| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
NEKATERI VIDIKI RAZŠIRJENOSTI MOBINGA MED UČITELJI V OSNOVNI ŠOLI
Tjaša Purgaj, 2009, diplomsko delo

Opis: V času vse večje tekmovalnosti, individualizma in skrbi za dobiček se vse bolj srečujemo s psihičnim nasiljem na delovnem mestu. Mobing je vsako neprimerno ravnanje na delovnem mestu, ki se pojavlja načrtno, sistematično in dlje časa z namenom, da se žrtev izloči iz delovne sredine. Negotova delovna mesta, stres, spremembe v načinu organizacije, slabi medsebojni odnosi so le nekateri izmed vzrokov mobinga. Posledice psihičnega nasilja za žrtev so lahko zelo hude, od psihičnih težav in obolenj do pomanjkanja socialne varnosti in slabenja socialnih odnosov. Po številnih raziskavah se mobing najpogosteje pojavlja v javni sferi. V diplomskem delu nas je zanimalo, v kolikšni meri je mobing razširjen med učitelji v osnovni šoli. Rezultati so pokazali, da je mobing med učitelji še kako prisoten, zato je potrebno veliko delati na preventivi. Ni dovolj samo zakonsko sprejetje mobinga kot kaznivega dejanja, pač pa je treba vzpostaviti javno zavest o škodljivih posledicah mobinga in razviti družbeno občutljivost za ta problem.
Ključne besede: mobing, psihično nasilje, delovno mesto, nadlegovanje, konflikt, medsebojni odnosi, psihične posledice, učitelji
Objavljeno: 06.01.2010; Ogledov: 3964; Prenosov: 465
.pdf Celotno besedilo (990,10 KB)

2.
3.
Nasilje nad učitelji v srednjih šolah : diplomsko delo
Tanja Tomšič, 2011, diplomsko delo

Opis:
Ključne besede: nasilje, agresivnost, učenci, učitelji, šole, diplomske naloge
Objavljeno: 14.11.2011; Ogledov: 952; Prenosov: 159
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Nasilje nad profesorji v srednjih šolah v Prekmurju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Samo Pörš, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga prikazuje problematiko nasilja nad profesorji v srednjih šolah v Prekmurju. Zanimalo nas je kolikšen delež anketiranih profesorjev se v prekmurskih srednjih šolah počuti varne, na kakšen način so bili izpostavljeni nasilju s strani dijakov, staršev, sodelavcev in okolice. Za temo smo si izbrali vzrok za nedisciplino v šoli in pomanjkljivo izobraževanje profesorjev na temo nasilja. Zanimalo nas je kolikokrat so bili profesorji v svoji karieri poučevanja žrtev nasilnega vedenja, njihove reakcije v primeru napadov, vzgojne ukrepe, katere so podali proti napadalcem ter komu so napad zaupali. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika, v katerem je sodelovalo 53 anketirancev v štirih srednjih šolah v Prekmurju. Z raziskavo smo prišli do ugotovitve, da nasilje v srednjih šolah v Prekmurju obstaja, in da z leti narašča. Narašča tudi število agresivnih učencev v učilnicah, katerih se profesorji sami bojijo, a v učilnico vstopijo pred njih brez strahu. Zaenkrat se profesorji v svojem delovnem okolju počutijo dobro in varno. Čeprav so bili že napadeni izven svojega delavnega časa s strani dijakov, staršev ali neznancev. Ugotovili smo tudi večjo stopnjo nasilja med sodelavci šole, vendar opravljajo svoj poklic profesorja še naprej. O nastalem verbalnem in fizičnem nasilju ne poročajo sodelavcem in vodstvu šole, še manj pa jih obvesti starše. Na temo nasilje nad profesorji niso imeli izobraževanj, a si le teh želijo, ker menijo, da bila potrebna. Kajti nasilje do njih, v njihovem poklicu narašča. Ugotovitev pa kaže, da profesorji, sami niso usposobljeni za delo z agresivnimi dijaki. Spremenjen sistem kaznovanja in večja disciplina v šoli, bi bili rešitev za nastajanje nasilja samega nad profesorji. Pravilna vzgoja posameznikov, pravočasno odkrivanja znakov agresije in poročanje ter razpravljanje o njej, bi bilo boljše za poklic profesorja. Predvsem pa morajo za to poskrbeti profesorji s pravočasnim obveščanjem o nastali situaciji v razredu, saj je pogosto problem prikrivanja pred že storjeno škodo na njih ali v skupini dijakov.
Ključne besede: nasilje, agresivnost, šole, srednje šole, učitelji, vprašalniki, diplomske naloge
Objavljeno: 08.08.2013; Ogledov: 1683; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (910,21 KB)

5.
NASILJE MED VRSTNIKI V DRUGEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Lucija Plošnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Nasilje med vrstniki v drugem triletju osnovne šole je razdeljeno na teoretični in empirični del. Teoretični del obsega najprej sam opis pojava – bullying. Kasneje preidemo na oblike nasilja in spregovorimo o značilnostih vpletenih v nasilje med vrstniki; torej o žrtvah, nasilnežih in opazovalcih nasilja. Ker se tudi v empiričnem delu osredotočimo na razlike med spoloma, jih v teoretičnem delu opišemo. Prav je, da pri nasilju poznamo tudi razloge, vzroke za to, zakaj se nekdo odloči oz. reagira nasilno, kaj želi s tem doseči in ravno o tem je govora pri naslednji postavki teoretičnega dela. Če že pride do nasilnega vedenja, je zelo pomembno, da vemo, kako se na to odzvati in predvsem, kako takšnim učencem pomagati, tako žrtvi kot nasilnežu. Pri tem pa ima poseben pomen tudi šola kot institucija in vsi delavci v njej. Tako ravnatelj, učitelji z reagiranjem na nasilje, kot tudi čistilke z zgledom. V empiričnem delu želimo z vprašalnikom, ki so ga izpolnjevali osnovnošolci druge triade Osnovne šole v Slovenj Gradcu, ugotoviti, kateri spol je bolj podvržen zapaženemu nasilju v osnovni šoli in če starost anketirane populacije vpliva na doživljanje in izvajanje nasilja med vrstniki. Prav tako želimo ugotoviti, ali so učitelji dovolj dovzetni za reagiranje na nasilje v šoli. Dotaknemo pa se tudi družine anketirancev. Ali med družinskimi člani poteka dovolj pogovorov o nasilju, o reševanju nasilja? Kakšno je zaupanje med družinskimi člani?
Ključne besede: nasilje, družina, razlike med spoloma, učitelji in reagiranje na nasilje, vrstniki
Objavljeno: 24.10.2012; Ogledov: 1238; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (7,31 MB)

6.
Medvrstniško nasilje z vidika učiteljev in učencev osnovne šole
Katja Posnic, 2015, magistrsko delo

Opis: Medvrstniško nasilje predstavlja pereč problem, saj ustvarja okolje strahu, ki negativno vpliva na fizično in duševno stanje učencev. Osnovni namen naše raziskave je osvetliti problematiko medvrstniškega nasilja v šolah. Ker so učitelji odgovorni za ustvarjanje okolja miru in medsebojnega spoštovanja ter imajo pomembno vlogo pri preprečevanju medvrstniškega nasilja, želimo preučiti njihovo zaznavanje in razumevanje medvrstniškega nasilja, udeležbo v programih preprečevanja in spoprijemanja z medvrstniškim nasiljem ter verjetnost njihovega posredovanja v tovrstnih situacijah. Da pa bi problematiko razumeli celostno, smo vključili tudi percepcijo učencev. Udeleženci so reševali vprašalnik Lestvice medvrstniškega nasilja v šoli in Vprašalnik medvrstniškega nasilja, ki sta bila za potrebe naše naloge prirejena. V raziskavi je sodelovalo 484 udeležencev, od tega 88 učiteljev in 396 učencev. Rezultati kažejo, da tako učitelji kot učenci najpogosteje zaznavajo verbalno nasilje, manj pogosto pa opažajo odnosno in fizično nasilje. Učenci v primerjavi z učitelji zaznavajo več nasilja. Tako učenci kot učitelji zaznavajo fizično in verbalno nasilje resneje v primerjavi z odnosnim nasiljem. Do žrtev obeh vrst nasilja so učitelji tudi bolj empatični in tako v situacijah fizičnega in verbalnega nasilja tudi bolj pripravljeni posredovati. Prihaja do razlik med mnenji učiteljev in učencev glede verjetnosti posredovanja učiteljev v situacijah medvrstniškega nasilja; učitelji v primerjavi z učenci v večji meri menijo, da posredujejo v primerih medvrstniškega nasilja. Med učitelji, ki so v programih preprečevanja in spoprijemanja z medvrstniškim nasiljem sodelovali, in tistimi, ki tovrstnih izobraževanj niso bili deležni, ne prihaja do statistično pomembnih razlik v verjetnosti posredovanja.
Ključne besede: medvrstniško nasilje, pogostost, resnost, empatija, posredovanje, učitelji, učenci
Objavljeno: 22.10.2015; Ogledov: 1490; Prenosov: 322
.pdf Celotno besedilo (753,83 KB)

7.
Nekateri sociološki vidiki razširjenosti mobinga med učitelji v osnovni šoli
Jana Goriup, Tjaša Purgaj, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek predstavlja raziskavo pojava mobinga v različnih delovnih okoljih slovenske osnovne šole, in sicer na podlagi empiričnih podatkov, zbranih v treh osnovnih šolah kot delovnih organizacijah. Avtorici ugotavljata razlike med šolami glede pogostosti pojavljanja pojava, značilnosti žrtev, vzrokov, zaradi katerih se pojavi, in posledic, ki nastanejo. Podatki empiričnih raziskav psihosocialnih pogojev v šolah kot delovnih organizacijah kažejo, da je vse več zaposlenih žrtev mobinga. Mobing je definiran kot močan socialni stresor v delovnih organizacijah. Napaden posameznik oz. družbena skupina mobing doižvlja kot konfliktno situacijo in komunikacijo na delovnem mestu. Napaden posameznik, žrtev konflikta, je izpostavljen stalnim in dlje časa trajajočim napadom ene ali več oseb na delovnem mestu, z namenom, da ga izrinejo iz delovne organizacije ali mu kako drugače škodujejo. Nad napadeno osebo se izvajajo pritiski, ustrahovanja, osebo se ponižuje, nadleguje ali kako drugače nanjo negativno vpliva.Žrtev zaradi psihičnih obremenitev v večini primerov zboli in pogosto tudi zapusti delovno mesto. Mobing lahko posameznika prizadene do tolikšne mere, da se ni več sposoben vključiti v nobeno delovno okolje. Posameznik posledice najpogosteje doživlja kot stres, raztresenost, težave s koncentracijo in družinske probleme.
Ključne besede: mobing, psihično nasilje, delovno mesto, konflikti, osnovne šole, učitelji
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 560; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
SPOPRIJEMANJE UČITELJEV Z NASILJEM
Nina Ševarovič, 2015, diplomsko delo

Opis: Nasilje je prisotno v vsaki šoli in z njim se morajo spoprijeti delavci šole. Pomembno je, da se ne slepijo pred nastalim problemom, ampak ga poizkusijo rešiti in preprečiti njegovo ponovitev. Namen diplomske naloge je s pomočjo anketnega vprašalnika proučiti, kako se učitelji osnovnih šol spoprijemajo z različnimi oblikami nasilja in tako s pomočjo odgovorov ponuditi izbor različnih načinov za zmanjševanje le-tega oziroma predstaviti boljše rešitve, kot sta umik in ignoriranje. Učitelji včasih ne vedo, kako se spoprijeti z nasiljem, če se le-to pojavi, zato je pomembno sodelovanje celotne šole. Pomembna so tudi dodatna izobraževanja za delavce šole. Vedno več šol, institucij in drugi strokovnjaki izvajajo različne projekte na temo spoprijemanja z nasiljem in tako dajo drugim, ki se s tem ne znajo spoprijeti, različne možnosti in ideje, kako se lotiti reševanja problema. V raziskavi je sodelovalo sto učiteljev iz enajstih šol iz okolice Celja, Maribora, Ljubljane, Črne na Koroškem in Ptuja. Štirinajst učiteljev podatka o regiji, v kateri poučujejo, ni navedlo. Rezultati moje raziskave so pokazali, da so na šolah pri preprečevanju nasilja najbolj uspešni dežurni učitelji, saj se po navadi nasilje dogaja v skritih prostorih oziroma tam, kjer ni prisotne odrasle osebe. Iz odgovorov je bilo možno razbrati, da se učitelji težje spoprimejo z družinskim nasiljem. Dostikrat sploh ne rešijo problema, saj niso prepričani, ali se ta vrsta nasilja sploh dogaja in jih je tako posledično strah reakcije staršev. Tisti pa, ki se s tem spoprimejo, večinoma sodelujejo s šolsko svetovalno službo. Učitelji so tudi mnenja, da na šolah namenijo dovolj časa za pogovor o nasilju in reševanju le-tega in videti je, da pri tem sodeluje celotna šola oziroma si med seboj pomagajo.
Ključne besede: medvrstniško nasilje, družinsko nasilje, spoprijemanje z nasiljem, ukrepi za zmanjševanje nasilja, učitelji
Objavljeno: 16.02.2016; Ogledov: 939; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (1015,02 KB)

9.
Nasilje nad učitelji v osnovni šoli
Judita Valenčič, 2016, diplomsko delo

Opis: Glavna tema diplomske naloge je nasilje nad učitelji v osnovni šoli. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo najprej predstavili pojem nasilje, nato pa smo se opredelili na nasilje v šoli in s tem tudi na nasilje nad učitelji. Ker se nad učitelji dogajajo različne vrste in oblike nasilja, smo navedli, katere vrste in oblike nasilja se lahko dogajajo nad njimi. Skušali smo opredeliti vzroke, zakaj prihaja do nasilnih dejanj nad učitelji in zakaj učitelji o tem molčijo. Ob koncu teoretičnega dela smo navedli še načine, ki bi lahko zmanjšali nasilje na šolah in s tem posledično nad učitelji. V drugem, empiričnem delu diplomske naloge smo predstavili dve raziskovalni metodi, in sicer anketo ter intervju. Najprej smo predstavili anketo, ki smo jo izvedli med učitelji treh osnovnih šol. Zanimalo nas je predvsem to, kako učitelji ocenjujejo razširjenost nasilja na njihovih šolah, s katere strani doživljajo največ nasilja, ali o nasilju, ki se dogaja nad njimi, molčijo. Rezultate ankete smo za lažje razumevanje predstavili z grafi ter na koncu še z analizo anketnega vprašalnika. Kot drugo metodo pa smo izvedli še intervju z dvema ravnateljicama posameznih šol. Zanimalo nas je, koliko učitelji dejansko povedo oziroma zaupajo ravnatelju o nasilju učencev, ki se dogaja nad njimi. Povprašali smo jih za mnenje, kaj si mislijo o tem, zakaj učitelji molčijo o nasilju, ki se dogaja nad njimi, ter o tem, kako bi preprečili nasilje učencev, ki ga izvajajo nad učitelji. Ker je bil cilj diplomske naloge potrditi ali ovreči zadane hipoteze, smo v zaključni razpravi navedli ugotovitve, ki smo jih pridobili skozi celotno diplomsko nalogo. Na podlagi teh ugotovitev smo zadane hipoteze potrdili oziroma ovrgli.
Ključne besede: nasilje, fizično nasilje, psihično nasilje, učenci, učitelji, osnovne šole, preprečevanje, vzroki, vprašalniki, diplomske naloge
Objavljeno: 02.03.2016; Ogledov: 1792; Prenosov: 260
.pdf Celotno besedilo (411,75 KB)

10.
Stališča in ocene učencev in učiteljev do pojavnih oblik nasilnega vedenja med mladimi na Osnovni šol Vrhovci
Jure Šušteršič, 2016, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge smo na splošno govorili o nasilnem vedenju. V nadaljevanju smo opisali temeljne pojme, predstavili vrste in dejavnike nasilnega vedenja, kot jih opredeljujejo različni avtorji in raziskovalci vrstniškega nasilja. Nadalje smo opisali različne ukrepe proti nasilnemu vedenju, ki pripomorejo k zmanjšanju in zatiranju nasilnega vedenja. Namen diplomske naloge je bil na teoretični ravni proučevati nasilje; poudarek je na nasilnem vedenju med mladimi na Osnovni šoli Vrhovci v Ljubljani. Cilj diplomske naloge je bil ugotavljati ocene in stališča učencev in učiteljev do pojavnih oblik in prisotnosti nasilnega vedenja med učenci Osnovne šole Vrhovci. Ocene in stališča učiteljev in učencev smo ugotavljali z anketnim vprašalnikom. Pri izdelavi diplomske naloge smo uporabili neeksperimentalno raziskovanje, metoda dela je bilo terensko raziskovanje, oblika za zbiranje podatkov pa anketni vprašalnik. Na podlagi raziskave opravljene na vzorcu, smo v empiričnem delu diplomske naloge prišli do ugotovitve, da so učitelji in učenci na Osnovni šoli Vrhovci dobro prepoznavali različne oblike nasilnih vedenj. Ugotovili smo tudi, da so učitelji in učenci podobno nizko ocenjevali prisotnost različnih oblik nasilnega vedenja, najpogostejše oblike nasilnega vedenja ter prisotnost fizičnega in besednega napada. Do nekoliko večjih razlik med učitelji in učenci je prišlo pri ocenjevanju posvečanje različnim temam na razrednih urah, saj so učitelji višje ocenjevali različnih tem na razrednih urah kot učenci. Učitelji so tudi višje kot učenci ocenjevali, da bi lahko nadzorovali ali preprečevali pojavnost nasilnega vedenja v šoli s pomočjo varnostnikov, video kamer, s strožjimi varnostnimi ukrepi in z raznimi delavnicami. Tudi med učitelji je glede na njihovo delovno dobo prišlo do razlik pri ocenjevanju naštetih ukrepov za preprečevanje nasilnega vedenja, saj so mlajši učitelji z manj delovne dobe višje ocenjevali navedene ukrepe kot učitelji z več delovne dobe.
Ključne besede: nasilje, nasilno vedenje, vrstniško nasilje, šole, učenci, učitelji, stališča, ukrepi, preprečevanje, diplomske naloge
Objavljeno: 13.10.2016; Ogledov: 467; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici