| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Pravljica Trije prašički kot motivacijsko sredstvo za naravoslovno raziskovanje predšolskih otrok : diplomsko delo
Alekseja Glinšek, 2021, diplomsko delo

Opis: Narava predšolskemu otroku omogoča mnogo različnih izzivov, prek katerih pridobiva izkušnje in znanja. Otroci nenehno raziskujejo to, kar jim je neznanega. Opazujejo naravne pojave, procese in postopke. Zato je pomembno, da otroku v vrtcu omogočimo naravoslovne dejavnosti. Vzgojitelj lahko otroke motivira za naravoslovno dejavnost s pravljico. Pristop motiviranja naravoslovne dejavnosti prek pravljice smo preizkusili s pravljico Trije prašički. Ugotavljali smo, kako so se otroci starostnih skupin 3–4 leta in 5–6 let po navdihu zgodbe lotili naravoslovne dejavnosti izdelave stavbe, kjer smo preverili njeno stabilnost s pihanjem. Pravljica predstavlja temelj, ki je otroku pomagal razrešiti lastno zamisel, kar pomeni, da je otrok imel dovolj različnega materiala, ki je vzbudil njegovo ustvarjalnost in radovednost. V empiričnem delu smo s pomočjo tabel in grafov predstavili, kako so se otroci lotili dejavnosti, kateri material so uporabili, kakšni so bili njihovi komentarji in dialogi med samo izdelavo ter kakšen je bil rezultat preverjanja stabilnosti stavbe. Ugotovili smo, da so otroci uporabljali tako naravni kot umetni material. Najpogosteje uporabljen umetni material je bil plastelin, najpogosteje uporabljen naravni material pa je bilo kamenje. Otroci so za spajanje uporabljali različne metode in materiale. Polovica narejenih hišk je preizkus prestala, ostale so se po pihanju podrle.
Ključne besede: Naravoslovje, predšolski otroci, pravljica Trije prašički, naravoslovno raziskovanje, motivacijsko sredstvo.
Objavljeno v DKUM: 14.01.2022; Ogledov: 1118; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

2.
NARAVOSLOVNI KOTIČKI V VRTCU
Janja Fink, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Naravoslovni kotički v vrtcu je oblikovati, zasnovati, dejansko postaviti in pripraviti naravoslovni kotiček, kjer so otrokom na voljo naravni materiali, razni pripomočki, ki omogočajo odkrivanje in spoznavanje okolja, ki nas obdaja. Doseči želimo, da bi naravoslovni kotiček postal stalni in da bi se otroci v le-tem aktivno vključevali, samostojno in ob tem tudi lastno raziskovali, saj so naravoslovne teme najprimernejše za raziskovanje v zgodnjem otroštvu. Teoretični del predstavlja pomen naravoslovja v predšolskem obdobju, potek raziskovalnega dela, vlogo vzgojitelja in otroka pri raziskovalnem delu, pomen naravoslovno-raziskovalnega kotička. Rdečo nit v celotnem delu pa predstavlja pomen naravoslovja v zgodnjem otroštvu in samostojno raziskovanje otrok v naravoslovnem kotičku. V praktičnem delu je z raznolikimi dejavnostmi predstavljen naravoslovni kotiček, ki je zasnovan s ciljem, da otroci samostojno raziskujejo in da pri tem ohranjamo otrokovo radovednost in oblikujemo sposobnost za samostojno reševanje problemov. Naravoslovni kotiček predstavlja samostojno raziskovanje in eksperimentiranje. Kotiček je razdeljen na dva dela: stalni (razni pripomočki in kemijski pribor) in variabilni del (poličke, kjer jih vsaki dan pričaka nekaj drugega za raziskovanje), in sicer kot temeljni pripomoček za izvedbo empiričnega dela diplomskega dela. Rezultati dejavnosti so podani opisno s sprotnim pisanjem dnevnih evalvacij ob izvajanju aktivnosti v kotičku.
Ključne besede: naravoslovje v predšolskem obdobju, raziskovanje predšolskega otroka, raziskovalni pristop, naravoslovno-raziskovalni kotiček, naravoslovne dejavnosti.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2015; Ogledov: 4637; Prenosov: 928
.pdf Celotno besedilo (12,36 MB)

3.
SAMOSTOJNO RAZISKOVANJE OTROK V NARAVOSLOVNEM KOTIČKU
Valentina Ozmec, 2011, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela z naslovom Samostojno raziskovanje otrok v naravoslovnem kotičku je predstavljen temelj tega dela, raziskovalno delo otrok, zato je le-to podrobno razčlenjeno. Ob upoštevanju otrokovega kognitivnega razvoja in na osnovi Kurikuluma za vrtce so predstavljene naravoslovne teme, saj so prav te najprimernejše za raziskovanje v zgodnjem otroštvu. Predstavljen je naravoslovno-raziskovalni kotiček, ki se premalokrat pojavlja v vrtcih, naravoslovni pojmi in postopki, ki se razvijajo med seznanjanjem z naravoslovnimi vsebinami. Opredeljen je eksperiment v vrtcu ter raziskovalne škatle, kot temeljni pripomoček za izvedbo empiričnega dela diplomske naloge. Empirični del predstavlja študijo primera, s katero smo želeli ugotoviti, ali otroke za aktivno samostojno delo motivira že pripravljen raziskovalni kotiček ali je potrebna dodatna spodbuda in vodstvo vzgojitelja. Rezultati raziskovalnih dejavnosti so podani v obliki vsebinske analize.
Ključne besede: raziskovanje predšolskih otrok, naravoslovne sposobnosti in spretnosti, naravoslovno-raziskovalni kotiček, raziskovalne škatle.
Objavljeno v DKUM: 15.09.2011; Ogledov: 3900; Prenosov: 976
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici