| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 50
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Otroška risba in navezanost na učiteljico pri otrocih z motnjo avtističnega spektra
Špela Pernat, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava povezavo med elementi v otroški risbi in navezanostjo otrok z motnjo avtističnega spektra na učiteljico. Teoretični del je osredotočen na značilnosti motnje avtističnega spektra, pomen in sloge navezanosti ter na razvoj otroške risbe. V raziskavi je sodelovalo 120 otrok, več kot polovica z motnjo avtističnega spektra, in njihove učiteljice. Na podlagi ocenjevalne lestvice navezanosti smo ugotovili slog navezanosti posameznega učenca na učiteljico in potem ta rezultat primerjali z merili za ocenjevanje risbe z naslovom Jaz in moja učiteljica. Merila za ocenjevanje risbe smo določili na podlagi elementov, ki so se izkazali kot dobri pokazatelji sloga navezanosti v drugih raziskavah, in elementov, ki so se najpogosteje pojavljali v risbah iz našega vzorca. Rezultati raziskave so pokazali, da imajo otroci z motnjo avtističnega spektra v primerjavi z nevrotipičnimi vrstniki zakasneli razvoj otroške risbe in da manj pogosto izražajo varen slog navezanosti na učiteljico. Rezultati so podprli predpostavko, da večina otrok izraža varen slog navezanosti na učiteljico in pokazali povezavo med elementi v risbah in navezanostjo.
Ključne besede: motnja avtističnega spektra, navezanost, otroška risba, slogi navezanosti, navezanost na učiteljico
Objavljeno v DKUM: 21.02.2022; Ogledov: 711; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,65 MB)

2.
Uporaba tolažilnih predmetov v vrtcu : diplomsko delo
Vanja Kiselak, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Uporaba tolažilnih predmetov v vrtcu je sestavljeno iz dveh delov, iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je najprej nekaj besed namenjenih temu, kako otroka pripraviti in mu olajšati prvi vstop v vrtec. Nato je predstavljen prikriti kurikulum, ki je pomemben del otrokovega vsakdanjega preživljanja časa v vrtcu. Pri otrocih pa je zelo pomembna navezanosti, ki jo razvijejo do oseb, predmetov in ljubkovalnih igrač. Te ljubkovalne igrače in predmeti otrokom predstavljajo neko varnost in uteho. Prešli smo na vpliv navezanosti pri čustvenem in socialnem razvoju. Na koncu spregovorimo še o higieni teh igrač, kako je potrebno vzdrževati čistočo in kakšne bolezni in okužbe se lahko pojavijo, če ne upoštevamo higiene. V empiričnem delu smo s pomočjo tabel prikazali odgovore, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Anketni vprašalnik je zajemal vprašanja, ki so se nanašala na ljubkovalne predmete. Vse anketirane osebe so bile ali vzgojiteljice ali pomočnice vzgojiteljic. Pod vsako tabelo smo zapisali interpretacije posameznih rezultatov.
Ključne besede: tolažilni predmeti, vrtec, navezanost, higiena
Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 240; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

3.
Navezanost predšolskih otrok na risane junake : diplomska naloga
Špela Kolarič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava navezanost predšolskih otrok na risane junake. Pojem navezanosti je v splošnem predstavljen kot močna vez med otrokom in njegovimi starši, ki poteka v štirih različnih fazah. Te kažejo, kako so otroci pri določeni starosti na osebo navezani in kakšne znake kažejo, kadar se od nje ločijo. Naloga se osredotoča na risanke in risane junake ter na njihovo povezavo z navezanostjo. Osrednja tema raziskave je bila, kako so predšolski otroci navezani na risane junake in kako ti nanje vplivajo. Iz analize je razvidno, da so otroci od 2. do 6. leta najbolj navezani na tiste risane junake, ki nastopajo v oddajah, ki se trenutno predvajajo po televiziji. Razlik v spolu ni bilo, saj se gledanost obravnavanih risank ni ločevala glede na spol. Risani junaki otrokom predstavljajo namišljene prijatelje, s katerimi se pogovarjajo, jim zaupajo svoje skrivnosti in se ob njih tudi potolažijo, in pri otroku spodbudijo različna čustva. Risane junake velikokrat posnemajo, zato je pomembno, da starši izberejo risanke, ki jih spodbujajo k ustreznemu obnašanju in prispevajo k njihovemu razvoju.
Ključne besede: navezanost, risanke, risani junaki, predšolski otroci, starši
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 236; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (821,78 KB)

4.
Zaznava in prepričanja staršev o uporabi mobilnega telefona pri njihovih predšolskih otrocih
Klavdija Kovač, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene prednosti in slabosti uporabe mobilnega telefona pri predšolskih otrocih, starih od 2 do 5 let. Raziskovali smo, v kolikšni meri starši zaznavajo doživljanje abstinenčnega odziva na odvzem mobilnega telefona in spremembe vedenja ob uporabi mobilnega telefona pri njihovih predšolskih otrocih ter vpliv uporabe mobilnega telefona na socialni razvoj. V teoretičnem delu predstavljamo, kaj je mobilni telefon, njegove začetke ter zmogljivosti, prednosti in slabosti njegove uporabe ter smo se še posebno posvetili navezanosti na predmete in nekemični zasvojenosti. V empiričnem delu diplomskega dela smo z uporabo kvantitativne metode raziskovanja ugotavljali, ali starši pri otroku, ko mu odvzamejo mobilni telefon, opažajo abstinenčno krizo, ali zaznavajo spremembe na področju govornega razvoja zaradi uporabe mobilnega telefona in njihovo prepričanje, da sta vedenje in socialni odnosi njihovih predšolskih otrok pogojena z uporabo mobilnega telefona. Na podlagi podatkov, pridobljenih z uporabo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili starši otrok, starih od 2 do 5 let (n = 118), smo ugotovili, da četrtina anketirancev opaža, da se njihov otrok odzove z nemirom, ko mu odvzamejo mobilni telefon, medtem ko se večina otrok še vedno zamoti z drugim delom. Starši na področju govora zaradi vpliva uporabe mobilnega telefona ne zaznavajo bistvenih sprememb, prav tako ne zaznavajo sprememb pri razumevanju in učenju tujega jezika. Prepričani so, da uporaba mobilnega telefona ne vpliva na vedenje njihovih predšolskih otrok. Prav tako menijo, da uporaba mobilnega telefona ne vpliva na socialne odnose njihovih predšolskih otrok, saj otroci nimajo ne manj in ne več stikov z vrstniki.
Ključne besede: mobilni telefon, navezanost, nekemična odvisnost, predšolski otrok, vzgoja, zasvojenost
Objavljeno v DKUM: 20.11.2020; Ogledov: 435; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

5.
Stiki starih staršev z vrtcem, ki ga obiskujejo njihovi vnuki in vnukinje
Tjaša Nagode, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so obravnavani stiki starih staršev z vrtcem, ki ga obiskuje njihov vnuki. Razdeljeno je na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je pozornost namenjena proučevanju tega, kdo so stari starši in kakšno vlogo imajo v vnukovem življenju. Predstavljeni so tipi starih staršev in slogi njihovega delovanja. Poleg tega je preverjeno, kakšne pravice imajo stari starši z zakonodajnega vidika. Opisan je pojem navezanosti in kakšna je navezanost starih staršev in vnukov. V delu je predstavljen pomen vrtca kot ustanove in na kakšne načine lahko družina sodeluje z njim. Empirični del raziskave zajema predstavitev rezultatov anketiranja starih staršev. Z anketiranjem se je ugotavljalo, ali obstajajo razlike med starimi starši pri sodelovanju z vrtcem. Vzorec so sestavljali stari starši, ki so imeli svojega vnuka vključenega v eno izmed enot Vrtca Slovenske Konjice. V raziskavi je sodelovalo 109 starih staršev. Proučevale so se razlike v stikih z vrtcem glede na spol, starost, izobrazbo in bližino bivanja starih staršev. Ugotovljeno je bilo, da neodvisne spremenljivke niso povezane s stiki starih staršev z vrtcem.
Ključne besede: stari starši, navezanost, vloga starih staršev, vrtec, sodelovanje z vrtcem
Objavljeno v DKUM: 03.02.2020; Ogledov: 735; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

6.
Otrokova navezanost na kraj
Gabrijela Makovec, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo proučevali selitve predšolskih otrok in sicer njihove odzive oziroma doživljanje procesa selitve. Navezanost lahko označimo kot odnos med otrokom in določeno osebo, ki je z njim v vsakodnevnem stiku (največkrat so to starši). Razvija se že na podlagi prirojenih signalov, ki jih pošilja otrok in daje staršem vedeti, da nekaj potrebuje. Jasna, specifična navezanost se prične kazati že pri približno osmem mesecu otrokove starosti, najbolj pomembna za njegov razvoj pa je varna navezanost. Otrok je v času svojega življenja v vsakodnevnem stiku z okoljem, kar pomeni, da se lahko naveže tudi na kraj bivanja. Najboljši pokazatelj otrokove navezanosti na kraj je njegov odziv oziroma doživljanje procesa selitve. Naš primarni cilj je ugotoviti značilnosti zadnje selitve predšolskih otrok in kako predšolski otroci doživljajo selitev. Z analizo podatkov, ki smo jih zbrali z anketnim vprašalnikom, smo ugotovili, da je večina predšolskih otrok pozitivno doživljala selitev. Otroci niso iskali bližine s starim bivališčem, protest ob selitvi ni bil prisoten, prav tako ne negativni čustveni odzivi. Do zastoja ali nazadovanja v razvoju otrok ni prišlo. Ugotovitve, ki smo jih pridobili med pisanjem diplomskega dela, smo podrobneje predstavili v sklepnem delu.
Ključne besede: predšolski otrok, navezanost, kraj bivanja, menjava bivališča, odziv na selitev
Objavljeno v DKUM: 31.01.2020; Ogledov: 711; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

7.
Prednosti uporabe kenguru metode pri nedonošenčku
Ana Katarina Zorman, 2019, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Prezgodnji porod je vodilni vzrok za neonatalno umrljivost in obolevnost. Za nedonošenčke je značilno, da se soočajo s številnimi težavami v razvoju. Z namenom preprečevanja teh zapletov se uporablja kenguru metodo. Dokazano ima metoda številne prednosti za nedonošenčke in njegove starše. Metoda v revnih državah nedonošenčkom omogoča preživetje, v razvitih pa staršem omogoči boljšo povezanost z svojim nedonošenčkom. Raziskovalna metodologija: V zaključnem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela. Vključitveni kriteriji pri iskanju člankov so bili članki le v slovenskem in angleškem jeziku, ki so bili polno dostopni. Uporabili smo podatkovne baze EBSCOhost in PubMed ter Cobbis. Rezultati pregleda literature so predstavljeni s PRISMO. Zbrane podatke smo opisno predstavili. Rezultati: Uporaba kenguru metode ima veliko pozitivnih učinkov na nedonošenčka, le nekaj od teh je: nižja mortaliteta, fiziološka stabilnost, krajša hospitalizacija, močnejša vez med materjo, očetom in otrokom in lažje spoprijemanje s stresom. Diskusija in zaključek: Kenguru metoda pri nedonošenčku ima temeljni pomen za nadaljnji razvoj otroka. Učinki metode segajo še v odraslo dobo. Veliko vlogo pri metodi ima medicinska sestra, ki skrbi za izobraževanje staršev o nedonošenčku in njegovih potrebah.
Ključne besede: razvoj otroka, medicinska sestra, prednosti metode, prezgodnji porod, starši, intenzivna nega, izboljšana navezanost.
Objavljeno v DKUM: 11.11.2019; Ogledov: 709; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (490,18 KB)

8.
Informacijsko komunikacijska tehnologija in vidiki odnosne interakcije kot napovedniki kakovosti partnerskega odnosa: moderatorska vloga navezanosti
Žanina Zupan, 2019, magistrsko delo

Opis: Informacijsko komunikacijska tehnologija (IKT) je razširjena do te mere, da predstavlja stalnico v življenju vsakega posameznika in lahko ima različne posledice za kakovost partnerskega odnosa. Prav tako pomembni sta za kakovost partnerskega odnosa odnosna agresija in viktimizacija, ki se pojavljata znotraj vseh odnosov in ne zgolj partnerskih. Namen pričujoče raziskave je bil torej raziskati, kako uporaba različnih vrst komunikacije (klici, SMS-i, spletna mesta za socialno mreženje (SNS), aplikacije za spletno komunikacijo), odnosna agresija in odnosna viktimizacija napovedujejo kakovost partnerskega odnosa ter kakšno vlogo imata pri tem anksiozni in izogibajoč stil navezanosti kot morebitna moderatorja. Vzorec je bil pridobljen s pomočjo spletne ankete in je vključeval 229 udeležencev, ki so bili stari med 18 in 66 let. Rezultati so pokazali, da je najmočnejši napovednik pozitivnih vidikov kakovosti partnerskega odnosa stil navezanosti, medtem ko so ostali še starost, skupen čas uporabe aplikacij za spletno komunikacijo, uporaba Facebook-a, Facebook Messenger-ja in elektronske pošte. Najmočnejši napovednik negativnih vidikov kakovosti partnerskega odnosa se je ponovno izkazal stil navezanosti, medtem ko so ostali še življenje v skupnem gospodinjstvu, dolžina odnosa, skupen čas uporabe SNS in aplikacij za spletno komunikacijo ter odnosna viktimizacija. Moderatorske analize so pokazale zgolj pomembno interakcijo med časom uporabe klicev in anksiozno navezanostjo za pozitivne vidike kakovosti partnerskega odnosa, medtem ko se ostale predvidene interakcije niso izkazale kot statistično pomembne. V nadaljevanju so predstavljene širše ugotovitve raziskave in možnosti za prihodnje raziskave.
Ključne besede: informacijsko komunikacijska tehnologija, odnosna agresija, odnosna viktimizacija, odrasla navezanost, kakovost partnerskega odnosa
Objavljeno v DKUM: 16.10.2019; Ogledov: 693; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

9.
Na koga so navezani predšolski otroci?
Neli Anžel, 2019, diplomsko delo

Opis: Koncept objekta navezanosti ima v teoriji navezanosti poseben pomen. Objekt navezanosti ni samo bližnji partner, ampak je tudi oseba, h kateri se posameznik zateče, kadar potrebuje zaščito in podporo. Otrok se lahko naveže na vsako odraslo osebo, ki naklonjeno skrbi zanj. Več avtorjev (Ainsworth, 1991; Hazan in Shaver, 1994; Hazan in Zeifman, 1994; v Mikulincer in Shaver, 2007) omenja, da ima otrokov objekt navezanosti tri osrednje funkcije: otrok si želi njegove bližine, je varno izhodišče, ki otroku nudi varnost, ugodje, oporo in olajšanje, ter »varna baza«, ki otroku omogoča aktivacijo ostalih vedenjskih sistemov v varnem okolju. Poleg dolžine skupaj preživetega časa, ki ga otrok preživi z objektom navezanosti, na navezanost vpliva tudi kakovost njunega odnosa. Erzar in Kompan Erzar (2011) sta zapisala, da v odnosu navezanosti pride do ujemanja otrokove potrebe po varnosti ter zaščiti in sposobnosti staršev, da nudijo ustrezen odgovor na te potrebe. Navezovalno vedenje je najbolj očitno, kadar je otrok v stiski. Na koga so otroci v določenih situacijah (stres, tveganje, igra) navezani, sem raziskala s pomočjo intervjuja. Intervjuvala sem 50 otrok, starih od 4 do 6 let, in pridobila rezultate, s katerimi sem lahko potrdila vse tri hipoteze, ki sem jih oblikovala. Otroci so se v stresnih situacijah v večini odločili za mamo, saj je mama tista, ki je vedno tam, ko jo otrok potrebuje. Na vprašanja, ki so se nanašala na določeno tvegano situacijo, pa so v večini izbrali očeta, saj je on tisti, ki je otrokom vzor in avtoriteta ter se ničesar ne »boji«, je pogumen in se z njim počutijo varne. Za igro so otroci, ki imajo sorojence, v večini izbrali prav njih, tisti brez sorojencev pa sovrstnike, saj se lahko z njimi istovetijo. Redki so za igro izbrali domačo žival.
Ključne besede: psihološka raziskovanja, predšolski otrok, navezanost, objekt navezanosti, intervju
Objavljeno v DKUM: 30.08.2019; Ogledov: 670; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

10.
Otrokova navezanost na živali
Nina Grobovšek, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo proučevali otrokovo navezanost na žival. V teoretičnem delu so opredeljeni navezanost, vzorci navezanosti in kako se ta razvija pri otroku skozi določena razvojna obdobja. Opisali smo, kakšen pomen ima za otroka žival, v splošnem naj bi že sam stik z živaljo pozitivno vplival na počutje vseh ljudi, kar je tudi zapisano v različnih literaturah in dokazano z različnimi raziskavami. V smislu izbire domače živali so opisane najprimernejše živali za otroka glede na njihovo zahtevnost za skrb, hranjenje in bivanje. Pri vsem tem pa imajo eno izmed pomembnih vlog tudi starši in drugi odrasli, zato je v nadaljevanju opisana tudi njihova vloga pri odločanju in sprejetju domače živali v svoj dom. Otroci so navdušeni, kadar lahko imajo stik z živalmi tudi v vrtcu, zato smo predstavili vključevanje živali v skupino vrtca in pozitivne učinke tega na otroke. Nekatere živali imajo tudi terapevtsko moč in tako v tujini kot pri nas se že nekaj časa izvajajo terapije s pomočjo živali za odrasle in tudi otroke s posebnimi potrebami. To področje smo opisali in podkrepili z raziskavami o pozitivnih učinkih terapij z živalmi. V empiričnem delu nas je zanimalo, ali se pri otrokovi navezanosti na žival kažejo enaki vzorci, kot jih lahko zasledimo v literaturi o navezanosti na mamo, in ali se spremenita odnos in navezanost na žival, kadar ima otrok žival že dalj časa. Pri tem smo uporabili spletni vprašalnik, ki je vseboval odprta vprašanja in ocenjevalno lestvico. Rezultati so pokazali, da se pri navezanosti na žival pojavljajo enaki vzorci kot pri otrokovi navezanosti na mamo in da se otrokov odnos do živali tudi po daljšem času ne spremeni bistveno. Nekateri otroci še vedno kažejo izredno zanimanje in navdušenost ob ponovnem snidenju z njo, zmanjša se samo skrb za žival, navezanost pa ostaja enaka ali močnejša pri otrocih, ki imajo žival že od rojstva ali dlje časa.
Ključne besede: otrok, navezanost, domača žival, starš, vrtec, terapija z živalmi
Objavljeno v DKUM: 28.11.2018; Ogledov: 1123; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (605,27 KB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici