SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 33
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
DRUŽBA ZAPRTIH IN DRUŽBENO VZDUŠJE V NJEJ
Tomaž Dobnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Družba na storilce kaznivih dejanj, čim so za zapahi, hitro pozabi. Tudi tisti, ki so v času svojih dejanj izgledali, kot da so stopili iz samega pekla, hitro postanejo včerajšnja novica ali še bolj žalostno, dobijo mesto na kakšni kratki majici. Toda zapor ni Had, skozi katerega bi tekla reka pozabe, ampak je ponavadi le začasna postaja za večino obsojencev. Le-ti se na specifično situacijo prilagodijo v skladu s svojimi osebnostnimi lastnostmi in sebi lastnim vedenjem. Toda skoraj vsakega od njih zaobjamejo (ali vsaj oplazijo) lovke nove družbe, družbe, ki se ustvari izza zidov zapora — tj. družbe zaprtih. Pričujoče delo se ukvarja s pregledom nekaterih temeljnih kriminoloških študij s področja družbe zaprtih ter njeno kratko analizo. Analiza je sestavljena iz dveh segmentov, ki sta soodvisna in primerljiva z zgradbo, v kateri ta družba funkcionira. Trhli temelji zgradbe so lahko v viharnih razmerah (npr. potresu) razlog, da se zapor poruši. Prav tako so lahko slabi temelji (in posledično slabo vzdušje) razlog, da v družbi zaprtih poči. Prvi segment analize družbe zaprtih je tako posvečen temeljem te družbe (nastanku, funkciji, problemom, strukturi), katerih posledica je drugi segment, tj. družbeno vzdušje, ki se seveda razlikuje od zavoda do zavoda. Tako kot mora gradbenik precizno načrtovati gradnjo zgradbe, mora tudi osebje zapora in stroka načrtovati upravljanje z njim in družbo, ki živi v njem. Koliko si lahko pri tem pomaga s kriminološkimi študijami in poznavanjem družbe zaprtih, se sprašujem v tem delu. V diplomskem delu je analiziran tudi vprašalnik družbenega vzdušja med zaprtimi osebami, izveden v Zavodu za prestajanje kazni zapora Maribor, ki kaže na primerljivost vzdušja s tistim v Zavodu za prestajanje kazni zapora Dob ter kratko razmišljanje o večni dilemi sodobne penologije, ki ostaja zvesta svojemu nazivu. Prav ta dilema oz. namen zaporne kazni predstavlja streho zgoraj omenjene zgradbe, ki pa ima lahko precej različno kritino (od prevzgoje do povsem neprepustnega, strogega nadzorstva).
Ključne besede: - družba zaprtih, - specifični sistem, - nastanek, - funkcija, - problemi, - struktura, - družbeno vzdušje, - vprašalnik, - dilema.
Objavljeno: 25.11.2010; Ogledov: 1636; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (598,13 KB)

4.
MANAGEMENT NEKURANTNIH ZALOG V GORENJU D.D. - PROGRAM HLADILNO ZAMRZOVALNIH APARATOV
Damjan Timošek, 2010, diplomsko delo

Opis: V današnjem času, ko se svet nahaja v primežu recesije kot posledice svetovne gospodarske krize, je za vsako podjetje pomembno zmanjševanje stroškov. S kvalitetnim obvladovanjem stroškov lahko podjetje omili negativne posledice recesije. Pomembno področje, kjer se da stroške občutno zmanjšati so zaloge, še posebej področje nekurantnih zalog. Diplomsko delo prikazuje področje nekurantnih zalog v podjetju Gorenje, d. d. Prvi del je namenjen splošni predstavitvi zalog, z bolj podrobnim vpogledom v nekurantne zaloge. V drugem delu je poudarek na nekurantnih zalogah v proizvodnem sistemu, iskanju vzrokov za nastanek le-teh, ter rešitev, ki bi zmanjšale ali preprečile nastanek nekurantnih zalog. Del diplomskega dela je namenjen predstavitvi tima, ki se ukvarja s problematiko reševanja nekurantnih zalog. S pravilno selekcijo članov takšnega tima, je možno na področju nekurantnih zalog storiti marsikaj koristnega. Prikazane so možnosti za reševanje nekurantnih zalog, ki se jih poslužujemo v okviru tima. Poseben poudarek je namenjen posameznim področjem reševanja nekurantnih zalog, pri katerih je možno izvesti še dodatne izboljšave. Nekurantne zaloge so pereč problem, s katerim se bo v prihodnosti potrebno še bolj intenzivno spopasti. Tega se zavedamo tudi v podjetju Gorenje, zato smo temu področju namenili še posebno pozornost, z uvajanjem različnih aktivnosti pa skrbimo, da nam nekurantne zaloge ne uidejo iz nadzora.
Ključne besede: Gorenje, d. d., Program hladilno-zamrzovalne tehnike, nekurantne zaloge, vzroki za nastanek nekurantnih zalog, tim za nekurantne materiale.
Objavljeno: 13.09.2010; Ogledov: 2488; Prenosov: 298
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

5.
KRIZNI MANAGEMENT IN UKREPI PRI REŠEVANJU GRADBENEGA PODJETJA V KRIZI
Nataša Vujisić, 2010, diplomsko delo

Opis: Vedno bolj globalen svetovni trg in nenehne velike ter nenadne krize v svetovnem gospodarstvu zahtevajo od vodje hitre in pravilne odločitve. Podjetja, ki poslujejo, se vsakodnevno srečujejo s problemi, ki jih povzročajo spremembe tako v okolju kot tudi znotraj njega. Zato je velikega pomena, kako se odzivajo nanje. Ne morejo se jim namreč izogniti, lahko pa jih, vsaj nekatere, napovejo. Management v podjetju mora biti vedno pripravljen na krizo. V nasprotnem primeru se lahko podjetja hitro znajdejo v situaciji, ko ne morejo več normalno delovati. Če vodstvo podjetja ne reagira pravočasno in pravilno, lahko taka situacija pripelje tudi propada podjetja. Glede na to, da so krize sestavni del v obdobju poslovanja vsakega podjetja, je zelo pomembno, da poslovodstvo dosledno spoštuje temeljna načela finančnega poslovanja. Poslovodstvo mora, takoj ko zazna prve znake krize, povečati skrb za kontrolo poslovanja, izdelati analizo razlogov za pojav krize, možnosti za njeno odpravo ter poiskati pot, ki vodi iz krize. Avtorji izraz kriza podjetja definirajo in razlagajo zelo različno. Nekateri jo opredeljujejo predvsem kot finančno, drugi jo definirajo bolj široko. Kriza v podjetju ne nastopi kar naenkrat, ampak se začne nekaj let prej. Prav tako posamezni avtorji govorijo o različnih vzrokih krize v podjetju. Večina pa jih je prepričana, da se glavni vzroki pretežno nahajajo v neustreznem ravnanju znotraj podjetja. V diplomski nalogi sem poskušala predstaviti krize v podjetjih na splošno ter se podrobneje soočiti s primerom reševanja krize v podjetju Stavbar Gradnje d.o.o., Maribor. Obravnavano podjetje in njegov boj za ohranitev ter nadaljnji razvoj dejavnosti mi je bil izziv, zato sem ga podrobneje predstavila. Iz virov je razvidno, da se vodstvo podjetja zaveda težav in svojih pomanjkljivosti, zato si je zastavilo cilje za njihovo reševanje, ki so realni in po mojem prepričanju lahko prinesejo tudi želene rezultate. Družba je z dobro pripravljenim načrtom finančne reorganizacije še vedno v postopku prisilne poravnave, s katero se skuša znebiti predvsem finančnih negativnih posledic krize ter si prizadeva zagotoviti temelje za nadaljnje poslovanje. Izkazalo pa se je, da je prisilna poravnava nujen, a hkrati tudi nezadosten ukrep za obstoj in nadaljnji razvoj podjetja. Prisilna poravnava je zahteven postopek, ki se ga mora podjetje skrbno lotiti, saj predstavlja še zadnjo možnost pred stečajem in prenehanjem poslovanja. Načrt finančne reorganizacije mora biti pripravljen na način, da bo sočasno sprejemljiv za dolžnike in za večino upnikov ter da bo hkrati omogočal nadaljnji razvoj družbe. Diplomska naloga potrjuje prepričanje, da je kriza v podjetju rešljiv dogodek. Pomembno je pravočasno soočenje z njo, kakor tudi vodstvo in kadri s perspektivnimi cilji in vizijo podjetja.
Ključne besede: Ključne besede: kriza, gradbeništvo, kriza podjetja, krizni management, krizni vodja, vzroki za nastanek krize, preprečevanje krize, ukrepi za rešitev krize.
Objavljeno: 13.12.2010; Ogledov: 1941; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (744,49 KB)

6.
SPOLNO IZGUBLJENE EKSISTENCE, FRANK WEDEKIND IN SLAVKO GRUM KOT ZAPELJEVALCA V ŽIVLJENJE
Urška Krajnc, 2011, diplomsko delo

Opis: Cilj pričujoče diplomske naloge je bil, predstavitev dveh avtorjev v celoti; Franka Wedekinda in Slavka Gruma. Predstavljena sta življenjepisa, obdobje, v katerem sta delovala, dramsko ustvarjanje in tudi druga dela, recepcija, zgradba, stil, nastanek in motivi dram (Frühlings Erwachen/Pomladno prebujenje in Dogodek v mestu Gogi). Drami sta primerjani z analizo analogičnega in antitetičnega paralelizma. V delu smo potrdili tezo o podobnih in enakih motivih, pokazalo pa se je tudi, da so med avtorjema velike razlike. Izhajata iz povsem drugačnih življenjskih okolij, kar je vplivalo tudi na njuna dela. Wedekindovo literarno ustvarjanje je precej obsežnejše od Grumovega. Predstavljeni drami pa nimata tipičnih lastnosti literarnega obdobja v katerem sta nastali (po strukturi in vsebini), kar je vplivalo tudi na recepcijo. Pri Wedekindu je bila sporna tematika in še izvedba. Oboje je zadrževalo uprizoritev. Grum teh težav ni imel. Drami se razlikujeta po zgradbi; Frühlings Erwachen je odprti tip drame, Dogodek v mestu Gogi pa je kratka dvodejanka. Nastanek del je povezan s pomembnostjo teme in z življenjem. S primerjavo motivov so bile ugotovljene podobnosti in razlike. Prva podobnost je že v samem naslovu obeh dram, ki sta povezana s temo spolnost. Motiv pričakovanja, pravzaprav najpomembnejši motiv, zaznamuje obe drami in se ne izpolni. To ima bistvene, tragične posledice za skoraj vse dramske osebe. S primerjavo motiva krivde so razkrinkani karakterji vseh dramskih oseb in poudarjen pomen obeh dram; dvojna morala in zavrtost.
Ključne besede: Frühlings Erwachen, Dogodek v mestu Gogi, recepcija, nastanek, teme, psihoanaliza, motivi Frank Wedekind, Slavko Grum
Objavljeno: 09.09.2011; Ogledov: 2988; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (5,84 MB)

7.
MANAGEMENT KONFLIKTOV V PODJETJU
Rok Petric, 2012, diplomsko delo

Opis: Vsak dan slišimo, beremo in se pogovarjamo o konfliktih med državami, političnimi strankami, družinskimi člani, udeleženci v prometu. Konflikti so prisotni v našem vsakdanjem življenju. Nobena izjema niso konflikti na delovnem mestu v organizaciji. Pogosto te konflikte dojemamo kot nujnost, s katerim se moramo sprijazniti. V organizacijski literaturi beremo o konfliktih kot stalnem pojavu, o njihovih lastnostih, vzrokih, vrstah, posledicah, njihovem premagovanju ali celo spodbujanju, o ravnanju z njimi. Naučili smo se, da konflikti ne prinašajo le negativnih posledic, temveč da so lahko koristni za razvoj podjetja in razvoj zaposlenih v njem. V diplomskem seminarju smo se usmerili le v ožji del preučevanja konfliktov: v samo nastajanje in potek organizacijskih konfliktov v organizacijskih procesih. V prispevku smo se omejili na konflikte med posamezniki, ki izvirajo iz razmerij med njimi kot člani organizacij. Vse ugotovitve smo smiselno razširili tudi na konflikte med skupinami in konflikte v skupini. V diplomskem seminarju smo najprej prikazali razumevanje konflikta. Poudarili smo nujnost konflikta v vsakem organizacijskem razmerju v podjetju in opredelili tisto vrsto konfliktov, ki je predmet obravnave. Nastajanje in potek konfliktov smo prikazali v neformalnih in formalnih organizacijskih procesih. Prikazali smo usklajevanje ali koordinacijo kot proces, ki vpliva na potek konflikta in vlogo managementa pri reševanju oziroma upravljanju s konflikti. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo prikazali in dokazali obstoj konfliktov v izbranem podjetju. Vodstvo v izbranem podjetju se po rezultatih anketnega vprašalnika, ki smo ga pripravili sicer aktivno ukvarja s upravljanjem konfliktnih situacij, a prostora za izboljšave je mnogo. S teoretičnimi predlogi kako izboljšati upravljanje s konflikti smo del rešitev za izbrano problematiko predlagali tudi sami.
Ključne besede: management konfliktov, vrste konfliktov, vzroki za nastanek konflikta, metode in načini reševanja konfliktov, posledice konfliktov, komunikacija, funkcionalni konflikti
Objavljeno: 29.11.2012; Ogledov: 1063; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (419,17 KB)

8.
OBVLADOVANJE KONFLIKTOV V ORGANIZACIJI
Marina Crljić, 2011, diplomsko delo

Opis: Najpomembneje je, da se ljudje premalo zavedamo, kako zelo pomembna je komunikacija v našem življenju. Na njo ne polagamo toliko pozornosti, saj se z sposobnostjo komuniciranja rodimo in se nam zdi samoumevna. Vendar še zdaleč ne znamo komunicirati pravilno oziroma bolje. Zaradi raznolikosti med ljudmi, zaradi različnih mnenj posameznikov, ali razmišljanja, drugačne ideje ali samo variante kako izpeljati določeno nalogo, lahko pride med ljudmi do grdih pogledov oz. do konflikta. Ker si v organizaciji tega ne moremo privoščiti, saj lahko to naše delo oz. produktivnost ter kvaliteto samo oslabi, se jih moramo naučiti obvladovati. Lahko pa se naučimo tehnik, kako same konflikte preprečevati, da do njih sploh ne bi prihajalo, ali pa bi se dogajali zelo redko, ter ob pomembnejših zadevah. Mnenja drugih moramo znati poslušati in sprejeti, na kar to pričakujemo tudi obratno. Pred obvladovanjem konfliktov, se moramo naučiti obvladovati komunikacijsko pot. V kateri smo lahko sprejemnik, to je oseba, ki posluša in dekodira podatke, ali pošiljatelj, ki je oseba, ki govori oz. kodira podatke. Konflikte lahko potlačimo, se jim izogibamo, jih tajimo, vendar se vedno znova pojavljajo v takšnih ali drugačnih oblikah in zaradi tega konflikti zahtevajo rešitve. Pri pojavu konflikta je potrebno začeti razmišljati o razrešitvi le tega, ne pa o tem kako se mu izogniti. Konflikt pa je lahko zelo pozitivna in dobrodošla situacija, če ga znamo in če nam ga uspe resnično rešiti. To še posebej velja za delovno in poslovno okolje, kjer je pričakovati nenehno izboljšanje produktov in procesov ter prilagajanje vse večjim zahtevam potrošnikov. V vsakem podjetju se ustvarja neka kultura med zaposlenimi, med oddelki, med nadrejenim in podrejenimi, katera usmerja k doseganju zastavljenih ciljev in zadovoljujejo potrošnikove potrebe. Prav zato so pomembni medosebni odnosi v delovnem okolju, saj pri dobrih in učinkovitih medosebnih odnosih cilje lažje in kakovostnejše dosegamo.
Ključne besede: Ključne besede: konflikt, vrsti konfliktov, vzroki za nastanek konfliktov, posledice konfliktov, komunikacija, medosebni odnosi, obvladovanje in reševanje konfliktov.
Objavljeno: 17.12.2012; Ogledov: 1087; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (328,63 KB)

9.
VPLIV KONFLIKTOV NA ODNOSE V DRUŽINSKEM PODJETJU
Nikola Kačarević, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo najprej opisali in definirali družinsko podjetje. Sledi vloga družine v družinskem podjetju, odnosi v družinskem podjetju in posledice zaposlitve sorodnikov. Lahko bi rekli, da imamo teoretični del razdeljen na dva dela, saj v prvem delu opisujemo družinsko podjetje in vloge družine v njem, v drugem delu pa opisujemo konflikte, ki se pojavljajo v podjetju med družinskim člani in rešitve le-teh. V praktičnem delu smo izbrali trenutno uspešno podjetje v svoji panogi, ki izpolnjuje vse pogoje za družinsko podjetje. Predstavili smo njegovo zgodovino, trenutno podobo podjetja in družino. Opisali smo odnose med družinskim člani v podjetju, nekaj konfliktov, katere smo opazili, in kako le-ti vplivajo na vodenje in razvoj podjetja. Izpostavili smo nekaj zanimivih konfliktov med posameznimi družinskimi člani, jih opisali in predlagali nekaj možnih rešitev, ki bi pripomogle k izboljšanju odnosov. Ugotovili smo, da stabilni in dobri odnosi med družinskimi člani bistveno pripomorejo k uspešnemu poslovanju in razvoju podjetja. Nasprotno slabi in nestabilni odnosi med družinskim člani lahko privedejo podjetje v negativno stanje in celo do propada. Družinski člani so ključni člen družinskega podjetja, od katerih je odvisna prihodnost podjetja. V podjetju X d.o.o. morajo družinski člani spremeniti medsebojne odnose, če želijo nadaljevati uspešno pot ustanovitelja.
Ključne besede: družinsko podjetje, posledice zaposlovanje sorodnikov, konfliktni odnosi med družinskimi člani, komunikacija kot vzrok za nastanek konfliktov
Objavljeno: 07.12.2011; Ogledov: 1912; Prenosov: 243
.pdf Celotno besedilo (358,87 KB)

10.
STAVBNA PRAVICA V TEORIJI IN PRAKSI
Miha Strmčnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Stavbna pravica je bila v slovenski pravni red uvedena 1. januarja 2003, ko je pričel veljati temeljni predpis na področju stvarnega prava pri nas, Stvarnopravni zakonik (v nadaljevanju: SPZ) . Je sorazmerno nova stvarna pravica, ki pa jo je slovenska praksa že pričela uporabljati, vendar menim, da potencial stavbne pravice ni dovolj izkoriščen. Bistvena prednost stavbne pravice je ta, da omogoča izjemo od sicer temeljnega načela, načela enotnosti zemljišča in objekta (»superficies solo cedit«), kar omogoča lastništvo zgradbe, brez lastništva zemljišča. Stavbna pravica lahko nastane na podlagi enostranskega ali dvostranskega pravnega posla, kar bom podrobneje preučeval v nadaljevanju. Bolj kompleksno pa je urejeno njeno prenehanje, saj lahko preneha po redni poti z iztekom časa in tudi predčasno, poleg tega pa nanjo, tako kot na ostale stvarne pravice vplivata tako zaznamba stečaja kot zaznamba izvršbe, katerih učinki so precej kompeksni in jih bom skušal pojasniti. S sprejemom novele Zakona o zemljiški knjigi (ZZK – 1C), ki je stopila v veljajo 5. aprila 2011 je bila uvedena popolna informatizacija zemljiške knjige, kar vpliva tudi na drugačno vpisovanje stavbne pravice v zemljiški knjigo. V diplomskem delu se bom omejil predvsem na nastanek in prenehanje stavbne pravice, prikaz njenih številnih prednosti, poskušal bom podati predlog kako spodbuditi pogostejšo uporabo stavbne pravice v praksi. Nadalje bom prikazal njeno vpisovanje v elektronsko zemljiško knjigo in na kratko predstavil ureditev stavbne pravice v Nemčiji in Avstriji, od koder tudi izvira.
Ključne besede: Stavbna pravica, nepremičnina, zgradba, prenehanje stavbne pravice, nastanek stavbne pravice, zemljiška knjiga.
Objavljeno: 14.09.2012; Ogledov: 3379; Prenosov: 784
.pdf Celotno besedilo (795,38 KB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici