| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 63
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Tehnična animacija za montažo izdelkov podjetja Dukin : diplomsko delo
Kristina Žižek, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ustvariti tehnično animacijo, ki bo v pomoč pri sestavi izdelkov podjetja Dukin d.o.o. Navodila za sestavljanje so se skozi zgodovino pojavljala v različnih oblikah, na kar je močno vplivala tehnologija določenega obdobja. To sovpada z razvojem tehnične animacije, ki je omogočila, da so danes navodila za montažo lahko tudi animirana. V diplomskem delu smo raziskovali razvoj tehnične animacije, animacije na sploh in razvoj navodil za uporabo ter ugotovitve uporabili za izdelavo učinkovite tehnične animacije za produkt StyleOUT 2x1100.
Ključne besede: tehnična animacija, navodila za sestavljanje, animirana navodila
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 136; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)

3.
Primerjava razumevanja slikovnih in video navodil pri praktičnem pouku naravoslovja in tehnike v 4. razredu : magistrsko delo
Valentina Kokovnik, 2023, magistrsko delo

Opis: V dobi digitalne tehnologije se vse bolj zanašamo na multimedijska orodja, ki se vedno bolj uveljavljajo v izobraževalnih ustanovah. Namen naše raziskave je preučiti vpliv vrste podanih navodil - bodisi klasičnih slikovnih navodil ali video posnetkov - na proces izdelave in na končni izdelek učenca pri praktičnem pouku predmeta naravoslovje in tehnika v 4. razredu osnovne šole. Naš cilj je ugotoviti, kateri tip navodil (slikovna ali video) učenci bolje razumejo in jim je bolj všeč. Magistrsko delo vključuje pregled učnega načrta za naravoslovje in tehniko, analizo različnih metod, oblik dela, pristopov k poučevanju praktičnega pouka ter razumevanje pojma multimedije. Empirični del smo izvedli s pomočjo pilotskega vzorca v štirih oddelkih 4. razredov na slovenski osnovni šoli. Zasnovali smo skupaj 4 učne ure praktičnega pouka za posamezen razred (po 2 uri za določen tip navodil). Poudarek samih učnih ur je bil na individualnem delu s pomočjo dveh različnih tipov navodil (priložena slikovna in video navodila). Video navodila smo ustvarili izključno za namen raziskave (izdelali smo jih s pomočjo smernic za kakovostno izdelavo multimedijskih navodil). Na podlagi izvedene raziskave smo prišli do ključnih ugotovitev, da so bila učencem bolj nazorna video navodila, ki so hkrati vključevala več različnih vrst dražljajev (slika, besedilo, video, zvok).
Ključne besede: praktični pouk, naravoslovje in tehnika, video navodila, slikovna navodila, multimedija
Objavljeno v DKUM: 31.08.2023; Ogledov: 240; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (3,50 MB)

4.
Električni pogoni : navodila za laboratorijske vaje
Marko Jesenik, Mladen Trlep, 2022, drugo učno gradivo

Ključne besede: električni pogoni, elektrotehnika, laboratorijske vaje, navodila, učno gradivo
Objavljeno v DKUM: 13.01.2022; Ogledov: 728; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

5.
6.
Varjenje visokotrdnostnega drobno zrnatega jekla s960 ql s kovinsko polnjeno brezšivno žico : diplomsko delo
Nino Dikavčič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga v začetni fazi obravnava teoretično osnovno MAG varjenja ter podrobneje obravnava kovinsko polnjeno brezšivno žico proizvajalca Böhler, ter navaja prednosti žice, ki ima vsebnost difuzijskega vodika manjšo od 2ml/100g varka. Obravnavana so prav tako visokotrdnostna drobno zrnata jekla in njihov pomen za strojništvo. V drugi fazi naloge je opisano in prikazano praktičen postopek MAG varjenja visokotrdnostnega drobno zrnatega jekla S960 QL s prej omenjeno žico. Temu delu sledijo trdnostne analize in pridobitev WPQR.
Ključne besede: MAG z žico, Navodila za varjenje (WPS), Odobritev varilnega postopka (WPQR), kovinsko polnjeno brezšivno žico
Objavljeno v DKUM: 08.09.2021; Ogledov: 708; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (11,30 MB)

7.
Izboljšanje kakovosti procesa izdelave tovornih nadgradenj za gospodarska vozila
Luka Krmavnar, 2021, diplomsko delo

Opis: O kontroli kakovosti in zagotavljanju kakovosti govorimo že desetletja. Med tem časom se je zgodilo že marsikaj, osnovna ideja pa ostaja enaka. Skoraj vse kar je pogojeno s ceno je uravnoteženo s kakovostjo izdelka ali storitve, oziroma kakovost narekuje ceno. Namen zaključnega dela je na podlagi študije primera v izbranem podjetju, izboljšati kakovost izdelave določenega izdelka iz sklopa proizvodnje. Izboljšanje kakovosti izdelave pomeni, da se izdelek izdeluje po navodilih za izdelavo, ki so berljiva vsem zaposlenim v vsakem trenutku. Rezultat je bolj motorična proizvodnja izdelka, z vmesnimi kontrolnimi točkami, ki na koncu povzamejo pravilnost in kvaliteto končnega izdelka. Dokumentacija, ki smo jo pripravili v tem zaključnem delu je bistveno pripomogla k izboljšanju procesa izdelave opisanega izdelka. Ne le, da se je dvignil nivo kakovosti, izboljšali so se tudi časi izdelave, prenesle so se odgovornosti na vse izvajalce in kar je najpomembnejše, izboljšala se je kontrola kakovosti. Management kakovosti ni le kakovost, izboljšave so lahko vidne skoraj na vseh področjih. QM je še kako pomemben tako na področju proizvajanja, kot storitvene dejavnosti.
Ključne besede: kakovost, kakovost izdelave, navodila za izdelavo
Objavljeno v DKUM: 25.08.2021; Ogledov: 1198; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (4,51 MB)

8.
Terminološka analiza navodil za uporabo glasbil in glasbene opreme: prvi stik med uporabnikom in inštrumentom
Rebeka Vučko, 2019, magistrsko delo

Opis: Danes si življenje brez glasbe le stežka predstavljamo, saj nas spremlja skoraj povsod. Poleg ljudi, ki se z glasbo ukvarjajo poslovno, naj bo to kot učitelji glasbe v šolah, kot glasbeniki na odrih ali prodajalci v glasbenih trgovinah, se tudi vedno več posameznikov odloča svoj prosti čas nameniti tej dejavnosti. Predvsem pri prvem nakupu inštrumenta so navodila za uporabo glasbil in glasbene opreme nekaj neizogibnega. Kakovost takšnih prevodov je ključnega pomena za uporabnika pri razumevanju inštrumenta in njegovih funkcij. Glasbena oprema je dostopna skoraj povsod, tudi v nespecializiranih prodajalnah, med drugim v trgovinah z živili (Lidl, Hofer itd.). V magistrski nalogi smo primerjali prevode, ki jih svojim uporabnikom nudijo specializirane in nespecializirane trgovine ter ugotavljali njihovo ustreznost. Osredinili smo se na strokovno izrazje, njegovo poenotenost, razumljivost, usmerjenost k ciljni kulturi itd., pozornost smo namenili tudi terminološkim, slogovnim, pravopisnim in slovničnim napakam. Na podlagi analiziranih primerov smo ugotovili, da so navodila, pridobljena iz specializiranih trgovin, veliko ustrezneje prevedena, kljub temu da se tudi pri njih še vedno pojavljajo nekatere terminološke in slogovne pomanjkljivosti. Izvedli smo terminološko analizo spletnih strani, ki je pokazala, kako nepoenoteno je izrazje pri prevajanju in delitvi elektronskih glasbil s tipkami oz. klaviaturah. V magistrsko nalogo smo vključili tudi anketni vprašalnik, v katerem smo predstavili pomensko razliko med besedama instrument in inštrument, saj noben pravopisni priročnik te problematike do sedaj še ni obravnaval, kljub temu da so rezultati ankete dokazali, da imata obe besedi v javni rabi drugačna pomena. Izdelali smo tudi nemško-slovenski glosar, ki bo služil kot pomoč pri prevajanju besedil z glasbenega področja v prihodnje.
Ključne besede: prevajanje, navodila za uporabo, glasbila in glasbena oprema, inštrumenti, terminologija, klaviature, strokovna besedila, tehnično prevajanje.
Objavljeno v DKUM: 18.07.2019; Ogledov: 1013; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

9.
Implementacija informacijskega sistema v operativni poslovni sistem
Tjaša Kobal, 2019, magistrsko delo

Opis: Uvajanje nove celovite rešitve (angl. ERP ‒ Enterprise Resource Planning/Celovite informacijske rešitve) ima na zaposlene v večini zelo stresen vpliv. Vsi udeleženci v procesu, tako ponudnik in ponudnikovi operativci, uvajalci, podpora, prenašalci podatkov do prejemnika storitev in njihovih operativnih uporabnikov posameznih modulov ter končnih prejemnikov in analitikov pomembnih informacij, imajo željo po čim bolj učinkoviti vpeljavi sistema. Čim bolj učinkovita vpeljava ponavadi v praksi pomeni s čim manjšim časovnim in stroškovnim vložkom ter čim večji dodani vrednosti uporabe sistema. Zadovoljstvo uporabnika ter povečanje dodane vrednosti pri uporabi novega sistema je prioriteta zunanjega izvajalca oziroma ponudnika ERP sistema. V praksi žal velikokrat pride do negativnih učinkov faznih pričakovanj in nepredvidljivih zasukov, ki so posledica večih notranjih in zunanjih dejavnikov. S pomočjo dobre strategije in pravega projektnega pristopa k implementaciji novega sistema bomo povečali možnosti za uspešnost povezave poslovnih procesov z novim ERP sistemom, za kar sta ponovno odgovorni obe vpleteni strani. Razvoj tehnologije nas tako kot končnega uporabnika kot tudi razvijalca novosti spodbuja ter omejuje pri naši osebni tehnološki rasti in vseživljenjskemu učenju, ki je nujno pri preživetju v tehnološko in digitalno dovršenem svetu. V magistrski nalogi smo se v drugem delu osredotočili na uporabnike sistema in njihove občutke pri implementaciji in uvajanju sistema v podjetju. Na podlagi te raziskave bomo poskušali ponudnika sistema vzpodbuditi k napredku na različnih področjih delovanja, glede na predelano teorijo ter glede na misli, želje, kritične motnje in izpovedi naših intervjuvanih oseb. Poleg napredka na strani ponudnika pa si želimo obratno vzpodbuditi tudi sodelovanje in napredovanje s strani uporabnika samega. Ne samo končnega uporabnika, ampak glavnega odgovornega člena za implementacijo celovitih programskih rešitev.
Ključne besede: ERP, trendi, integracija, uvajanje, poslovni procesi, navodila, opredelitev ERP sistema
Objavljeno v DKUM: 13.06.2019; Ogledov: 1173; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

10.
Tipologija nalog v učbeniških gradivih za jezikovni pouk slovenščine v zadnjem triletju osnovnih šol
Maja Vran, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu Tipologija nalog v učbeniških gradivih za jezikovni pouk slovenščine v zadnjem triletju osnovnih šol smo se osredotočili na tipologijo nalog v treh delovnih zvezkih Mladinske knjige in treh delovnih zvezkih založbe Rokus Klett. Obravnavamo izbrane delovne zvezke Slovenščina 7, 8 in 9 ter delovne zvezke Slovenščina za vsak dan 7, 8 in 9. V teoretičnem delu magistrskega dela smo pregledali teorijo učbeniškega gradiva, kjer smo predstavili klasifikacijo učbeniškega gradiva, učbenik kot učno sredstvo, didaktično oblikovanje učbenikov ter kakovost učbeniškega gradiva, kjer smo se posvetili predvsem strukturi gradiva. V empiričnem delu smo natančno prikazali zgradbo vseh izbranih delovnih zvezkov. Posvetili smo se vizualni podobi, zgradbi poglavij in ilustracijam. Nato smo pregledali in analizirali tipologijo nalog v določenem gradivu. Upoštevali smo tipologijo nalog Leona Zormana v delu Sestava testov znanja in njihova uporaba v šoli. Pri analizi nalog smo preučevali podobnosti in razlike med nalogami, težavnost nalog in število nalog v posameznem gradivu. Preučevali smo tudi operativne cilje učnega načrta za slovenščino in ugotavljali, kateri se pojavljajo v določenih gradivih. Analizirali smo tudi navodila, ki so podana pri vsaki nalogi. Pri analizi se je izkazalo, da se gradiva vizualno razlikujejo, prav tako se razlikuje zgradba posameznega delovnega zvezka. Ugotovili smo, da je tipologija nalog v gradivih podobna - več je nalog, kjer učenec/-ka sam napiše odgovor, in sicer tip kratkih odgovorov in tip dopolnjevanja. Težavnost nalog ni razvrščena od lažje k težji, ampak se naloge med seboj mešajo. V delovnih zvezkih se pojavlja različno število nalog, po navadi več nalog vsebuje izbrano gradivo Mladinske knjige. Navodila za reševanje nalog so ustrezna, vsebujejo dovolj podatkov in ne zavajajo. Naloge so ustrezno razvrščene tudi glede na učni načrt, saj lahko zasledimo operativne cilje, ki jih ta predpisuje pri določeni učni enoti.
Ključne besede: učbeniško gradivo, tipologija nalog, delovni zvezek, učni načrt, ustrezna navodila
Objavljeno v DKUM: 14.01.2019; Ogledov: 1127; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

Iskanje izvedeno v 1.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici