| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Priprava študentov na nastope iz didaktike plesne vzgoje
Tamara Pušnik, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga sestoji iz treh delov. Prvi del je teoretični, kjer je opisana zgodovina plesa ter njegova definicija. Dotaknili smo se tudi nacionalnega dokumenta, ki je podlaga za načrtovanje dejavnosti v vrtcu, in sicer Kurikuluma za vrtce. Opisali smo, kako je v pomoč vzgojiteljem pri načrtovanju plesnih dejavnosti in navedli različne cilje, načela, metode in oblike dela, na katere se opirajo vzgojitelji, da so dejavnosti raznolike in privlačne za otroke. V empiričnem delu smo se osredotočili na mnenja študentov o pripravi nastopov iz didaktike plesne vzgoje. Nastope, ki so jih študentje izvedli v štirih enotah mariborskih vrtcev, je ocenila nosilka predmeta. Priprave na nastope so bile za nekatere študente lažje, za druge malo težje. O njihovih občutkih pred pripravo, med samo pripravo in po nastopu smo jih povprašali v anketi, ki so jo izpolnili nekaj dni po nastopu. Preverili smo, kako pomembna je bila tema, ki so si jo izbrali za nastop, in kakšno vlogo je igralo predznanje, ki so ga imeli, preden so se srečali z didaktiko plesne vzgoje. Praktični del diplomske naloge je sestavljen iz dnevniških zapisov ob pripravah na nastop pri študentih, ki so potrebovali kakršno koli pomoč v procesu priprav. Za izdelavo diplomske naloge smo uporabili vzorec 60 študentov predšolske vzgoje, ki so nastope opravljali v študijskem letu 2017/18. Pri raziskovanju smo uporabili tehniko opazovanja in dnevniškega zapisa, anketo ter preučevanje literature.
Ključne besede: Izobraževanje, nastop, predšolski otroci, študentje, ustvarjalnost
Objavljeno: 27.10.2020; Ogledov: 121; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

2.
Podpora spirit slovenija predstavitvam slovenskih podjetij na sejmih v tujini
Sara Koler, 2019, diplomsko delo

Opis: Namen tega diplomskega projekta je ugotoviti, kako SPIRIT Slovenija podpira predstavitve slovenskih podjetij na sejmih v tujini. Sejem je torej dogodek, mesto, kjer se razstavljavci lahko neposredno predstavijo svojim starim in novim odjemalcem. Pri nastopu na sejmih je za uspešnost potrebna natančnost in vztrajnost. Podjetje mora izdelati jasno tržno strategijo, sicer izgubi pomen tudi nastop na sejmu. Kljub razvoju sodobne tehnike so sejmi še vedno zelo pomembna oblika komunikacije s kupci. Če podjetje želi poslovati pozitivno, mora razviti inovativen in konkurenčen izdelek ali storitev. S pomočjo dobro razvitega tržnega komuniciranja, ki je najpomembnejša funkcija v vsakem podjetju, podjetje poskuša vzdrževati poslovne prednosti pred konkurenco. Samo podjetje komunicira s porabniki, posredniki in tudi različnimi javnostmi. Kljub vsem možnim oblikam komunikacije z odjemalci so sejmi še zmeraj na samem vrhu pospeševanja prodaje. Podjetje najprej razišče domač trg, in če predvidi upadanje prodaje, se odloči za razširitev na tuje trge. S pomočjo institucije SPIRIT Slovenija slovenska podjetja veliko lažje vstopajo na tuja tržišča, institucija razpiše razpis, na katerega se lahko podjetje prijavi, če ustreza vsem postavljenim pogojem. Sofinancirani so skupinski in individualni nastopi podjetij na mednarodnih sejmih.
Ključne besede: marketinško komuniciranje, pospeševanje prodaje, sejem, nastop na sejmu, SPIRIT Slovenija.
Objavljeno: 21.01.2020; Ogledov: 402; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (708,14 KB)

3.
Pevski zbor kot obogatitvena dejavnosti v vrtcu
Nina Pušenjak, 2019, diplomsko delo

Opis: Delo v vrtcu me navdaja s pozitivnimi občutki, novimi izzivi in priložnostmi. Eden od izzivov je pevski zbor. Ker me glasba spremlja že od malih nog, sem se odločila, da bo to tema mojega zaključnega dela. V svoji praksi sem opazila veliko pomanjkanja glasbe v vrtcu. Ne le petja, tudi spoznavanja instrumentov, plesa, igranja na instrumente ter spoznavanja novosti v svetu glasbe. Iz literature je razvidno, da glasba otroku pomaga pri razvoju, izražanju, pridobivanju besednega zaklada in posluha, prav tako k boljši interakciji med vrstniki. Otroci v predšolskem času so za glasbo zelo dovzetni. Naša naloga je, da jim petje približamo na njim razumljiv način, saj ga bodo le tako vzljubili. Pomembno je, da ima otrok glasbo in petje rad. Za to je potrebna motivacija, pohvala, vztrajnost in vnema do dela. Tudi otroci morajo razumeti, da je pevska dejavnost obveznost, pri kateri se je potrebno marsikaj naučiti, ne le peti. Kot zborovodja je potrebno paziti, da so glasba, besedilo in melodija predstavljeni celostno ter na njim razumljiv način in da so za otrokovo starostno obdobje primerni. Predšolsko obdobje je obdobje razvoja, pridobivanja znanja in izkušenj za šolo, obdobje otroštva in tudi učenja. Pomemben del otrokovega razvoja z glasbo so tudi starši in družina, saj doma spoznajo svoje prve melodije in pesmi. Glasbena dejavnost v vrtcu je oblika pedagoške dejavnosti, s katero otroci rastejo čez predšolsko v šolsko obdobje, saj jih glasba tudi izven vrtca spremlja povsod iz drugih zvočnih medijev. Prav zato je to dejavnost v vrtcu in šolah potrebno obogatiti, dopolniti in negovati.
Ključne besede: Otroški pevski zbor, glasbeno-didaktične igre, priprava na petje, poustvarjalno petje, vzgojitelj kot zborovodja, pevski nastop.
Objavljeno: 10.05.2019; Ogledov: 442; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

4.
Primerjalna analiza makedonskega in slovenskega TV jutranjega programa
Karolina Altiparmakova, 2018, diplomsko delo

Opis: V današnjem času se predvajajo najrazličnejše televizijske oddaje, med njimi so tudi jutranje oddaje in v njihovem sklopu tudi informativne oddaje. Ustvarjalci sestavljajo oddaje tako po strukturi kot tehnični, scenski plati, da bi nivo predvajane oddaje zadovoljil občinstvo in dosegel ustrezno kakovost. V različnih državah po svetu pripravljajo televizijske oddaje na podoben način s specifikami okolja, kjer oddaja nastaja. Zato je zanimiva primerjava jutranjega televizijskega programa na javnih servisih v Sloveniji in Makedoniji. V tej diplomski nalogi se bomo osredotočili na celoten opis in analizo pri izvajanju makedonske in slovenske televizijske jutranje oddaje ter razlike in podobnosti pri izvajanju takšne oddaje v obeh državah. V teoretskem delu smo se osredotočili na opis jutranje TV oddaje, javni nastop, produkcijo, tehnične značilnosti oziroma scenografijo, kamere, osvetlitev in grafiko, kakor tudi na distribucijo. Ugotovitve teoretskega dela bomo podprli z analiziranjem obeh jutranjih TV oddaj oziroma makedonske in slovenske jutranje oddaje.
Ključne besede: televizija, jutranja oddaja, produkcija, javni nastop, televizijski tim, distribucija
Objavljeno: 08.11.2018; Ogledov: 558; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

5.
Pravorečna zmožnost dijakov med govornim nastopanjem pri pouku slovenščine v splošni gimnaziji
Aleksandra Štih, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo predstavlja pravorečno zmožnost gimnazijcev med govornim nastopanjem pri pouku slovenščine. Namen dela je predstaviti jezikovne razlike med knjižnim jezikom in približkom knjižnega jezika, ki ga tvorijo dijaki, ko govorno nastopajo. V teoretičnem delu so predstavljeni temeljni têrmini, ki se nanašajo na didaktiko jezika, to so: pravorečna zmožnost kot del sporazumevalne zmožnosti, sporazumevalna načela, govorni nastopi od priprave, izvedbe, analize do vrednotenja. Posebej je razčlenjeno pravorečje, ki zajema izgovarjavo knjižnih glasov, prozodične prvine besede in besedila. Na koncu poglavja je v sklopu socialnih zvrsti izpeljana glasoslovna primerjava osrednjega prleškega govora in knjižnega jezika. Ugotovljeno je, da je največ razlik na ravni samoglasnikov, saj prleški narečni govori nimajo širokega o-ja in polglasnika. Empirični del izhaja iz ugotovljenih glasoslovnih razlik. Vzorec zajema 40 gimnazijcev, ki izhajajo iz osrednjih in vzhodnih prleških govorov. Prvi del raziskave temelji na zbranih posnetkih govornih nastopov, njihovi slušni analizi, izpolnjenih anketnih vprašalnikih in zapisanih gradivih. Oblikovana so merila in opisni kriteriji za vrednotenje pravorečne zmožnosti, po katerih so bili govorci pravorečno ocenjeni. V analizi so predstavljene temeljne izgovorne razlike oziroma narečni vdori v knjižni govorjeni jezik. Drugi del raziskave vključuje analizo anketnih vprašalnikov vseh govorcev ter analizo intervjujev, ki so bili izpeljani s pravorečno najboljšimi govorci. Interpretacija odkriva okoliščine in vzroke, ki vplivajo na razvijanje in oblikovanje pravorečne zmožnosti. Ugotovljeno je, da se redki gimnazijci zelo približajo knjižni izreki, čeprav jih je veliko dobrih in prepričljivih govorcev. Zato bi bilo treba pravorečje sistematično razvijati že od predšolskega obdobja, da bi govorci postopoma uzaveščali medkodno preklapljanje. Posebno poglavje je namenjeno praktičnim gradivom, to so izdelane pravorečne vaje za govorce, ki prihajajo iz osrednjega in vzhodnega prleškega narečja. S pomočjo pravorečnih vaj bodo dijaki izhajali iz narečnega jezika in jezikovnih razlik, da bodo uspešnejše preklapljali in razvijali knjižni govorjeni jezik.
Ključne besede: govorni nastop, pravorečje, prleško narečje, knjižni jezik, didaktika jezika
Objavljeno: 12.10.2016; Ogledov: 872; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (2,40 MB)

6.
POSPEŠEVANJE PRODAJE V PODJETJU MAVI D.O.O.
Ana Dravinec, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo obdelali temo o pospeševanju prodaje v podjetju MAVI Maribor d.o.o. Za uvod v raziskavo o različnih vidikih položaja podjetja na trgu in glede različnih vidikov prodajnega poslovanja podjetja, ki smo jo izvedli med zaposlenimi in zunanjimi poslovnimi partnerji podjetja, smo se v teoretičnem delu seznanili s temeljnimi pojmi s področja prodaje. Tako smo podrobneje obdelali teme kot so funkcija marketinga in prodaje v procesu poslovanja, marketinški splet, SWOT analiza poslovnega okolja in pristopi ter metode pospeševanja prodaje. Naredili smo tudi pregled tržnega položaja in prodajnega poslovanja obravnavanega podjetja. Med ključnimi deležniki podjetja - zaposlenimi in zunanjimi partnerji - kupci podjetja MAVI Maribor d.o.o., ki ob svoji 20-letnici delovanja vstopa v obdobje novih poslovnih priložnosti, smo naredili anketo. Z zastavljenimi vprašanji smo ugotavljali, kako ti deležniki dojemajo in vrednotijo prodajno poslovanje podjetja in kje so ključne priložnosti za njegov nadaljnji razvoj na prodajnem področju. Kot rezultat raziskovalne naloge predlagamo rešitve novega trženjskega in komunikacijskega pristopa, s poudarkom na pospeševanju prodaje, ki bo prispeval k utrditvi tržnega položaja, večji prepoznavnosti, bolj dodelanemu ugledu na trgu in s tem povečanih finančnih učinkih podjetja. Iz rezultatov izvedene raziskave izhaja naš predlog, da naj podjetje nadaljnje aktivnosti na področju pospeševanja prodaje opre na kombinirano strategijo dejavnikov: prednosti - slabosti - priložnosti - nevarnosti (ang. SWOT: strenghts - weaknesses - opportunities - threats), ki bo zagotavljala uspešnost delovanja podjetja. To pomeni, da gradi na prednostih, odpravlja pomanjkljivosti, izkorišča priložnosti in se izogiba nevarnostim. Pri tem pa smiselno vključi izsledke naše raziskave, ki so pokazale na prednosti, na katerih naj podjetje gradi svojo nadaljnjo prodajno strategijo, in tudi določene pomanjkljivosti, ki naj jih podjetje z ustreznimi ukrepi in usmeritvami odpravi.
Ključne besede: - tržno komuniciranje - trženjska strategija - marketing - nastop na trgu - pospeševanje prodaje
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 818; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

7.
GOVORNO NASTOPANJE V ŠESTEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Barbara Hartman, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava govorno nastopanje v šestem razredu osnovne šole in temelji na teoretičnih ugotovitvah ter raziskavi, s katero smo želeli ugotoviti, kako uspešni so učenci šestega razreda izbrane osnovne šole pri pripravi in izvedbi govornega nastopa ter kaj jim povzroča največ težav. Z raziskavo smo želeli dokazati, da učinkovit, prepričljiv, samozavesten, razumljiv in slikovit govorni nastop temelji na ustrezni vsebini, načelih dobrega jezikovnega sloga, ustrezni zgradbi besedila ter upoštevanju besednih in nebesednih spremljevalcev govorjenja. Glede na to, da je za govorni nastop potrebna temeljita priprava, smo jo v teoretičnem delu podrobno proučili, pozornost pa smo namenili tudi izvedbi govornega nastopa ter opozorili, na kaj mora biti govornik pri izražanju predmetnosti pazljiv. Ugotoviti smo želeli, kako pripraviti dober govorni nastop ter raziskati, ali lahko vzroke za neuspeh pripisujemo neustrezni pripravi. V empiričnem delu smo s pomočjo ocenjevalnega obrazca in anketnih vprašalnikov govorne nastope tudi analizirali. Želeli smo ugotoviti, če imajo učenci med posredovanjem govorjenega besedila tremo, kako in koliko časa se pripravljajo na govorni nastop. Zanimalo nas je, kdo jim pri pripravi na govorni nastop pomaga ter katere vire najpogosteje uporabljajo, da pripravijo ustrezno besedilo, ki ga predstavijo pred učiteljem in sošolci. Ugotoviti smo želeli tudi, kaj je učencem izmed zbiranja gradiva, priprave in izvedbe govornega nastopa najzahtevnejše ter kolikšen delež učencev se besedilo, ki ga pripravijo, poskuša naučiti na pamet. Z rezultati smo ugotovili, da ima večina učencev med posredovanjem govorjenega besedila tremo, zato neradi govorno nastopajo. Večini učencev je izvedba govornega nastopa najzahtevnejša, iskanje in zbiranje gradiva pa najmanj. Prav tako smo ugotovili, da večina učencev pripravi na nastop ne nameni dovolj časa; besedilo, ki ga pripravijo za nastop, pa se poskušajo naučiti na pamet. Pri ocenjevanju govornih nastopov smo prišli do spoznanja, da manj kot polovica učencev pripravi dober in učinkovit govorni nastop s smiselno in povezano vsebino, ki ima ustrezen uvod, jedro ter zaključek, poleg tega pa upoštevajo tudi dejavnike sporočanja, besedne in nebesedne elemente sporazumevanja ter načela uspešnega sporočanja.
Ključne besede: sporazumevanje, govorni nastop, šesti razred, osnovna šola
Objavljeno: 27.05.2016; Ogledov: 795; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (966,54 KB)

8.
VODENJE GLASBENO-INŠTRUMENTALNE ZASEDBE; KITARSKI ORKESTER
Klavdija Kovič, 2015, diplomsko delo

Opis: Z raziskovanjem zvoka kordofonov, ki je nastajal s trzanjem strun, so ljudje ustvarjali različna brenkala. Kitara je postala priljubljeno glasbilo in se uveljavila v solo in skupinskem glasbenem izvajanju. Namen diplomske naloge je bil predstaviti vodenje glasbeno-inštrumentalne zasedbe kitar (kitarski orkester) in povezati teoretične raziskave z lastno prakso. Uporabljena je bila kvalitativna metoda analize dokumentov in njihova deskriptivna razčlenitev. S prikazom ciljno-procesnega vodenja, od načrtovanja do izvedbe in končne evalvacije, je bil v pedagoško raziskovanje vključen prikaz lastnega dela s Kitarskim orkestrom Glasbene šole Gornja Radgona. Ugotovljeno je bilo, da je kitarski orkester skupinska oblika glasbenega poustvarjanja, ki je prepoznana v številnih državah. V Sloveniji šele s spremembami in dopolnitvami pravilnika o izobraževalnem programu Glasba, od leta 2010 predstavlja pomembno zakonsko dopolnitev individualnemu in komornemu pouku kitare v glasbenih šolah. Umetniški vodja ima pomembno vlogo pri razvoju glasbene skupine, organizaciji timskega dela, motiviranju članov kitarske zasedbe in oblikovanju pozitivnih medosebnih odnosov. S predstavitvijo lastne pedagoške prakse je bilo ugotovljeno, da delo s kitarskim orkestrom zahteva povezovanje pedagoško-didaktičnega, psihološkega in strokovnega kitarskega znanja ter natančno ciljno-procesno vodenje. Opisniki vrednotenja in ocenjevanja dela posameznika ter skupine, kakor tudi uspešnost izvedenih nastopov z odzivom javnosti, oblikujejo nadaljnjo motivacijo za delovanje kitarskega orkestra.
Ključne besede: kitarski orkester, skupina, ciljno-procesni pristop, vodenje, nastop
Objavljeno: 22.07.2015; Ogledov: 708; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

9.
OHRANJANJE STARINSKIH PLESOV V OSNOVNI ŠOLI PREKO INTERESNIH DEJAVNOSTI
Mihaela Hovnik, Jasna Gamze, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali, kako in na kakšen način se v današnjem času preko interesnih dejavnosti ohranjajo starinski plesi na Osnovni šoli Koroški jeklarji na Ravnah na Koroškem. V teoretičnem delu smo obravnavali razvoj plesa skozi čas, od razvoja starih kultur do 19. stoletja. Obravnavali smo razvoj plesa skozi posamezna zgodovinska obdobja ob vplivih sprememb posameznega časa, prostora ter vpliv razslojevanja družbe na razvoj različnih vrst plesov. Preko primerjav med različnimi avtorji, iskanju podobnosti in razlik smo podali čim bolj izčrpne informacije o pomenu vpliva družbenega razvoja na razvoj plesa. V zaključku teoretičnega dela smo prikazali delovanje interesne dejavnosti starinskih plesov pod mentorstvom gospe Maje Marin. V empiričnem delu smo ugotavljali, s pomočjo anketnih vprašalnikov anketiranih učiteljev in učencev udeležencev interesne dejavnosti (sedanjih in bivših), v kolikšni meri se starinski plesi ohranjajo na osnovni šoli, kako poteka integracija starinskega plesa in njegovih značilnosti, kot so oblačila, glasba, zgodovinski pomen, ustvarjalnost, estetika idr., v posamezne predmete obveznega programa šole ali druge interesne dejavnosti. V zaključku empiričnega dela smo prikazali, da obstaja zanimanje otrok za starinske plese in da se starinski plesi na osnovni šoli ohranjajo ne glede na pestro ponudbo različnih zvrsti modernih plesov.
Ključne besede: starinski plesi, osnovna šola, interesne dejavnosti, integracija, plesni nastop
Objavljeno: 22.07.2014; Ogledov: 827; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

10.
LJUBEZENSKA TEMATIKA V PREKMURSKI LJUDSKI PESMI V DELIH ZA ŽENSKI ZBOR
Lucija Pocrnja, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela in praktičnega dela – diplomskega nastopa. V prvem delu naloge je predstavljena ljudska glasba s svojimi značilnostmi in značaj zborovske etnične glasbe. Sledi predstavitev prekmurske ljudske glasbe ter razvrstitev po tematskih sklopih s predstavitvijo ljubezenskih napevov. Sledi analiza izvajanih skladb na koncertu, od tega dveh, napisanih za namen diplomskega koncerta:  Urška Orešič (harm.): Dober večer  Urška Orešič (harm.): Hodmo spat  Urška Orešič: Moj rožmarin (praizvedba)  Urška Orešič: Beiži, ftiček! (praizvedba)  Gustav Gonza: San se šetao  Nace Duh: Nede mi več rasla  Danijel Grum: Micika v püngradi  Ivan Florjanc: Zrejlo je žito  Egi Gašperšič: Speivaj nama Katica  Radovan Gobec: Ne ouri, ne sejaj. Sledi še opis priprav na koncert s projektnim ženskim zborom »Lasvica« in primer dirigentske priprave s skladbo Beiži, ftiček!.
Ključne besede: prekmurska ljudska pesem ljubezen koncert dirigiranje ženski zbor priprava na nastop
Objavljeno: 20.07.2012; Ogledov: 4496; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (19,99 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici