| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 38
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Optimizacija algoritma za avtonomno navigacijo mobilnega robota : magistrsko delo
Gregor Popič, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo opisuje delovanje algoritma avtonomne navigacije robota FarmBeast, ki je namenjen avtomatizaciji različnih kmetijskih opravil, sekundarno pa tudi za tekmovanje Field Robot Event v sklopu panoge osnovne in napredne navigacije. Za delovanje so uporabljeni napredni senzorji, kot sta LiDAR in IMU, pri čemer se podatki filtrirajo in transformirajo z namenom natančnejše zaznave podatkov o okolici robota. Ob tem je za potrebe obračanja implementirana uporaba kvaternionov, kar pripomore k večji natančnosti in robustnosti delovanja. Testiranja, na podlagi primerjave s predhodno verzijo algoritma, so pokazala znatno izboljšanje hitrosti in večjo natančnost vožnje ter izrazito zmanjšanje poškodovanih rastlin. Meritve potrjujejo, da je novo razviti algoritem bolj učinkovit in bolj zanesljiv v primerjavi s predhodno verzijo.
Ključne besede: FarmBeast robot, avtonomna navigacija, kmetijska avtomatizacija, optimizacija algoritma
Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (4,26 MB)

2.
Primerjava iskalnih algoritmov za navigacijo v dinamičnem 3d-prostoru in grafična predstavitev poteka iskanja : diplomsko delo
Tristan Višnar, 2022, diplomsko delo

Opis: Navigacija vozil, ki se je do sedaj večinoma izvajala na 2D-površini, se z razvojem samoletečih letalnikov seli tudi na 3D-prostor. V diplomskem delu smo preizkusili, kako se algoritmi, ki jih uporabljamo v 2D, obnašajo v 3D-okolju. Implementirali smo algoritme Djikstra, A* in LPA* ter jih primerjali med seboj. Rezultati so pokazali, da je v večini primerov LPA* hitrejši od ostalih algoritmov. Slabši je v primeru, ko se v prostoru več kot 50 % prehodnih vokslov spremeni v ovire. Uporaba LPA* je najboljša v primerih, ko prihaja do pogostih manjših sprememb, ob velikih spremembah pa je bolje uporabiti A*.
Ključne besede: navigacija, iskanje najkrajše poti, vokselski prostor, teorija grafov
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 644; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

3.
Razvoj aplikacije za notranjo navigacijo s pomočjo omrežja wifi : diplomsko delo
Alen Poklič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisan postopek izdelave mobilne aplikacije za notranjo navigacijo v zgradbi UM FERI z uporabo tamkajšnjega omrežja Wi-Fi. Namen aplikacije je posredovanje informacij o lokaciji njenih uporabnikov, ter o poti do želenih prostorov. Aplikacija je zasnovana za študente in obiskovalce FERI. V jedru smo opis dela podali na način, da bi bilo napisano lahko tudi v pomoč razvijalcem podobnih aplikacij pri uporabi v drugih zgradbah. V sklepnem delu smo ocenili natančnost delovanja izdelane aplikacije. Uporabnika smo znotraj FERI locirali s povprečno natančnostjo devetih metrov, pri čemer smo dokazali, da je natančnost lociranja odvisna tudi od mobilne naprave, ki jo uporabljamo.
Ključne besede: Wi-Fi, navigacija, sistem notranjega pozicioniranja
Objavljeno v DKUM: 12.05.2022; Ogledov: 1035; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

4.
Določanje lokacije mobilne naprave v zaprtih prostorih : diplomsko delo
Urh Kraner, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskali področje lociranja mobilne naprave v zaprtih prostorih. Predstavili in primerjali smo nekaj že obstoječih rešitev, prav tako pa smo razvili lastno mobilno aplikacijo, kjer smo poskušali uporabiti eno izmed rešitev za pomoč pri navigaciji znotraj Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko. Ugotovili smo, da je za razvoj lastne rešitve treba preučiti že obstoječe navigacijske sisteme, prav tako pa se je treba zavedati naših potreb in omejitev, ki nam pomagajo, da izberemo primerno vrsto navigacije za našo mobilno aplikacijo.
Ključne besede: mobilne naprave, lociranje naprav v zaprtih prostorih, GPS, navigacija
Objavljeno v DKUM: 13.11.2019; Ogledov: 1118; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

5.
Učinek računalniškega kognitivnega treninga prostorske navigacije na kognitivne sposobnosti pri nadarjenih učencih
Barbara Slatenšek, 2018, magistrsko delo

Opis: Prostorska navigacija je kompleksna kognitivna sposobnost, ki je nujna za vsakodnevno delovanje v okolju in je odvisna od širokega spektra kognitivnih sposobnosti (Moffat, 2009). Namen magistrske naloge je bil preveriti učinek računalniškega kognitivnega treninga prostorske navigacije na nekatere kognitivne sposobnosti pri nadarjenih učencih. Bolj specifično nas je zanimalo, ali lahko s kognitivnim treningom prostorske navigacije vplivamo na povečanje obsega kratkoročnega spomina, delovnega spomina, vizualno prostorskega spomina, besednega spomina, na izboljšanje hitrosti procesiranja informacij in izvršilnih funkcij. V raziskavi so sodelovali učenci 5. in 6. razreda osnovne šole, ki so bili identificirani kot nadarjeni učenci in so hkrati na testu inteligentnosti (SPM) dosegli vsaj nadpovprečen rezultat. Končni vzorec je obsegal 13 udeležencev v eksperimentalni skupini in 15 udeležencev v kontrolni skupini. Intervencija je zajemala 8 srečanj po 45 minut v razmiku enega tedna. Kontrolna skupina je bila med tem časom pasivna. Rezultati analize variance za mešan načrt so pokazali velik in statistično pomemben učinek interakcije med časom in skupino pri hitrosti procesiranja, prav tako se je pokazal velik učinek interakcije med časom in skupino pri takojšnem priklicu vizualno prostorskega spomina. Pri ostalih odvisnih spremenljivkah učinek interakcije ni bil velik in statistično pomemben. Parni t-test je pri vseh odvisnih spremenljivkah pokazal statistično pomembno razliko med začetnim in končnim testiranjem pri eksperimentalni skupini, pri čemer so se vrednosti Cohenovega d gibale od srednjega do velikega učinka. Kognitivni trening prostorske navigacije se zdi uporaben kot oblika dela z nadarjenimi učenci, ki kažejo potenciale na intelektualnem področju.
Ključne besede: prostorska navigacija, kognitivni trening, virtualni labirint, kognitivne sposobnosti, nadarjeni učenci
Objavljeno v DKUM: 08.10.2018; Ogledov: 1810; Prenosov: 259
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

6.
Digitalni navigacijski instrument z dolgo avtonomijo
Gregor Hudin, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljen priročni digitalni navigacijski instrument, ki omogoča prikaz strani neba, časa, nadmorske višine in temperature. Njegov uporabniški vmesnik vsebuje le eno tipko, piskača in 12 digitalnih barvnih svetlečih diod. Omogočena je serijska komunikacija z računalnikom, konfiguriranje instrumenta prek krmilnih sporočil ter prikaz izmerjenih podatkov na računalnik. Razvili, sestavili in sprogramirali smo prototip instrumenta ter z meritvami preverili pravilnost njegovega delovanja.
Ključne besede: navigacija, digitalni instrument, vgrajeni sistem, senzor temperature in tlaka, magnetometer
Objavljeno v DKUM: 16.11.2017; Ogledov: 1266; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (6,63 MB)

7.
POVEČANJE UČINKOVITOSTI OBDELAVE TAL Z UPORABO RTK NAVIGACIJE
Nikola Vajda, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Pojem precizno kmetijstvo je zelo širok in predstavlja učinkovitost, ki jo dosežemo s pomočjo natančnosti. S pomočjo objavljene literature in raziskav smo opisali delovanje navigacijskih sistemov in pri tem ugotovili, da z njihovo pomočjo povečamo učinkovitost obdelave tal. Z namenom, da bi preverili pozitivne učinke v praksi, smo s pomočjo traktorja Fendt 828, ki je bil opremljen z RTK- navigacijo, primerjali prihranek goriva in časa ter širino prekrivanja pri ročni vožnji. Poizkus smo izvedli na dveh podparcelah velikosti 172 × 58 m in dveh delovnih priključkih, širine 3 in 6 metrov. Po končanem poskusu smo pri delovnem priključku širine 3 metrov prihranili 15,7 % časa in 8,66 % goriva, pri delovnem priključku širine 6 metrov pa 12,6 % časa in 8,28 % goriva. Prav tako smo ugotovili, da širina prekrivanja predstavlja 10 % delovne širine stroja in da z načinom obračanja, ki ga omogoča RTK-navigacija, prihranimo dodaten čas. Uporaba tehnologij preciznega kmetijstva omogoča boljše planiranje in analizo delovnih postopkov.
Ključne besede: traktor, RTK-navigacija, obdelava tal, učinkovitost, prihranek goriva, precizno kmetijstvo
Objavljeno v DKUM: 02.12.2016; Ogledov: 2243; Prenosov: 462
.pdf Celotno besedilo (112,27 MB)

8.
RAZVOJ CELOVITEGA SISTEMA PINPOINT ZA NAVIGACIJO ZNOTRAJ STAVB
Aleš Bovhan, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na izgradnjo navigacijskega sistema znotraj stavb, imenovanega PinPoint. Predstavljen je problem navigiranja znotraj stavb, opisani so različni pristopi in tehnologije za premostitev problema in izdelan je delujoč prototip. Opisane so tudi možne izboljšave obstoječe rešitve.
Ključne besede: informacijski sistemi, mobilne aplikacije, pozicioniranje, navigacija, Android, QR koda, NFC, Dijkstrov algoritem
Objavljeno v DKUM: 23.09.2016; Ogledov: 1714; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

9.
KARTIRANJE PROSTORA Z UPORABO ALGORITMA SLAM IN AVTONOMNA NAVIGACIJA MOBILNEGA ROBOTA V PROSTORU
Jakob Šafarič, 2016, diplomsko delo

Opis: V tem delu je predstavljen problem hkratne lokalizacije in kartiranja prostora, ki je pogost problem pri gibanji avtonomnih mobilnih robotov. Rešiti ga je potrebno vsakič ko želimo narediti avtonomnega mobilnega robota, ki bo operiral v neznanem prostoru, brez uporabe zunanje lokalizacije. Zaradi tega mora robot iz podatkov svojih senzorjev hkrati določiti trenutno lokacijo in risati zemljevid za potrebe kasnejše avtonomne navigacije. Izvedli smo eno izmed preprostejših rešitev z uporabo Razširjenega Kalmanovega filtra. Ta metoda je dovolj točna za kartiranje manjših prostorov, za večje prostore pa je potrebno uporabiti bolj točno metodo.
Ključne besede: mobilni robot, SLAM, Razširjen Kalmanov filter, avtonomna navigacija
Objavljeno v DKUM: 06.09.2016; Ogledov: 2107; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

10.
VODENJE ROBOTA PO LABIRINTU S POPLAVNIM ALGORITMOM
Tim Šmit, 2016, diplomsko delo

Opis: Pri celotni izdelavi mobilnega robota, ki je zmožen samostojno navigirati po vnaprej znanem labirintu in priti z začetne koordinate na končno po najkrajši poti, je potrebno znanje mehanike, elektronike ter programiranja in uporabe sodobnih programskih orodij. Diplomsko delo zajema delo z vseh teh področij, razumevanje katerih je potrebno za uspešno izvedbo avtonomnega mobilnega robota. Predstavljeno je testiranje oz. zasnova programa, zasnova vezja, izdelava mehanskega dela robota ter programiranje PIC-mikrokrmilnika. Uporabljen je poplavni algoritem, za katerega ugotavljamo, da je za enostavno iskanje najkrajše poti v preprostem labirintu tudi dovolj dober.
Ključne besede: mobilni robot, poplavni algoritem, navigacija robota, izdelava mobilnega robota
Objavljeno v DKUM: 18.07.2016; Ogledov: 2237; Prenosov: 288
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici