1. Določanje bonitetne ocene podjetja XTeja Črešnik, 2023, magistrsko delo Opis: Razumevanje bonitete lastnega podjetja, poslovnih partnerjev in konkurence je ključno za uspešno poslovanje v sodobnem poslovnem okolju ter za ohranjanje konkurenčne prednosti. To nam omogoča zmanjšanje informacijskih nejasnosti in tveganj, ki izhajajo iz njih. Presojanje bonitetne ocene je kompleksen proces, ki zahteva tako kvantitativno analizo finančnih izkazov kot tudi kakovostno oceno dejavnikov, pridobljenih iz temeljitega preučevanja podjetja. Pomembno je, da rezultate razumemo in jih natančno interpretiramo. Pri oblikovanju bonitete podjetja lahko imajo ključno vlogo bonitetne agencije, ki določajo bonitetno oceno na podlagi lastnih metodologij. V magistrski nalogi smo razvili lastno metodologijo za določanje bonitetne ocene fiktivnega podjetja X, pri čemer smo upoštevali tako finančne kot nefinančne kazalnike. Nato smo dobljeno oceno primerjali z bonitetno oceno, določeno po metodologiji bonitetne agencije Bisnode. Prav tako smo primerjali rezultate Altmanovega ter Kraličkovega modela. Skozi empirično analizo smo ugotovili, da je podjetje X uspešno poslovalo, saj je doseglo visoko bonitetno oceno skozi vsa obravnavana leta. Prav tako smo potrdili, da je naša bonitetna ocena primerljiva z oceno bonitetne agencije Bisnode, saj nismo zaznali večjih odstopanj. Tudi rezultati po Altmanovem in Kraličkovem modelu so potrdili uspešnost poslovanja podjetja X. Ključne besede: bonitetna ocena, finančni kazalniki, nefinančni kazalniki, Altmanov model, Kraličkov model, podjetje Objavljeno v DKUM: 23.11.2023; Ogledov: 417; Prenosov: 84
Celotno besedilo (4,50 MB) |
2. PRIMERJALNA ANALIZA USPEŠNOSTI IN UČINKOVITOSTI TREH LJUDSKIH UNIVERZAlenka Cencič, 2016, diplomsko delo Opis: Ljudska univerza je javni zavod, ki izvaja formalno in neformalno izobraževanje odraslih. Sredstva za delovanje pridobiva iz državnega in občinskega proračuna ter v veliki meri od posameznikov, ki se izobražujejo. Zaradi dvojne vloge javne in tržne, mora skrbeti za racionalno in namensko rabo javnih sredstev s kakovostno izvedbo predvidenega obsega programa, prav tako pa je to pogojeno z neizprosno tržno konkurenco ostalih ponudnikov na trgu.
Primerjalna analiza uspešnosti in učinkovitosti treh ljudskih univerz nam pokaže, kako se posamezna organizacija odziva na razmere v lokalnem okolju in v samem izobraževanju odraslih ter v primerjavi z ostalimi istovrstnimi organizacijami v Sloveniji. Prednostna naloga vsake od treh ljudskih univerz je zadovoljiti stranko s kakovostnimi storitvami, dobro organizacijo in zadovoljnimi zaposlenimi, zato so tudi vse tri aktivno vključene v program Ponudimo odraslim kakovostno izobraževanje, preko katerega lahko uresničujejo in spremljajo svojo uspešnost na tem področju. Finančno in poslovno uspešnost zagotavljajo vse tri ljudske univerze, saj uspešno realizirajo načrtovano dejavnost z danimi sredstvi, kar je v današnjih kriznih razmerah velik uspeh. Ključne besede: javni zavod za izobraževanje odraslih, nefinančni kazalniki, finančni kazalniki, uspešnost, učinkovitost Objavljeno v DKUM: 16.09.2016; Ogledov: 1672; Prenosov: 158
Celotno besedilo (1,22 MB) |
3. UČINKOVITOST IN USPEŠNOST JAVNIH UNIVERZ V SLOVENIJI IN IZBRANIH DRŽAVAHMarina Kuhar, 2015, magistrsko delo Opis: Javne univerze, kot javne nepridobitne organizacije, pridobivajo sredstva od države. Omejenost proračunskih sredstev in nezadostnost virov sta težavi, s katerima se srečujejo vse države. Učinkovitost in uspešnost poslovanja javnih univerz je težko izmeriti, če jih opazujemo samostojno, zato jih primerjamo z drugimi tovrstnimi inštitucijami.
Osredotočili smo se na primerjavo štirinajstih javnih univerz iz sedmih držav. V teoretičnem delu naloge smo proučili in predstavili institucionalne okvire delovanja univerz v Sloveniji, Kanadi, Veliki Britaniji, Avstraliji, ZDA, Singapurju in na Danskem. Proučili smo pojme učinkovitosti in uspešnosti izvajanja dejavnosti na javnih univerzah, da bi ugotovili, katere so bistvene razlike med kazalniki. Opredelili smo kazalnike za merjenje notranje in zunanje učinkovitosti in uspešnosti izobraževanja. Raziskali smo vsa javno dostopna poročila o kakovosti, letna in finančna poročila za vsako univerzo posebej.
V nadaljevanju smo proučili in primerjali finančne in nefinančne podatke izbranih univerz. Izračunali smo finančne in nefinančne kazalnike za vsako univerzo posebej in ugotovili, kakšne so razlike med proučevanimi univerzami na podlagi teh kazalnikov. Na podlagi zbranih kazalcev in kazalnikov ter izračunanih kazalnikov smo na koncu presodili, katera izmed proučevanih univerz je najboljša. Ključne besede: javne univerze, nepridobitne organizacije, učinkovitost, uspešnost, institucionalni okviri, izobraževanje, finančni kazalniki, nefinančni kazalniki. Objavljeno v DKUM: 23.12.2015; Ogledov: 1984; Prenosov: 289
Celotno besedilo (1,15 MB) |
4. Uravnoteženi sistem kazalnikov poslovanja v logističnem podjetjuBranko Pulko, 2012, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi je predstavljena problematika spremljave uspešnosti poslovanja podjetja. Za dolgoročni uspeh niso dovolj le tradicionalni modeli, za spremljanje poslovanja ki temeljijo na finančni osnovi, saj v današnjem hitro spreminjajočem se svetu management potrebuje tudi nefinančne pokazatelje poslovanja. V svetu obstaja velika množica sistemov in pristopov, ki so bili razviti z namenom spremljave uspešnosti in učinkovitosti poslovanja podjetja. Delovanje uravnoteženega sistema kazalnikov ponuja organizaciji vse potrebne informacije tako s finančnega vidika, kot tudi vidika poslovanja s strankami, z vidika notranjih poslovnih procesov ter učenja in rasti, prav tako pa ponuja informacije za sprejemanje pravih in pravočasnih poslovnih odločitev in omogoči takojšnje odzivanje na spremembe v poslovnem okolju. Nabor in izbor kazalnikov temelji na konceptu dobre prakse, katerega osnova sta analiza že vpeljanih modelov uravnoteženega sistema kazalnikov v podjetjih in upoštevanje potreb managementa v obravnavanem podjetju Ploj d.o.o. Vpeljava modela uravnoteženega sistema kazalnikov ni le sistem za spremljanje poslovanja, ampak gre tudi za konkurenčno prednost na zdaj globalnem evropskem trgu. Ključne besede: sodobne organizacije, merjenje uspešnosti, nefinančni kazalniki, uravnoteženi sistem kazalnikov Objavljeno v DKUM: 29.04.2012; Ogledov: 3125; Prenosov: 389
Celotno besedilo (2,82 MB) |
5. PRESOJANJE BONITETE PODJETJA Z UPORABO FINANČNIH IN NEFINANČNIH KAZALNIKOVBoštjan Platovšek, 2010, diplomsko delo Opis: Poznavanje poslovnega partnerja in njegove bonitete je eden ključnih načinov za zmanjševanje informacijske asimetrije ter tveganj, ki izvirajo iz nje. Preverjanje bonitete podjetja postaja poslovna praksa, ki se je izkazala za zelo učinkovito doma in v svetu. Prav tako pomeni mnogo lažji in predvsem hitrejši način dostopa do kakovostnih informacij, ki jih za učinkovito presojo potrebujemo o določenem poslovnem subjektu. S tem zmanjšujemo nepotrebno izgubo časa, energije, volje, interesa za fizično iskanje informacij, ki nas v končni fazi (ne)pripeljejo do želenega cilja. Motivacija izhaja iz želje po čim boljšem obvladovanju tveganj in izrabljanju poslovnih priložnosti. Če o teh nismo dovolj in pravočasno informirani, lahko prezremo podjetje, ki bi nam kot poslovni partner pripomoglo k učinkovitejšemu doseganju ciljev. Razumevanje analize bonitete podjetja in njenega celotnega pojma pojasnjuje cel spekter finančnih in nefinančnih kazalnikov, ki skupaj tvorijo bonitetno analizo.
Tradicionalni pristopi k presoji bonitete podjetja niso več primerni, saj se znova in znova uveljavljajo dodatna, nova merila, ki posodabljajo modele ter teorije moderne analize. Razgiban razvoj sili podjetja k upoštevanju aktualnih dejavnikov, torej od številnih panožnih do okoljskih in drugih specifičnih dejavnikov, ki jih je potrebno prilagoditi vsaki presoji posebej. Zaradi tega so novejši načini presojanja bonitete podjetja podatkovno zahtevnejši in gradijo na večji pripravljenosti podjetij za razkrivanje informacij ter za praktično sodelovanje. Vse dejavnike je potrebno presojati v njihovi medsebojni povezanosti, torej v času, prostoru, med podjetji, panogami, itd.
Kakovostno presojanje bonitete podjetja je v veliki meri odvisno ne le od razpoložljivih podatkovnih osnov, temveč tudi od znanja, veščin, osebnih in strokovnih lastnosti presojevalca. Pri tem mislimo predvsem na lastnosti, kot so odločnost, dinamičnost, kreativnost, poštenost, strokovnost in temeljitost. Ob dobri strokovni podkovanosti, dolgoletnih izkušnjah in raziskovalnih sposobnostih, je presojevalec pomembnejši od računalnika, hkrati pa je sama poklicna usmerjenost zelo zaželjena in iskana ter prinaša velik zaposlitveni potencial.
V diplomski nalogi smo teoretično definirali in ugotavljali boniteto izbranih podjetij. Vsi izračuni so temeljili na uporabi količinskih in kakovostnih dejavnikov, ki zagotavljajo uspeh podjetja. Opozorili smo tudi na vrsto dejavnikov, ki zahtevajo posebno pozornost in podrobnejšo obdelavo, da se podjetje v največji možni meri izogne oviram in pastem. V današnjem stresnem in razgibanem internem ter eksternem dogajanju je v podjetju potrebno nenehno sledenje novim oblikam pridobivanja informacij, modelov analiz in drugih oblik presoje. Predstavljeni način presojanja bonitete podjetja je primeren za podjetja v mednarodni špedicijski dejavnosti, z izpopolnitvami in prilagoditvami novim spoznanjem pa lahko koristi tudi drugim praktičnim izkušnjam. Ključne besede: boniteta podjetja, bonitetna analiza, obvladovanje tveganj, informacijska asimetrija, poslovni partnerji, plačilna (ne)disciplina, finančni in nefinančni kazalniki, presojevalec bonitete podjetja. Objavljeno v DKUM: 04.10.2010; Ogledov: 4117; Prenosov: 804
Celotno besedilo (1,58 MB) |