| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Nasilje in medvrstniški odnosi v osnovni šoli
Nina Nemec, 2016, magistrsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja problem medvrstniškega nasilja na območju Pomurja in ene od ljubljanskih osnovnih šol. Osrednji cilj naloge je ugotoviti pogostost agresivnega vedenja med vrstniki, najpogostejše oblike nasilja, odnos anketirancev do različnih oblik nasilja in morebitne rešitve za izboljšanje medsebojnih odnosov. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. Teoretični del obsega opredelitev pojmov, kot so agresija, nasilje, vrste, oblike in vzroki nasilnega vedenja. Poleg tega teoretični del predstavlja vloge učencev v medvrstniškem nasilju in opredeljuje pomen šole ter različne dejavnike, ki vplivajo na nasilno vedenje osnovnošolcev. Opisuje različne predloge za zmanjševanje in preprečevanje nasilja v osnovnih šolah. Analizira različne teorije vpliva spola in starosti na pojav nasilnega vedenja. Ključni empirične del naloge je analiza in predstavitev rezultatov raziskave, v katero je bilo vključenih 165 osnovnošolcev iz štirih osnovnih šol na območju Pomurja in ljubljanske regije, maja 2015. Podatki so bili obdelani s programom SPSS za programsko okolje Windows. Z našo raziskavo smo želeli izvedeti, kako pogosto so učenci na osnovnih šolah izpostavljeni medvrstniškemu nasilju ter ali so le temu pogosteje izpostavljeni fantje ali dekleta različnih starosti. Raziskava, ki smo jo izvedli v štirih osnovnih šolah v Sloveniji, je pokazala, da je kar 44,3 % učencev že bilo žrtev medvrstniškega nasilja, da so fantje pogosteje vpleteni v fizične oblike nasilja, dekleta pa v psihične, da sta igrišče in ulica najpogostejša kraja, kjer se nasilje najpogosteje dogaja, da se učenci o nasilju najpogosteje pogovarjajo s starši in da žrtve nasilja svoje težave najpogosteje zaupajo staršem. Iz pridobljenih podatkov je mogoče zaključiti, da so starši še vedno tisti, ki jim učenci najbolj zaupajo. Za učinkovito zmanjšanje nasilnega vedenja in pravočasno ukrepanje ter pomoč žrtvam nasilja bi morali doseči, da bi osnovnošolci do šolskih delavcev razvili vsaj približno toliko zaupanja kot ga imajo do svojih staršev.
Ključne besede: medvrstniško nasilje, žrtev, šola, nasilnež, vrstniki.
Objavljeno: 12.09.2016; Ogledov: 1324; Prenosov: 239
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

2.
BULLYING V SREDNJI ŠOLI
Špela Gričnik, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu opisujemo bullying ali vrstniško nasilje v srednji šoli. Nasilje med vrstniki se lahko zgodi v vsaki šoli, na poti v šolo in iz nje. Ko govorimo o vrstniškem nasilju, so vanj lahko vključeni posamezniki ali pa skupine mladostnikov, ki se pojavljajo kot žrtve, nasilneži ali opazovalci. Vso to nasilje, ki ga povzročajo, pri mladostnikih pušča pečat, ki vpliva na oblikovanje kasnejše samopodobe in osebni razvoj posameznika. V literaturi zasledimo različne oblike vrstniškega nasilja v srednjih šolah, ki se na grobo deli na psihično oziroma verbalno nasilje, fizično nasilje in spolno nasilje. Med nasilje pa ne štejemo tistih dejanj, kjer sta obe osebi prostovoljno vstopili v ta odnos. Poleg različnih oblik, pa so pomembni tudi številni dejavniki, ki vplivajo na pojav vrstniškega nasilja. Tako so si vsi avtorji enotni glede naslednjih dejavnikov: družina, vrstniki, šola in mediji. Družina je tisti dejavnik, ki bistveno vpliva na razvoj otrokove osebnosti in mu pokaže kaj je prav in kaj narobe. Ta mu mora dajati kar se da najboljši zgled, hkrati pa tudi šola, ki postane otrokov drugi dom. Organi pregona in druge institucije se srečujejo s primeri nasilja, zato je potrebna ureditev na področju zakonodaje in uvedba različnih ukrepov, ki se uvajajo na srednjih in drugih šolah. Iz mnogih izkušenj in zgodb, ki jih lahko preberemo ali slišimo o nasilju med vrstniki, je potrebno poudariti, da nasilje ni dopustno in zanj ni ustreznega opravičila. Otrokom je potrebno ustvariti varno okolje, še posebej med vrstniki, ki postanejo zelo pomembni skozi njihovo odraščanje.
Ključne besede: bullying, vrstniško nasilje, mladostnik, nasilnež, žrtev nasilja, ukrepi za preprečevanje nasilja, oblike vrstniškega nasilja
Objavljeno: 23.05.2016; Ogledov: 806; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici