| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Trdnostni preračun gredi elektromotorja : diplomsko delo
Luka Šobak, 2024, diplomsko delo

Opis: Razvoj sodobnih elektromotorjev s poudarkom na učinkovitosti in ekonomičnosti privede do novih tehničnih rešitev, ki jih je potrebno podrobno analizirati. Gred elektromotorja je ena izmed ključnih komponent rotorskega sestava, katere osnovna naloga je prenos vrtilnega momenta iz motorja na menjalnik. Glavni cilj diplomskega dela je bil preveriti deformacijsko in napetostno stanje gredi ter določiti, ali je obravnavana gred ustrezno dimenzionirana. Izvedena je bila nelinearna statična simulacija, katere rezultati kažejo, da so največje napetosti pod mejo tečenja gradiva. Zaradi dinamične narave obremenitev je pomembno upoštevati utrujanje materiala in zagotoviti, da so napetosti pod trajno dinamično trdnostjo gradiva. Izbrane točke v najbolj obremenjenih delih gredi so bile vrednotene po napetostni metodi s pomočjo Haighovega diagrama. Izračunani varnostni faktorji izbranih točk so večji od dopustnega varnostnega faktorja. Iz tega sklepamo, da je obravnavana gred ustrezno dimenzionirana in bo v svoji življenjski dobi zdržala neomejeno število ciklov.
Ključne besede: gred elektromotorja, metoda končnih elementov, numerična analiza, napetostna metoda, Haighov diagram
Objavljeno v DKUM: 07.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 0

2.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi : magistrsko delo
Ivan Dominik Horvat, 2021, magistrsko delo

Opis: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Ključne besede: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Objavljeno v DKUM: 09.03.2021; Ogledov: 1227; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (4,32 MB)

3.
Določevanje dobe trajanja sintranih zobnikov z napetostno metodo
Sašo Dervarič, 2013, diplomsko delo

Opis: Nosilnost valjastih zobniških dvojic z zunanjim in notranjim evolventnim ozobjem se računa po standardu SIST ISO 6336. Ta standard ne zajema smernic in materialnih parametrov za izračun nosilnosti valjastih zobniških dvojic z zunanjim in notranjim evolventnim ozobjem iz sintranega materiala. V pričujočem diplomskem delu sem predstavil model za določitev upogibne trdnosti sintranih zobnikov, ki temelji na napetostni metodi. Za izračun dobe trajanja sintranih zobnikov po napetostni metodi je bilo potrebno s preizkusi določiti utrujenostne parametre sintranega materiala in po metodi končnih elementov izračunati primerjalne napetosti v zobniku. Rezultat izračuna dobe trajanja sem prikazal v grafu, ki prikazuje odvisnost momenta in dobe trajanja.
Ključne besede: sintrani zobniki, napetostna metoda, upogibna trdnost v korenu zoba, numerična analiza
Objavljeno v DKUM: 25.10.2013; Ogledov: 2175; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

4.
KONSTRUKCIJSKA IN TEHNOLOŠKA PREUREDITEV SKLADIŠČENJA ALUMINIJASTIH KOLUTOV
Iztok Stopeinig, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo opisuje potek razvoja nove konstrukcije namenjene skladiščenju aluminijastih kolutov. Razvoj regalov zajema ustrezno skladiščno opremo, iskanje optimalne postavitve regalov, preračun nosilnosti, izbor materialov, dimenzioniranje in končno postavitev. Diplomsko delo obsega teorije sistemov interne logistike, teorije analiz po metodi končnih elementov ter uveljavitev teh teorij v praksi. Na podlagi rezultatov so predstavljeni predlogi o obliki in izgledu regalov ter njihova postavitev. Regali so namenjeni podjetju Impol, d.o.o., za katerega je projekt izvedel Metalprim, d.o.o.
Ključne besede: optimizacija, interna logistika, statični preračun, napetostna analiza, aluminij, skladiščenje
Objavljeno v DKUM: 01.10.2010; Ogledov: 2527; Prenosov: 309
.pdf Celotno besedilo (3,21 MB)

5.
6.
7.
Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici