SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
EKSPRESIONISTIČNO SLIKARSTVO KOT INSPIRACIJSKO IZHODIŠČE ZA OBLIKOVANJE TEKSTILIJ
Riana Petanjek, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Cilj mojega diplomskega dela je bil pokazati kako lahko ekspresionizem, slog in obdjobje v umetnosti, uporabimo kot nadvih za oblikovanje tekstilnih vzorcev in izdelkov. Najprej sem naredila poglobljen študij ekspresionizma kot umetniškega sloga in spoznavanje ekspresionističnega načina likovnega ustvarjanja. Temu je sledila preučitev prednosti in slabosti različnih tehnik tekstilnega oblikovanja, ki sem jih imela namen uporabljati v oblikovalskem procesu. Pri svojem ustvarjanju, ki je bilo praktični del diplomskega dela, sem najprej naredila izbor motiva na podlagi ekspresionističnih risb potem razvoj teh motivov in na koncu realizacijo teh motivov v treh različnih tekstilnih tehnikah. Končni rezultat diplomskega dela so izdelki, ki so nastali v tem oblikovalskem procesu.
Ključne besede: Ekspresionizem, navdih, motivi, oblikovanje tekstilnih vzorcev in izdelkov, tekstilne tehnike.
Objavljeno: 06.01.2011; Ogledov: 1959; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

2.
Pomen inspiracije in duhovnosti v vizionarski umetnosti: možni koncepti med sodobnimi slovenskimi umetniki
Dona Pratnekar, 2017, diplomsko delo

Opis: Sfero vizionarskega srečujemo na mnogih področjih človeškega bivanja, od znanosti do politike in ne le v umetniškem in duhovnem kontekstu. Vizionarsko slikarstvo in umetniško gibanje se v svojem delovanju gibljeta preko vseh teh sfer, jih povezujeta, prepletata in tolmačita skozi nove in stare simbolne podobe. Diplomsko delo raziskuje vizionarsko umetnost, kot skupek umetniško duhovnih praks, tehnik in konceptov, ki jo oblikujejo v eno izmed mlajših in zmuzljivejših sodobnih umetniških form. Akademsko šolani eksperimentatorji so skozi svobodna psihedelična desetletja prejšnjega stoletja vzpostavili določene smernice, te pa temeljijo na vedno vnovični deviaciji od že poznanega in poglabljanje v še ne raziskano ali že pozabljeno iz začetkov človeške zavesti. Tako se v vizionarski umetnosti stakneta vsa zgodovina in prihodnost svetega in umetnostnega: magija šamanizma, mitskega in orientalskih ved je neločljivo zvezana z napredkom tehnologije in spoznanji znanosti, ki pa tudi sama korenini v alkemični duhovni znanosti. Vizionarska osebnost, energija in izkušnja so vodilni koncepti v vizionarski umetnosti, ki pa jih zasledimo povsod v povezavi z duhovnim, svetim, notranjim in domišljijskim. Slikanje notranjih, arhetipskih motivov vizionarskemu slikarstvu omogoča transpersonalno univerzalnost, ne le v okviru zahodne kulture, temveč vseh ljudskih duhovnih tradicij. S pojavom vizionarskega slikarstva v Sloveniji je določeno število sodelujočih umetnikov dodatno objasnilo koncept vizionarske umetnosti kot duhovne prakse in inspiracijsko podobo vizionarske umetnosti v zahodni internetni civilizaciji.
Ključne besede: umetnostna zgodovina, vizionarstvo, duhovnost, navdih, znanost, šamanizem, stanja zavesti, Ana Baraga, Lili Hribovšek, Nik Anikis Skušek, vizionarsko slikarstvo
Objavljeno: 20.10.2017; Ogledov: 109; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici