| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
IZBRANA LITERATURA ZA USVAJANJE GLASBENOTEORETIČNIH ZAKONITOSTI PRI PREDMETU NAUK O GLASBI
Barbka Jahn, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK IN KLJUČNE BESEDE Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je podan kratek pregled razvoja glasbenega šolstva na Slovenskem od začetka 19. stoletja do nastanka Akademije za glasbo. V nadaljevanju so opisani učni cilji izobraževalnega programa glasba, ki ga je sestavila nacionalna komisija za prenovo glasbenega šolstva. Namen diplomske naloge je raziskati in predstaviti pregled literature, ki je primerna za pouk nauka o glasbi. Nanaša se na literaturo, ki vsebuje vse elemente za kakovosten vzgojno-izobraževalni proces. Za pouk predmeta nauk o glasbi v 1., 2., 3. in 4. razredu so bili predstavljeni učbeniki Mali glasbeniki avtoric Brigite Tornič Milharčič, Karmen Širca Costantini in Eve Kozlevčar. Gradivo zajema vso učno snov, ki je predvidena po učnem načrtu izobraževalnega programa za predmet glasba. Kot dopolnilni učbeniki so navedeni 1., 2., 3. in 4. zvezek Nauka o glasbi Tomaža Habeta. Ker potek in vsebina učne snovi ne ustrezata novemu učnemu načrtu, je predlagana uporaba učbenikov po izbiri in presoji posameznih učiteljev. Delovni zvezki z naslovom Veselo do glasbe avtorice Alenke Peric so namenjeni učiteljem in učencem v glasbenih šolah, zlasti kot sredstvo vertikalne povezave učnih tem in kot metodični priročniki. Delovni zvezki ne obsegajo vseh področij predmeta nauk o glasbi, ki se obravnavajo od prvega do četrtega razreda, temveč le teoretične zakonitosti. Učitelji te povezujejo z drugimi področji. Zbirka didaktičnih pesmi avtorice Hermine Jakopič z naslovom S pesmijo do znanja obravnava glasbene pojme in vsebine, ki jih učenci uspešno usvojijo preko pesmic in jih znajo kasneje uporabljati pri drugih nalogah. Učenje pesmic lahko predstavlja del učnega programa ali pevsko gradivo, na katero učitelj otroke opozori takrat, ko obravnava določeno učno snov. Ker učbeniki Mali glasbeniki za peti in šesti razred še niso bili predstavljeni, je bila v diplomski nalogi navedena knjiga Pavla Mihelčiča z naslovom Osnove glasbene teorije, in sicer v prenovljeni, dopolnjeni in razširjeni izdaji. Učitelj pri razlagi teoretičnih zakonitosti dopolnjuje učni proces s priročniki Mateje Debevc in Borivoja Popovića. Diplomsko delo predstavlja podroben pregled izbrane literature za usvajanje glasbenoteoretičnih zakonitosti in raziskavo mnenja učiteljev o izbrani literaturi ter uporabi učnega gradiva v slovenskih glasbenih šolah.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: nauk o glasbi, glasbena šola, glasbena literatura, učbeniki in priročniki.
Objavljeno: 08.06.2009; Ogledov: 3630; Prenosov: 383
.pdf Celotno besedilo (667,71 KB)

2.
NAUK O GLASBI IN SOLFEGGIO PO METODOLOŠKEM SISTEMU EDGARJA WILLEMSA
Iva Vnučec, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je predstavitev življenja in dela ter filozofska izhodišča glasbenega pedagoga Edgarja Willemsa. Opisano je osnovno glasbeno izobraževanje po metodološkem sistemu E. Willemsa, njegove značilnosti ter tri razvojne stopnje glasbenega uvajanja. Izdelana je primerjava učnih načrtov predmeta nauk o glasbi in solfeggio po metodološkem sistemu Edgarja Willemsa ter po pri nas uveljavljeni metodi pri nauku o glasbi. Podane so podrobne učne primerjave prvih razredov. V diplomsko nalogo so vključena raziskovalna vprašanja, ki so se nanašala na odnos učiteljev glasbe do poučevanja po metodološkem sistemu Edgarja Willemsa. Rezultati analize so pokazali, da so se učitelji odločili za poučevanje po metodološkem sistemu Edgarja Willemsa predvsem zaradi kvalitetne alternative klasičnega poučevanja, po kateri lahko učinkoviteje razvijajo otrokove slušne, motorične in intelektualne sposobnosti.
Ključne besede: Edgar Willems, nauk o glasbi in solfeggio, razvojne stopnje glasbenega uvajanja.
Objavljeno: 08.07.2009; Ogledov: 3189; Prenosov: 463
.pdf Celotno besedilo (649,94 KB)

3.
POVEZAVA GLASBE IN LUTK V LUTKOVNEM GLEDALIŠČU IN VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNIH USTANOVAH
Sarah Jane Robinson, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu je predstavljen zgodovinski razvoj lutkarstva v evropskem prostoru od antike do 20. stoletja, opis različnih vrst lutk, prav tako je predstavljen pomen lutk v glasbenem izobraževanju ter pomen glasbe v lutkovnem gledališču. V praktičnem delu diplomske naloge je opisan potek učnih ur pri predmetu Nauk o glasbi, pri katerem so bile v učne namene uporabljene lutke, ki prikazujejo različne note. Pri vsakem opisu poteka učne ure je dodana analiza lastnih opažanj glede vpliva uporabe lutk pri glasbenem pouku.
Ključne besede: Lutkarstvo, Lutkovno gledališče, Nauk o glasbi, Glasbena vzgoja
Objavljeno: 03.07.2012; Ogledov: 1316; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

4.
VKLJUČEVANJE PREKMURKSE LJUDSKE GLASBE V GLASBENE ŠOLE
Miran Flegar, 2012, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, ki opisuje zgodovinske, geografske, demografske in jezikovne značilnosti Prekmurja ter značilnosti prekmurske ljudske glasbe in njene poustvarjalce. V praktičnem delu je največ pozornosti namenjeno izdelavi učnega načrta za peti razred nižje glasbene šole s poudarkom na vključevanju prekmurske ljudske glasbe v učni proces. Za posamezno učno uro so izdelane učne priprave.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: Prekmurje, prekmurska ljudska glasba, učni načrt, glasbena šola, nauk o glasbi
Objavljeno: 04.01.2013; Ogledov: 2192; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

5.
POTREBA IN PRILJUBLJENOST PREDMETA NAUK O GLASBI V GLASBENIH ŠOLAH
Judita Ilenič, 2014, diplomsko delo

Opis: Pogosto se pojavlja vprašanje o potrebnosti teorije glasbe oziroma Nauka o glasbi v glasbenih šolah. A nujnost predmeta se kaže že iz zgodovinskega pregleda glasbenega šolstva na Slovenskem, saj je bil omenjeni predmet od samega začetka v predmetnikih glasbenih šol. Brez znanja teorije ni glasbene pismenosti. To je potrdila tudi raziskava, v kateri se učitelji instrumentalnega pouka zavedajo, da v okviru svojega pouka ne zmorejo poučevati še teorije glasbe. Tudi učenci se zavedajo, da je znanje iz teorije splošna izobrazba vsakega glasbenika in da jim pomaga pri igranju na instrument. Raziskava je zavrnila tudi znani stereotip o nepriljubljenosti predmeta, saj je pokazala, da večina učencev rada obiskuje pouk NOG, čeprav pri njem pogrešajo več povezovanja teorije s prakso in uporabo modernih učnih sredstev pri pouku. Manj priljubljeno je seveda dejstvo, da se je nekaterih stvari potrebno naučiti in jih vaditi, učenci pa priznavajo, da to počnejo samo pred ocenjevanjem. V raziskavi se problem predmeta pokaže še v neusklajenosti učnih načrtov, saj NOG v prvih treh razredih v snovi zaostaja za instrumentalnim poukom. Rešitev za večjo priljubljenost in boljšo uporabnost predmeta je v spremembi učnega načrta v prvih treh razredih predmeta NOG in v večji povezanosti teorije s prakso.
Ključne besede: teorija glasbe, nauk o glasbi (NOG), potreba in priljubljenost, zgodovina slovenskega glasbenega šolstva, učni načrt, glasbena šola.
Objavljeno: 02.10.2014; Ogledov: 863; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (1023,85 KB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici