| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
RAZVOJ TURIZMA V OBČINI RAČE - FRAM
Živa Planinc, 2009, diplomsko delo

Opis: Turizem, ki se v zadnjih desetletjih razvija zelo hitro, je postal ključna panoga v svetovnem gospodarstvu. Je izrednega pomena, saj ustvarja nova delovna mesta in vpliva na rast bruto domačega proizvoda. Poleg tega ima turizem neposredne pozitivne učinke tudi na razvoj infrastrukture, kar posledično vpliva na mobilnost in kakovost življenja ljudi. Prav tako lahko razvoj turizma vpliva na kakovost naravnega okolja in krepitev tržne znamke države. Pospeševanje turizma ima lahko tudi vrsto negativnih vplivov na okolje in vpliva na kakovost življenja ljudi, živali in rastlin. Ti se pojavijo predvsem zaradi nesmotrnega ravnanja ljudi, ki bi radi za vsako ceno pospešili razvoj turizma. Sem lahko prištevamo nenadzorovane posege v naravni prostor in s tem rušenje naravnega ravnovesja ter onesnaževanje zraka, vode in tal. V Sloveniji načrtovalci turizma vidijo v turizmu možnost za razvoj podeželja. Pogoj za razvoj turizma na podeželju sloni predvsem na naravni in kulturni dediščini. Prav tako so za ljudi zanimive različne šege in navade lokalnega prebivalstva. Za turiste postajajo vse bolj zanimive počitnice na kmetijah, ki goste pritegnejo s svojo domačnostjo, naravo, kulinariko in doživetji. Glavne ugotovitve razvoja turizma v občini Rače-Fram: · V občini prevladujejo pozitivni vplivi turizma v primerjavi z negativnimi. · Negativne učinke turizma lahko v občini zmanjšamo z razvojnimi načrti in trajnostnim razvojem turizma. · Turizem vpliva na gradnjo in posodabljanje infrastrukture, urejenost kraja, ponudbo storitev in prepoznavnost občine. · Negativni učinki turizma se kažejo predvsem v onesnaževanju okolja z različnimi odpadki ter v povečanem prometu in hrupu, ki pri tem nastaja. · Domačini nimajo zadostnega vpliva pri snovanju turistične ponudbe v občini
Ključne besede: Trajnostni turizem, pozitivni in negativni vplivi turizma, primarna in sekundarna turistična ponudba občine Rače-Fram
Objavljeno: 16.07.2010; Ogledov: 1692; Prenosov: 304
.pdf Celotno besedilo (806,82 KB)

3.
NAČRTOVANJE TRAJNOSTNEGA PROMETNEGA RAZVOJA – ŠTUDIJA PRIMERA V OBČINI SLOVENSKE KONJICE
Renata Kotnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Promet kot terciarna dejavnost deluje v prostoru kot povezovalec, omogoča fizično mobilnost, prenos informacij na daljavo, ter je tesno povezan z gospodarskim razvojem. Z naraščanjem ekonomske razvitosti narašča gostota prometa, posledično pa tudi negativni vplivi na okolje. Pri načrtovanju prometa v prihodnosti je nujno upoštevati koncepte trajnostnega, okolju prijaznega razvoja. Omejiti je potrebno trend naraščanja avtomobilskega prometa in ga nadomestiti z okolju prijaznejšimi oblikami ter drugimi ukrepi, ki bodo zagotavljali kvalitetno mobilnost. V Občini Slovenske Konjice so upoštevana nekatera načela trajnostnega razvoja prometa, na številnih področjih pa so še mogoče izboljšave.
Ključne besede: Ključne besede: trajnostni razvoj, negativni vplivi prometa na okolje, trajnostno načrtovanje prometa, promet v Občini Slovenske Konjice.
Objavljeno: 23.12.2009; Ogledov: 1978; Prenosov: 260
.pdf Celotno besedilo (3,62 MB)

4.
Vpliv prometa na okolje
Simon Hebar, 2010, diplomsko delo

Opis: Promet nam danes omogoča gospodarski razvoj, veliko svobodo gibanja in deluje kot povezovalec prostora. Z njegovim naraščanjem pa prometni sektor vedno bolj povezujemo z okoljskimi problemi. Prišli smo do točke, kjer je promet postal najpomembnejši vir škodljivih emisij ter tako prevladujoč dejavnik onesnaževanja okolja. Najpomembnejši oz. najbolj raznoliki so vplivi na kvaliteto zraka, saj promet z emisijami pomembno prispeva k onesnaževanju lokalnega ozračja in podnebnim spremembam. Hkrati pa je vpliv na kakovost zraka najbolj nepredvidljiv in ne moremo z gotovostjo napovedati nadaljnjega razvoja dogodkov. Prometni sektor je seveda odgovoren tudi za druge negativne učinke: narašča hrup, izguba biotske pestrosti, onesnaževanje voda, prsti… Ljudje močno občutimo tudi posledice vpliva prometa na socialne in gospodarske dejavnike. Zaradi tega se pojavljajo zahteve po trajnostnem razvoju prometa, ki bi omogočal nemoten nadaljnji razvoj ter bil hkrati prijazen do okolja, saj drugače lahko pričakujemo socialno — ekonomski ali okoljski zlom. Tukaj je najpomembnejše učinkovito izvajanje prometnih politik. Zato je nujno oblikovanje vizije nadaljnjega razvoja, kjer se je potrebno celostno lotiti celotnega prometa, zastaviti konkretne in realne cilje. Ta mora vključevati gospodarski, socialni in ekološki vidik razvoja. Strategija bi morala med drugim urediti preusmeritev tovornega prometa na železnice, večjo pozornost nameniti tranzitnemu tovornemu prometu, izboljšati javni potniški promet, varnost… Pri spodbujanju trajnostnega prometa je EU med vodilnimi na svetu. Zato je ustanovila sistem TERM, ki preko kazalcev spremlja negativne učinke prometa na okolje. Zaradi članstva Slovenije v EU, so bili tudi pri nas uvedeni okoljski kazalci, ki jih ureja ARSO. V sklopu vseh kazalcev je ravno promet tisto področje, kjer se podatki hitro osvežujejo in dopolnjujejo, kar nam na nek način tudi pokaže resnost problemov. Kazalci so namenjeni spremljanju stanja okolja, obveščanju širše javnosti ter kot pomoč prometni politiki. Kazalci nam prikazujejo stanje prometa v Sloveniji in EU, hkrati pa nas opozarjajo na ključne težave v prometu. Tako s pomočjo kazalcev opazimo, da je za vse večje negativne vplive prometa na okolje krivo hitro naraščanje prometa. Obseg potniškega prometa se povečuje predvsem zaradi hitre rasti števila osebnih avtomobilov. Tudi cestni tovorni promet hitro narašča in prevzema najpomembnejšo vlogo v prepeljanem tovoru v Sloveniji, kar se je še izrazito poslabšalo z vstopom Slovenije v EU. Kazalci nam tudi dokazujejo, da smo železniški promet zanemarili in je danes razvojno zaostal ter nekonkurenčen. V zadnjih petnajstih letih Slovenija večino svojih vlaganj v infrastrukturo namreč namenja za cestno omrežje. Ob tem trendu razvoja pa se povečuje tudi poraba končne energije v prometu, saj v zadnjem desetletju promet prevzema prvo mesto po porabi energije. S povečevanjem motorizacije nenehno naraščajo tudi emisije toplogrednih plinov ter ostalih onesnaževal iz prometa. Človek proizvaja čedalje več toplogrednih plinov, zlasti zaradi energetske rabe goriv. Zaradi tega zunanji stroški, kjer glavno vlogo igra cestni promet, predstavljajo veliko breme za državo. Osnovni povzročitelji zunanjih stroškov so nesreče, emisije, zastoji in hrup. Zaradi naraščanja prometa tudi narašča število vseh prometnih nesreč, kar je posledica vse večjega vpliva osebne avtomobilske mobilnosti in opuščanja bolj varnega javnega potniškega prometa, število smrtnih žrtev in poškodovanih v cestnem prometu pa počasi upada. Slovenija se tako vse bolj odmika od trajnostno naravnanega prometnega sistema, kar pa je sodeč po strateških dokumentih ena ključnih točk.
Ključne besede: promet, negativni vplivi prometa na okolje, trajnostni promet, TERM, prometno–okoljski kazalci
Objavljeno: 30.07.2010; Ogledov: 8598; Prenosov: 1089
.pdf Celotno besedilo (3,47 MB)

5.
INTERNET IN VARNOST OTROK V OSNOVNI ŠOLI
Danijel Korpar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili aktualno problematiko varnega brskanja po svetovnem spletu, izpostavili nevarnosti pri brskanju in na kakšen način se lahko zoperstavimo nevarnostim na spletu. Analizirali smo, kako se najbolj ogrožena skupina uporabnikov svetovnega spleta, to so otroci in mladostniki, soočajo s težavami na spletu in na kaj morajo biti pozorni pri brskanju na spletu. Pregledali smo, kaj lahko za varno brskanje otrok in mladostnikov na spletu storijo starši, učitelji oz. izobraževalne ustanove in kako se s problemom varnega brskanja otrok in mladostnikov na spletu spopadajo znotraj in zunaj meja. Z anketnim vprašalnikom smo preverili obnašanje osnovnošolcev na spletu in kako se osnovnošolci sami zavedajo nevarnosti pri brskanju po spletu in ugotovili, da se otroci, predvsem devetošolci, že zavedajo nevarnosti na internetu in se jim v določeni meri tudi izogibajo.
Ključne besede: internet, osnovna šola, varnost otrok na internetu, zasebnost na internetu, internetne zlorabe, pozitivni in negativni vplivi interneta, internetna vzgoja, problem varnega brskanja na spletu, internetna družabna omrežja
Objavljeno: 10.02.2011; Ogledov: 3179; Prenosov: 234
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

6.
Električna vozila kot alternativa
Anja Brložnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Promet oziroma transport je ključna dejavnost logistike. Z njim se srečujemo vsakodnevno in si življenje brez njega ne znamo predstavljati. Z večanjem prometa se povečujejo tudi negativni učinki, ki negativno vplivajo na okolje in ljudi. Sprejeti je potrebno določene ukrepe, da ohranimo naravo in zmanjšamo negativne vplive prometa. V diplomskem delu je predstavljeno kdaj in kako se je promet začel razvijati in z njim prometna sredstva, kakšna je okoljska in prometna politika v Sloveniji in Evropski uniji, kakšna je dejanska onesnaženost okolja zaradi prometa, kako to vpliva na zdravje ljudi ter kakšni so ukrepi za izboljšanje trenutne situacije. Rešitev, ki je že nekaj časa znana v svetu in tudi v Sloveniji, so električna vozila, ki bi lahko bila dobra alternativa današnjim vozilom. Vso porabljeno električno energijo pa bi lahko pridobivali iz obnovljivih virov energije in še dodatno zmanjšali vplive na okolje.
Ključne besede: promet, negativni vplivi prometa, obnovljivi viri energije, električna vozila
Objavljeno: 16.02.2013; Ogledov: 984; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

7.
ANALIZA RAZVOJA TURIZMA V OBČINI PTUJ
Suzana Malenčić, 2012, diplomsko delo

Opis: Za uspešen razvoj turizma v nekem kraju je potrebno dobro sodelovanje med domačini in lokalnimi turističnimi delavci. Načrt razvoja mora biti sestavljen tako, da ustreza prebivalcem in ljudem, zaposlenim v turistični dejavnosti ter da ga je možno uresničevati.
Ključne besede: ponudba občine Ptuj, ekonomski, socio-kulturni in okoljski vplivi turizma, pozitivni in negativni učinki turizma v turističnem kraju, zaznavanje domačinov o učinkih turizma.
Objavljeno: 12.07.2013; Ogledov: 882; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (847,52 KB)

8.
Izvajanje transporta v skladu s trajnostnimi načeli v večjih podjetjih občine Rogaška Slatina
Tina Prah Roškarič, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Transport je najpomembnejša dejavnost logistike, prav tako je pomembna dejavnost podjetij. Ker je transport tako množično razvit, hkrati pa se število vozil povečuje, se s tem povečujejo tudi emisije toplogrednih plinov. Pri tem največji problem predstavljajo emisije CO2. Emisije negativno vplivajo na okolje, posledično tudi na ljudi, zato je zelo pomembno, da transport izvajamo v skladu s trajnostnimi načeli in tako ohranjamo okolje. V diplomskem delu je predstavljena logistika, zelena logistika, transport in izvajanje le-tega v skladu s trajnostnimi načeli ter cilji bele knjige o prometu. Predstavljeno je tudi, kako transport izvajajo večja podjetja v Rogaški Slatini, spodbude, kako ga naj izvajajo v skladu s trajnostnimi načeli ter kako transport v skladu s trajnostnimi načeli izvajajo tuja podjetja.
Ključne besede: transport, trajnost, okolje, biogoriva, zelena logistika, negativni vplivi na okolje
Objavljeno: 25.02.2015; Ogledov: 580; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

9.
Negativne posledice prehrambene industrije
Tamara Rozin, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Najbolj sporno in aktualno vprašanje 21. stoletja je globalno segrevanje. Kdo je krivec zanj, kaj ga povzroča in kakšne vplive bo imelo na človeštvo? Zemeljsko površje segreva velik spekter dejavnikov, mi pa smo se osredotočili na dva zelo pomembna, in sicer pridelavo hrane ter sam transport hrane, saj sta oba velika proizvajalca emisij in toplogrednih plinov, kar pomeni večje onesnaževanje. Ugotavljali smo, ali večje onesnaževanje predstavlja sam transport hrane ali pridelava hrane. Prav tako smo izvedli raziskavo o osveščenosti ljudi in tem, kaj vpliva na njihove odločitve. Po oceni in vrednotenju smo ugotovili, da kljub velikemu onesnaževalcu - transportu hrane - ne smemo pozabiti na njeno pridelavo. Ugotovili smo, da v veliko primerih povzroča prenos hrane iz ene točke v drugo manj škode kot pa sama proizvodnja, vendar sta med seboj tako soodvisna, da je potrebno ravnovesje tako enega kot drugega. Prav tako smo prišli do spoznanja, da so ljudje še zmeraj premalo osveščeni o tem, kar se dogaja z okoljem. Navajeni smo se prehranjevati izvensezonsko in še zmeraj dajemo prevelik poudarek ceni živil.
Ključne besede: Globalno segrevanje, negativni vplivi transporta, negativni vplivi pridelave hrane.
Objavljeno: 04.07.2016; Ogledov: 466; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici