| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Značilnosti udeležencev spletnega medvrstniškega nasilja glede na stopnjo spletne viktimizacije in nasilnega vedenja
Nataša Divjak, 2020, magistrsko delo

Opis: Spletno medvrstniško nasilje postaja vedno večja težava v današnji družbi, saj zaradi vse večje uporabe spleta med otroki in mladostniki njegova pogostost zelo narašča. Gre za medvrstniško nasilje, ki se dogaja na spletu in je bilo storjeno preko elektronskih komunikacijskih naprav. Raziskave kažejo, da imajo spletni nasilneži, spletne žrtve in spletni nasilneži-žrtve večje psihosocialne in vedenjske težave kot neudeleženi posamezniki. Namen magistrskega dela je bil primerjati skupine udeležencev spletnega medvrstniškega nasilja in ugotoviti razlike glede na demografske, psihosocialne in vedenjske značilnosti. Celotni vzorec je zajemal 2073 učencev, starih od 13 do 20 let, iz skupno 20 osnovnih in srednjih šol v Sloveniji. Glede na stopnjo spletne viktimizacije in nasilnega vedenja so bili učenci razvrščeni v štiri skupine: spletni nasilneži (108), spletne žrtve (84), spletni nasilneži-žrtve (197) in neudeleženi (225). Rezultati so pokazali, da so spletni nasilneži v primerjavi s spletnimi žrtvami in neudeleženimi starejši, imajo visoko samopodobo, nizko empatijo, največje težave pri izražanju jeze ter nizko stopnjo osamljenosti. Zaznavajo dokaj visoko socialno oporo vrstnikov, sebe pa kot zelo priljubljene. Med spletnimi žrtvami je več deklet, v primerjavi z ostalimi skupinami so najmlajše, imajo najnižjo samopodobo, najvišjo empatijo, čutijo se najbolj osamljene, zaznavajo najnižjo socialno oporo vrstnikov ter sebe kot manj priljubljene. Spletni nasilneži-žrtve so po značilnostih bolj podobni spletnim nasilnežem kot spletnim žrtvam, saj so v primerjavi s spletnimi žrtvami in neudeleženimi starejši, imajo nizko empatijo in velike težave pri izražanju jeze. V primerjavi s spletnimi žrtvami imajo manj težav v medvrstniških odnosih. Neudeleženi učenci imajo v primerjavi z ostalimi skupinami visoko empatijo, najvišjo samopodobo in najmanj težav pri izražanju jeze. Ne čutijo se osamljene in zaznavajo visoko socialno oporo vrstnikov, a se ne zaznavajo kot zelo priljubljene. Na socialnih omrežjih preživijo najmanj časa v primerjavi z ostalimi skupinami.
Ključne besede: spletni nasilneži, spletne žrtve, spletni nasilneži-žrtve, neudeleženi, značilnosti
Objavljeno v DKUM: 23.07.2020; Ogledov: 1025; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

2.
Vrste in oblike medvrstniškega nasilja v vrtcu in prvi triadi osnovne šole
Nastja Topolovec, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil podrobneje spoznati medvrstniško nasilje in razširjenost tega v vrtcih in nižjih razredih osnovne šole. Delo je razdeljeno na dva dela. V prvem, teoretičnem delu je opisano, kaj sta nasilje in agresija, pojasnjen je pomen besede »bullying«. Podrobneje so predstavljeni medvrstniško nasilje, vrste in oblike omenjenega nasilja, izpostavljeni so udeleženci nasilja ter kakšno vlogo igrata starost in spol v povezavi z vrstniškim nasiljem, podane so lastnosti posameznih udeležencev, da bi se s tem omogočilo boljše zaznavanje omenjene problematike. V delu je predstavljeno, kako pomagati žrtvi in nasilnežu. V empiričnem delu je bila s pomočjo anketnih vprašalnikov izvedena raziskava o medvrstniškem nasilju v vrtcih in nižjih razredih osnovne šole. V raziskavi so sodelovali vzgojitelji prvega, drugega in kombiniranega oddelka in učitelji, ki so zaposleni v nižjih razredih osnovne šole. S pomočjo raziskave se je ugotavljalo, ali anketiranci zaznavajo medvrstniško nasilje pri otrocih, s katerimi delajo, katere oblike nasilja najpogosteje zaznavajo, kateri so najpogostejši vzroki vrstniškega nasilja, kaj storijo v primeru, ko zaznajo medvrstniško nasilje. Anketirance se je povprašalo tudi po njihovem mnenju in pogledu na omenjeno nasilje. Zbrani podatki so bili obdelali v programu SPSS. V delu so bile postavljene tudi štiri hipoteze. Hipoteza 1, ki pravi, da se medvrstniško nasilje pogosteje pojavlja pri otrocih v prvi triadi osnovne šole kot v vrtcu, je bila ovržena. Hipoteza 2, ki pravi, da se fizično nasilje pogosteje pojavlja pri dečkih, je bila delno potrjena, hipoteza 3, ki pravi, da se pri mlajših otrocih v vrtcu pogosteje pojavlja fizično nasilje kot pri starejših otrocih v vrtcu in pri otrocih v šoli, je bila ovržena, hipoteza 4, ki pravi, da se pri otrocih v osnovni šoli pogosteje pojavlja psihično nasilje, pa je bila delno potrjena. Prikazani so tudi rezultati in interpretacije anketnega vprašalnika.
Ključne besede: Medvrstniško, nasilje, nasilneži, otroci, šola, vrtec, žrtve.
Objavljeno v DKUM: 28.11.2018; Ogledov: 1875; Prenosov: 358
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

3.
Psihosocialne značilnosti udeležencev medvrstniškega nasilja glede na stopnjo viktimizacije in nasilnega vedenja
Tina Pivec, 2018, magistrsko delo

Opis: Izvajanje ali/in doživljanje nasilnega vedenja predstavlja eno izmed ključnih težav v mladostništvu. Iz literature je razvidno, da imajo posamezniki, ki izvajajo in/ali so deležni nasilnega vedenja, psihosocialne težave pogosteje kot njihovi normativni vrstniki. Za nasilneže so večinoma značilne eksternalizirane težave, za žrtve internalizirane, za nasilneže-žrtve pa tako eksternalizirane kot tudi internalizirane težave. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti razlike med skupinami udeležencev medvrstniškega nasilja glede na njihove psihosocialne značilnosti in glede na vir poročanja. Prvotni vzorec je zajemal 1905 učencev iz 22 osnovnih šol v Sloveniji, ki so bili stari med 11 in 16 let. Učenci so bili razdeljeni glede na stopnjo viktimizacije in nasilnega vedenja v tri podvzorce, ki so temeljili na metodi samoporočanja in/ali vrstniškega poročanja, in sicer v naslednje štiri skupine: nasilneži, žrtve, nasilnežižrtve in neudeleženi. Rezultati so pokazali, da so fantje pogosteje umeščeni v skupini nasilnežev in nasilnežev-žrtev kot dekleta. Na podlagi rezultatov multivariatne analize variance sem ugotovila, da so nasilneži najstarejši, imajo najvišjo stopnjo priljubljenosti med vsemi skupinami, podobno visoko splošno in socialno samopodobo ter stopnjo prijateljskih odnosov kot neudeleženi in podobno nizko stopnjo nadzora jeze kot nasilneži-žrtve. Žrtve zaznavajo najnižjo oporo vrstnikov, imajo najnižjo splošno in socialno samopodobo, najnižjo stopnjo prijateljskih odnosov med vsemi skupinami ter podobno stopnjo priljubljenosti kot neudeleženi. Nasilneži-žrtve imajo najvišjo stopnjo internalizacije in eksternalizacije jeze ter zaznavajo najnižjo oporo učiteljev v primerjavi z vsemi skupinami. Neudeleženi učenci zaznavajo najvišjo oporo vrstnikov in učiteljev, imajo najnižjo stopnjo internalizacije in eksternalizacije jeze ter najvišjo stopnjo nadzora jeze med vsemi skupinami.
Ključne besede: nasilneži, žrtve, nasilneži-žrtve, neudeleženi, spol, starost, opora vrstnikov, opora učiteljev, splošna in socialna samopodoba, izražanje jeze, prijateljstvo, priljubljenost. 
Objavljeno v DKUM: 02.10.2018; Ogledov: 1539; Prenosov: 287
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

4.
Medvrstniško nasilje v osnovnih šolah - primerjava med OŠ Bogojina in OŠ Murska Sobota : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Tadeja Mesarič, 2017, diplomsko delo

Opis: Nasilje je vsakodnevni pojav, ki se ne pojavlja samo v šolah in na fakultetah, ampak tudi na vseh drugih krajih. Nasilje opazimo v službah, med prijatelji, med sodelavci, med partnerji, med družinskimi člani … Skratka vsepovsod. Naša diplomska naloga je usmerjena le k nasilju med vrstniki. Še bolj natančno, poglobili smo se le v raziskovanje nasilja med vrstniki na osnovnih šolah.
Ključne besede: nasilje, vrstniško nasilje, medvrstniško nasilje, šole, osnovne šole, žrtve, nasilneži, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 09.03.2017; Ogledov: 1854; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

5.
Nasilje na Osnovni šoli Šturje Ajdovščina : diplomsko delo
Deni Šuligoj, 2010, diplomsko delo/naloga

Ključne besede: nasilje, medvrstniško nasilje, šola, otroci, mladostniki, žrtve, nasilneži, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 09.05.2011; Ogledov: 2281; Prenosov: 202
.pdf Celotno besedilo (475,96 KB)

6.
Nasilje v Osnovni šoli Mladika Ptuj : diplomsko delo
Tanja Kušenić, 2010, diplomsko delo/naloga

Ključne besede: nasilje, medvrstniško nasilje, šola, otroci, mladostniki, žrtve, nasilneži, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 09.05.2011; Ogledov: 3218; Prenosov: 308
.pdf Celotno besedilo (490,73 KB)

Iskanje izvedeno v 0.57 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici