| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj motorja za dirkalnik Formula Student
Peter Košir, 2015, diplomsko delo

Opis: Ekipa formule študent Grand Prix Engineering, v kateri sem bil v študijskem letu 2013/2014 odgovoren za nastavitve motorja, tekom leta načrtuje in izdela dirkalnik, s katerim tekmuje. Diplomsko delo obravnava razvoj motorne enote dirkalnika. V začetku naloge so osnovne informacije o etanolu, nastavitvah simulacije ter nastavitvah dejanskega motorja. Razvoj poteka skozi več faz: koncept, simulacija motorja s pripadajočimi sklopi, optimizacija, mehanska predelav ter nastavitve. Na podlagi enodimenzionalnih simulacij je bila izbrana konfiguracija motorja ter gorivo. Simulacije so se izvajale v programu AVL BOOST. Nastavitve motorja so potekale na dinamometru na Fakulteti za strojništvo Univerze v Mariboru. Prikazani so rezultati meritev, izvedeni na dinamometru, ter kratek povzetek delovanja motorja na prvem tekmovanju v letu 2014.
Ključne besede: etanol, motor z notranjim zgorevanjem, formula student, moč, navor, zgorevanje, stehiometrično razmerje, simulacija, optimizacija, AVL
Objavljeno v DKUM: 27.10.2015; Ogledov: 1763; Prenosov: 268
.pdf Celotno besedilo (3,86 MB)

2.
Napoved karakteristik vetrne turbine
Gregor Črešnik, 2013, magistrsko delo

Opis: V današnjem času je skrb za čisto okolje bistvenega pomena večine držav razvitega sveta. Zelo pomembno vlogo pri tem imajo tudi obnovljivi viri energije, kamor sodijo lesna biomasa, vodna energija, sonce in veter. Sam sem se osredotočil na vetrno energijo-kinetično energijo vetra, ki jo s vetrnimi turbinami pretvarjamo v mehansko energijo in nadalje s vetrnimi elektrarnami v električno energijo. S programskim paketom Ansys CFX 14.5 sem napravil simulacijo poenostavljene vetrne turbine s horizontalno osjo pri različnih hitrostih vetra. Simulacijo sem napravil pri dveh različnih vrtilnih frekvencah, zanimal me je navor, moč in izkoristek cp. Na osnovi dobljenih rezultatov lahko sklepamo, da prihaja pri različnih hitrostih vetra in pri različnih vrtilnih frekvencah do različnih rezultatov in da moč s hitrostjo narašča.
Ključne besede: obnovljivi viri, energija, veter, turbina, moč, navor, izkoristek, hitrost, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 10.01.2014; Ogledov: 2541; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

3.
Izgube moči sinhronskega reluktančnega motorja
Damijan Miljavec, Miralem Hadžiselimović, Konrad Lenasi, Ivan Zagradišnik, 2003, izvirni znanstveni članek

Opis: V članku smo najprej predstavili osnovne lastnosti, zgradbo in delovanje sinhronskega reluktančnega motorja, nato pa v okviru dvoosne teorije zapisali vezni model obravnavanega električnega stroja. Reluktančni navor omogoča vrtenje rotorja v sinhronizmu z glavnim vrtilnim poljem. Pri takšnem načinu delovanja (sinhronsko vrtenje) je v rotorju gostota magnetnega pretoka vedno enosmerna, kar narekuje brezizguben rotor. Vendar imamo zaradi statorskih utorov spremembo magnetne upornosti zračne reže, kar pri vrtenju povzroči utorske pulzacije magnetnega polja in s tem površinske izgube na rotorju. Na podlagi temeljnih elektromagnetnih zakonitosti smo izpeljali enačbo in z njo ovrednotili površinske izgube na rotorju motorja. Z obremenilnim preizkusom in preskusom prostega teka smo analizirali obratovalne karakteristike in izgube motorja. Kot posledico izgub smo nastalo temperaturno polje v motorju in na njem prikazali v obliki temperaturne slike.
Ključne besede: sinhronski reluktančni motorji, reluktančni navor, površinske izgube, izgube moči, temperaturna slika
Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 2224; Prenosov: 79
URL Povezava na celotno besedilo

4.
IZDELAVA SKLOPA ZA DEKOMPRESIJO MOTORJA Z NOTRANJIM IZGOREVANJEM
Rok Jene, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi je najprej opisana splošna ideja hibridnega pogona, katerega namen je zmanjšanje izpusta toplogrednih plinov, ki ga povzroča sodoben osebni transport. Osrednja tema pričujočega dela se nanaša na enega izmed problemov, ki jih je potrebno rešiti pri praktični realizaciji takšnega pogona. To je načrtovanje, realizacija in priklop sklopa za dekompresijo motorja z notranjim izgorevanjem. Motor z notranjim izgorevanjem je eden izmed obeh pogonov, ki sestavljajo hibridni pogon. Delo je potekalo na laboratorijskem preizkuševališču hibridnega pogona s paralelno konstrukcijo. Oba pogonska sklopa, motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor, delujeta usklajeno. Bencinski motor aktivno deluje v območju največjega izkoristka, v ostalih območjih pa je pogonski motor elektromotor. Da se zmanjšajo nepotrebne izgube zaradi komprimiranja zraka pri pasivnem vrtenju, je potrebno realizirati funkcijo dekompresorja. Dekompresijski sklop je izveden s pnevmatskim aktuatorjem, ki preko ekscentrične gredi odpira ventile, ki dovoljujejo zraku prosti prehod, kar onemogoča kompresijo.
Ključne besede: hibridni pogon, elektromotor, motor z notranjim izgorevanjem, takt, navor, kompresija, dekompresija, dekompresijski sklop, poraba goriva
Objavljeno v DKUM: 30.09.2011; Ogledov: 2480; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

5.
Dogodkovno osnovano vodenje motorja s trajnimi magneti
Aljaž Kapun, 2009, doktorska disertacija

Opis: V prvem delu disertacije je predstavljen postopek za ovrednotenje valovitosti navora motorja s površinsko nameščenimi trajnimi magneti zaradi sinhronskega in preskočno reluktančnega samodržnega navora. Valovitost sinhronskega navora je posledica višje harmonskih komponent v gibalnih induciranih napetostih. Za določitev teh harmonskih komponent iz meritev faznih gibalnih induciranih napetosti, hitrosti rotorja in kota zavrtitve rotorja je predlagana uporaba aproksimacijske metode najmanjših kvadratov. Z metodo najmanjših kvadratov so iz signala navora nemodelirane dinamike določene tudi komponente samodržnega navora. Signal navora nemodelirane dinamike je ocenjen z opazovalnikom motnje iz meritev faznih tokov, hitrosti rotorja in mehanskega kota zavrtitve rotorja tokovno vodenega motorja. V drugem delu disertacije je obravnavano tokovno vodenje, katerega zmožnosti so ključnega pomena v shemah vodenja s katerimi želimo minimizirati vpliv valovitosti navora. V tem sklopu je predlagano dogodkovno tokovno vodenje motorja, ki predstavlja alternativo konvencionalnemu histereznemu vodenju z dvonivojskimi histereznimi regulatorji na faznih tokovih. Za razliko od konvencionalnega histereznega vodenja dogodkovno vodenje z uporabo informacije o napetostnem sektorju omogoča kontrolirano preklapljanje med stikalnimi elementi napetostnega pretvornika. Podana je primerjava med omenjenima tehnikama tokovnega vodenja glede na različne kriterije. Predstavljena je tudi njuna uporaba v povezavi s preprosto shemo hitrostnega vodenja v kombinaciji s tokovnim predkrmiljenjem s katero je minimiziran vpliv valovitosti v navoru. Vsi predstavljeni koncepti so potrjeni z eksperimentalnimi rezultati.
Ključne besede: motor s površinsko nameščenimi trajnimi magneti, identifikacija parametrov, valovitost navora, preskočno reluktančni samodržni navor, histerezno tokovno vodenje, dogodkovno tokovno vodenje
Objavljeno v DKUM: 02.03.2009; Ogledov: 3841; Prenosov: 441
.pdf Celotno besedilo (3,50 MB)

6.
7.
8.
Krmiljenje vertikalnega pomika mešala : diplomska naloga univerzitetnega študijskega programa
Dušan Mestinšek, 2001, diplomsko delo

Ključne besede: meritve, navor, krmilnik, SIMATIC
Objavljeno v DKUM: 26.07.2007; Ogledov: 2115; Prenosov: 0

9.
Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici