| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 28
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Vključimo gozd v pouk Podružnične šole Kog
Jasna čurin, 2009, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomske naloge je bil priprava in izvedba aktivnosti na temo Gozd na območju Podružnične šole Kog. V nalogi so opisane možne aktivnosti v gozdu in izvedba naravoslovnega dneva. Za splošno obravnavo teme gozd je možno uporabiti več metod dela, od verbalno-tekstualnih metod do izkustvenega in sodelovalnega učenja. Predstavljene so nekatere oblike dela, primerne za aktivnosti v gozdu in izvedbo naravoslovnega dela: projektno učno delo, raziskovalno delo, problemski pouk, terensko delo, ekskur
Ključne besede: Gozd, metode dela, oblike dela, naravoslovni dan, ekskurzija, sodelovalno učenje, prvo triletje.
Objavljeno: 17.02.2009; Ogledov: 3046; Prenosov: 672
.pdf Celotno besedilo (11,99 MB)

2.
PROJEKTNI TEDEN NA TEMO ŽELEZARSTVO
Nevenka Črnko, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava projektni teden, ki je sestavljen iz štirih učnih ur pri naravoslovju in na koncu iz naravoslovnega dne. Delo je izdelano za kraj oziroma regijo, kjer ima železarstvo velik pomen in je zato toliko bolj pomembno, da se o tem seznani vse učence, ki s tem živijo, rastejo in se razvijajo. To je le primer dobre prakse – dobrega primera, saj ima takšen projektni teden svoj pomen in z njim dosežemo velik učinek. Vsebinsko diplomsko delo sestavljajo razvoj železarstva in s tem povezane obrti, rudarsko dejavnost ter možnosti tedensko usmerjenega pouka pri naravoslovnih predemetih na to temo. Pri dveh učnih urah naravoslovje in tehnika je poudarek na zgodovinskem razvoju železarstva ter predelavi kovin v domačem kraju. Učenci pri naslednjih dveh urah preko poskusov ugotavljajo tališča, temperature, ki pri tem nastajajo ter energijske vire, raztezanje in krčenje. Otroci izkustveno preko eksperimentov, interakcije učnih tem in na koncu z naravoslovnim dnevom celovito spoznajo pomen industrije oz. železarstva ter gospodarskih dejavnosti, ki so s tem povezane.
Ključne besede: Ključne besede: projektni teden, zgodovina, železarstvo, kovine, učne ure, eksperimenti, naravoslovni dan
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 2574; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (9,96 MB)

3.
OSNOVNOŠOLCI IN ZDRAV NAČIN ŽIVLJENJA
Darja Cenin, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Osnovnošolci in zdrav način življenja proučujemo pomen zdravega načina življenja med osnovnošolci. Osnovnošolci se v današnjem času zelo nezdravo prehranjujejo, poznajo drugačne navade pitja pijač kot nekoč in se gibljejo premalo. V teoretičnem delu predstavljamo relevantno literaturo v zvezi z raziskovalnim problemom. V empiričnem delu je predstavljena analiza raziskave med učenci Osnovne šole Jurij Dalmatin Krško, kjer smo preverjali količino popite pijače dnevno, izbiro najljubše pijače ob različnih priložnostih in znanje o pomenu pitja. V praktičnem delu smo predstavili naravoslovni dan Zdravo življenje z različnimi aktivnostmi, v katere so bili vključeni vsi učenci Osnove šole Jurij Dalmatin Krško.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: zdravo življenje, osnovna šola, učenci, pitje, naravoslovni dan
Objavljeno: 11.09.2009; Ogledov: 2227; Prenosov: 407
.pdf Celotno besedilo (13,96 MB)

4.
NARAVOSLOVNI DAN POTOK V 3. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Ajda Arl, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Naravoslovni dan Potok v 3. razredu osnovne šole je predstavljen naravoslovni dan na vsebino Potok, ki smo ga načrtovali in izpeljali v 3. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu diplomske naloge predstavljamo predmet Spoznavanje okolja, opredeljujemo dneve dejavnosti s poudarkom na naravoslovnih dnevih. Opisani so cilji, vsebine, načrtovanje in izvajanje naravoslovnih dni v 1. triletju. Ob pregledu učbeniških kompletov štirih založb (DZS, Rokus, Modrijan, Mladinska knjiga), ki so potrjeni s strani Strokovnega sveta Republike Slovenije za splošno izobraževanje, za predmet Spoznavanje okolja v 3. razredu izpostavljamo učne vsebine, ki jih je mogoče izpeljati v okviru naravoslovnega dne. Podajamo tudi sugestije učiteljem, ki te učbeniške komplete uporabljajo, katere vsebine v njih so primerne za izpeljavo naravoslovnega dne. V praktičnem delu predstavljamo Osnovno šolo Franja Goloba Prevalje in načrtovanje naravoslovnih dni na tej šoli. Predstavljamo pripravo, izvedbo in vrednotenje naravoslovnega dne, ki smo ga izpeljali in ki tudi zadošča vsem teoretičnim zahtevam sodobnega pouka. Sama vsebina je odbrana tako, da jo je mogoče izpeljati ne glede na to, kateri učbeniški komplet uporabljajo učitelj oziroma učenci za pouk Spoznavanje okolja v 3. razredu.
Ključne besede: Spoznavanje okolja, dnevi dejavnosti, naravoslovni dan, osnovna šola, 3. razred, potok
Objavljeno: 11.09.2009; Ogledov: 2245; Prenosov: 383
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

5.
NARAVOSLOVNI DAN VODA V 3. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Sandra Forjanič, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge govorimo o dnevih dejavnosti. Posebno pozornost namenjamo naravoslovnemu dnevu. Osredotočili smo se na pregled učnih načrtov in učbeniških gradiv prvega triletja za spoznavanje okolja s stališča naravoslovnih dni in vode. Iz njih smo izpisali vsebine, ki se nanašajo na naravoslovne dni in vodo. Zapisali smo tudi nekaj teorije o vodi in opredelili predmet spoznavanje okolja. V praktičnem delu predstavljamo primer priprave za naravoslovni dan. Osnovna literatura nam je Prenovljen učni načrt za spoznavanje okolja, zato govorimo o vsebinskih sklopih in ne več o tematskih sklopih. V praktičnem delu predstavljamo tudi, kako je potekal naravoslovni dan, na temo voda, v 3. a razredu na Osnovni šoli Sveti Jurij. Predstavljamo delo na posamezni postaji in pojasnimo, kako je šlo delo od rok učencem. Potek naravoslovnega dne dokumentiramo z raznimi fotografijami. Na koncu predlagamo učiteljem, kako naj sami organizirajo naravoslovne dneve in tudi ostale dneve dejavnosti, da bodo učenci motivirani za delo in bodo pridobili veliko novih izkušenj.
Ključne besede: naravoslovni dan, učbeniška gradiva, predmet spoznavanje okolja, priprava za naravoslovni dan, voda, delo po postajah.
Objavljeno: 11.02.2010; Ogledov: 4014; Prenosov: 594 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

6.
IZKUSTVENO UČENJE (NARAVOSLOVNI POSKUSI) PREDŠOLSKIH OTROK OB MORSKI OBALI
Martina Štampar, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je opredeliti izkustveno učenje in vlogo naravoslovnega poskusa v predšolskem obdobju ter predstaviti možnosti in praktične primere izvajanja dejavnosti v naravnem okolju — ob morju. Temelji naloge so bili usmerjeni v pridobivanje otrokovih novih izkušenj in znanj oziroma v preverjanje prvotnih zamisli otrok in postavitve naravoslovnega poskusa kot temelja, ki pomaga otroku lastno zamisel potrditi in nadgraditi ali jo spremeniti in razumeti. Tako je bila otrokom dana možnost, da pred oziroma ob izvajanju naravoslovnih poskusov oblikujejo lastna vprašanja, zamisli in ideje ter s tem iščejo nove možnosti, razmišljajo in se ukvarjajo z rešitvijo problema. Ob končanih dejavnostih nas je zanimal tudi prenos pridobljenega znanja in izkušenj na vrstnike ter ostale udeležene otroke na letovanju. Podatki so pridobljeni z opazovanjem 16 otrok, starih od 5 do 6 let. Rezultati so predstavljeni tabelarično.
Ključne besede: Ključne besede: izkustveno učenje, naravoslovni poskus, igra, naravoslovje, naravoslovne kompetence, vprašanja.
Objavljeno: 07.04.2010; Ogledov: 4817; Prenosov: 683
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

7.
NARAVOSLOVNI KROŽEK V VRTCU PRI OSNOVNI ŠOLI SVETI TOMAŽ
Valerija Gregorin, 2010, diplomsko delo

Opis: Teoretični del predstavlja naravoslovje, njegov pomen za človeka na splošno in posebej za otroka v predšolskem obdobju. Opisana je Piagetovo teorija s fazami kognitivnega razvoja, s poudarkom na predoperacionalnem obdobju. Podrobneje je predstavljen konstruktivistični didaktični model učenja, aktivno učenje otrok in reševanje problemov. Opisano in podrobneje je predstavljeno delovanje naravoslovnega krožka v vrtcu pri OŠ Sveti Tomaž, katerega mentorica je že deset let Milena Petek. V empiričnem delu je preko študije primera predstavljena konkretna dejavnost naravoslovnega krožka po konstruktivističnem modelu z otrokovo aktivno vlogo v vrtcu pri OŠ Sveti Tomaž. Preko anketiranja je bilo ugotovljeno, da je za starše zgodnje uvajanje naravoslovja v vrtec pomembno, saj vpliva na celosten razvoj otroka in na nadaljnje izobraževanje otrok. Strokovne delavke vrtca poznajo konstruktivistični didaktični model učenja in ga delno uporabljajo v vsakdanji praksi, obstaja pa tudi vrsta problemov, ki se ob načrtovanju in izvedbi tega modela porajajo v praksi.
Ključne besede: Začetno naravoslovje, konstruktivizem, eksperimentiranje, naravoslovni krožek, aktivno učenje, reševanje problemov.
Objavljeno: 19.11.2010; Ogledov: 3072; Prenosov: 494
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

8.
Učna pot po Mariborskem otoku
Simona Štrucl, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem izdelala predlog učne poti po Mariborskem otoku na Reki Dravi. Predhodno sem si ogledala teren, kjer sem določila primerne delovno opazovalne postaje, ovrednotila aktivnosti, ki jih je možno izvesti na Otoku in ocenila varnostni vidik obiska. Z učnimi temami gozd in celinske vode, iz učnega načrta naravoslovje 7. razred in osnove ekologije in življenjska pestrost , iz učnega načrta biologija 8. razred, sem predstavila primer izvedbenega načrta za obisk učne poti v okviru naravoslovnega dne na Mariborskem otoku, za ciljno skupino 7. in 8. razred osnovne šole. V učnem načrtu je poudarjeno, da se naj teoretične osnove prepletajo z metodami neposrednega opazovanja, raziskovanja in eksperimentalnega dela, kar sem upoštevala v pripravi naravoslovnega dne. Za posamezno opazovalno delovno postajo sem izdelala naravoslovne aktivnosti v obliki delovno opazovalnih listov, s katerimi sem si prizadevala, da so vsi učenci aktivni pri delu na terenu in spoznajo naravo od blizu.
Ključne besede: Mariborski otok, učne poti, učni načrt, terensko delo, naravoslovni dan
Objavljeno: 23.12.2010; Ogledov: 1679; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

9.
RAZISKUJEMO, KO SE IGRAMO
Nina Čakš, 2011, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela z naslovom Raziskujemo, ko se igramo je predstavljeno naravoslovje kot bogat vir pridobivanja izkušenj v predšolskem obdobju. Na osnovi Kurikuluma za vrtce je izpostavljeno posebno področje dejavnosti: narava. Predstavljeni so naravoslovni pojmi in postopki, ki se razvijajo med seznanjanjem z naravoslovnimi vsebinami, in opredeljena je vzgojiteljeva vloga v procesu zgodnjega učenja naravoslovja. Temelj tega diplomskega dela je učenje z raziskovanjem, zato je le-to podrobno razčlenjeno. Empirični del predstavlja raziskavo, s katero smo želeli dokazati, da je lahko raziskovalno učenje za otroka prijeten in zanimiv način pridobivanja informacij. S skupino 5 do 6 let starih otrok smo v sklopu raziskovalnih problemov izvajali raziskovalne naloge s kovinami in spoznavali lastnosti kovin. Ugotovili smo, da so z lastno aktivnostjo in medsebojnim sodelovanjem pri reševanju problemov prišli do veliko novih izkušenj in spoznanj. Rezultati sedemdnevnih raziskovalnih dejavnosti so podani v obliki vsebinske analize.
Ključne besede: učenje z raziskovanjem, začetno naravoslovje, naravoslovni pojmi in postopki, raziskovalni problem, raziskovalna naloga, reševanje problemov, kovine.
Objavljeno: 19.05.2011; Ogledov: 2126; Prenosov: 505
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

10.
NARAVOSLOVNI DAN RIBNIK V 3. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Andreja Švajger, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen naravoslovni dan na temo ribnik, ki je načrtovan in izpeljan v 3. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu diplomske naloge se govori o zgodnjem naravoslovju, posebna pozornost pa je namenjena izkustvenemu učenju. Opredeljeni so dnevi dejavnosti s poudarkom na naravoslovnih dnevih. Opisani so cilji, vsebine ter načrtovanje in organizacija naravoslovnih dni v prvem triletju osnovne šole. Predstavljena so tudi teoretična spoznanja o ribniku, podrobneje ribnik Reš. V praktičnem delu je opravljen pregled učnih načrtov in učbeniških gradiv za predmet spoznavanja okolja v 3. razredu z vidika naravoslovnih dni in vode. Po pregledu učbeniških kompletov so navedene učne vsebine, ki vključujejo naravoslovne dejavnosti, ki jih je mogoče izpeljati v okviru naravoslovnega dne. Predstavljeni so tudi priprava, izvedba in vrednotenje naravoslovnega dne na Osnovni šoli Radlje ob Dravi. Potek naravoslovnega dne je dokumentiran s fotografijami.
Ključne besede: Zgodnje naravoslovje, izkustveno učenje, ribnik, učbeniška gradiva, naravoslovni dan.
Objavljeno: 04.10.2011; Ogledov: 1990; Prenosov: 238
.pdf Celotno besedilo (3,74 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici