozila, dolgoročno pa bi se na tem odseku učinkovito zmanjšali zastoji z izgradnjo dodatnega prometnega pasu. Izdelane modelne rešitve so tudi dobra osnova za odpravo zastojev na drugih odsekih.
Ključne besede: fizika kompleksnih sistemov, nelinearni dinamični sistemi, modeli prometnega toka, analiza prometa, simulacija odprave zastojev
Objavljeno v DKUM: 27.07.2022; Ogledov: 942; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (7,35 MB)

2.
Razvejitve pri Van der Pol-Duffingovem nihalu
Rudi Pušenjak, 2003, izvirni znanstveni članek

Opis: Metoda končnega harmonskega ravnovesja se je izkazala za učinkovito orodje pri računanju periodičnih nihanj v analizi nelinearnih dinamičnih sistemov. Razvili smo jo v obliko, ki omogoča izračun ustaljenega periodičnega odziva v odvisnosti od različnih spremenljivih parametrov. Kadar razvejitveni postopek sledi zaporedju podvojitev period, je periodični odziv sestavljen iz subharmoničnih rešitev višjih stopenj. Ko v postopku podvojitev period ne obstajajo več nobene subharmonične rešitve, se periodični odziv spremeni v kaotičnega. Spreminjanje amplitud periodičnega nihanja v odvisnosti od spremenljivih parametrov sistema in s tem možen prehod v kaos prikazujemo v razvejitvenih diagramih. Splošni postopek konstrukcije razvejitvenega diagrama je uporabljen pri van der Pol-Duffingovem nihalu za različne vrste parametrov. Izkaže se, da se pri van der Pol-Duffingovem nihalu pojavi vrsta različnih razvejitev, ki jih je mogoče analizirati le z uporabo ustreznih strategij.
Ključne besede: dinamika materialnih sistemov, nihanje teles, metoda koračnega harmonskega ravnovesja, nelinearni dinamični sistemi, periodična nihanja, razvejitveni diagrami, mehanika
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1335; Prenosov: 69
URL Povezava na celotno besedilo

3.
4.
5.
Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici