SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Problemi nasledstva in vpliv družinskih odnosov na razvoj družinskega podjetja
Maja Poredoš, 2009, diplomsko delo

Opis: V začetnih poglavjih tega diplomskega dela smo predstavili in opisali družinsko podjetje, njegove prednosti in slabosti ter prepletanje družinskega in poslovnega sistema v družinskih podjetjih. Opisali smo tudi družinske odnose, predstavili možne konflikte in rešitve za njihovo odpravljanje ter vpliv družinskih odnosov na razvoj družinskega podjetja. Nadalje smo opisali nasledstvo, nasledstvene možnosti ter proces planiranja nasledstva. Kot praktični primer smo v tem diplomskem delu opisali podjetje X s.p., predstavili zgodovino tega podjetja in trenutno podobo podjetja in družine. Opisali smo odnose med družinskimi člani v podjetju X s.p. in njihov vpliv na razvoj podjetja. Predstavili smo tudi potencialne naslednike tega podjetja in predlagali plan nasledstva za to podjetje. Izbrano podjetje se nahaja v obdobju, ko v podjetju sodelujeta dve generaciji. Zato se nam je zdelo smiselno izpostaviti odnose med družinskimi člani in nasledstvo v tem podjetju kot temeljni problem diplomskega dela. Ugotovili smo, da uravnoteženi odnosi med družinskimi člani bistveno pripomorejo k uspešnem poslovanju in razvoju podjetja, planiranje nasledstva pa je pogoj, ki mora biti izpolnjen za uspešno predajo podjetja v roke naslednika. Na tem mestu si upamo trditi, da smo s proučitvijo družinskih odnosov in nasledstvenih možnosti v podjetju X s.p. ustanovitelju tega podjetja pomagali oziroma mu vsaj nakazali pravo smer razmišljanja o predaji podjetja naslednikom.
Ključne besede: Ključne besede: Družina // podjetje // družinsko podjetje // družinski odnosi // konflikti // nasledstvo // nasledstvene možnosti // planiranje nasledstva // nasledniki // ustanovitelj.
Objavljeno: 19.06.2009; Ogledov: 2892; Prenosov: 816
.pdf Polno besedilo (417,05 KB)

2.
RAZVOJNI POMEN PLANIRANJA NASLEDSTVA V LASTNIŠTVU IN VODENJU ZA DRUŽINSKO PODJETJE
Petra Weindorfer, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Točka preloma, ko se začne podjetje dokončno opredeljevati kot družinsko podjetje, je trenutek umika podjetnika, ki je podjetje ustanovil, in prepuščanje funkcij v podjetju potomcem. Podjetja bodo v današnjih negotovih razmerah lažje preživela boj s konkurenco in se razvijala, če bodo planirala proces nasledstva, saj je planiranje procesa nasledstva zagotovo področje, katero lahko vpliva na nadaljnji razvoj in uspeh podjetja. Planiranje nasledstva bi moralo potekati v skladu z nasledstvenim planom, prav tako bi bilo priporočljivo, da ga lastnik sprejme še v času, ko je podjetje stabilno. Planiranje pa naj zajema tako lastniški kot tudi vodstveni vidik nadaljevanja podjetja.
Ključne besede: Družinsko podjetje, nasledstvo v družinskem podjetju, planiranje nasledstva v vodenju in lastništvu, prenos vodenja in lastništva na naslednjo generacijo, nasledstvene možnosti.
Objavljeno: 29.10.2010; Ogledov: 1885; Prenosov: 434
.pdf Polno besedilo (730,00 KB)

3.
RAZUMEVANJE POSEBNOSTI IN DINAMIKE DRUŽINSKEGA PODJETNIŠTVA
Sabina Selinšek, 2010, magistrsko delo

Opis: V prvem delu naloge so prikazane posebnosti družinskih podjetij in njihovo vključevanje v okolje. Nakazane so ločnice med razmerjem družinskega in poslovnega sistema. Temu primerno smo v enem izmed podpoglavij opisali tudi primerjavo prednosti in slabosti, ki jih prinaša družinsko podjetje. V osrednjem delu naloge navajamo specifičnost upravljanja družinskega podjetja v segmentu kadrovanja, organiziranja in življenjskega cikla družinskega podjetja, kjer izpostavljamo strategijo prenosa lastništva. Opredeljena so stališča nasledništva ter težave medgeneracijskega prenosa, ki se prav v tem času množično vrši. Dotaknili smo se tudi cikličnih posebnosti razmerja posameznik-družina in hkrati navedli konfliktnostne situacije. V raziskavo, ki je potekala na območju širše Slovenije, je bilo vključenih 170 družinskih podjetij. Z magistrsko nalogo želimo podrobneje strnili značilnosti in posebnosti družinskega podjetja, in prek rezultatov analize podati ugotovite obstoječega stanja kot ga dojemajo vodilni kadri slovenskih družinskih podjetij ter podati nadaljnja izhodišča v prid stabilnosti tovrstnih podjetij. Ugotovitve raziskovalnega dela naloge namreč kažejo, da se družinska podjetja v Sloveniji namreč še vedno močno oklepajo tradicionalnih vrednot, lahko bi tudi rekli »obrtnih«, saj so tako nekatera tudi nastala, iz manjših obrtnih »delavnic«. Po večini so se nato širila in rastla, a vendar ohranjala tradicionalno miselnost. Analiza raziskave nakazuje, da so podjetja s tradicijo medgeneracijskih prenosov pravzaprav nastala z razlogom zagotavljanja socialne varnosti družinskim članom. Isti razlog je tudi vzrok, da podjetja s to miselnostjo nimajo v praksi izdelanih kriterijev za vstop in izstop družinskih članov v ali iz podjetja. Družinska podjetja, ki ohranjajo tradicionalno vrednost se pri nasledstvenih možnostih opredeljujejo, da podjetja niso pripravljena prodati.
Ključne besede: družinsko podjetje, ciklične posebnosti razmerja posameznik-sistem, nasledstvene možnosti, medgeneracijski prenos
Objavljeno: 20.08.2010; Ogledov: 1486; Prenosov: 177
.pdf Polno besedilo (1,81 MB)

4.
NASLEDSTVENE MOŽNOSTI V DRUŽINSKEM PODJETJU
Nina Strnad, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju smo v začetnih poglavjih predstavili in opredelili družinsko podjetje. Opisali smo njegove prednosti in slabosti, razlike med družinskim in nedružinskim podjetjem ter prepletanje družinskega in poslovnega sistema. Nato smo pozornost namenili družini v družinskem podjetju, ki je srce podjetja. Opisali smo njihove medsebojne odnose, predstavili možne konflikte med njimi in rešitve za njihovo odpravljanje. V nadaljevanju smo predstavili še nasledstvo in nasledstvene možnosti ter probleme, ki nastanejo, če ustanovitelji nasledstva ne planirajo. V zadnjih poglavjih diplomskega seminarja smo predstavili tudi resnično podjetje, opisali družino in njihove odnose. Za podjetje smo pripravili tudi predlog nasledstvenega plana, ki bo lahko v pomoč ustanovitelju ob njegovi predaji podjetja na drugo generacijo.
Ključne besede: Družinsko podjetje, družina, nasledstvene možnosti, nasledstvo, planiranje nasledstva, družinski odnosi, rivalstvo, ustanovitelj.
Objavljeno: 03.12.2010; Ogledov: 1323; Prenosov: 212
.pdf Polno besedilo (385,85 KB)

5.
PODPORNO OKOLJE ZA MALA IN SREDNJE VELIKA PODJETJA PRI REŠEVANJU NASLEDSTVA S POUDARKOM NA DRUŽINSKIH PODJETJIH
Klavdija Lešnik, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: V Sloveniji, kakor tudi drugod po svetu, prevladujejo mikro, mala in srednje velika podjetja, ki predstavljajo pomemben vir delovnih mest in ekonomskega razvoja. Čeprav ni enotne definicije za družinsko podjetje, je po raziskavah več kot 70% malih in srednje velikih podjetij tudi družinskih. V Sloveniji prevladujejo družinska mala in srednje velika podjetja, ki so v lasti ustanoviteljske generacije in se bodo v prihodnosti morala soočiti z nasledstvenimi vprašanji. Prehod podjetja iz ene generacije v drugo je lahko zelo čustveno obarvan in predstavlja eno izmed večjih težav, saj po nekaterih podatkih le 30% podjetij preživi prehod v drugo generacijo. Uspešen prenos podjetja je odvisen od mnogih dejavnikov, kot so: večletne priprave na nasledstvo, izdelava nasledstvenega plana, iskanje in uvajanja primernega naslednika, prenos vodstva in lastništva, itd. Zanimalo nas je, ali v Sloveniji obstajajo podporne institucije, ki nudijo podjetnikom strokovno pomoč pri reševanju nasledstva in kakšna je njihova prepoznavnost med podjetniki. Magistrska naloga je glede na metodologijo razdeljena na dva dela, in sicer na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej opredelili definicije malih in srednje velikih podjetij (v nadaljevanju MSP) v Sloveniji in Evropski uniji ter prikazali njihov pomen za gospodarstvo. Kot posebno vrsto MSP smo izpostavili družinska podjetja. Predstavili smo možne definicije družinskega podjetja in potrebo po enotni definiciji. Vsako družinsko podjetje ima tudi svoje prednosti in slabosti. Ena izmed slabosti družinskega podjetja je nasledstvo, ki smo ga podrobneje preučili. Opredelili smo nasledstvene možnosti ter proučevali dejavnike, ki pozitivno in negativno vplivajo na proces nasledstva. Analizirali smo podporno okolje MSP pri reševanju nasledstva. Preučili smo, kako je to področje urejeno v svetu, predvsem v ZDA in Evropski uniji. Za Slovenijo smo preverili, katere državne agencije ter raziskovalni in svetovalni inštituti v okviru fakultet in univerz nudijo podjetjem strokovno pomoč pri prenosu podjetja na naslednjo generacijo. V praktičnem delu smo izvedli raziskavo med 40 podjetniki malih in srednje velikih podjetij s sedežem v Sloveniji. V raziskavi smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovili, da veliko podjetnikov v prihodnosti namerava prenesti vodstvo in/ali lastništvo podjetja na svoje potomce, predvsem zaradi upokojitve. Skoraj polovica podjetnikov predvideva, da bo v roku dveh let izvedla prenos lastništva in vodstva, in nato postopoma zmanjševala prisotnost v podjetju. Le 55% podjetnikov pozna kakšno institucijo, ki nudi pomoč pri nasledstvu podjetja. Najbolje sta prepoznani Obrtno-podjetniška zbornica in Gospodarska zbornica Slovenije, saj je veliko podjetnikov tudi njihovih članov. Dve tretjini podjetnikov meni, da bi potrebovali strokovno pomoč, predvsem z davčnega in pravnega vidika, vendar se jih je zelo malo odločilo za pomoč s strani strokovnjaka.
Ključne besede: malo in srednje veliko podjetje (MSP), družinsko podjetje, nasledstvo, nasledstvene možnosti, podporna okolja pri nasledstvu, svetovalne storitve
Objavljeno: 12.05.2011; Ogledov: 2317; Prenosov: 268
.pdf Polno besedilo (1,65 MB)

6.
ODNOSI, KONFLIKTI IN NASLEDSTVA V DRUŽINSKIH PODJETJIH
Nina Valtl, 2011, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu smo najprej opredelili kaj je družinsko podjetje, kakšne so njegove značilnosti, prednosti in slabosti ter izpostavili družinski in poslovni sistem v družinskih podjetjih. Osredotočili smo se na osebe v družinskih podjetjih in v nadaljevanju opisali tudi vrste družinskih odnosov. Predstavili smo tudi razloge za nastanek konfliktov in možne načine reševanja le-teh ter opisali vpliv družinskih odnosov in konfliktov na razvoj družinskega podjetja. Opredelili smo tudi pojem nasledstvo, nasledstvene možnosti ter proces nasledstva ter opisali tudi nekaj problemov in ovir, ki se pojavljajo pri prenosu vodenja in upravljanja družinskega podjetja. Na koncu smo omenjene probleme predstavili še na praktičnem primeru. Opisali smo družinsko podjetje X d.o.o., pri čemer smo se najprej osredotočili na nastanek in razvoj tega podjetja, kakšna je njegova današnja podoba, kdo so zaposleni v tem podjetju in kakšni so njihovi medsebojni odnosi ter konflikti ter nato predlagali tudi njihovo reševanje. Izpostavili pa smo tudi problem nasledstva v tem družinskem podjetju in na koncu naredili še analizo rešitve.
Ključne besede: družina, družinsko podjetje, ustanovitelj, družinski odnosi, konflikti, nasledstvo, nasledstvene možnosti.
Objavljeno: 18.05.2011; Ogledov: 1582; Prenosov: 260
.pdf Polno besedilo (359,09 KB)

7.
PRENOS VODENJA V DRUŽINSKEM PODJETJU OB TRANZICIJI - PREHODU IZ GENERACIJE V GENERACIJO
Ervin Stojnšek, 2014, diplomsko delo

Opis: Apostolsko nasledstvo pravi, da ima 12 apostolov naslednike, na katere je oblast prenesel sam Bog. V rimskokatoliški cerkvi veljajo vsi škofje za apostolske naslednike, papež pa velja za Petrovega naslednika. Pravijo, da so rimski papeži Petrovi neposredni nasledniki, da imajo njegov položaj in funkcijo ter da jim je Kristus dal najvišjo oblast nad celotno cerkvijo. Nauk ni biblijski (Internetska biblioteka Watchtower 2010). Nasledstvo kot proces je tako prisotno že skozi vso človeško civilizacijo. Njegov osnovni namen pa je nadaljevanje ustvarjene vrednosti in njena nadaljnja rast. V današnji družbeni ureditvi predstavlja podjetništvo temelj zasebnega profitnega sektorja. Številni raziskovalci v Evropi in ZDA ugotavljajo, da družinska podjetja predstavljajo pomemben delež v strukturi vseh podjetij ali pa celo prevladujejo (Duh 2003, 13). Z raziskavo, opravljeno v okviru diplomskega seminarja, opisujemo najpogostejše dileme na vprašanje, kdaj, kako in ob kakšnih pogojih so se nosilci vodstvenih funkcij v družinskih podjetjih pripravljeni umakniti ter odločanje v podjetju celostno zaupati mlajši generaciji. Opisano je namreč eno izmed ključnih vprašanj, na katerega ni enoznačnega odgovora. Ob zgoraj navedenem v diplomskem seminarju opisujemo še ključne osebe, ki v besedni zvezi družinsko podjetje predstavljajo, t. i. stebre poslovanja in imajo zaradi krvnega ali razširjenega sorodstva vpliv na potek tranzicije – prehoda iz generacije v generacijo v družinskih podjetjih. V praktičnem delu diplomskega seminarja analiziramo trenutno stanje tranzicije v obsoteljskih slovenskih podjetjih. Predstavljamo rezultate raziskave opravljene med večjim številom podjetnikov – nosilcev vodenja družinskih podjetji, ki so tranzicijo že izpeljali oziroma so na tem, da jo bodo izpeljali v prihodnosti.
Ključne besede: družinsko podjetje, nasledstvo v družinskem podjetju, planiranje nasledstva v vodenju in lastništvu, prenos vodenja in lastništva na naslednjo generacijo, nasledstvene možnosti.
Objavljeno: 10.07.2014; Ogledov: 593; Prenosov: 83
.pdf Polno besedilo (1,31 MB)

8.
PRENOS VODENJA V DRUŽINSKEM PODJETJU NA PRIMERU PODJETIJ OBČINE DRAVOGRAD
Vanja Lužnic, 2014, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja so izrednega pomena za gospodarstvo tako v Sloveniji kot tudi drugod po svetu. Prevladujejo med malimi in srednje velikimi podjetji, najdemo pa jih lahko v vseh panoga. Nekatere družine obvladujejo tudi velike koncerne z dolgoletno tradicijo in svetovno priznanimi blagovnimi znamkami. Prevladujoče raziskovalno področje družinskega podjetja je prenos nasledstva iz ene generacije na drugo. Gre za kompleksno nalogo katere neuspeh lahko povzroči propad podjetja, ki bi v primeru uspešnega prenosa bilo sposobno preživeti na trgu. Z raziskavo v okviru diplomskega projekta bomo opisali potek prenosa nasledstva in najpogostejše dileme, ki se pojavljajo ob tranziciji – prehodu iz ene generacije družinskega podjetja v drugo. V praktičnem delu diplomskega projekta smo izvedli empirično raziskavo (anketo) v okviru katere smo proučevali družinska podjetja v občini Dravograd. Med večjim številom podjetnikov smo raziskali, kako poteka planiranje nasledstva in pripravili priporočila, ki bi lahko omilila težave, s katerimi se družinska podjetja soočajo pri prenosu nasledstva.
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, posebnosti družinskega podjetja, nasledstvo v družinskem podjetju, planiranje prenosa nasledstva, nasledstvene možnosti
Objavljeno: 22.10.2014; Ogledov: 572; Prenosov: 63
.pdf Polno besedilo (1,88 MB)

9.
PLANIRANJE NASLEDSTVA V DRUŽINSKIH PODJETJIH V GORIŠKI REGIJI
Sara Kokot, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu bomo predstavili opredelitve družinskih podjetij, zbrane po različnih tujih in domačih avtorjih. Prav tako bomo družinskim podjetjem pripisali značilnosti ter prednosti in slabosti. Ker je v družinskih podjetjih glavni problem planiranje nasledstva, se bomo poglobili predvsem v to temo. S pomočjo raziskave med družinskimi podjetji v goriški regiji bomo preverjali njihovo mnenje o planiranju nasledstva. Povprašali in spodbudili jih bomo k razmišljanju o nasledniku in planih za prihodnost podjetja. Raziskavo bomo analizirali in podrobno obrazložili, ter na podlagi ugotovitev podali lastno mnenje in predloge za prakso.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, življenjski cikel družine, nasledstvo v družinskem podjetju, planiranje nasledstva, nasledstvene možnosti
Objavljeno: 04.11.2014; Ogledov: 478; Prenosov: 102
.pdf Polno besedilo (982,71 KB)

10.
NASLEDSTVENE MOŽNOSTI V RAČUNOVODSKEM DRUŽINSKEM PODJETJU
Uroš Čoderl, 2016, diplomsko delo

Opis: V posameznih državah v Evropi na podlagi zbranih podatkov o družinskih podjetjih ocenjujejo, da je med vsemi podjetji od 70 do 80 % prav družinskih, zato lahko brez dvoma rečemo, da so družinska podjetja najbolj razširjena oblika podjetij na svetu. Družinska podjetja se mnogokrat enačijo z malimi in srednje velikimi podjetji, saj številni ob prvem srečanju z besedno zvezo "družinsko podjetje" najprej pomislijo na majhno podjetje z nekaj zaposlenimi, kot so na primer pekarne ali gostilne, vendar je takšno prepričanje napačno. To dokazujejo zelo uspešna velika družinska podjetja, kot so Barilla S.p.A., BMW AG, Lego A/S, Ferrero S.p.A., Benetton S.r.l., L'Oréal S.A. in druga podjetja, ki so v lasti izjemno bogatih družin in so v svoji panogi ena izmed najuspešnejših podjetij na svetu. Družinska podjetja po svetu se pri svojem delovanju srečujejo z različnimi ovirami, ki jih morajo uspešno rešiti. Eden izmed prelomnih trenutkov za vsako družinsko podjetje je prav gotovo prenos podjetja na naslednjo generacijo. Mnoga podjetja tovrstnega prenosa sploh ne dočakajo, saj že prej propadejo. Številna družinska podjetja, ki uspejo preživeti pred-ustanovitveno in ustanovitveno fazo ter se preko rasti prebijejo vse do tja, ko je podjetje potrebno predati naslednikom, pa so na prenos izjemno slabo pripravljena ali še huje, sploh niso. To potrjujejo tudi rezultati raziskav, ki kažejo, da je le 30 % družinskih podjetij takšnih, ki preživi prenos podjetja na drugo generacijo, prehod na tretjo generacijo pa jih preživi zgolj 10 %. V diplomskem projektu smo najprej podrobno proučili družinska podjetja, njihove značilnosti, prednosti in slabosti. V nadaljevanju smo spoznali vlogo družinskih članov v družinskem podjetju, njihove medsebojne odnose ter možne konflikte. Ker družinskim podjetjem po svetu največ težav povzroča planiranje nasledstva, je poudarek diplomskega projekta temeljil prav na tem. Najprej smo opredelili, kaj je to nasledstvo, kasneje pa smo podrobno proučili nasledstvene možnosti v družinskih podjetjih, torej, kdo vse je lahko naslednik družinskega podjetja. Diplomski projekt smo nadaljevali z raziskavo, kako naj bi proces nasledstva potekal ter navedli možne dejavnike, ki vplivajo na proces nasledstva. Vse našteto smo v empiričnem delu diplomskega projekta podkrepili še s praktičnim primerom – družinskim podjetjem, ki v resnici obstaja in uspešno deluje na območju Koroške. To je podjetje, v katerem je avtor dela diplomskega projekta v času študija opravljal obvezno praktično usposabljanje. Podrobneje smo predstavili ustanovitev in začetke tega družinskega podjetja, izpostavili njihove prednosti in slabosti, predstavili družinske člane, opisali njihove medsebojne odnose ter prikazali, kakšno vlogo imajo v podjetju. Osrednje poglavje praktičnega dela diplomskega projekta pa predstavlja predlagani plan nasledstva za to izbrano družinsko podjetje, ki ga bo lahko ustanovitelj uporabil in mu bo lahko v veliko pomoč, ko bo podjetje želel prenesti na naslednjo generacijo. Namen diplomskega projekta je bil pridobiti čim več znanja na temo družinskih podjetij, spoznati, v čem so njihove posebnosti, prednosti in slabosti v primerjavi z drugimi podjetji, hkrati pa tudi podrobneje proučiti, kako se tovrstna podjetja spopadajo z eno izmed največjih težav, ki jih doleti pri razvoju podjetja, to je prenos podjetja na naslednjo generacijo.
Ključne besede: Družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, družina v družinskem podjetju, nasledstvene možnosti, planiranje nasledstva
Objavljeno: 01.12.2016; Ogledov: 254; Prenosov: 30
.pdf Polno besedilo (484,81 KB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici