| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 31
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga Slovenske vojske pri obvladovanju poplav avgusta 2023 : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Nuša Stavanja, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na vlogo Slovenske vojske pri zaščiti, reševanju in nudenju pomoči ob naravnih nesrečah, pri čemer podrobno obravnava primer poplav, ki so Republiko Slovenijo prizadele avgusta leta 2023. S pojavom sodobnih groženj se mora modernizirati tudi odziv nanje. V luči naraščajočih sodobnih groženj, kot so ekstremne vremenske razmere, se je pokazala potreba po prilagajanju in modernizaciji odzivnih mehanizmov, vključno z vlogo oboroženih sil. V Republiki Sloveniji se je vloga Slovenske vojske v zadnjem obdobju občutno spremenila, kar se odraža v njenem vse večjem vključevanju v sistem varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Zakon o obrambi opredeljuje naloge Slovenske vojske in ena izmed njih je pomoč ob naravnih in drugih nesrečah. Omenjeno pomoč podrobneje ureja Načrt delovanja Slovenske vojske pri zaščiti, reševanju in pomoči ob naravnih in drugih nesrečah. Po preteklih primerih vključevanj Slovenske vojske v reševanje ob naravnih nesrečah se opazi, da se Slovenska vojska hitro odziva in vedno pomaga, kadar je treba. Ob poplavah so vedno delovali organizirano in sledili svojim načrtom. Pri avgustovskih poplavah so imeli pripadniki več izzivov. Ti so segali od neprevoznosti cestišč zaradi plazov in podrtih mostov, pa do težav pri nadzoru nad tujimi obrambnimi silami, ki so pomagale v sklopu mednarodne pomoči. Rezultati anketnega vprašalnika razkrivajo, da prebivalci Slovenije na splošno zaupajo Slovenski vojski in od nje ne pričakujejo bistveno večjih prispevkov, kot jih lahko nudi. Menijo, da bi vojska morala imeti pomembno podporno vlogo pri reševanju naravnih in drugih nesreč ter da je njena glavna prioriteta obramba države pred zunanjimi grožnjami.
Ključne besede: Slovenska vojska, naravne in druge nesreče, poplave, zaščita, reševanje, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 09.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

2.
Interna navodila po zakonu o javnih naročilih in izjeme : diplomsko delo
Tjaša Krunić, 2024, diplomsko delo

Opis: Pod javna naročila opredeljujemo vsa naročila, ki jih izvajajo državni organi, organi samoupravnih lokalnih skupnosti, javni zavodi, javna podjetja. Javno naročilo je vsakršno naročilo blaga, storitev ali gradnje, ki ga ustanova izvede in ki so nujno potrebna za njihovo delovanje. Seveda, ob upoštevanju Zakona o javnih naročilih (ZJN – 3), je ključno slediti osrednjim načelom, ki zavezujejo naročnike, kot so gospodarnost, učinkovitost, transparentnost, enakopravnost in sorazmernost. Obstaja tudi možnost prilagoditve svojih pravilnikov znotraj Zakona o javnih naročilih, ki zaostruje pogoje naročanja v določeni ustanovi. Pravilnik se pripravi na podlagi ZJN – 3, vendar dodatno specificira pogoje za naročnika. Vse se spremeni, v kolikor pride do naravne ali druge nesreče. V teh primerih za naročilo blaga, storitve ali gradnje naročnik ne more postopati po ZJN – 3 zaradi nujnosti, življenjsko in premoženjsko ogrožajočih posledic, do katerih bi lahko naravna ali druga nesreča privedla. V teh primerih se izvede naročilo blaga, storitve ali gradnje pri dobavitelju, kjer je glavni pogoj čim prejšnja zagotovitev blaga ali izvedba storitve. Naročilo mora biti izvedeno čim prej, da se lahko zagotovijo osnovni pogoji za življenje ter prepreči nadaljnja nevarnost. V diplomskem delu bomo predstavili javna naročila ter njihov pomen v javnem sektorju, se osredotočili na prednosti in slabosti pri javnih naročilih po izjemi. Predstavili veljavno zakonodajo za izvedbo teh javnih naročil ter analizirali primere javnih naročil oziroma naročil blaga in storitev v primeru naravnih ali drugih nesreč v Mestni občini Maribor. V samem diplomskem delu bomo na podlagi primerov naravnih ali drugih nesreč v Mestni občini Maribor raziskali, kakšna je bila poraba sredstev, kateri so bili ponudniki ter kakšna je bila pravna podlaga za izvedbo storitev oziroma dobavo blaga. Prav tako bomo raziskali, katere obrazce je potrebno izpolniti, iz katerega proračunskega vira se črpajo sredstva in na podlagi česa jih občina pridobi.
Ključne besede: javna naročila, ZJN – 3, izjeme, javni sektor, blago, storitve, gradnja, naravne in druge nesreče
Objavljeno v DKUM: 04.07.2024; Ogledov: 131; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

3.
Prikaz naravnih nesreč za slepe in slabovidne : magistrsko delo
Petra Toplak, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu Prikaz naravnih nesreč za slepe in slabovidne so v teoretičnem delu opredeljeni slabovidnost in slepota, okvare vida, prilagoditve vzgojno-izobraževalnega procesa za slabovidne ter slepe učence, tipna slikanica, izkustveno učenje, igre slepih in slabovidnih otrok, predstavljene so tudi naravne nesreče. V praktičnem delu magistrskega dela je opisan in prikazan postopek izdelave tipne slikanice ter tipnega spomina in evalvacija obeh izdelkov. V sklepnem delu je predstavljen pregled zastavljenih ciljev, podani so predlogi za nadgradnjo obeh izdelkov.
Ključne besede: Posebne potrebe, slepota, slabovidnost, naravne nesreče
Objavljeno v DKUM: 21.06.2023; Ogledov: 589; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (6,39 MB)

4.
Računovodske in davčne posledice naravnih nesreč
Nika Janša, 2021, magistrsko delo

Opis: Živimo v času, ko so zaradi klimatskih in drugih sprememb naravne nesreče vse bolj pogoste. Podnebni scenariji kažejo, da bodo v Sloveniji zaradi globalnih podnebnih sprememb prihodnja desetletja toplejša, vse več bo poplav in skrajnih vremenskih pojavov, na kar se moramo pripraviti. Lahko rečemo, da je Slovenija globalno slabo pripravljena na podnebne spremembe, okolijski ukrepi pa bodo še naprej pomanjkljivi oziroma celo okolju škodljivi. Hkrati pa se bodo posledice naravnih nesreč kazale v obliki nastale škode v gospodarstvu, kmetijstvu in drugod. Naravne nesreče povzročijo škodo v Sloveniji skoraj vsako leto. Posledice naravnih nesreč je treba odpraviti v najkrajšem možnem času in tako preprečiti nastanek dodatne škode. V gospodarstvu je ključnega pomena kakovostna obnova, ki je sicer nekoliko dražja, vendar učinkovitejša. Pravni sistem v Sloveniji omogoča učinkovito pomoč gospodarstvu v primeru naravne nesreče. Sredstva v prvem interventnem ukrepu se dodelijo v prvih mesecih po nastanku nesreče. Drugi interventni ukrep sredstva dodeli na podlagi Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč, vendar je postopek nekoliko daljši, saj sredstva niso takoj na voljo. Kljub nastali škodi in z njo povezanimi odhodki, je lahko poslovni izid iz poslovanja pozitiven, saj lahko posamezniki ter podjetja nastalo škodo zavarujejo, prav tako pa jim na pomoč priskoči država. Poplave, žled in neurja s točo so višje sile, ki v nekaterih primerih dovoljujejo posebno davčno obravnavo. Hkrati pa so naravne nesreče eno izmed meril za odobritev odpisa, delnega odpisa, odloga ali obročnega plačila davka. Ker želimo raziskati naravne nesreče in njihov vpliv na okolje v skupini Impol 2000, d. d., bomo v podjetju skušali dobiti informacije o skrbi za okolje in o načrtih za prihodnost glede zmanjšanja negativnih vplivov na okolje. Zanimalo nas bo predvsem, kako obravnavajo naravne nesreče v podjetju in kako poteka odprava posledic naravnih nesreč.
Ključne besede: naravne nesreče, škoda, računovodske posledice, davčne posledice, tveganje
Objavljeno v DKUM: 02.09.2021; Ogledov: 1084; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

5.
Varstvo pred požari v naravnem okolju slovenske Obalne regije : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Matej Sosič, 2021, diplomsko delo

Opis: Naravne in druge nesreče so dogodki, ki jih povzročijo nenadzorovane naravne ali druge sile. Tovrstni dogodki ogrožajo ljudi in živali ter povzročajo škodo na kulturni dediščini, premoženju in okolju. Za namen nadzorovanja in obvladovanja nesreč so v sistemu varovanja pred naravnimi in drugimi nesrečami vzpostavljeni posebni ukrepi, sile in sredstva. V Republiki Sloveniji je za namen zagotavljanja varnosti prebivalstva vzpostavljen sistem varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Sistem določa, katere so preventivne, zaščitne in reševalne ter sanacijske in druge dejavnosti, ki kot celota pripomorejo k zagotavljanju varnosti prebivalstva. Slovenska Obalna regija se sooča z raznimi vrstami naravnih in drugih nesreč. Požari v naravnem okolju predstavljajo na tem območju veliko nevarnost zaradi ugodnih pogojev za nastanek. Ker je požare v naravnem okolju nemogoče napovedati, je sistem še toliko bolj odvisen od pripravljenosti sil za zaščito, reševanje in pomoč, ki imajo glavno vlogo pri zagotavljanju zaščite, reševanja in pomoči ob naravni ali drugi nesreči. Za uspešno izvajanje nalog zaščite, reševanja in pomoči je na območju Obalne regije potrebno sodelovanje več pristojnih organov in služb. Sodelovanje je tako medorganizacijsko kot tudi medobčinsko. Požarna preventiva je ravno tako pomembna kot kurativa, zato se na območju Obalne regije izvajajo razni prostorski, gradbeni, tehnični in drugi ukrepi, ki pripomorejo k varovanju naravnega okolja pred požari.
Ključne besede: diplomske naloge, Obalna regija, naravne in druge nesreče, sistem varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, požari v naravnem okolju
Objavljeno v DKUM: 01.09.2021; Ogledov: 1073; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

6.
Vloga pomožnih policistov ob naravnih in drugih nesrečah : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Mateja Krajnc, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje, kdo so pomožni policisti v Republiki Sloveniji, kako poteka delo pomožnih policistov, za katere primere so vpoklicani. Kdaj ob naravnih in drugih nesrečah so največkrat vpoklicani, kako poteka njihovo usposabljanje ter katere so dejanske naloge, ki jih izvajajo na samem kraju nesreče. Zanimalo nas je tudi kakšne so njihove pravice in obveznosti in kakšni so pogoji za delo pomožnega policista ter kako poteka sodelovanje z drugimi službami ko dejansko privede do nesreče, na katero so vpoklicane vse intervencijske službe. Namen je bil pojasniti kakšno vlogo in pomen imajo pomožni policisti ob naravnih in drugih nesrečah ter ugotoviti kako pogosto je ta oblika sodelovanja v Slovenji sploh poznana. Zanimalo nas je tudi kako se delo pomožnih policistov razlikuje od redno zaposlenih policistov. Pomožni policisti pogosto pomagajo ob naravnih in drugih nesrečah, kjer dobijo posebno vlogo kadar je treba nadomestiti redno zaposlene policiste, ki jih v tovrstnih nesrečah primanjkuje. V vseh nesrečah imajo enaka pooblastila kot aktivni policisti, razlika se kaže le v tem, da so na intervencijo vpoklicani le občasno, se pravi ob izrednih primerih, ko jih policija zares potrebuje. Po pogovoru z dolgoletnim pomožnim policistom smo ugotovili, da je njihovo delo še kako koristno, saj so na intervencijo vpoklicani kar dvakrat mesečno. Največkrat za naravne nesreče kot so večji požari in poplave, druge nesreče pa predvsem migracijska kriza za katero so pomožni policisti vpoklicani največkrat, sledijo pa jim še nesreče kot so prometne in železniške za takšne primere so vpoklicani manjkrat le ob večjih izrednih izjemah.
Ključne besede: diplomske naloge, policisti, naravne nesreče, druge nesreče, policija, sodelovanje
Objavljeno v DKUM: 16.10.2019; Ogledov: 1214; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

7.
Sistem varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Kidričevo : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Barbara Beranič, 2018, diplomsko delo

Opis: Narava in človek s svojimi dejavnostmi povzročata naravne in druge nesreče. Večje naravne in druge nesreče so tiste, ki lahko ogrozijo ali prizadenejo zdravje ali življenje ljudi, povzročijo večjo premoženjsko škodo ali povzročijo škodo v naravi oziroma okolju. Med naravne nesreče, ki najbolj ogrožajo Občino Kidričevo, uvrščamo potres, poplave, požare, neurja s točo, temperaturne ekstreme in sušo. Med druge nesreče, ki prav tako ogrožajo Občino Kidričevo, pa uvrščamo promet na avtocesti ter železniški promet, ki potekata skozi Občino Kidričevo, saj se največ nesreč zgodi prav na avtocesti, veliko manj nesreč je povezanih z železniškim prometom, a kljub temu obstaja nevarnost železniških nesreč. Sprva so se ljudje spopadali samo z naravnimi nesrečami, na katere sami niso imeli vpliva, z vse večjim tehnološkim napredkom pa so sami izzivali mnoge vse večje in pogostejše naravne ter druge nesreče. Vendar so se ljudje pri vsem tem naučili tudi preprečiti oziroma omiliti posledice nesreč. Sile za zaščito, reševanje in pomoč delujejo tako na državni kot na regijski ravni.
Ključne besede: naravne nesreče, varstvo pred nesrečami, ogroženost, zaščita, reševanje, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 11.07.2018; Ogledov: 1666; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (901,16 KB)

8.
Vpliv podnebnih sprememb na naravne nesreče na območju Slovenije
Karmen Hozjan, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: Članek obravnava vpliv podnebnih sprememb na naravne nesreče po statističnih regijah v Sloveniji. Predstavili smo rezultate statističnega pregleda in izračunanih trendov, povprečnih temperatur, padavin in vodne bilance, v obdobju zadnjih tridesetih let v Sloveniji, za izbrane meteorološke postaje. V drugem delu smo statistično analizirali posamezne naravne nesreče in kartografske prikaze ocenjene škode, ki so jo povzročale naravne nesreče po statističnih regijah v Sloveniji, v obdobju 2000‒2013.
Ključne besede: Slovenija, podnebje, klimatske spremembe, naravne nesreče, elementarne nesreče
Objavljeno v DKUM: 16.04.2018; Ogledov: 1756; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Kritična energetska infrastruktura v Sloveniji : študija primera obvladovanja žlednih situacij v Elektru Ljubljana, d. d.
Meri Verdinek, 2018, diplomsko delo

Opis: Življenja si danes brez električne energije ni več moč predstavljati. Od električne energije je odvisno delovanje države, gospodarstva ter vpliva na kvaliteto življenja vsakega posameznika. Električna energija spada pod kritično energetsko infrastrukturo, kar pomeni, da lahko grožnje, ki ji pretijo, pravzaprav ogrožajo življenje ter tudi premoženje ljudi. Ena od groženj kritični elektroenergetski infrastrukturi so tudi naravne nesreče in vremenske ujme. V tovrstnih krizah je lahko elektroenergetska infrastruktura bolj ali manj ogrožena in/ali poškodovana, njene okvare pa posledično ogrožajo življenje ljudi ter živali, ogrožajo premoženje, kulturno dediščino ter nazadnje tudi okolje. Ena izmed naravnih nesreč, ki poleg viharjev ter mokrega in težkega snega ogroža elektroenergetsko infrastrukturo, je žled. Leta 2014 je Slovenijo prizadel katastrofalen žled. Poškodoval je precejšen del elektroenergetske infrastrukture po celotni Sloveniji, diplomsko delo pa se osredotoča na elektroenergetsko infrastrukturo podjetja Elektro Ljubljana, d.d. Diplomsko delo se na primeru tega žledoloma osredotoča na ocenjevanje ogroženosti kritične elektroenergetske infrastrukture in načrtovanje zaščite, reševanja in pomoči ter kakšno je vodenje v času krize v podjetju. Skozi intervjuje z zaposlenimi v podjetju Elektro Ljubljana, d.d. je podana podrobnejša percepcija nesreče in njenih posledic. V diplomskem delu se je ugotovilo, da je v slovensko zakonodajo možno implementirati spremembe, ki bi pozitivno vplivale na kritično elektroenergetsko infrastrukturo in sicer kabliranje električnih vodov brez pridobitve gradbenega dovoljenja, kar poleg preventivnega investiranja podpre tudi trajnost gradnje, saj je v primeru kabliranja življenjska doba električnega voda dvakrat daljša kot življenjska doba nadzemnega voda. Prav tako bi lahko v zakone implementirali omiljene postopke gradnje in tako ponovno podprli preventivno investiranje podjetij že v nekriznem času. Preventivno investiranje, kot je bilo v diplomskem delu ugotovljeno, je možno izvajati s kabliranjem električnih vodov, s preventivno menjavo (pre)starih drogov ter tudi z uvedbo pomočnika dežurnega delavca podjetja izven delovnih ur podjetja.
Ključne besede: kritična infrastruktura, krizno upravljanje, električna energija, naravne nesreče, žled, tveganja, študija primera, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 26.03.2018; Ogledov: 2784; Prenosov: 366
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

10.
Krizno upravljanje v primeru rušilnega potresa v Mestni občini Ljubljana : magistrsko delo
Katarina Lindič, 2017, magistrsko delo

Opis: V preteklosti so večje naravne nesreče za seboj pustile ogromna razdejanja. Nekatere naravne nesreče se lahko pravočasno predvidi in s hitrim ukrepanjem prepeči hujše posledice. Obstajajo pa tudi naravne nesreče, ki jih je težje oz. nemogoče napovedati in človeštvu predstavljajo veliko presenečenje. Takšna naravna nesreča je tudi rušilni potres, kjer je moč pričakovati veliko stopnjo panike, prestrašenosti in zmede med ljudmi. Na območju Slovenije so potresi že v preteklosti večkrat povzročili hude posledice. Ljubljansko območje s potresno ranljivimi stavbami, visoko koncentracijo prebivalstva in številnimi dnevnimi migracijami upravičeno velja za potresno najbolj ogroženo območje v Sloveniji. Sistem zaščite, reševanja in pomoči v Sloveniji ureja Zakon o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami in je organiziran na državni, regijski in občinski ravni. Državni načrt zaščite in reševanja ob potresu sprejme Vlada RS in se aktivira ob nastanku rušilnega potresa v kateremkoli delu Republike Slovenije. Omenjeni načrt predstavlja osnovo načrtom zaščite in reševanja ob potresu na občinski ravni. V okviru raziskovanja so bili pregledani dokumenti Mestne občine Ljubljana s področja zaščite, reševanja in pomoči. Kot glavne akterje pri izvajanju zaščite, reševanja in pomoči Načrt Mestne občine Ljubljana za zaščito in reševanje ob potresu določa gasilske in reševalne službe, pripadnike Civilne zaščite, posamezne gospodarske družbe, zavode in druge organizacije ter posameznike z izvajanjem osebne in vzajemne zaščite. Po pridobljenih podatkih z raziskovalnega projekta POTROG lahko na območju Mestne občine Ljubljana v primeru rušilnega potresa pričakujemo večje število poškodovanih prebivalcev ter stavb in poškodovane infrastrukture. Omenjene službe zaščite in reševanja bodo, neposredno po potresu, zaradi uničene infrastrukture, porušenih ali delno porušenih hiš ter uničenih cestišč tako imele izjemno zahtevno in oteženo delo.
Ključne besede: krizno upravljanje, naravne nesreče, potresi, zaščita in reševaje, Ljubljana, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 08.11.2017; Ogledov: 3292; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici