| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 52
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Zasnova e-platforme za dostavo hrane v makedoniji
Damjan Radev, 2020, diplomsko delo

Opis: Živimo v 21. stoletje, tehnologija se hitro spreminja kako v poslovnem svetu tako v vsakdanjo življenje človeka, vsak dan vidimo novo aplikacijo ki izboljša našega življenja. Podjetja imajo za zadatek slediti spremembe če želijo ostati pomembni. Danes je zelo težko si predstavljat življenje brez uporabe računalnika, če bi Internet prenehal obstajati svet bo zašel v krizo. Vključevanja e poslovanja v poslovem svetu se bo zvišalo še več v prihodnosti, ker se je do danes to prikazalo kot ključni dejavnik zvišanju produktivnosti podjetja. Namen diplomskega dela, je predstaviti kakšno vlogo ima e-poslovanje v način komuniciranja med podjetji ki ponujajo hrano in stranke ki si želijo hiter ter lažji dostop do njej. Bomo predstavili zasnovo ter izdelavo aplikacijo ki povezuje stranke do restavracije, ter pomaga pri procesu naročanja, dostop ter dostavo izdelke.
Ključne besede: e-poslovanje, e-trgovina, spletna aplikacija, tehnologije komuniciranja, uvajanje e-poslovanja, vrste e-poslovanja, modeli e-poslovanja, uber-eats, zomato, ehrana, spletno naročanje, koncept e-poslovanja, B2B, B2C, C2C, B2G, C2G, G2G
Objavljeno: 24.03.2021; Ogledov: 37; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

2.
Novosti pravnega varstva v postopkih javnega naročanja v Sloveniji
Tjaša Žalig, 2020, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta je obravnavano pravno varstvo v postopkih javnega naročanja, ki predstavlja varnost za ponudnike in naročnike. Statistični podatki kažejo, da se število javnih naročil povečuje, hkrati pa se povečuje število zahtevkov za revizijo (Ministrstvo za javno upravo, Statistično poročilo o javnih naročilih, oddanih v letu 2016, 2017, 2018), . Deleži javnih naročil v bruto domačem proizvodu (v nadaljevanju BDP) ter odhodki proračuna Republike Slovenije (v nadaljevanju RS) in samoupravnih lokalnih skupnosti pa se zmanjšujejo v zadnjem letu. Leta 2017 so bili v primerjavi z letom 2016 manjši, če pa primerjamo leto 2017 in 2018, so bili leta 2017 večji (Ministrstvo za javno upravo, Statistično poročilo o javnih naročilih, oddanih v letu 2016, 2017, 2018). Ministrstvo za javno upravo je tako podalo predlog za spremembo in dopolnitev zakon Zakon o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja (Uradni list RS, št. 43/11, 60/11 – ZTP-D, 63/13, 90/14 – ZDU-1I, 60/17 in 72/19 v nadaljevanju ZPVPJN). Z novelo ZPVPJN C, ki je vstopila v veljavo lani decembra, naj bi se povečala neodvisnost Državne revizijske komisije (v nadaljevanju DKOM), povečala učinkovitost ter ureditev polnega sodnega varstva zoper odločitve DKOM. Poleg vseh zakonov o javnem naročanju, je za prakso pomembno, kako ravna v primeru kršitev zakonodaje DKOM. Tako so v delu diplomskega projekta predstavljeni trije izbrani primeri iznovejše prakse DKOM. V vseh primerih je bil uporabljen odprti postopek javnega naročanja, vendar je DKOM pri vsakem izbrala drugačno odločitev na podlagi okoliščin primera. Skozi primere lahko vidimo, kako dejansko poteka postopek pravnega varstva pri javnih naročilih. Največja novost novele C ZPVPJN predstavlja 39.a člen, ki ureja upravni spor. Posebnost tega je, da z upravnim sporom ne bo možno spremeniti ali razveljaviti odločitev DKOM, ampak se bo preverjala le njena legalnost.
Ključne besede: javno naročanje, pravno varstvo, Državna revizijska komisija, Zakon o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja, sodno varstvo
Objavljeno: 19.11.2020; Ogledov: 192; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (583,45 KB)

3.
Nabavno poslovanje v času pandemije COVID-19
Tjaša Vuk, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt temelji na ugotavljanju vplivov na nabavno poslovanje v času pandemije COVID-19 s poudarkom na oskrbovalnih verigah in javnih naročilih. V teoretičnem delu opredelimo osnovne značilnosti nabavnega poslovanja, managementa oskrbnih verig in javnih naročil. V empiričnem delu pa prikažemo dejstva, primere in povzetke raziskav o vplivu pandemije na omenjena področja. Zaradi hitrega širjenja virusa in sprejetih ukrepov za zajezitev le-tega so bila podjetja prisiljena izboljšati nabavno poslovanje. S pomočjo digitalizacije so pridobila večji vpogled v poslovanje, spremenila načine plačevanja dobaviteljem s pomočjo rešitev v oblaku ter se lažje soočala z logističnimi težavami dobaviteljev. Zaradi zaprtja proizvodnih obratov na Kitajskem so se podjetja soočala s krčenjem mednarodnih trgovinskih tokov. Kljub temu pa so podjetja vlagala v odpornost dobavne verige in se usmerila k lokalnim dobaviteljem. Težave pa so spremljale tude vlade, ki so z javnimi naročili poskušale zagotoviti zaščitno opremo v zadostni količini in primerni kakovosti. Srečevale so se s »povratnim protekcionizmom«, ponarejenimi izdelki, zvišanjem cen itd. Pri tem ni bila izjema niti Slovenija. Zato so prilagodile postopke javnega naročanja, se povezale z zasebnim sektorjem, centralizirale nabavno poslovanje in se preusmerile na e-javno naročanje.
Ključne besede: nabavno poslovanje, pandemija, oskrbovalne verige, javno naročanje, ponudba, povpraševanje.
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 240; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

4.
Avtomatizacija naročanja transporta in digitalizacija dokumentov v oddelku logistike
Linda Luršak, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: Digitalizacija in optimizacija v poslovnih procesih se vedno znova izboljšujeta in nadgrajujeta, z enim skupnim ciljem – olajšati poslovanje. V podjetju Armature d.o.o. smo se ukvarjali z nadgradnjo procesa naročanja prevoza, da bi zmanjšali obremenjenost zaposlenih in povečali produktivnost. V diplomskem delu smo predlagali tudi uvedbo digitalnega shranjevanja dokumentacije. V diplomskem delu smo predstavili nekaj teorije transporta v logističnem sistemu, vlogo elektronskega poslovanja, zakonodaje ter transportne dokumentacije v mednarodnem transportu. Analizirali smo določene poslovne procese, ki se povezujejo z naročanjem transporta v organizaciji, in jih skušali izboljšati s predlogi za lažje in boljše poslovanje. Kot rešitev za poenostavitev naročanja prevoza smo vzpostavili skupno bazo z logističnim podjetjem, s katerim ima podjetje Armature d.o.o. sklenjeno pogodbo za izvajanje prevozov. V diplomskem delu smo predlagali tudi samodejno pošiljanje računov ter uvedbo digitalnega arhiva.
Ključne besede: naročanje transporta, logistika, elektronsko poslovanje, digitalizacija, digitalno arhiviranje
Objavljeno: 08.10.2020; Ogledov: 145; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (3,53 MB)

5.
Zagotavljanje in naročanje zasebne varnosti v Republiki Sloveniji
Miha Dvojmoč, Miloš Beković, Gorazd Mandelj, Andrej Sotlar, Milan Vačovnik, Anja Babnik, Boštjan Ban, Eva Blatnik, Tina Dernovšek, Nika Gaberšek, Daniela Hozjan, Mitja Prešljić, 2019, strokovna monografija

Opis: Smernice v obliki priročnika vključujejo znanja s širšega področja zagotavljanja varnosti, kot so zasebno varovanje, korporativna varnost in pravo javnega naročanja. Publikacija naročnike usmerja k lažjemu in pravilnejšemu izboru ponudnika zasebnovarnostnih storitev, temelji pa na analizi urejenosti področja zasebnega varovanja v kar 32 evropskih državah, na analizi značilnosti delovanja zasebnega varovanja v Sloveniji in na analizi javnega naročanja v Sloveniji. Med drugim priročnik še posebej opozarja na pomen kakovosti zasebnovarnostnih storitev, meril za izbiro ponudnika in primernega razmerja med kakovostjo ter ceno ponujenih storitev na trgu. Vključena so možna merila za naročanje oziroma izbor storitev zasebnega varovanja za različne sektorje (trgovino, javno upravo, industrijo, finančni sektor in fizične osebe – varovanje hiše), ki so pripravljeni specifično za slovenske razmere in so presek teoretičnega razmišljanja ter predlogov in izkušenj strokovnjakov iz gospodarske dejavnosti, na katero se nanašajo.
Ključne besede: zasebna varnost, javno naročanje, naročniki, ponudniki, merila naročanja
Objavljeno: 24.02.2020; Ogledov: 423; Prenosov: 94
URL Povezava na datoteko

6.
Javno naročanje
Rok Šarman, 2019, diplomsko delo

Opis: Namen javnega naročanja je oskrba javnega sektorja z dobrinami, ki jih potrebuje za svoje nemoteno delovanje, ob tem pa tudi skrb, da se javna sredstva porabljajo učinkovito, gospodarno in transparentno. Leta 1997 smo v Republiki Sloveniji dobili prvo celovito zakonsko ureditev področja javnega naročanja. Kasneje je bilo to področje velikokrat spremenjeno in reformirano. Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) velja za krovni zakon, ki ureja področje javnega naročanja. V delu diplomskega projekta sem se osredotočil na postopke in načela, ki jih je potrebno pri izvajanju javnih naročil upoštevati. Ugotovil sem, da so postopki javnega naročanja pravila, ki jih je potrebno upoštevati pri izvedbi javnih naročil, medtem pa nam načela javnega naročanja povedo, kako je potrebno ravnati, ko se pri izvajanju javnega naročila znajdemo v situaciji, ki je zakonodaja ne predvideva. V tesni povezavi z načeli so tudi cilji, ki jih zasledujemo pri javnem naročanju. Za pravilnost in zakonitost potekov postopka javnega naročanja v Republiki Sloveniji skrbijo za to pristojni organi. Najpomembnejšo vlogo ima Državna revizijska komisija za revizijo postopkov javnega naročanja (v nadaljevanju DKOM), ki sem jo skupaj z ostalimi organi nadzora v delu diplomskega projekta tudi podrobneje predstavil.
Ključne besede: Javno naročanje, Zakon o javnem naročanju, postopki javnega naročanja, načela javnega naročanja, Republika Slovenija.
Objavljeno: 21.01.2020; Ogledov: 452; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (807,66 KB)

7.
Prenova notranjega transporta v podjetju sij metal ravne d.o.o.
Joži Močivnik, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo predstavili podjetje SIJ Metal Ravne, d. o. o. V podjetju smo se osredotočili na delo v oddelku interne logistike. V delu smo predstavili obstoječe stanje v interni logistiki, največje probleme v trenutnem sistemu in predlagali določene rešitve. V prvem delu smo predstavili teoretične osnove in obstoječe stanje v podjetju, v nadaljevanju pa naredili kritično analizo opisanega stanja. V drugem delu dela smo za ugotovljen problem predstavili možne rešitve, na koncu pa povzeli vse ugotovitve, do katerih smo prišli, med pisanjem diplomskega dela. Ocenili in ovrednotili smo uspešnost rešitve samega problema, podali tudi pogoje, ki so potrebni, za uveljavitev rešitve. V zadnjem poglavju smo navedli možnosti za nadaljnji razvoj. Predstavili smo tudi načrt uvedbe, enega izmed sistemov, ter opisali težave pri pridobivanju podatkov za izračun povrnitve stroškov.
Ključne besede: interna logistika, elektronsko naročanje, SIJ Metal Ravne d.o.o., vozni park podjetja, planiranje
Objavljeno: 06.01.2020; Ogledov: 263; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

8.
Primerjava MTS/MTO naročanja v podjetju Henkel, d.o.o.
Barbara Brežnik, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu je izpostavljen problem naročanja etiket po principu Make to Stock (v nadaljevanju MTS) podjetja Henkel, d. o. o. Analizirali smo MTS naročanje in ga primerjali z Make to Order (v nadaljevanju MTO) načinom ter na podlagi pridobljenih podatkov primerjali dobljene rezultate. Ugotovljeno je bilo, da je za doseganje ciljev in nenehnih sprememb trga potrebno spremeniti nabavni proces. Primernejše bi bilo MTO naročanje. Kot glavno prednost, ki smo jo izpostavili, je krajši dobavni rok, možnost prilagajanja naročil, prihranek stroškov pri uničenju materiala in s tem posledično manjši skladiščni stroški pri dobaviteljih in možnost takojšnje proizvodnje pri kratkoročnih spremembah.
Ključne besede: embalaža, koordinacija procesov, oskrbna veriga, MTS in MTO naročanje
Objavljeno: 08.05.2019; Ogledov: 441; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (893,96 KB)

9.
Prikrojevanje ponudb v postopkih javnega naročanja v konkurenčnem pravu EU
Nina Dajčman, 2018, magistrsko delo

Opis: Omejevanje konkurence in s tem kršitev pravil konkurenčnega prava je razširjeno tudi na področje prava javnega naročanja in lahko privzema različne oblike. V magistrskem delu je obravnavana ena najbolj razširjenih oblik zatiranja naravnega stanja konkurence v postopkih oddaje javnega naročila in sicer t. i. prikrojevanje ponudb (bid rigging). Prikrojevanje ponudb predstavlja obliko omejevalnega ravnanja podjetij (kartela), pri kateri podjetja medsebojno sodelujejo in izkrivljajo konkurenco pri predložitvi ponudb v postopkih javnega naročanja. Magistrsko delo preučuje interakcijo med konkurenčnim pravom in pravom javnega naročanja ter možne tehnike odkrivanja in preprečevanja pojava prikrojevanja ponudb. Avtorica ugotavlja, da je k tesnejši povezami med obravnavanima pravnima področjema, med drugim, močno pripomogla izrecna opredelitev načela konkurence v Direktivi 2014/24/EU o javnem naročanju. Postopki javnega naročanja so zaradi svojih eminentnih lastnosti še posebej izpostavljeni ravnanjem prikrojevanja ponudb. Eno temeljnih načel javnega naročanja je namreč načelo transparentnosti, ki ima pomembno vlogo pri preprečevanju koruptivnih dejanj, na drugi strani pa prav preglednost postopka povečuje možnosti, da bodo konkurenti potvarjali razpisne ponudbe in s tem izključili konkurenco na trgu. Pomembno je, da se vzpostavi ustrezno ravnovesje med transparentnostjo in preprečevanjem prikrojevanja ponudb, ki bo omogočalo optimalno izpolnjevanje tako ciljev prava javnega naročanja kot tudi ciljev konkurenčnega prava. Obenem nam spoznanja kažejo, da ima pri uspešnem odkrivanju in preprečevanju prikrojevanja ponudb najpomembnejšo vlogo naročnik v sodelovanju z organom za varstvo konkurence. Učinkovit boj zoper takšno kartelno delovanje je mogoče zagotoviti le, če se vzpostavi ustrezen mehanizem sodelovanja med akterji postopka javnega naročanja (naročniki in ponudniki) ter organi za varstvo konkurence. Nadalje, naročnike je potrebno glede odkrivanja in preprečevanja nedovoljenih praks prikrojevanja ponudb dodatno izobraziti, pri čemer so v veliko pomoč Smernice OECD za bojevanje proti dogovorjenemu oddajanju ponudb v javnih naročilih.
Ključne besede: Konkurenčno pravo EU, omejevanje konkurence s sporazumi, kartel, prikrojevanje ponudb, določanje cene, javno naročanje.
Objavljeno: 18.12.2018; Ogledov: 1418; Prenosov: 380
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

10.
Analiza sistema e-Naročanja na specialistične ambulantne preglede v Univerzitetni kliniki za pljučne bolezni in alergijo Golnik
Anže Jerman, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Slovenija je v letu 2017 področju zdravstva uvedla enotno informacijsko rešitev, ki jo predstavljata e-Napotnica in sistem e-Naročanja. Z e-Napotnico bolnikom ni več treba pošiljati papirnatih zelenih obrazcev, zdravstvenim delavcem v službah za naročanje pa informacij iz napotne listine ni več potrebno ročno vnašati v bolnišnični informacijski sistem, saj so vsi pomembni podatki že vključeni vanjo. Za ustrezno komunikacijo in »posredovanje« e-Napotnice je vzpostavljen še sistem e-Naročanja, ki pacientom na podlagi seznama izvajalcev zdravstvenih storitev in čakalnih vrst omogoča enostavno naročilo na zdravstveno storitev zgolj z uporabo številke e-Napotnice. Ker sta navedeni storitvi povsem novi, smo želeli uporabo sistema e-Naročanja v letu 2017 preveriti v praksi in sicer na področju Pulmološke ambulante Klinike Golnik. Ugotovili smo, da je bilo v letu 2017 skupno prejetih 8000 naročil, od tega jih je bilo slabih pet odstotkov izvedenih preko sistema e-Naročanja. V uporabi sistema e-Naročanja so predvladovali moški. Povprečna starost moškega, ki je uporabil e-Naročanje, je bila 48 let, ženske pa 44 let. Povezave med dnevi čakanja in tipom naročila nismo uspeli potrditi. V splošnem se je uporaba e-Naročanja med letom povečevala, njeno rast pa pričakujemo tudi v prihodnosti. V čakalnici klinike je bila pacientom razdeljen tudi anketni vprašalnik s pomočjo katerega smo želeli ugotoviti njihovo percepcijo sistema e-Naročanja. 69 % vprašanih je pritrdilo, da so bili pred naročilom v ambulanto seznanjeni z e-Naročanjem, največkrat pa jih je s tem seznanil napotujoči zdravnik.
Ključne besede: e-Naročanje, e-Zdravje, e-Napotnica, Klinika Golnik
Objavljeno: 04.12.2018; Ogledov: 599; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici