| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 126
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Problematika piramidnih sistemov in mrežnega marketinga z vidika prava varstva potrošnikov
Urban Kralj, 2020, magistrsko delo

Opis: Problematika piramidnih sistemov in mrežnega marketinga je še zmeraj aktualna, kar se kaže v številnih odmevnih zadevah, ki pretresajo svetovni ter evropski trg v zadnjem desetletju. Kljub sprejemu zakonodaje na področju varstva potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami na ozemlju Evropske unije in kljub dejstvu, da so piramidni sistemi del tako imenovane črne liste praks, ki so v vseh okoliščinah prepovedane, sam zakonodajni okvir ne daje jasne definicije le-teh in posledično v praksi povzroča deljena mnenja, ali gre v posameznih zadevah za sporno obliko mrežnega marketinga ali ne. Sodišče Evropske unije je v dveh pomembnih zadevah, 4finance in Lucky 4 All razložilo in dopolnilo definicijo piramidnih sistemov, ni pa se opredelilo glede vprašanja, ali udeleženci piramidnih sistemov, ki aktivno prodajajo izdelke, štejejo za potrošnike in posledično uživajo pravno varstvo. Trenutno pravna teorija zastopa stališče, da je pomemben trenutek pristopa v piramidni sistem. Tudi če praksa ne ustreza definiciji iz t.i. črne liste, pa to še ne pomeni, da je dopustna. Direktiva o nepoštenih poslovnih praksah vsebuje še abstraktnejše določbe generalne klavzule in določbe o zavajajočih in agresivnih poslovnih praksah, ki tako širijo obseg prepovedi. Ob nepoštenih poslovnih praksah se pojavi tudi vprašanje pravnih posledic in morebitne neveljavnosti takšnega posla. Direktiva o nepoštenih poslovnih praksah področja ne ureja in to prepušča splošnim pravilom obligacijskega prava, po katerih sta, ob izpolnjenih ustreznih predpostavkah, možni tako izpodbojnost posla kot tudi odškodninska odgovornost. Kljub temu pa Direktiva 2019/2161 o spremembi Direktive Sveta 93/13/EGS in direktiv 98/6/ES, 2005/29/ES ter 2011/83/EU Evropskega parlamenta in Sveta zaradi boljšega izvrševanja in posodobitve pravil Unije o varstvu potrošnikov na področje varstva potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami uvaja določbe o individualnem pravnem varstvu.
Ključne besede: piramidni sistemi, mrežni marketing, varstvo potrošnikov, nepoštene poslovne prakse, civilnopravne posledice, napake volje, veljavnost pravnega posla, kolektivne tožbe.
Objavljeno: 13.01.2021; Ogledov: 158; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (409,51 KB)

2.
Varnost pri dajanju zdravil v socialno varstvenem zavodu
Natalija Berlič, 2020, diplomsko delo

Opis: Uvod: Poznavanje vzrokov za napake pri dajanju zdravil in ovir za nesporočanje prispeva k varnejši in kakovostnejši zdravstveni obravnavi, zato smo v zaključnem delu želeli raziskati napake pri dajanju zdravil v enem od socialno varstvenih zavodov. Metode: Uporabili smo kvantitativno metodologijo in deskriptivno metodo dela. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika na priložnostnem vzorcu 80 zaposlenih v zdravstveni negi v enem od socialno varstvenih zavodov v severovzhodnem delu Slovenije ter jih analizirali s pomočjo deskriptivne statistike. Rezultati: Anketiranci so med glavne vzroke za napake pri dajanju zdravil navedli neustrezno kadrovsko zasedbo (M = 3,91; SD = 1,50), motnje s strani stanovalcev (M = 3,86; SD = 1,59) in prekinitve zaradi drugega dela (M = 3,80; SD = 1,54). 97,5 % anketirancev je ocenila, da pozna protokol za prijavo napake, vendar se vse napake ne sporočajo zaradi osredotočanja na posameznika namesto na iskanje vzrokov v sistemu (M = 3,01; SD = 1,60), negativnega odziva stanovalcev in svojcev na napako (M = 2,85; SD = 1,39) ter strahu pred posledicami sporočanja (M = 2,78; SD = 1,43). 72,5 % anketirancev je ocenilo, da se sporoči več kot 60 % vseh napak na oddelku. Razprava in sklep: Z identifikacijo individualnih in sistemskih vzrokov za napake in ovir za sporočanje lahko v naslednjem koraku iščemo rešitve in izboljšujemo sistem dela. Z vzpostavitvijo neobtožujočega okolja lahko izboljšamo sporočanje napak.
Ključne besede: aplikacija zdravil, napake, vzroki za napake, medicinska sestra, socialno varstveni zavod
Objavljeno: 02.09.2020; Ogledov: 128; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (504,03 KB)

3.
Verjetnost v osnovni in srednji šoli
Nina Gracej, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena obravnava verjetnosti v osnovnih, srednje poklicnih in strokovnih šolah ter gimnazijah. Magistrsko delo je razdeljeno na tri dele. V prvem delu so predstavljeni osnovni pojmi in defnicije, ki se obravnavajo v osnovnih, srednje poklicnih in strokovnih šolah ter gimnazijah. V drugem delu so predstavljene vsebine, ki zajemajo področja verjetnosti in so zapisana v učnem načrtu za osnovne, srednje poklicne in strokovne šole ter gimnazije. V tretjem delu magistrskega dela smo pregledali večino osnovnošolskih, srednješolskih in gimnazijskih učbenikov in opisali, katere vsebine iz področja verjetnosti obravnavajo. Pri- kazali smo tudi morebitne nejasnosti in napake, ki se pojavijo v pregledanih učbenikih. Ob koncu smo spoznali, da so v učbenikih uporabljeni različni pristopi pri defniranju poj- mov. Opazili smo, da se največja razlika pojavi med osnovnošolskimi in gimnazijskimi učbeniki.
Ključne besede: verjetnost, osnovna šola, srednja šola, gimnazija, učni načrt, učbeniki, napake, nejasnosti
Objavljeno: 30.07.2020; Ogledov: 235; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (512,30 KB)

4.
Časopisno poročanje o otroški srčni kirurgiji - zlata kriminalistična vprašanja kot analitični okvir
Tinkara Bulovec, Danijela Frangež, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen prispevka: Namen prispevka je predstaviti način novinarskega poročanja o otroški srčni kirurgiji ter ugotoviti, ali lahko z analiziranimi časopisnimi članki odgovorimo na zlata kriminalistična vprašanja. Metode: Prispevek temelji na kvalitativni in kvantitativni analizi časopisnih člankov otroške srčne kirurgije, ki so bili v obdobju 2012–2016 objavljeni v Dnevniku, Delu, Večeru, Financah in Slovenskih novicah. Zlata kriminalistična vprašanja smo uporabili kot metodo za prepoznavanje nekaterih kriminalističnih vidikov v časopisnih člankih o otroški srčni kirurgiji. Ugotovitve: Prispevek predstavlja poskus uporabe zlatih kriminalističnih vprašanj kot metodo za prepoznavanje nekaterih kriminalističnih vidikov v časopisnih člankih o otroški srčni kirurgiji v Sloveniji. Ugotovili smo, da z analiziranimi časopisnimi članki lahko odgovorimo na vsa zlata kriminalistična vprašanja, razen na vprašanje »s čim«, kar lahko pojasnimo s tem, da zaradi narave očitanih kaznivih dejanj (malomarno zdravljenje, zdravniške napake, korupcija) sredstva storitve niso v ospredju. Kljub temu je metoda po našem mnenju uporabna le delno in z zadržkom. Z njo ne moremo pridobiti podrobnejših informacij o preiskovanju in dokazovanju domnevnih kaznivih dejanj. Prav tako je pri uporabi odgovorov na zlata kriminalistična vprašanja potrebna previdnost, saj z njimi pridobimo vpogled v vsebino novic, ki jih mediji objavljajo, ne pa tudi verodostojnih odgovorov na posamezno vprašanje. Časopisni članki so namreč pogosto napisani senzacionalistično in temeljijo na nepreverjenih dejstvih ter virih. Omejitve raziskave Omejitev raziskave predstavljajo predvsem senzacionalistično napisani časopisni članki kot tudi manko verodostojnih informacij o preiskovanju in dokazovanju domnevnih kaznivih dejanj v primerih otroške srčne kirurgije. Praktična uporabnost: Ugotovitve raziskave omogočajo vpogled v način in vsebino poročanja časopisov o otroški srčni kirurgiji. Izvirnost/pomembnost prispevka: Ugotovitve prispevka so uporabne za vse, ki jih ta tematika zanima.
Ključne besede: otroška srčna kirurgija, zdravstvene napake, malomarno zdravljenje, zlata kriminalistična vprašanja, analiza časopisnih člankov
Objavljeno: 15.04.2020; Ogledov: 267; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (378,01 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Analiza napak pri komisioniranju na primeru uporabe naglavnih prikazovalnikov
Ela Vidovič, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Iz analize dosedanjih študij in izvedbe lastne ugotavljamo aplikativnost naglavnih prikazovalnikov (v nadaljevanju HMD), kot alternative drugim metodam, za preprečevanje napak v procesu komisioniranja. Rezultati analize kažejo, da je za preprečevanje napak v komisioniranju uporaba »pick-by-vision« sistema bolj učinkovita od sistemov, kot so »pick-by-paper«, »pick-by-voice«, in »cart mounted display« tehnologije. Primerjava s »pick-by-light« je doprinesla manj jasne rezultate, je pa raziskava, ki je sistem HMD označila kot bolj ugoden, razliko označila kot statistično značilno. Opažamo, da uporabniki s sistemi HMD naredijo sicer več napak, kot če uporabljajo druge sisteme, vendar sistem velik del teh napak zazna in so takoj odpravljene. Napak, ki potujejo v naslednje faze, je v primerjavi z drugimi načini najmanj. Dejstvo je pomenljivo, saj tudi zaznane napake vplivajo na produktivnost in motivacijo komisionarja. Zaznane napake v naši študiji so kljub takojšni odpravi imele zaradi podvajanja dela močnejši takojšni učinek na produktivnost uporabnika. Najpogostejše napake v dosedanjih študijah so izbor napačnega izdelka, napačna količina ter izpuščen delovni nalog. Redkeje se pojavljajo napake v postopku dela. Naša študija je vključevala nekoliko bolj zaprt sistem, ki mnogih napak ni dopuščal. Zato sta najpogostejši napaki odlaganje izdelka na napačno lokacijo ter premik napačnega izdelka. Posledica napak, ki so bile odpravljene še med delom, je predvsem podaljšan čas komisioniranja. Nezaznane napake pa bi v resničnih aplikacijah sistema HMD pustile ostrejše posledice. Pri našem eksperimentu so zaradi metode dela nekatere posledice tudi nezaznanih napak razvidne kmalu po nastanku. Ker odlaganje izdelkov ni potekalo z uporabo vozičkov za odlaganje, temveč smo izdelke med delom le premikali iz ene pozicije na skladiščnem regalu na drugo, je bilo v primeru napake to mogoče zaznati že ob naslednjem premiku istega izdelka. Do 99 % vseh napak so komisionirni sistemi zaznali še tekom dela in tako niso potovale v nadaljnje faze dela. Vsaka nezaznana napaka je tekom našega eksperimenta negativne posledice pustila v povprečju na še dodatnih 1,8 opravilnih vrsticah delovnega naloga. V nasprotju s pričakovanji iz pridobljenih rezultatov ni mogoče sklepati, da število napak pada s časom in izkušnjami pri delu. Prav tako ni bilo mogoče dokazati, da bi bili sistemi, ki uporabljajo sledenje, bolj učinkoviti za preprečevanje napak kot sistemi brez sledenja.
Ključne besede: komisioniranje, napake, HMD, pametna očala, pick-by-vision, skladiščenje
Objavljeno: 06.01.2020; Ogledov: 318; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (976,74 KB)

6.
Napake in težave pri montaži oken
Žiga Vrečko, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu so prikazane najpogostejše napake, ki se pojavljajo pri montaži oken. V Sloveniji je konkurenca velika, saj se z izdelavo oken ukvarja skoraj 50 podjetij, s prodajo pa še veliko več. Vsako podjetje, ki poleg izdelave izdelkov nudi tudi montažo, pa se seveda ukvarja z reševanjem različnih vrst reklamacij. Pomembno je zavedanje, da se pri montaži oken pokažejo vse morebitne napake, bodisi napačne izmere merilca, dobavitelja, tehnologije, proizvodnje, logistike in na koncu monterjev. Veliko težav še vedno povzroča montaža oken. Izdelki večkrat prispejo na objekt poškodovani, površna montaža in uporaba nepravilnih materialov pa težavo le še poglobi. Po prikazu težav, ki se nanašajo na montažo in transport oken, smo prišli do rešitev, ki bi zmanjšale število napak in kasnejše reklamacije, povezane z njimi. Prikazali smo rešitve, ki zajemajo detajlni pregled oken po končani montaži, zmanjšanje površinskih poškodb, ustrezno vzdrževanje oken in zračenje prostorov. Z omenjenimi rešitvami bi zmanjšali število reklamacij in ob tem zagotovili ugodno bivalno okolje.
Ključne besede: Podatki, montaža, okna, napake, logistika.
Objavljeno: 06.01.2020; Ogledov: 255; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

7.
Odkrivanje napak pri polaganju površinsko montiranih komponent
Sašo Jančar, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so opisane osnovne komponente kot so paneli oziroma tiskana vezja in elektronske komponente, ki se uporabljajo za kreiranje elektronik. Opisani so tudi vsi procesi, ki so potrebni znotraj SMD (Surface mounted device) linij za ustvarjanje elektronik, kot je nanos spajkalne paste, nalaganje površinsko poleženih komponent, spajkanje le-teh na tiskano vezje in pregledi posameznih operacij. Predstavljene so morebitne napake, ki se lahko pojavljajo na posameznih procesih ter njihovo sedanjo odkrivanje in preprečevanje. Po predstavitvi sedanjega načina odkrivanja napak je podana izboljšava in njene prednosti napram prejšnjemu načinu odkrivanja teh napak.
Ključne besede: panel, površinsko montirana naprava, elektronike, SMD linija, napake, odkrivanje
Objavljeno: 06.12.2019; Ogledov: 450; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

8.
Varnost pacientov skozi pogled zdravstvenega delavca
Sanja Radujko, 2019, magistrsko delo

Opis: Zdravstvena dejavnost je področje z visokim tveganjem zaradi neželenih dogodkov, ki nastanejo kot posledica procesa zdravljenja in ne bolezni. Ugotoviti smo želeli stanje na področju varnosti pacientov skozi poglede zdravstvenih delavcev v zdravstveni negi in njihovo videnje le-tega v okviru timskega dela, komunikacije, pogostosti nastanka in sporočanja napak, odnosa med nadrejenimi in podrejenimi in ne nazadnje odgovornosti do pacientov. Raziskava temelji na kvantitativni metodi dela. Izvedena je bila v dveh slovenskih bolnišnicah. Podatki so bili zbrani s strukturiranim AHRQ-vprašalnikom in lastnim delom vprašalnika. Vzorec je sestavljalo nekaj manj kot 400 medicinskih sester različne stopnje izobrazbe. Večina respondentov vidi vzrok za ogrožanje varnosti pacientov v sistemu dela in ne v zdravstvenem osebju. Dobra četrtina anketiranih zdravstvenih delavcev je navedla, da je že kdaj naredila napako v škodo pacientu, kar so tudi priznali in zaradi tega bili šikanirani. Velika večina anketiranih zdarvstvenih delavcev meni, da je storjenih več napak, kot se jih dejansko prizna. Kultura varnosti pacientov je kompleksen pojav, ki ne nastane čez noč, a moramo ozavestiti dejstvo, da lahko preprečimo marsikatero zdravstveno napako. Ugotovili smo, da je stanje varnosti pacientov ocenjeno s povprečno oceno 3,6, kar je nekje med sprejemljivo in zelo dobro, kar pa ne pomeni, da ne moremo stremeti k še boljšemu rezultatu.
Ključne besede: Varnost pacientov, odgovornost za napake, kakovost v zdravstvu, napake v zdravstvu, poročanje o varnostnih zapletih
Objavljeno: 02.12.2019; Ogledov: 632; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (4,35 MB)

9.
Odpornost na napake v virtualnih strojih
Rok Mori, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se ukvarjamo z reševanjem problema odpovedi v enojni točki v virtualiziranih strežniških sistemih. Ta problem rešujemo po teoretičnih priporočilih snovanja sistemov, odpornih na napake. Za implementacijo smo izbrali sistem VMware vSphere SMP-FT. V praktičnem delu diplomske naloge ta sistem vzpostavimo in implementiramo v testno okolje. Vzpostavljeno rešitev preizkusimo s simuliranjem okvare primarnega hipervizorja, pri čemer preverjamo, da ni prišlo do izpada virtualnega stroja. Prav tako natančno analiziramo vpliv mehanizma, ki zagotavlja odpornost na napake, na zmogljivost delovanja virtualnih strojev. Ugotovimo, da se pri uporabi mehanizma vSphere SMP-FT, ki uporablja priporočeno pasovno širino 10 Gbps za dnevnik, zmogljivost delovanja zmanjša 10–30 % glede na zmogljivost virtualnega stroja, ki takšnega mehanizma ne uporablja. Če uporabimo dnevnik s pasovno širino 1 Gbps, izmerimo drastično poslabšanje zmogljivosti delovanja (tudi do 90 %). Z množico eksperimentov potrdimo, da je mehanizem odpornosti na napake ustrezna rešitev za najbolj kritične dele strežniške infrastrukture. Pogoj je, da uspešno zadostimo vsem predpisanim zahtevam za implementacijo sistema, odpornega na napake, in da ni večjih omejitev pri dodeljevanju strojnih virov.
Ključne besede: virtualizacija, virtualni stroji, odpornost na napake, enojna točka odpovedi, VMware vSphere
Objavljeno: 22.11.2019; Ogledov: 260; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (858,42 KB)

10.
Napake v statistiki
Jana Herzog, 2019, magistrsko delo

Opis: Statistika velja za eksaktno vejo znotraj matematike, ki uporablja preverjene in zanesljive metode. Kljub temu dogaja, da znotraj nje prihaja do napak, prirejanj in zlorab, ki so bodisi naključne bodisi namerne narave. Napake v statistiki niso posledica samih matematičnih/statističnih metod; te so zanesljive in preverjene, ampak posameznikov, ki delajo napake iz površnosti, pomanjkljivega znanja ali pa manipulirajo vedo samo, zaradi finančnih, gospodarstvenih, političnih in osebnih razlogov z namenom koristi. Magistrsko delo se deli na dva dela, in sicer smo v prvem delu utemeljili osnovne statistične pojme, ki so nam koristili v nadaljevanju. Pregledali smo položaj statistike v družbi, jo preučili z vidika posameznika in se osredotočili na mnenja, ki ga gojijo posamezniki o vedi. Na podlagi primerov iz resničnega življenja smo razložili, zakaj prihaja do negativnega mnenja o vedi sami in se osredotočili na napake in zlorabe vede, jih utemeljili in v drugem delu tudi matematično podkrepili ter podali rešitve/napotke za kvalitetnejšo statistično raziskovanje.
Ključne besede: statistika, napake v statistiki, statistika v družbi, statistične metode
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 399; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (900,89 KB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici